Nadjeżdża S4. Audi S4
Wczesnym latem w salonach Audi pojawi się mocniejsza odmiana obu wersji nadwoziowych Audi A4. Zanim jednak Audi S4 i S4 Avant będą fizycznie dostępne w sprzedaży, pokażą się szerokiej publiczności już w przyszłym tygodniu na wystawie Geneva Motor Show.z
Oczywiście najważniejszym punktem programu pt. Audi S4 jest zespół napędowy tej wersji "A-czwórki". W obu odmianach nadwoziowych S4 pracuje trzylitrowa, sześciocylindrowa jednostka benzynowa TFSI. Turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa rozwija moc 354 KM i generuje 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny już od 1.370 do 4.500 obr/min.
Silnik V6 współpracuje z ośmiostopniową przekładnią automatyczną Tiptronic, której niższe biegi mają krótkie przełożenia, typowe dla bardziej sportowych modeli, zaś wyższe mają dłuższe przełożenia w celu redukcji obrotów silnika i co za tym idzie zużycia paliwa. Po zdjęciu nogi z pedału gazu przy prędkościach od 55 do 160 km/h automatyczna przekładnia przechodzi w tzw. tryb żeglowania.
Naturalnie na wyposażeniu obu wariantów Audi S4 nie mogło zabraknąć stałego napędu na wszystkie koła. W normalnych warunkach drogowych nieznacznie więcej momentu trafia na tył, w razie niebezpiecznej sytuacji większość momentu wędruje na oś z lepszą trakcją. Jako opcja dostępny będzie sportowy dyferencjał, który aktywnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy koła tylnej osi. Standardowe sportowe zawieszenie S w Audi S4 jest o 23 mm obniżone w stosunku do słabszych odmian A4. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select daje możliwość zmiany ustawień amortyzatorów CDC (CDC = continous damping control) oraz silnika, układu kierowniczego, automatycznej skrzyni biegów i opcjonalnego sportowego mechanizmu różnicowego.
Audi S4 do prędkości 100 km/h przyspiesza w 4,7 s, a jego dłuższa alternatywa jest wolniejsza o 0,2 s. W obu przypadkach maksymalna prędkość została elektronicznie ograniczona i wynosi 250 km/h.
Wygląd S4 został nieco podretuszowany, ale jeśli ktoś się spodziewa nie wiadomo jakich zmian, będzie zawiedziony. Lekko zmienione zostały zderzaki oraz wloty powietrza. Inne są także felgi. W tylnej części znajdziemy dyfuzor, wykończony aluminium, a także cztery końcówki układu wydechowego. S4 w wersji sedan waży 1.630 kg, zaś Avant jest cięższy o 45 kg.
Jeśli chodzi o wnętrze, to jest ono wystarczająco przestronne, by pomieścić w dość komfortowych warunkach nawet pięć osób. Wersja sedan do tego oferuje 480-litrowy bagażnik, zaś kombi 505 l, a po złożeniu tylnej kanapy 1.510 l pojemności bagażowej.
Oba modele na europejskim rynku zadebiutują latem br. Już teraz jednak znamy ceny S4 na rynku niemieckim. Wersja czterodrzwiowa kosztować będzie 59.300 euro, podczas gdy za kombi zapłacimy minimum 61.150 euro.