Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Mitsubishi Pajero

Samochód terenowy (segment I) produkowany od 1982 roku. Sukces rynkowy marki – Pajero kupiło już prawie 3 miliony ludzi na całym świecie. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp PX33 z 1934 roku. Pierwsza generacja Pajero (z czterech, które powstały) bazowała na prototypach o tej samej nazwie z lat 1973 i 1978. Nazwa Pajero pochodzi od łacińskiego imienia dzikiego Kota Pampa z Ameryki Południowej. W krajach hiszpańskojęzycznych model funkcjonuje pod nazwą Montero, gdyż Pajero to slangowe określenie idioty lub onanisty.

Generacje Mitsubishi Pajero

Pajero IV

Mimo, że nazywany nową generacją, Pajero IV jest niczym innym jak gruntownie zmodernizowaną „trójką”. Powiązania opisywanego modelu z poprzednikiem widać choćby z zewnątrz – co prawda nadwozie zyskało więcej kantów i nowocześnie zaprojektowanych szczegółów, jednak jego ogólna bryła pozostała niezmieniona. W karoserii dominują więc proste formy dające wrażenie dużej solidności konstrukcji. Jednocześnie nie brakuje w niej elementów typowych dla terenówek – m.in. „nadmuchanych” nadkoli i koła zapasowego umieszczonego na klapie bagażnika.

W ocenie przestronności wnętrza duże znaczenie ma wersja nadwoziowa, jaką bierzemy pod uwagę. Bo podczas, gdy 3-drzwiowa odmiana jest ciasnawa z tyłu i oferuje niezbyt duży bagażnik, wersja 5-drzwiowa (wyraźnie dłuższa i z większym rozstawem osi) to prawdziwa królowa przestrzeni. We wnętrzu przedłużonego Pajero dwa pierwsze siedzeń obfitują w wolne miejsce, a w razie sytuacji awaryjnej można skorzystać z trzeciego rzędu umieszczonego w bagażniku. Na co dzień ostatnie „siedzonka” lepiej jednak złożyć (co okazuje się prostą czynnością) i cieszyć się z ogromnej przestrzeni na walizki.

Spoglądając na miejsce pracy kierowcy można odnieść wrażenie, że projektanci dopasowali jego wygląd do stylizacji zewnętrznej. Tablica rozdzielcza prezentuje się bowiem prosto i masywnie, a całość ozdobiona jest eleganckimi akcentami wykończeniowymi. Bardzo pozytywnie zaskakuje jakość wykończenia – zarówno materiały, jak i montaż należy uznać za więcej niż dobre. Nie bez znaczenia jest również ergonomiczne rozmieszczenie przycisków pokładowych oraz przejrzystość wskaźników.

Podczas jazdy utwardzoną drogą da się wyczuć wiek konstrukcji – nadwozie mocno wychyla się na zakrętach, a zawieszenie niezbyt płynnie resoruje dziury informując o nich podróżnych. Za to dzielnością na bezdrożach samochód kładzie na łopatki większość swoich konkurentów. Kąty nadwozia nie są może perfekcyjne, ale zastosowany układ napędowy pozwala zdziałać cuda – jest skomplikowany i sporo w nim elektroniki, ale wspomaga kierowcę w terenie jak żaden inny system tego typu.

Cena to jeden z największych walorów off-roadera od Mitsubishi. Koszty zakupu należy uznać za bardzo korzystne pomimo, że standardowe wyposażenie nie powala na kolana (brakuje w nim m.in. bocznych poduszek powietrznych). Bardzo krótka okazuje się niestety lista wyposażenia opcjonalnego.

Pajero III

Masywna sylwetka, potężne nadkola i terenowe akcenty (nakładki u dołu nadwozia, koło zapasowe umieszczone na tylnej klapie) już z daleka informują o charakterze Pajero. O tym, że mamy do czynienia z rasową terenówką najlepiej świadczy jednak nieco przytłaczająca stylistyka wnętrza. Nieco ogłady dodaje mu przyzwoite wykończenie oraz zwykle bogate wyposażenie. Choć już 3-drzwiowa wersja potrafi zaimponować przestrzenią, prawdziwym kolosem jest odmiana 5d, która na pokład weźmie nawet 7 osób (lub 5 z mnóstwem bagażu).

W kategorii silników opisywane Mitsubishi nie prezentuje się niestety najlepiej. Najsłabszy diesel jest bardzo powolny, a na dodatek rzadko spotykany. Mocniejszy - 3.2 DI-D - zapewnia dobry kompromis pomiędzy osiągami a spalaniem, jednak jest rekordowo hałaśliwy i zdarzają mu się drogie w usunięciu awarie. Jedyny "benzyniak" - 3.5 GDI - to z kolei bardzo skomplikowana konstrukcja, która sprawia, że jego paliwożernego charakteru nie da się utemperować instalacją LPG. Jak na terenówkę, auto nieźle sprawdza się na szosie, pozostając przy tym prawdziwym "pogromcą bezdroży".

Stosunkowo niskie ceny Mitsubishi Pajero III. generacji wyglądają zachęcająco, ale już koszty obsługi serwisowej mogą powalić na kolana - ceny części zamiennych nie są niestety równie umiarkowane, jak w konkurencyjnych modelach. Pomijając wczesne egzemplarze, które trapiła garść typowych usterek, Pajero to niezawodny samochód. W dieslu 3.2 zdarzają się jednak awarie drogiej pompy wtryskowej, a elementy układu kierowniczego cechują się przeciętną trwałością.

Komentarze redakcji

Powagosław: Pajero to żywa legenda wśród aut terenowych. Prestiż modelu zbudowały niezliczone zwycięstwa w najtrudniejszych rajdach świata. Cywilny model tylko wygląda jak wyczynowy, ale i tak nie zawodzi.
Luzacjusz: Ostatnie Pajero wygląda jak Range Rover z wyszlifowanymi kantami. Szkoda, że projektanci zapomnieli wyszlifować topornego designu wnętrza. Szkoda, ale ja i tak kupuję tę toporność.
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Mitsubishi Pajero

TOP 10| Terenówki na weekendowe wojaże

Tym razem nieskrępowani budżetem szukamy samochodów terenowych, którymi można wyruszyć na weekendową przygodę. Niektóre, z racji swojej wielkości, mogą sprawdzić się również w czasie długiej, wakacyjnej wyprawy, a inne pozwolą na wygodne codzienne użytkowanie. Słowem - duża dowolność, ale napęd na cztery...

Mitsubishi Pajero - mistrz Dakaru i nie tylko
 
Nasz test

Często bywa tak, że wielkie czyny, wielkie dzieła, spektakularne osiągnięcia i przedsięwzięcia są niczym innym, jak tylko dziełem przypadku. Nie inaczej było z najsłynniejszym rajdem terenowym świata, kultowym Paryż - Dakar, który de facto, w późniejszej swej edycji nawet nie zahaczał o tytułowe miasta....

Król pustyni

11-krotny zwycięzca Rajdu Dakar doczekał się kolejnego wcielenia. W miniony czwartek Mitsubishi zaprezentowało po raz pierwszy w Polsce nową wersję słynnego Pajero. Warszawa była miejscem pierwszej, po paryskim salonie samochodowym, europejskiej prezentacji najnowszej ewolucji Pajero.

Król Dakaru - Mitsubishi Pajero

Czy istnieje lepsza reklama samochodu terenowego, niż zwycięstwo w morderczym Rajdzie Dakar? Tak! Jeszcze lepsze jest dziesięć zwycięstw w słynnym pustynnym maratonie. Który samochód może pochwalić się takim osiągnięciem?

Terenowa limuzyna

Legenda Mitsubishi Pajero sięga 1982 roku. Od tego czasu jest ono liderem i wyznacznikiem jakości wśród samochodów terenowych. Przyjrzyjmy się bliżej najnowszemu wcieleniu z silnikiem diesla.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Pajero na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Mitsubishi PajeroautoWcentrum - społeczność Mitsubishi Pajero

najwyższe oktanyAuta - Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Pajero 31,40

Mitsubishi Pajero 33,34

Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI 52,58

Mitsubishi Pajero 64,52

Mitsubishi Pajero Pinin 50,43

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Mitsubishi Pajero

demiolo_de 30,01

darq4ever 30,06

jurgen21 30,10

marcinis1 30,07

to-tap 30,01

Marko55 81,28

vasco77 30,06

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Mitsubishi Pajero

NOWA ZAWIECHA
NOWA ZAWIECHA Wreszcie jest zawieszenie + 5 cm, drążki i sprężyny LOWELLS, amortyzatory IRONMA...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Mitsubishi Pajero

od 149 990 zł do 187 090

<
<

Dostępne silniki

Diesel (200 KM): 3.2 DOHC

 

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna: 5-stopniowa
Katalog nowych aut Mitsubishi Pajero
 

Najpopularniejsza wersja Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Pajero 3.2 DOHC 200KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

ESP
wspomaganie kierownicy
skórzana tapicerka
szyberdach
centralny zamek

Dostępne kolory

Cena katalogowa

187 090

Zobacz ofertę Mitsubishi Pajero 3.2 DOHC 200KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Mitsubishi Pajero najczęściej porównywane z:

Land Rover Defender
2.2 TD4 (122 KM)
Land Rover Range Rover Sport
5.0 V8 (510 KM)
Land Rover Discovery
3.0 D (255 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi Pajero Sport Demonstracyjny Mitsubishi Pajero Sport
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 178KM, diesel.
Cena: 163 500 zł 133 000 zł
Zyskujesz: 30 500 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi Pajero INSTYLE 3.2 DI D AT Auto demonstracyjne Demonstracyjny Mitsubishi Pajero INSTYLE 3.2 DI D AT Auto demonstracyjne
Rocznik: 2012. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 3.2 200KM, diesel.
Cena: 236 000 zł 192 000 zł
Zyskujesz: 44 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Pajero
3.2 diesel 165 KM
195 000 km, 2002
28 900 PLN
Mitsubishi Pajero
3.2 diesel 165 KM
221 000 km, 2002
23 990 PLN
Mitsubishi Pajero
2.5 diesel 136 KM
125 000 km, 2006
33 900 PLN
Mitsubishi Pajero
3.5 benzyna 202 KM
265 000 km, 2003
26 900 PLN

Ocena auta Mitsubishi Pajero

Wybrane opinie

Mitsubishi Pajero Standard 2.5 TD (L044G,L049G) (95 KM)

Moj egzemplarz w pełni spełnia oczekiwania biorąc pod uwagę jego wiek i przebieg. Większość "zwykłych" aut w tych warunkach i przy takim traktowaniu już dawno by się rozpadła. Nie unikam terenu w tym przepraw przez odcinki rajdów off-roadowych, auto lubi jeździć w terenie i tam w pełni można docenić jego właściwości. Brak jedynie dyfer-locka. Warto podnieść go trochę- tył podniósł mi kowal klepiąc płaskie resory na lekkie paraboliki /4 cm/. Przód też chyba można podnieść obrotem na mocowaniu drążków skrętnych. Nie należy jednak przesadzać bo środek ciężkości idzie w górę i auto robi się "bujane". Super objętość bagażowa- jechały już 4 osoby, bagaż i 4 rowery w środku. Dobrą rzeczą jest obecność międzyosiowego dyfera- spokojnie można jeździć 4x4 na asfalcie co bardzo przydaje się w zimie /w Patrolu niestety nie można/.

dodał: maniek
Mitsubishi Pajero Standard 2.5 TD GL (99 KM)

Bardzo duza przyjemność z jazdy po terenie - szczególnie błocie .Auto wjedzie chyba wszedzie .Nie wykorzystuje nawet połowy jego mozliwosci. Jako weterynarz "wiejski" dzieki mojemu Pajero dostane sie do kazdego klienta niezaleznie od tego w jakiej pypiduwie mieszka. Kiedys chlopi wyjezdzali po mnie traktorem a osobowke zostawialem na asfalcie.Teraz dojade wszedzie gdzie chce . Oczywiscie osczedzam auto bo czesci niezbyt tanie Chwała za zamienniki 30 % ceny czesci japonskiejDobrze wspominam mój wypad na dawny cross motorowy - super było - przekoziolkuje na dach czy nie ? Czy nuie przesadzam ? Czy tu podjade ? Jak teraz zjade ? Co ja robie ? Przesadzam ? Jednak udalo sie nie rozbic auta i pokonac wszelkie wertepy :) Alez sie rozpisalem . Podoba mi sie ta ankieta .Sam zskorzystalem z opinii innych uzytkownikow pajero .

dodał: loocyfer@wp.pl
Mitsubishi Pajero Terenowy 1.8 i 16V (114 KM)

Auto proste i dobre.Kto lubi teren ma w nim przyjaciela.Kto szuka ideału proszę kupić wóz za 300.000 euro.Nie jest to "terenówka do teatru" jak Honda CRV lub Toyota RAV4.Sam wygląd mówi że jest to auto sportowo-terenowe i tak się też zachowuje.Wielkim nieporozumieniem jest kupienie Pinina aby zadziwić sąsiadów czy kolegów z pracy.Ci co szukają pełnego komfortu nigdy nie będą jeżdzić przecież w teren. NAJWAŻNIEJSZĄ jednak sprawą jest to że w Pininie jesteś Ty i wóz!!!Tu sprawdzasz co potrafi on i Ty-jak oceniasz sytuację i jak z niej wyjdziesz.Komputery,kamery,czujniki deszczu-może jeszcze automatyczny pilot!!! Pinin zadziwił mnie swoimi możliwościami w terenie i będę go za to bronił.Pozostaje pytanie kupujemy go dla siebie czy....?Zgadzam się z opinią że nie jest to auto w dalekie trasy i optymalne dla 2 osób.

dodał: Wiesiek
Mitsubishi Pajero Soft Top 2.5 (103 KM)

Samochód świetnie łączy dzielność terenową z zachowaniem na asfalcie. Niezawodny silnik. Samochód nigdy nie zostawi na drodze właściciela. PODPAL, UGAŚ, ROPY NALEJ: MITSUBISHI JEDZIE DALEJ! Raz obluzował mi się pasek od alternatora (poprzedni właściciel założył zbyt długi), przez co alternator wysunął się z mocowania i dobijając do ramy odciął kable, czego efektem był pożar instalacji pod maską. Zgasiłem gaśnicą, odciąłęm najbardziej spalone przewody i dojechałem do domu! Oprócz tego samochód jest wygodny, bezpieczny i (moim zdaniem) bardzo ładny. Nie jestem superekspertem, ale chętnie odpowiem na pytania związane z tym modelem.

dodał: MJ mjdakar@autocom.pl
Mitsubishi Pajero Standard 2.5 TD (L044G,L049G) (87 KM)

Jeżeli mieszkasz poza miastem, dodatkowo w górach albo w oodali od odśnieżanych traktów - to jest auto dla Ciebie. Pół metra śniegu, błoto czy kamienie, ono pójdzie. Jest stosunkowo lekkie, więc nie grzęźnie. Jeżeli szukasz auta w teren na przeprawy, kup coś, co ma blokady mostów (Disco, Patrol) albo coś lżejszego (Samuraj). Jeżeli szukasz auta na wyprawy, omijaj Pajero z daleka. Kup Patrola, Discovery. Jeżeli szukasz auta do jeżdzenia na codzień i na "okresowe" wypady w las, kup sobie Pajero jako drugie auto. I tylko tak to ma sens.

dodał: Jacek Szadkowski (szadkowski@o2.pl)

Galerie Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Pajero IV - wersja 3-drzwiowa Mitsubishi Pajero Pinin Terenowy - galeria społeczności Mitsubishi Pajero Pinin Mitsubishi Pajero 3.2 DID - galeria redakcyjna Mitsubishi Pajero Mitsubishi Pajero 2007 Mitsubishi Pajero Sport
Zobacz inne galerie Mitsubishi

Opinie o instalacji LPG

Mitsubishi Pajero

  • 1.
  • 4,50 Mitsubishi Pajero IV 3.8 MIVEC (250KM) 2008r.
    dodał: Pajero, 08.12.2010

    Instalacja pracuje bardzo poprawnie, do tej pory nie zauważyłem żadnych problemów. Spadek mocy nie jest w ogóle odczuwalny. Spalanie dość wysokie, na benzynie można było zejść do 11.5 l/100km, na gazie nigdy nie uzyskałem wyniku poniżej 16 l/100km. Całość zainstalowana w warsztacie Dretan w Tanowie, miła i kompetentna obsługa, fachowe wykonanie, zdecydowanie polecam

  • 2.
  • 5,00 Mitsubishi Pajero III 3.8 V6 (215KM) 2003r.
    dodał: Volkl, 25.05.2009

    Mitsubishi Pajero/Montro (wersja Kanada) 3.8L. Instalacja BRC Sequent 24 Plug&Go, spalanie na benzynie 14-16 litrow, LPG 16-18 litrow, przejechane 20 tys km i wszystko Ok, silnik pracuje ciczej na gazie. Minimalny spadek mocy. 100 km na benzynie-okolo 60 zl, na gazie-okolo 28 zl. Srednio spalanie na gazie okolo 17 litrow. Polecam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Pajero

26 komentarzy

24 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~BM~BM

witam mam od kilku dni pajero Pinin i mam pytanie ile km można zrobić na rezerwie paliwa?

~4Kołowiec~4Kołowiec

Do ~MILKA: Cóż mogę Ci odpowiedzieć. To najgorszy wybór samochodu jaki można sobie wyobrazić. W terenie lepiej sprawdza się Syrena 105 L lub Trabant. Kiepski wał, tragicznie wykonany dyfer, no i silnik do niczego, który stosowany był w Japonii w maszynach rolniczych. W ogóle Mitsubishi nie posiada samochodu terenowego. Podobnie jak wielu uważa, że Nissan Terrano to terenówka bo nawet tak się nazywa. Nissan ma tylko Patrola który spełnia techniczne warunki terenówki. Zezłomuj żelastwo bo szkoda kasy w to inwestować

~4Kołowiec~4Kołowiec

Jakim prawem cos takiego jak Pajero nazywa się samochodem terenowym? To nie ma nic wspólnego z terenówką poza napedem 4x4 i to tak kiepskim jak w Pandzie

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Mitsubishi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
11 370
Przejechany dystans
5 491 435 km
Zatankowanego paliwa
373 607 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
1 322
Wydanych pieniędzy
531 751 zł
Średnie wydatki na auto
1 195 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 319
Wydanych pieniędzy
820 927 zł
Średnie wydatki na auto
1 845 zł
Zobacz dzienniki kosztów Mitsubishi (445)

Testy zderzeniowe Mitsubishi Pajero

Najnowsze testy zderzeniowe Mitsubishi Pajero przeprowadzone przez Euro NCAP.

Mitsubishi Pajero Pinin

Mitsubishi Pajero
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Mitsubishi

Zużycie paliwa Mitsubishi Pajero

Na podstawie 225 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: zbyszek7441, dodano: 30.10.2012 10:43

Tu też nie ma tragedii biorąc pod uwagę kiedy projektowali ten silnik i to że napędza auto terenowe a nie golfa czy astrę. na trasie 8-9 l/100 km, w mieście ok 11 l/100 km. w cyklu mieszanym ok 10 l/100 km.

pełny raport Mitsubishi Standard 2.8 TD GLX

autor: Reborn, dodano: 16.01.2006 22:54

Witam !!! w terenie pali to cudo okolo 17l na trasie przy 90 ok 7,5 miasto 13 , fajnie sie jezdzi jest to stosunkowa tania terenowka bo za pajero trzeba zaplacic duzo wiecej z rocznika 2002 wiec wsumie jest ok

pełny raport Mitsubishi Terenowy 1.8 i 16V

autor: kto wie ten wie, dodano: 11.04.2011 09:52

Samochód ma niemal 2200 kg masy na pusto. Ma automatyczną skrzynię. Opony AT. Dodatkowo należy dodać, że ciągnie za sobą lawetę, prawdopodobnie częściej niż by chciał. Do tego ma przelatane ponad 330 000 km. Więc jak słyszę, gdy komuś mówię, ile pali, że to dużo, to dostaję ataku śmiechu. Z ciekawostek - na holenderskim Shellu V Power spalanie spada o jakieś 0,5 l/100, niezależnie od warunków jazdy.

pełny raport Mitsubishi Terenowy 3.2 DI-D

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Mitsubishi Pajero

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Mitsubishi Pajero

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Mitsubishi Pajero
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Mitsubishi Pajero, oglądali także