Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Mercedes Klasa S

Lata produkcji: 1972 - teraz
Segment: Auta luksusowe
Luksusowa limuzyna klasy wyższej (segment F), flagowy model Mercedesa, produkowany od 1972 roku. Właśnie wtedy w nomenklaturze marki oficjalnie pojawiła się nazwa „Klasa S” (wcześniej używano jej potocznie). Za poprzedników modelu uważa się serie: „Ponton” (W180 i W128), „Fintail” (W111 i W112) oraz W108. Klasa S to najpopularniejszy samochód w swojej kategorii na świecie - sześć dotychczasowych generacji modelu znalazło ponad 3 miliony nabywców. Najnowsza debiutowała w 2013 roku. „Eska” jest też jedynym Mercedesem w historii, który wygrał plebiscyt na Europejski Samochód Roku (1974 r.).

Komentarze redakcji

Powagosław: To jeden z tych wytworów ludzkich rąk, w przypadku których mnożenie komplementów i zachwytów to strata czasu. Bo Klasa S to klasa sama w sobie, absolut, który nie potrzebuje potwierdzenia.
Luzacjusz: Tak, to pewnie najdoskonalsze auto świata. Pod każdym względem. Tak, jest wspaniałe. Ale ścieżka elegancji, którą zaczyna podążać Klasa S zdaje się prowadzić do miejsca z napisem Maybach. Tego tylko bizantyjskiego przepychu się trochę obawiam.

Klasa S W222

Mimo że ma monstrualne rozmiary, nie wygląda jak wieloryb na kołach. Mimo że tu i ówdzie demonstruje swoją nowoczesność, prezentuje się jak na dostojną limuzynę przystało. I mimo że kosztuje krocie, nie obnosi się z tym ponadnormatywną ilością chromów czy innych “świecidełek”. Taka jest właśnie klasa S - auto, które co prawda robi wrażenie, ale robi to w bardzo dystyngowany sposób.

Prezencja wnętrza to już zupełnie inna bajka. Na jego efektowny, może nawet zbyt widowiskowy wygląd pracuje kilka elementów. Pierwszym jest wykończenie - materiały, pochodzące oczywiście z najwyższej możliwej półki, są mocno zróżnicowane. Sporo zamieszania robią też detale potrafiące przyciągnąć wzrok jak magnes. Kolejnym elementem są gigantyczne wyświetlacze, które - ku uciesze miłośników tabletów - zastąpiły tradycyjne zegary. Klasyczne jest na szczęście rozmieszczenie przycisków pokładowych, ale i tak obsługa kokpitu wymaga zajrzenia do instrukcji obsługi.

Oceniając wnętrze w kwestii komfortu podróżowania, dostrzegamy w zasadzie tylko jeden problem - niemożność odpowiedzenia na pytanie, czy lepiej podróżować za kółkiem, czy lepiej z tyłu. Ogromna ilość wolnej przestrzeni, fotele, dla których określenie “wygodne” byłoby nie tyle niedopowiedzeniem, co wręcz obelgą, jak również przebogate wyposażenie i skrupulatne wyciszenie składają się na obraz limuzyny, z której nie chce się wysiadać - nawet z perspektywą pobytu w najlepszej restauracji czy najlepszym hotelu.

Komfortowe wnętrze byłoby oczywiście niczym bez komfortowego zawieszenia, ale i w tym przypadku Mercedes klasy S W222 pokazuje, że uprzyjemnianie jazdy opanował do perfekcji. Kompensowanie nierówności w stopniu idealnym jest zasługą nie tylko układu jezdnego, ale również elektroniki, która filmuje drogę przed pojazdem i dostosowuje podwozie do zarejestrowanych kamerą przeszkód. Cały ten technologiczny majstersztyk nieźle sprawuje się także podczas pokonywania łuków, mimo że masa auta jest niebotyczna.

Siedzenia z funkcją wentylacji czy masażu, podgrzewane podłokietniki, rozbudowany zestaw multimedialny dla pasażerów z tyłu, system audio gwarantujący doznania słuchowe niczym w filharmonii oraz wykończenia wnętrz z włókna węglowego czy skóry nappa to tylko część z nieprawdopodobnie długiej listy wyposażenia “eski”. Problem w tym, że za większość dodatków (włącznie z kamerą rejestrującą nawierzchnię przed autem) trzeba dopłacać, i to słono. Kogo jednak stać, ten będzie wniebowzięty.

Klasa S W221

Jeśli szukasz używanej limuzyny, która podkreśliłaby Twój status finansowy, to Mercedes klasy S W221 będzie dla Ciebie doskonałą opcją. Model ten już na zdjęciach demonstruje najwyższą formę siły, luksusu i prestiżu, a widziany na żywo budzi respekt i nie pozostawia obojętnym. Owszem, prezentuje się nieco ociężale, jednak dla kupujących auta tej klasy często jest to bardziej zaleta niż wada. Najbardziej wyrazisty charakter odnajdziemy w wersjach AMG, które poza rasową techniką mają w zanadrzu garść unikalnych detali stylistycznych.

O obcowaniu z dobrem luksusowym świadczy nie tylko prezencja nadwozia, ale i atmosfera panująca we wnętrzu. Już miejsce pracy kierowcy kusi wykwintnym stylem, na który składają się doborowe materiały wykończeniowe, wyposażenie z najwyższej półki, a także kilka elektronicznych “smaczków”. Do tych ostatnich zaliczymy zegary w formie wyświetlacza i rozbudowany system multimedialny, których czytelność i obsługa są na szczęście znośne.

Podczas oceniania wnętrza pod kątem przestronności nie zaskoczą się ci, którzy po ogromnym nadwoziu spodziewali się ponadprzeciętnie obszernej części pasażerskiej. Oprócz niczym nie skrępowanej swobody ruchów kabina flagowego Mercedesa oferuje pieczołowicie dobrane fotele. Dzięki ich odpowiedniej wielkości, dopracowanemu wyprofilowaniu, a także prostej w obsłudze regulacji podróżni mogą cieszyć się z iście królewskich warunków jazdy. Do elementów sprzyjających pokonywaniu długich dystansów zaliczymy również pojemny bagażnik.

Na wizerunek apartamentu na kołach klasa S pracuje zarówno karoserią i kryjącym się pod nią wnętrzem, jak też tym, czego nie widać gołym okiem. Mowa przede wszystkim o podwoziu, którego komfortowe nastawy sprawiają, że niemiecki sedan pokonuje większość nierówności tak, jak gdyby ich w ogóle nie było. Poczucie izolacji od tego, co dzieje się na zewnątrz, wzmaga dodatkowo perfekcyjne wyciszenie. Jeśli chodzi o właściwości trakcyjne, auto nie prowadzi się równie doskonale jak konkurencyjne BMW serii 7, jednakże i tak skutecznie ukrywa swoją znaczną nadwagę.

Chcąc sprawić sobie nową klasę S W221, klienci Mercedesa musieli zostawić u dealera niewyobrażalną ilość gotówki. Teraz samochód da się kupić za dużo, dużo mniejsze pieniądze, co bez wątpienia kusi. Lepiej jednak dokładnie przemyśleć zakup, bo koszty serwisowania limuzyny spod znaku gwiazdy są naprawdę olbrzymie. Dużo trzeba płacić nie tylko za części, ale i skomplikowane naprawy. Te dotyczą głównie zawieszenia oraz wszechobecnej i zaawansowanej elektroniki. Z silników trwalsze są te benzynowe, choć sporo palą. Podczas kupna “eski” najlepiej sięgnąć po egzemplarz z końca produkcji, a najważniejsze to omijać sztuki po kolizjach i monstrualnych przebiegach.

Klasa S W220

Podchodząc do stylizowania W220, Mercedes postanowił zakończyć erę ociężałych klas S, rozpoczynając czasy znacznie łagodniejszych i nowocześniejszych kształtów. Nieco stylistycznej ogłady zafundowano też wnętrzu, fundując mu przy okazji materiały i wyposażenie, o których większość użytkowników aut może tylko pomarzyć. Nie zapomniano oczywiście o wygospodarowaniu potężnej ilości miejsca dla podróżnych, zamontowaniu obszernych i nieprawdopodobnie wygodnych foteli oraz dopracowaniu wyciszenia.

Mimo, że topowa limuzyna Mercedesa sporo waży, nie ma problemów ze sprawnym przyspieszeniem. To oczywiście zasługa mocnych silników, z których najgodniejsze polecenia są benzynowe motory 3.2 i 3.7 - żwawe, nieprzesadnie paliwożerne i bardzo trwałe. Odradzić należy z kolei zakup modelu z dieslem pod maską - oba "ropniaki" gwarantują nie tylko świetną relację osiągów do spalania, ale i sporą usterkowość. Tradycyjnie dla klasy S, komfort jazdy stoi na najwyższym możliwym poziomie.

Jako nowy, Mercedes klasy S W220 kosztował krocie, ale teraz można go kupić w całkiem atrakcyjnych cenach. Nie dajmy się jednak zwieść - umiarkowane koszty zakupu wcale nie oznaczają, że eksploatacja będzie tania. Wręcz przeciwnie - skomplikowana budowa i drogie części generują niebotyczne koszty. Niestety, w kwestii niezawodności auto nie świeci przykładem - pneumatyczne zawieszenie często niedomaga, automatyczna skrzynia "pada" po stosunkowo niewielkich przebiegach, rozbudowana elektryka bywa kapryśna, a wczesne egzemplarze trapi korozja.

Dane techniczne Mercedes Klasa S

Silniki

Moc silników 111-630 KM

Poj. silników 2 143-6 834 cm3

Prędkość maks. 165-300 km/h

Przyspieszenia 0-100 3,9-17,0 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Mercedes Klasa S

Średnia ocena modelu

na podstawie 357 opinii

4.29

Średnia dla segmentu: Auta luksusowe 4.36

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Wyciszenie

+ Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (83%)
NIE (17%)

Wybrane oceny kierowców Mercedes Klasa S

Ogólnie - MB W140 określam mianem doskonałości - ale warunek - trzeba kupić egzemplarz zadbany, a bedzie się jeździć, jak ... więcejcoś proszę pytać - 602 220 084 ukryj
dodano 22.03.2010 przez
Po prostu perfekcja. Wielki samochód, który daje tyle satysfakcji z jazdy co noc z Cameron Diaz. Jest potężny. Wygląda wręcz ... więcejmajestatycznie. Nawet jeśli ktoś ma dużo nowszy i dużo droższy samochód to i tak patrzy na ciebie jak na szejka. Czujesz,że masz 100% bezpieczeństwa. Super polecam. Oczywiście kierowcy Kijów czy Hujdajów powiedzą,że to stara, brzydka kolumbryna ale radość z jazdy i z samego posiadania takiego auta jest nie do opisania. Jedyną wadą tego auta są markety bo tam miejsca parkingowe robią na kompakty nie na limuzyny, jak staję to wystaje ok. pół metra auta. Jeśli teraz zmienię auto to tylko na kolejną W140 ale SEL600 ukryj
dodano 26.11.2010 przez
Nie wiem, jak ludziom których stać na takie samochody nie szkoda czasu na jeżdżenie do serwisu, kompletna paranoja i tyle. ... więcejZa żadne skarby nie pojechał bym tym samochodem w trasę ok 500 km , a napewno nie w nocy lub z dzieckiem, plus taki, że blachary i galerianki pokazuja majty na jego widok, na parkingach ludzie omijają szerokim łukiem, żeby lakieru nie zadrapać, ogólnie widać zazdrosc w oczach ludzi, fajne uczycie, mimo, że to tylko moje narzędzie pracy, a nie moja własnosc ukryj
dodano 26.07.2012 przez
Auto królów które można dzisiaj sobie kupić na dojazdy do pracy. Nieprawdopodobny wkład wszystkich inżynierskich głów w jakość wykonania i ... więcejprzemyślenia techniczne w aucie. Wszystko spójne, dobrze złożone, nic nie rdzewieje, nic nie trzeszczy. Dobrze przyspiesza, hamuje, trzyma się drogi a to przecież 2 tony 'żywej' technologii. Budzi wielki respekt na drogach, 80% aut zjeżdża w trasie na bok widząc ten czołg w lusterku. Trudno o lepsze auto w tych pieniądzach. W większych sumach z resztą też :) ukryj
dodano 24.04.2012 przez
Zobacz oceny Mercedes Klasa S Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Mercedes Klasa S

Pb
6,87 - 21,33
Na podstawie 209 raportów spalania
ON
6,53 - 13,53
Na podstawie 109 raportów spalania
LPG
10,67 - 20,43
Na podstawie 63 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Mercedes Klasa S

Mój "bunkier " całkowicie orginał, bez gazu - spalanie na trasie zaskakujące biorąc pod uwagę masę i moc do dyspozycji ... więcejpod nogą - na trasie 380 km, średnie spalanie 10,5 benzynki - jak dla mnie rewelacja bo trzeba pamiętać o 2 tonach masy i prawie 300 km pod nogą. Z wyprzedzaniem nigdy nie ma problemu, przyśpieszenie rewelacyjne. Mimo że nie jest to auto sportowe - potrafi zaskoczyć właścicieli sportowych samochodów i to nie tylko golfa po tuningu z gazem... ;) Miasto ( Warszawa ) - korki , korki , korki - spalanie 20 / 100 km - no cóź 4.2 V8 musi ..... Idealne auto do dłuższych podróży - spalanie 10.5 jeśli nie przekracza się 125 km / h, dokładnie powyżej tej granicy pali 14 l /100 km - ZDECYDOWANIE POLECAM Ceny części : oczywiście zależy gdzie i co, ale przykład : wymieniając tarcze przód + klocki (* firmy Lucas - zamiennik do W 140 ) w normalnym warsztacie ( czytaj nie Mercedes ) zapłaciłem 650 zł razem z wymianą - do astry I kombi kiedyś zapłaciłem 600 zł za to samo z robocizną, więc nie wydaje mi się żeby było nie do przeżycia. Pasem klinowy - 180 zł + robocizna 100, Przednia szyba z montażem - 380 zł. Wg mnie całkiem znośnie. POLECAM W 140 i pozd dla wszystkich właścicieli - BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY !!! ukryj
dodano 04.08.2009 przez
Gdyby jezdzic tym autem na benzynie to uwazam ze trzeba by miec bardzo gruby portfel. Gdy go kupilem to jeszcze ... więcejnie mial zalozonej instalacji gazowej a kupilem go w miejscu o 600km oddalonym od mojego miejsca zamieszkania. Wiec w trakcie powrotu z wybitnie spokojna jazda spalil benzyny 8-9l/100km. Lecz potem w miescie pokazal swoje oblicze tzn. 12-15l(w zime nawet do 20l). W tym przypadku instalacja gazowa byla wskazana. Zalozylem instalacje za 5tys.zl. Nie oszczedzalem na niej i wyszlo mnie to na bardzo dobrze. W miescie srednio spala gazu 14-15l/100km(rekord 13,4). Na trasie zyciowke mam 11,1 l/100km lecz na ogol mam okolo 12l. Na naprawy nie narzekam, poniewaz ich nie ma chyba ze doslownie minimalne glupoty i to bez wiekszych kosztow. Ogolnie auto bardzo majestatyczne i wybitne wygodne wraz ze spora moca. Lecz jak na te wage i tak uwazam ze jednostki napedowe nie powinny byc mniejsze niz 5.o litra. Wracajac do SEl-a to auto w 100% wyjatkowe a wiedziec to moze ten kto nim troche pojezdzil wiec mysle, ze spalanie w tej sytuacji trzeba mu wybaczyc!!! ukryj
dodano 12.03.2013 przez
20 lpg po mieście, nie sprawdzałem na długich trasach, zresztą i tak naleam do pełna jak przejeżdżam obok shella. Wydaje ... więcejmi się że jakbym nie kombinował, zawsze pali 20. W zasadzie przy pozostałych zaletach to drobiazg. Za to części są tanie i rzadko coś się kupuje. Klocki hamulcowe 130 zł komplet co pół roku. Pozostałe elementy, takie jak amortyzatory, pasek klinowy są solidne i można na długo o nich zapomnieć. Pasek ma ponad 2 metry, jest szeroki jak do spodni i kosztuje 180 zł. Alternator nowy 420 zł. Toż to nie opłaca się regenerować. Na jakięś piski i szmery z okolic silnika po jakinś czasie przestałem zwracać uwagę. Pierwsze dni po kupieniu tępo patrzyłem na silnik i zastanawiałem się czy się nie rozpadnie. Ponieważ jakoś się nie rozpadł, maskę otwieram przy okazji nalewania płynu do spryskiwacza. Wlew płynu powinien być gdzieś bardziej na wierzchu. Maska jest cholernie ciężka i długa. Co prawda nie wymaga ustawiania podpórki i po szarpnięciu sama leci do góry i tak zostaje, ale jakoś nie lubię szamotać się z tym kawałem blachy. ukryj
dodano 08.11.2009 przez
Mercedes W140 S350TD, automat, 1994r, przebieg 250tys km, stan bdb, cały czas w jednych w jednych rękach. Auto jeździ na ... więcejoleju syntetycznym Gulf 5W40 ULE. Auto poza usterkami czujników ABSu bezawaryjne. Bardzo droga wymiana dwóch kabelków z czujnikami, ponad 2,5 tys zl, nie istnieją zamienniki. Cżęści eksploatacyjne typu filtry klocki nie są tanie, jednak na przyzwoitym, akceptowalnym poziomie. Natomiast spalanie rewelacyjne. Przy spokojnej jeździe, z prędkościami na jakie pozwalają znaki (50-90) drogami krajowymi nie korzystając z autostrady na odcinku Warszawa - Świecko 7,2l/100km. Powrót autostradą, utrzymując non stop 160km/h 13,5l/100km. W mieście około 11,5 l przy spokojnej jeździe. Max 14l na krótkich odcinkach. Minimalne spalanie przy emeryckiej jeździe na dłuższej trasie jakie udało się zanotować to 6.9l/100km. średnio spala mi 10.5l. Masa zatankowanego pojazdu ze mną w środku to około 2300kg, komfort niesamowity. Biorąc wszystko pod uwagę, auto uważam za bardzo ekonomiczne. ukryj
dodano 14.04.2014 przez
Mercedes W140 S350TD, automat, 1994r, przebieg 250tys km, stan bdb, cały czas w jednych w jednych rękach. Auto jeździ na ... więcejoleju syntetycznym Gulf 5W40 ULE. Auto poza usterkami czujników ABSu bezawaryjne. Bardzo droga wymiana dwóch kabelków z czujnikami, ponad 2,5 tys zl, nie istnieją zamienniki. Cżęści eksploatacyjne typu filtry klocki nie są tanie, jednak na przyzwoitym, akceptowalnym poziomie. Natomiast spalanie rewelacyjne. Przy spokojnej jeździe, z prędkościami na jakie pozwalają znaki (50-90) drogami krajowymi nie korzystając z autostrady na odcinku Warszawa - Świecko 7,2l/100km. Powrót autostradą, utrzymując non stop 160km/h 13,5l/100km. W mieście około 11,5 l przy spokojnej jeździe. Max 14l na krótkich odcinkach. Minimalne spalanie przy emeryckiej jeździe na dłuższej trasie jakie udało się zanotować to 6.9l/100km. średnio spala mi 10.5l. Masa zatankowanego pojazdu ze mną w środku to około 2300kg, komfort niesamowity. Biorąc wszystko pod uwagę, auto uważam za bardzo ekonomiczne. ukryj
dodano 14.04.2014 przez
Zobacz raporty spalania Mercedes Klasa S Dodaj raport spalania

Publikacje o Mercedes Klasa S

Przeczytaj pozostałe 13 publikacje o Mercedes Klasa S

Newsy o Mercedes Klasa S

Przeczytaj pozostałe 51 newsów o Mercedes Klasa S

Nowe Mercedes Klasa S

nowe Mercedes Klasa S
Mercedes Klasa S
ceny od 371 500 zł do 1 127 000

Mercedes Klasa S W222 Limuzyna 400 HYBRID 306KM od 2013

w pakiecie S 400 HYBRID

w cenie katalogowej brutto

407 000 zł

Wyposażenie standardowe
Ochrona pieszych
Wycieraczki przedniej szyby ster. czujn. deszczu
Układ wydechowy
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet komfortowych foteli tylnych (9 033 zł)
Pakiet "Chauffeur"- el. regulacja przedniego fotela pasażera sterowana z tylnej kanapy (4 799 zł)
Pakiet zabezpieczenia pojazdu (0 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet komfortowych foteli tylnych (9 033 zł)
Pakiet "Chauffeur"- el. regulacja przedniego fotela pasażera sterowana z tylnej kanapy (4 799 zł)
Pakiet zabezpieczenia pojazdu (0 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 21 oferty Mercedes Klasa S

Dealerzy Mercedes

Duda-Watin S.A.

Duda-Watin S.A. Mercedes Poznań

wielkopolskie, Poznań, Ptasia 4

Więcej

Mercedes-Benz Grupa Wróbel

Autoryzowany Dealer marki Mercedes-Benz oddział Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Klecińska 155

Więcej

MERCEDES-BENZ SOSNOWIEC

Mercedes-Benz Sosnowiec Sp. z o.o.

śląskie, Sosnowiec, Gottlieba Daimlera 1

Więcej

AUTO BRUNO SP. Z O.O.

Auto-Studio Sp. z o.o. Mercedes Łódź

łódzkie, Łódź, Rokicińska 78

Więcej

AUTO IDEA SP. Z O.O.

AUTO IDEA SP. Z O.O. Mercedes Białystok

podlaskie, Białystok, Narodowych Sił Zbrojnych 9

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Mercedes Klasa S

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

374

Przejechany dystans

79 993 zł

Zatankowanego paliwa

18 802 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

53

Wydanych pieniędzy

37 370 zł

Średnie wydatki na auto

1 495 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

262

Wydanych pieniędzy

130 207 zł

Średnie wydatki na auto

5 208 zł

ZOBACZ 25 dzienników kosztów Mercedes Klasa S Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Mercedes Klasa S

Liczba wpisów: 6
komentarzy(1)
komentarzy(3)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Mercedes Klasa S dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Mercedes Klasa S

Liczba wpisów: 12
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Mercedes Klasa S Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Mercedes Klasa S

Liczba wpisów: 18
Sprowadzam auta z Ameryki i montuję już kolejną instalacje firmy Brc naprawdę jest nie zawodna po przejściach w samym wykonaniu ... więcejmontażu znalazłem naprawdę fachowy warsztat gdzie naprawdę estetycznie i profesjonalnie montują instalacje LPG w Bydgoszczy przy Fordońskiej 2 Auto gaz Centrum zamontowali mi już około 15 aut z roczników 2008-2012 naprawdę polecam miła obsługa i doradztwo pozdrawiam Yankes ukryj
dodano 26.09.2012 przez
KOLEJNE AUTO ROBIONE W TYM ZAKŁADZIE, OKOŁO 10 LAT TEMU,CIĘŻKIE WARUNKI PRACY ( TAXI) A AUTO SPRAWUJE SIĘ ŚWIETNIE.POLECAŁEM TEN ... więcejZAKŁAD WSZYSTKIM ZNAJOMYM OD CZASU JAK TRAFIŁEM TAM PO RAZ PIERWSZY PRZED 20 LATY ( JE3SZCZE BYLI NA UL MARMUROWEJ) I WSZYSCY MOI ZNAJOMI SĄ ZADOWOLENI.KOLEJNE AUTO TEŻ TAM BĘDĘ ROBIŁ.POLECAM. ukryj
dodano 16.08.2013 przez
TO JUŻ 3 AUTO WCZEŚNIEJ ROBIŁEM MB MODEL 126 W WERSJI 300 BENZ I 560 BENZ LUDZIE SPECYFICZNI ALE WIEDZĄ ... więcejO CO CHODZI W AUTOGAZIE,POLECAM !!! POZA TYM ROBIŁEM TAM OPLA VECTRE 1,8 ORAZ MERCEDESA A KLASE W 168 Z SILNIKIEM 1,9 I OBA AUTA DZIAŁAŁY SUPER. ukryj
dodano 09.02.2013 przez
Odkąd założyłem gaz owszem jezdze taniej , ale instalacja wymaga częstej regulacji i wymian uszczelek itp. Ale jezdze s klasa ... więceji to jest ważne noj za bardzo małe pieniądze.choc myśle że w warsztacie sie niezbyt postarali z ta instalacja. ukryj
dodano 14.12.2010 przez
czasem trzeba coś wyregulować i wymienić w instalacji ale to norma w LPG więc nie narzekam , kilka razy mi ... więcejsię dławił na niskich obrotach i zgasł pozatym jest ok , auto na lpg wymaga troche wiecej uwagi niż sama benzyna. ukryj
dodano 03.01.2011 przez
Instalacja założona super.Samochód zachowuje się tak samo na benzynie jak i na gazie.Nie ma różnicy w pracy silnika na gazie ... więceji na benzynie.Wszystk jest super. ukryj
dodano 22.01.2012 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mercedes Klasa S

Skarbnica wiedzy o Mercedes Klasa S

Ciekawostki
dodano 08.10.2012 przez
W 2008 roku auto Stanisława Lema zostało sprzedane na aukcji internetowej za ponad 50 000 zł. Środki zasiliły konto fundacji "Mam marzenie", której rodzina autora…
dodano 18.12.2011 przez
Jest to pierwszy samochód, w którym zastosowano system ESP stworzony przez firmę Bosch
dodano 18.12.2011 przez
Pierwszy europejski samochód wyposażany w poduszkę powietrzną.
dodano 17.08.2011 przez
Skrót klasy "S" pochodzi od słowa niem.SONDERN (specjalny,-a).
dodano 17.08.2011 przez
Produkcję Mercedesa klasy S oznaczonego kodem fabrycznym W140 rozpoczęto w 1991 roku. Sam projekt auta wart był 1 miliard dolarów. Produkcję limuzyny zakończono w 1998…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą