Zaprezentowany we Frankfurcie prototypowy Mercedes Vision EQS jest wyraźną deklaracją, że Daimler zamierza całą swoją gamę modelową wprowadzić na ścieżkę elektromobilności.
Stylistyka zaprezentowanego prototypu pełna płynnych linii jest niezwykle futurystyczna i pełna nowatorskich rozwiązań. Do takich możemy zaliczyć z pewnością reflektory Digital Light z czterema modułami soczewek holograficznych, zintegrowane z 360-stopniowym pasem świetlnym, które pozwalają na niemal nieograniczoną liczbę wariantów oświetlenia. Z kolei cyfrowa przednia osłona w formie matrycy świetlnej składa się z 940 diod LED w trzech wymiarach i za jej pośrednictwem możliwa będzie pewna forma komunikacji z otoczeniem.
Ciekawie prezentuje się również logo Mercedesa – 229 podświetlanych, pojedynczych gwiazd tworzy z tyłu płynnie wkomponowany w nadwozie pas świetlny. Do tego dodajmy jeszcze 24-calowe, wieloramienne obręcze, które swoim designem nawiązują do wzornictwa biżuterii.
Projektanci kabiny Visiona EQS z pewnością wzorowali się na stylistyce luksusowych jachtów. Takie wrażenie można odnieść przyglądając się zwłaszcza otaczającej kierowcę i przedniego pasażera desce rozdzielczej. Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość prezentacji różnych treści niemal na całej powierzchni deski rozdzielczej. Przestrzeń do wyświetlania informacji zapewniają organicznie pojawiające się ekrany oraz powierzchnie projekcyjne, a także inteligentne oświetlenie Connected Light.
Komfortową i luksusową atmosferę wewnątrz prototypu zapewnia wybór materiałów wykończeniowych. Co warte podkreślenia – również ekologicznych. Wysokiej jakości mikrofibra Dinamica w kolorze krystalicznej bieli wykonana została z przetworzonych butelek PET, do tego mamy wykończenia z drewna klonowego oraz syntetyczną skórą o fakturze podobnej do skóry nappa. Do pokrycia podsufitki wykorzystano specjalną tkaninę z dodatkiem przetworzonego plastiku „oceanicznego”.
Napęd Mercedesa EQS jest naturalnie elektryczna — przy obu osiach zamontowano po jednym silniku elektrycznym zapewniając tym samym napęd na wszystkie koła. Dzięki mocy ponad 350 kW (ok. 470 KM) i natychmiast dostępnemu momentowi obrotowemu o wartości 760 Nm Vision EQS przyspiesza ze startu do 100 km/h w mniej niż 4,5 sekundy.
Według Mercedesa pojazd studyjny oferuje zasięg do 700 km w cyklu WLTP. Zakładając moc ładowania na poziomie 350 kW, „tankowanie” akumulatora do 80% trwa mniej niż 20 minut.
Podobnie jak w przypadku współczesnych seryjnych modeli Mercedesa, w konstrukcji prototypu EQS wykorzystano mieszankę wielu materiałów – stali, aluminium i włókna węglowego oraz trwałych materiałów z surowców wtórnych. Pozwala to optymalnie spełniać wymagania dotyczące lekkiej konstrukcji, wytrzymałości oraz efektywności kosztowej.