Audi RS4 Avant z sześcioma cylindrami
Na wystawie we Frankfurcie Audi zaprezentowało czwartą generację szybkiego kombi klasy średniej. RS4 Avant do sprzedaży trafi już na początku przyszłego roku. To dobra wiadomość dla fanów mocnych Audi. Gorsza jest taka, że pod maską w miejsce jednostki V8 trafił silnik V6.
Sześciocylindrowy silnik TFSI biturbo o pojemności 2,9 litra rozwija moc 450 KM, a więc identyczny poziom jak w przypadku poprzednika, gdzie pod maską pracowała jednostka 4.2 FSI V8. Za to aż o 170 Nm większą wartość osiąga maksymalny moment obrotowy - 600 Nm uzyskiwane jest w przedziale od 1900 do 5000 obr/min. Nowa generacja RS4 Avant do prędkości 100 km/h jest w stanie rozpędzić się w 4,1 s i pojechać z maksymalną prędkością 250 km/h, a w opcjonalnym pakiecie RS - 280 km/h.
Napęd benzynowej jednostki trafia na koła obu osi za pośrednictwem sportowo zestrojonej ośmiobiegowej przekładni automatycznej tiptronic ze zoptymalizowanymi przełożeniami. Za dopłatą dostępny jest również sportowy dyferencjał tylnej osi. Średnie spalanie najmocniejszej wersji kombi A4 wynosi 8,8 l/100 km, to o 17% mniej niż w poprzedniku. Jest to zasługa nie tylko mniejszej liczby cylindrów, ale także mniejszej o 80 kg masy nadwozia.
W stosunku do standardowego A4 ze sportowym zawieszeniem w RS4 obniżono je dodatkowo o 7 mm. Na liście dodatkowego wyposażenia znajdziemy również zawieszenie RS plus z układem dynamicznej kontroli jazdy DRC, ceramicznymi hamulcami oraz układem kierowniczym z trybem RS. Za pomocą systemu Audi drive select kierowca może ustawić najważniejsze elementy układu jezdnego zgodnie ze swoimi preferencjami.
Projektanci nowego Audi RS4 Avant czerpali wzorce z modelu Audi 90 quattro IMS GTA. Mamy więc sporych rozmiarów wloty powietrza z typową dla wersji RS strukturą plastra miodu, a także szeroką i płaską osłonę chłodnicy Singleframe. W tylnej części nadwozia pojawił się dyfuzor, dwie owalne końcówki wydechu oraz spojler dachowy. W standardzie dostępne są 19-calowe felgi aluminiowe, ale za dopłatą można zamówić o rozmiar większe. Niebieski lakier nadwozia (Nogaro z efektem perłowym) nawiązuje do pierwszej generacji RS4 Avant z 1999 r.
W kabinie Audi RS4 Avant sportowy charakter modelu podkreśla czarna kolorystyka, sportowe fotele oraz płaska od dołu wielofunkcyjna kierownica sportowa. Na wirtualnym kokpicie oraz wyświetlaczu head-up mogą być wyświetlane typowe dla modeli RS dane, jak siły przeciążenia, ciśnienie w oponach oraz wykorzystywany moment obrotowy. Oferowane pakiety stylizacyjne, w których dostępne są materiały aluminiowe bądź z włókien węglowych, pozwalają na dość szeroką indywidualizację wnętrza.
Nowe Audi RS4 Avant będzie można już zamawiać jesienią, ale pierwsze egzemplarze pojawią się na początku przyszłego roku. Na rynku niemieckim ceny będą się zaczynać od kwoty 79 800 euro.