Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Mitsubishi Pajero

Lata produkcji: 1982 - teraz
Segment: Duże SUVy
Samochód terenowy (segment I) produkowany od 1982 roku. Sukces rynkowy marki – Pajero kupiło już prawie 3 miliony ludzi na całym świecie. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp PX33 z 1934 roku. Pierwsza generacja Pajero (z czterech, które powstały) bazowała na prototypach o tej samej nazwie z lat 1973 i 1978. Nazwa Pajero pochodzi od łacińskiego imienia dzikiego Kota Pampa z Ameryki Południowej. W krajach hiszpańskojęzycznych model funkcjonuje pod nazwą Montero, gdyż Pajero to slangowe określenie idioty lub onanisty.

Komentarze redakcji

Powagosław: Pajero to żywa legenda wśród aut terenowych. Prestiż modelu zbudowały niezliczone zwycięstwa w najtrudniejszych rajdach świata. Cywilny model tylko wygląda jak wyczynowy, ale i tak nie zawodzi.
Luzacjusz: Ostatnie Pajero wygląda jak Range Rover z wyszlifowanymi kantami. Szkoda, że projektanci zapomnieli wyszlifować topornego designu wnętrza. Szkoda, ale ja i tak kupuję tę toporność.

Pajero IV

Mimo, że nazywany nową generacją, Pajero IV jest niczym innym jak gruntownie zmodernizowaną „trójką”. Powiązania opisywanego modelu z poprzednikiem widać choćby z zewnątrz – co prawda nadwozie zyskało więcej kantów i nowocześnie zaprojektowanych szczegółów, jednak jego ogólna bryła pozostała niezmieniona. W karoserii dominują więc proste formy dające wrażenie dużej solidności konstrukcji. Jednocześnie nie brakuje w niej elementów typowych dla terenówek – m.in. „nadmuchanych” nadkoli i koła zapasowego umieszczonego na klapie bagażnika.

W ocenie przestronności wnętrza duże znaczenie ma wersja nadwoziowa, jaką bierzemy pod uwagę. Bo podczas, gdy 3-drzwiowa odmiana jest ciasnawa z tyłu i oferuje niezbyt duży bagażnik, wersja 5-drzwiowa (wyraźnie dłuższa i z większym rozstawem osi) to prawdziwa królowa przestrzeni. We wnętrzu przedłużonego Pajero dwa pierwsze siedzeń obfitują w wolne miejsce, a w razie sytuacji awaryjnej można skorzystać z trzeciego rzędu umieszczonego w bagażniku. Na co dzień ostatnie „siedzonka” lepiej jednak złożyć (co okazuje się prostą czynnością) i cieszyć się z ogromnej przestrzeni na walizki.

Spoglądając na miejsce pracy kierowcy można odnieść wrażenie, że projektanci dopasowali jego wygląd do stylizacji zewnętrznej. Tablica rozdzielcza prezentuje się bowiem prosto i masywnie, a całość ozdobiona jest eleganckimi akcentami wykończeniowymi. Bardzo pozytywnie zaskakuje jakość wykończenia – zarówno materiały, jak i montaż należy uznać za więcej niż dobre. Nie bez znaczenia jest również ergonomiczne rozmieszczenie przycisków pokładowych oraz przejrzystość wskaźników.

Podczas jazdy utwardzoną drogą da się wyczuć wiek konstrukcji – nadwozie mocno wychyla się na zakrętach, a zawieszenie niezbyt płynnie resoruje dziury informując o nich podróżnych. Za to dzielnością na bezdrożach samochód kładzie na łopatki większość swoich konkurentów. Kąty nadwozia nie są może perfekcyjne, ale zastosowany układ napędowy pozwala zdziałać cuda – jest skomplikowany i sporo w nim elektroniki, ale wspomaga kierowcę w terenie jak żaden inny system tego typu.

Cena to jeden z największych walorów off-roadera od Mitsubishi. Koszty zakupu należy uznać za bardzo korzystne pomimo, że standardowe wyposażenie nie powala na kolana (brakuje w nim m.in. bocznych poduszek powietrznych). Bardzo krótka okazuje się niestety lista wyposażenia opcjonalnego.

Pajero III

Masywna sylwetka, potężne nadkola i terenowe akcenty (nakładki u dołu nadwozia, koło zapasowe umieszczone na tylnej klapie) już z daleka informują o charakterze Pajero. O tym, że mamy do czynienia z rasową terenówką najlepiej świadczy jednak nieco przytłaczająca stylistyka wnętrza. Nieco ogłady dodaje mu przyzwoite wykończenie oraz zwykle bogate wyposażenie. Choć już 3-drzwiowa wersja potrafi zaimponować przestrzenią, prawdziwym kolosem jest odmiana 5d, która na pokład weźmie nawet 7 osób (lub 5 z mnóstwem bagażu).

W kategorii silników opisywane Mitsubishi nie prezentuje się niestety najlepiej. Najsłabszy diesel jest bardzo powolny, a na dodatek rzadko spotykany. Mocniejszy - 3.2 DI-D - zapewnia dobry kompromis pomiędzy osiągami a spalaniem, jednak jest rekordowo hałaśliwy i zdarzają mu się drogie w usunięciu awarie. Jedyny "benzyniak" - 3.5 GDI - to z kolei bardzo skomplikowana konstrukcja, która sprawia, że jego paliwożernego charakteru nie da się utemperować instalacją LPG. Jak na terenówkę, auto nieźle sprawdza się na szosie, pozostając przy tym prawdziwym "pogromcą bezdroży".

Stosunkowo niskie ceny Mitsubishi Pajero III. generacji wyglądają zachęcająco, ale już koszty obsługi serwisowej mogą powalić na kolana - ceny części zamiennych nie są niestety równie umiarkowane, jak w konkurencyjnych modelach. Pomijając wczesne egzemplarze, które trapiła garść typowych usterek, Pajero to niezawodny samochód. W dieslu 3.2 zdarzają się jednak awarie drogiej pompy wtryskowej, a elementy układu kierowniczego cechują się przeciętną trwałością.

Dane techniczne Mitsubishi Pajero

Silniki

Moc silników 80-250 KM

Poj. silników 1 094-3 828 cm3

Prędkość maks. 130-200 km/h

Przyspieszenia 0-100 10,0-21,5 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Mitsubishi Pajero

Średnia ocena modelu

na podstawie 249 opinii

4.12

Średnia dla segmentu: Duże SUVy 4.19

Zalety

+ Widoczność

+ Skrzynia biegów

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena

- Wyciszenie

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (85%)
NIE (15%)

Wybrane oceny kierowców Mitsubishi Pajero

Pajero 2 to takie auto na pograniczu 2 kategorii: całkiem solidny i dzielny samochód terenowy a jednocześnie doskonale prowadzi się ... więcejpo asfalcie. Żaden inny samochód 4x4 którym jeździłem(a było tego trochę) nie łączy tak dobrze tych dwóch mocno przeciwstawnych zalet. Do terenowych wycieczek(bez topienia samochdu po klamki w błocie) Pajero 2 jest wyborem bardzo rozsądnym. Oczywiście są samochody które radzą sobie w terenie lepiej(Patrol, Mercedes G, czy Toyota Land Cruiser serii J7) ale z kolei dożo gorzej jeździ się nimi po asfalcie. ukryj
dodano 04.05.2010 przez
Ja jestem prawdopodobnie nieobiektywny, ale bardzo lubię "Misia". Poza tym to jest naprawdę solidny, twardy i trwały samochód. Wiadomo, jak ... więcejsię całe życie śmiga osobówkami, to trzeba się przyzwyczaić do tego, że w zakręty trochę wolniej, że wysoko się siedzi, że dynamika inna... Ale! Szybko się człowiek przyzwyczaja, że nie urwie miski olejowej, że chodnik to nie dramat, że śnieg to frajda a błoto jest fajne. Do spółki z ojcem użytkujemy ten samochód od ponad 2 lat i nie mogę powiedzieć, żeby któryś z nas jeźdźił kiedyś lepszym samochodem. Zdecydowanie polecam, należy jednakowoż znaleźć jak najlepszy egzemplarz - przebieg to nie problem, ważne, żeby nie był porozbijany, a do tego regularnie serwisowany. Utrzymując tę tendencję można mieć pewność, że auto się nam odpłaci bezproblemową jazdą. ukryj
dodano 11.04.2011 przez
Dobry czołg - mocny, niezawodny i bezpieczny zarówno z wyglądu, jak i w środku. A co do środka. Japończycy montują ... więcejgeneralnie dziwne plastiki, piszę "dziwne", bo pierwsze wrażenie po ich dotknięciu jest kiepskie - taniość, sztywność, twardość. Ale proszę Państwa, przy rozbiórce wnętrza jeszcze nigdy żaden plastik w Pajero mi nie pękł, oczka, zaczepy i bolce są trwałe. Zatem do "dziwnego" wyglądu plastików w Pajero proszę się przyzwyczaić. Co do komentarzy niektórych o dużym spalaniu tego auta - to jest z całym szacunkiem nie na miejscu - w tego typu samochodzie, wszystko co jest poniżej 15 litrów/100 jest "mało". Kiedy kupujesz motor, np. Hondę CBR 1000 i zaczniesz dopytywać się o spalanie i jeszcze to komentować, sprzedający popatrzy się na Ciebie jak na idiotę. Tutaj jest podobnie. A tak przy okazji, Miećka Pajero pali 9,5 - 11,7 litrów przy normalnej, ale wcale nie krowięcej jeździe. I to jest wg mnie mało. Samochód generalnie jest dobry, to taki wół roboczy, nie znajdziesz lepszego, do dźwięku silnika można się przyzwyczaić, to skrzyżowanie Ursusa C360 z wolnossącym Golfem 1,9 D z lat dziewięćdziesiątych. Silnik jest wg mnie bardzo elastyczny, a dzięki pojemności 3,2 rozpisanej tylko na 4 cylindry, gdzie każdy tłok pokonuje dłuższą drogę niż np. w trzylitrówce z sześcioma cylindrami, skutkuje to konkretnym momentem obrotowym. Kiedy startuję, albo przyśpieszam, ryk silnika jest na tyle konkretny, że babcie na przejściach dla pieszych mdleją, ale dziewczęta oraz młode kobiety rzucają mi kwiaty i zalotne spojrzenia, nikt nie wymiotuje..., he he. ukryj
dodano 06.12.2012 przez
Auto proste i dobre.Kto lubi teren ma w nim przyjaciela.Kto szuka ideału proszę kupić wóz za 300.000 euro.Nie jest to ... więcej"terenówka do teatru" jak Honda CRV lub Toyota RAV4.Sam wygląd mówi że jest to auto sportowo-terenowe i tak się też zachowuje.Wielkim nieporozumieniem jest kupienie Pinina aby zadziwić sąsiadów czy kolegów z pracy.Ci co szukają pełnego komfortu nigdy nie będą jeżdzić przecież w teren. NAJWAŻNIEJSZĄ jednak sprawą jest to że w Pininie jesteś Ty i wóz!!!Tu sprawdzasz co potrafi on i Ty-jak oceniasz sytuację i jak z niej wyjdziesz.Komputery,kamery,czujniki deszczu-może jeszcze automatyczny pilot!!! Pinin zadziwił mnie swoimi możliwościami w terenie i będę go za to bronił.Pozostaje pytanie kupujemy go dla siebie czy....?Zgadzam się z opinią że nie jest to auto w dalekie trasy i optymalne dla 2 osób. ukryj
dodano 14.12.2004 przez
Zobacz oceny Mitsubishi Pajero Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Mitsubishi Pajero

Pb
8,00 - 18,30
Na podstawie 70 raportów spalania
ON
6,33 - 16,33
Na podstawie 141 raportów spalania
LPG
10,10 - 19,17
Na podstawie 16 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Mitsubishi Pajero

Pajero jak kazdy inny samochod moze palic malo ale trzeba odpowiednio go uzywac. Najwiecej mozna zaoszczedzic w trybie manualnym. Problemem ... więcejjest to, ze jest tylko 4 biegi i oszczednosci nie moga byc zbyt duze. ostatni w miescie uzyskalem spalnie 10,7 l/100 km . Zmiana na wyzszy bieg juz przy ok. 1500 obr./min W trasie Krakow Katowice troche miasta i powrot srednia 9,6 Wiem ze mazna jezdzic inaczej lub byle jak mowiac kolokwialnie. Oszczednie mozna jezdzic lecz nie bierze sie to z niczego trzeba trenowac i nabierac nawykow. Nie ma sie co sugerowac wpisami innych uzytkownikow. trzeba porownac wlasne osiagi z tymi jakie podal producent a potem sprawdzic ile sie rozni a potem o ten wspolczynnik dokonac korekty w spalaniu podanym przez innego producenta i wyjdzie w pewnym przyblizeniu wynik jaki mozemy osiagnac w tym konkretnym interesujacym nas samochodzie. Pamietac nalezy, ze obecnie producenci scisle z obowiazujacymi normami dokonuja pomiarow spalania. To nasze pomiary sa subiektywne. Kazdy z nas uzywa samochodu w okreslonych warunkach w co wliczyc nalezy np. dl. trasy uksztaltowanie terenu, obciazenie samochodu , warunki na drodze, ilosc postojow. amplitudy predkosci struktury powierzchni drog, opony, zapylenie powietrza w przelozeniu na czestotliwosc wymiany filtra powietrza, wysokosc npm a wreszcie okres i dokladnosc pomiarow w korelacji z naszymi osobistymi umiejetnosciami. Pozdrawiam i zycze milej lektury. ukryj
dodano 12.02.2013 przez
Jeśli ktoś szuka samochodu do oszczędzania to na pewno nie powinien kupować Pajero. Cudów nie ma a głupoty wypisywane przez ... więcejsprzedających na portalach aukcyjnych nijak mają się do rzeczywistości. 2,5 tony masy, 200 KM, 3,2 litra pojemności, automatyczna skrzynia, napęd na 4x4 i opony 265 mm muszą swoje zdziałać. W mieście spalanie średnio 14l/100km, w trasie przy spokojnej jeździe koło 9, na autostradzie przy niecałych 110 km/h i na tempomacie poniżej 7, ale wystarczy troszkę powyprzedzać i zaraz wartość idzie mocno w górę. W sumie, jak na swoje parametry to bardzo oszczędny samochód, ale tylko idiota może uwierzyć, że będzie palił jak Octavia 1.9 TDI. ukryj
dodano 28.04.2015 przez
Wersja 3d SuperSelect, w większości zapięta tylko oś tylna. Minimalne odnotowane spalanie na trasie to 6,7 na odcinku ~550km, zwykle ... więcejjest to jednak coś w okolicy 7,1 - 7,2 (odcinki ~200km). Min średnie przy 40%-60% trasa-miasto to 8,5 (na trasie jazda oszczędna, w mieście umiarkowanie agresywnie spalanie 8,5. Przy 20% trasa A4 V=110-150km/h, 20% trasa 60-90km/h, 60% miasto Kraków czyli stanie w korkach i czasem coś agresywnie i w tym 1/3 z zapiętym 4x4 -> średnia wyniosła 9,2 na odcinku około 3500km. Aha, no i podczas 2/3 jazd 1 osoba, reszta - 2-3 osoby w aucie i zawsze jakiś bagaż. ukryj
dodano 04.12.2008 przez
Ceny części nowych w ASO są wysokie - na szczęście wszystko da się kupić w normalnych sklepach lub jako używkę. ... więcejCeny części są na poziomie innych samochodów tej klasy - bardzo dużo części można kupić jako zamienniki niezłej jakości. Samochód nie ma praktycznie żadnych elektronicznych wynalazków - przeglądy i naprawy więc są dosyć tanie i nie trzeba szukać żadnych specjalistów. Wystarczy myślący mechanik - najlepiej taki co naprawia prawdziwe samochody a nie jakieś plastikowe wydumki dla "bananowej młodzieży" :D ukryj
dodano 04.05.2010 przez
Wersja modelu shogun - anglia automatyczna skrzynia biegów wersja wyposazenia GLS bez klimy blokada tylnego dyferencjalu 3 dzwiowe nadwozie kola ... więcej31cali spalanie na trasie 10l tak do 100km/h powyzej juz ciagnie duuzo wiecej , mieszany 22 z kawalkami pola lasow itp miasto bardzo ciasne angielskie 19l nie ma tragedii jak na taki typ samochodu zaskoczony jestem komfortem i prowadzeniem naprawde niezly typ mysle o zmianie na pajero sport challenger 3.5 lub 3.0 z gazem podobno niezle auto wyprawowe ukryj
dodano 17.04.2015 przez
Zobacz raporty spalania Mitsubishi Pajero Dodaj raport spalania

Publikacje o Mitsubishi Pajero

Newsy o Mitsubishi Pajero

Przeczytaj pozostałe 9 newsów o Mitsubishi Pajero

Generacje Mitsubishi Pajero

Nowe Mitsubishi Pajero

nowe Mitsubishi Pajero
Mitsubishi Pajero
cena 209 990

Mitsubishi Pajero IV SUV 5d 3.2 DOHC 200KM od 2009

w pakiecie INSTYLE

w cenie katalogowej brutto

209 990 zł

Wyposażenie standardowe
Kamera cofania z wyświetlaczem w lusterku wstecznym
Trzeci rząd siedzeń (z możliwością demontażu)
Mocowanie fotelików dziecięcych ISO-FIX w II rzędzie siedzeń
Zobacz szczegóły tej oferty

Dealerzy Mitsubishi

AGROMAX Sp. z o.o.

Autoryzowany Dealer Mitsubishi Motors Elbląg

warmińsko-mazurskie, Elbląg, Władysławowo 67/11

Więcej

RM Filipowicz Auto Salon

RM Filipowicz Mitsubishi Kraków

małopolskie, Kraków, Klimeckiego 25

Więcej

AUTO GT SP. Z O.O.

AUTO GT Mitsubishi Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Wrocławska 4

Więcej

AUTO SALON POLODY SP.J.

AUTO SALON POLODY Mitsubishi Poznań

wielkopolskie, Poznań, Tymienieckiego 38

Więcej

GEZET

GEZET Mitsubishi Zielona Góra

lubuskie, Zielona Góra, Sulechowska 26a

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Mitsubishi Pajero

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

328

Przejechany dystans

71 262 zł

Zatankowanego paliwa

15 439 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

92

Wydanych pieniędzy

42 128 zł

Średnie wydatki na auto

3 241 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

101

Wydanych pieniędzy

26 100 zł

Średnie wydatki na auto

2 008 zł

ZOBACZ 13 dzienników kosztów Mitsubishi Pajero Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Mitsubishi Pajero

Liczba wpisów: 13
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Mitsubishi Pajero dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Mitsubishi Pajero

Liczba wpisów: 18
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Mitsubishi Pajero Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Mitsubishi Pajero

Liczba wpisów: 2
Instalacja pracuje bardzo poprawnie, do tej pory nie zauważyłem żadnych problemów. Spadek mocy nie jest w ogóle odczuwalny. Spalanie dość ... więcejwysokie, na benzynie można było zejść do 11.5 l/100km, na gazie nigdy nie uzyskałem wyniku poniżej 16 l/100km. Całość zainstalowana w warsztacie Dretan w Tanowie, miła i kompetentna obsługa, fachowe wykonanie, zdecydowanie polecam ukryj
dodano 08.12.2010 przez
Mitsubishi Pajero/Montro (wersja Kanada) 3.8L. Instalacja BRC Sequent 24 Plug&Go, spalanie na benzynie 14-16 litrow, LPG 16-18 litrow, przejechane 20 ... więcejtys km i wszystko Ok, silnik pracuje ciczej na gazie. Minimalny spadek mocy. 100 km na benzynie-okolo 60 zl, na gazie-okolo 28 zl. Srednio spalanie na gazie okolo 17 litrow. Polecam ukryj
dodano 25.05.2009 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mitsubishi Pajero