Odświeżone Audi A4. Co się zmieniło?
Ledwie rok temu Audi A4 zostało poddane lekkim zmianom stylistycznym, a już dziś niemiecki model klasy średniej ponownie przechodzi facelifting. Tym razem zmiany objęły również układ napędowy modelu. W ofercie pojawiły się wersje z systemami mild hybrid, które mają jednocześnie ograniczyć zużycie paliwa, jak i zwiększyć dynamikę jazdy.
Zmiany dostrzeżemy jednak także gołym okiem. Osłona chłodnicy Singleframe została poszerzona i spłaszczona. W standardzie dostępne będą diodowe reflektory, a światła diodowe Matrix będą dostępne w najbogatszej wersji wyposażeniowej. Zmianie uległo także nazewnictwo wariantów wyposażeniowych. W ofercie znajdziemy wersje basic, advanced i S line, a do tego dochodzą odmiany S i A4 allroad quattro. Do wyboru jest 12 kolorów lakieru, w tym jeden nowy (szary Terra).
Wnętrze Audi A4 jest typowe jak na tę niemiecką markę. Centrum dowodzenia stanowi lekko zwrócony w kierunku kierowcy duży wyświetlacz dotykowy MMI touch. Wśród dostępnych pakietów wyposażenia wnętrza znajdziemy m.in. design selection i S line.
Odświeżone Audi A4 wyposażone zostało w zupełnie nowy system MMI, który obsługuje się w identyczny sposób jak smartfona. Wysokiej rozdzielczości wyświetlacz TFT ma przekątną 10,1 cala. Gama funkcji zawartych w systemach Audi Connect i Audi connect plus obejmuje wiele nowych serwisów online. Do informacji online o znakach drogowych i o zagrożeniach oraz do usługi wyszukiwania miejsc parkingowych przy ulicy, doszła nowa – informacja o sygnalizacji świetlnej. Kierowca może dzięki uzyskanym informacjom dopasować prędkość tak, by podjechać do sygnalizacji przy zapalonym zielonym świetle. Oferta ta na początku będzie dostępna tylko w wybranych europejskich miastach.
Tablica rozdzielcza dostępna jest w trzech wariantach – dwóch częściowo analogowych i w pełni cyfrowym Audi virtual cockpit plus. Kierowca obsługuje 12,3-calowy wyświetlacz o rozdzielczości full HD przy pomocy przycisków na kierownicy wielofunkcyjnej i może wybierać jeden z trzech widoków.
W początkowej fazie zmodyfikowane Audi A4 będzie oferowane z sześcioma turbodoładowanymi silnikami o mocy od 150 KM w wersji 35 TFSI do 347 KM w S4 TDI. Wkrótce do oferty dołączą jeszcze dwa kolejne wersje silnikowe: 30 TDI o mocy 136 KM i 35 TDI o mocy 163 KM. Trzy jednostki są wyposażone w system mild-hybrid (MHEV), bazujący na 12-woltowej sieci pokładowej. W rzeczywistych warunkach jazdy system MHEV może obniżyć spalanie nawet o 0,3 litra na 100 km.
Nabywca będzie miał do wyboru, w zależności od silnika, manualną skrzynię biegów, siedmiostopniową automatycznę S tronic czy ośmiostopniowa tiptronic, napęd na oś przednią lub napęd quattro.
Klienci mogą też wybierać pomiędzy standardowym a sportowym zestrojeniem zawieszenia. Ponadto dostępne będą dwa rodzaje zawieszenia adaptacyjnego - komfortowe z regulacją tłumienia, w którym karoseria zawieszona jest o 10 mm niżej, oraz sportowe z regulacją tłumienia albo bez niego i z karoserią zawieszoną o 23 mm niżej. Oba regulowane zawieszenia są zintegrowane z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select.
Dla osób, które częściej będą zmuszone zjeżdżać z asfaltowej drogi, dostępna będzie odmiana Audi A4 allroad quattro z podwyższonym o 35 mm prześwitem. Wersja ta wyróżniać się będzie także osłoną podwozia, kontrastowymi osłonami brzegów nadkoli, 12 mm większymi kołami oraz szerszym rozstawen kół – o 6 mm z przodu i o 11 mm z tyłu.
Odświeżone modele Audi A4 i S4 z napędem TDI pojawią się na rynku europejskim jesienią 2019 r.