Szukaj

Informacje o Nissan Micra II 1.0 i 16V 54KM 40kW 1992-2000

Lata produkcji: 1992 – 2000
Segment: Auta małe
Druga generacja Nissana Micry (oznaczonej kodem 0K11) miała swoją premierę w roku 1992. Na rynku europejskim model oferowany był po raz pierwszy pod nazwą Micra (na pozostałych rynkach pozostawiono nazwę March). Wobec swojego poprzednika, Micra II pod względem stylistycznym znacząco się różniła. Micra II w Europie dostępna była w wersji trzy- oraz pięciodrzwiowej, a np. w Japonii pojawiła się także odmiana kombi (March Box). Zastosowane zmiany okazały się dobrym posunięciem – auto w roku 1993 zdobyło tytuł Europejskiego Samochodu Roku, zostając pierwszym modelem z Kraju Kwitnącej Wiśni z tym prestiżowym tytułem. Model poddano trzem modernizacjom – w roku 1995, 1998 oraz 2000. Pomimo że produkcję Micry II generacji zakończono w roku 2002, to do dnia dzisiejszego na Tajwanie oferowana jest jej ulepszona wersja o nazwie Super March.
czytaj więcej
Powagosław

Poprzednia Micra nie była piękna, ale miała styl, który odróżniał ją od konkurencji. Nowa Micra nie jest brzydka, ale bezwolnie wtapia się w konkurencję w swojej klasie. Nawet nie próbuje się wyróżniać.

~Powagosław
Luzacjusz

Z przykrością stwierdzam, że Micra stała się autopodróbką, to znaczy podróbką samego siebie, nieudaną zresztą. To się zdarza. Nawet Marlon Brando i Miles Davis kiedyś rozmienili się na drobne. Ale Micra może nie mieć tak wiernych fanów.

~Luzacjusz
Produkowany od 1992 do 2000 roku
Pojemność skokowa 998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 54 KM (40 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 79 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,8
~Dr Druciarz
Nissan Micra II
Hatchback 1.0 i 16V 54KM 40kW
Bardzo pozytywnie jestem zaskoczony tym samochodem. Jeśli ktoś szuka bezawaryjnego samochodu do poruszania się to można go zdecydowanie brać pod uwagę. Bardzo dobrze sprawdzi się jako samochód zastępczy, ze względu na cenę i własnie bezawaryjność. Silnik jest bardzo żwawy nawet w najsłabszej litrowej wersji i da się tym autkiem jeździć trochę rajdowo. Wersja z najmocniejszym silnikiem, musi wręcz ocierać się o hothach'a. Precyzyjny układ kierowniczy i skrzynia biegów, pozycja za kierownicą całkiem znośna jak na cieniutkie fotele. Nawet wyjazd 400 km nie był uciążliwy, gdzie w matizie miałem dość po 100 km. Po złożeniu kanapy całkiem ładowny, wiozłem kafelki i klej, i dawał radę, chociaż siadł niemiłosiernie. Zaskakująca dużo miejsca dla pasażerów z tyłu, w 4 osoby można całkiem znośnie jechać w 5 nie próbowałem. Łatwy i tani w naprawach. Zdecydowanym minusem jest jednak karoseria, lubi gnić no i spalanie. Jak kręciłem go na maska 10,5l przy rozsądnej jeździe ok 7-6,5l. Przy eko jeździe miałem 5,5. Poleciłbym jako pierwszy samochód ze względu na cenę i łatwość napraw.
4,6
~Zadowolony posiadacz
Nissan Micra II
Hatchback 1.0 i 16V 54KM 40kW
Niewątpliwie samochodzik jest bardzo tani w eksploatacji, a fabryczne oryginalne części są bardzo trwałe. Producent chyba nie przewidział wymiany niektórych podzespołów, bo są nie do dostania i trzeba je zregenerować oczywiście symbolicznym kosztem. Samochód jest tak prosty konstrukcyjnie, że wiele rzeczy można samemu szybko i tanio wymienić w garażu. Może samochód nie ma jakiejś rewelacyjnej mocy, ale spalanie jest przyzwoite, układ jezdny nie zachęca do szybkiego pokonywania zakrętów, ale siedzi się dość wysoko, a miękkie zawieszenie nieźle radzi sobie z nierównosciami. Dojeżdżam tym samochodem do pracy i polecam go właśnie do tego celu, bo to chyba jeden z najtańszych wozideł z punktu A do punktu B w zakupie i późniejszym utrzymaniu. Pomimo, że najmłodszy samochód ma już 18 lat, na rynku wtórnym jest sporo egzemplarzy z dość niskim przebiegiem i w niezłym stanie. Z ciekawostek; starsze micry mają szklane reflektory co sprawia, że nie są matowe od starości i świecą rewelacyjnie; serio! OC to 300zl na rok! Ludzie, kupujcie micry :)
3,9
~Mateusz
Nissan Micra II
Hatchback 1.0 i 16V 54KM 40kW
Ogólnie micra sprawuje się bardzo dobrze jeśli miałbym kupić jeszcze raz mojego mikrusa chętnie bym to zrobił. Autko sprytne i zwinne idealne do miasta. Spalanie też nie jest najgorsze około 6l nawet czasem dodając wiecej gazu, chociaz mikrus raczej nie lubi przekraczać 100km/h (większe spalanie i hałas w środku). Zima żadnych problemow z zapalaniem kręcił w największe mrozy :D Ale nie jest bez wad... słaba blacharka zawieszenie tez się zużywa ale na naszych drogach to raczej normalne... Silowniki bagażnika wymiękają już 2 razy wymieniałem... przepalająca się plytka od biegów nawiewu to też jego slaba strona pozostawiając nam jeden bieg nawiewu ;p parujące szyby nie wiem dokladnie co jest powodem bo się w to nie zaglębiałem. Pozatym wszystkim autko bardzo dobrze się sprawuje u mechanika byłem tylko na wymianie oleju tak więc warto kupić tanie autko do którego nie trzeba dokladać POLECAM! :D
Średnie spalanie dla Nissan Micra II 1.0 i 16V 54KM 40kW 1992-2000
6,3
l/100 km
7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Nissan Micra II
Hatchback 1.0 i 16V 54KM 40kW
Palić micra sobie niestety lubiła :( nie wypowiem się jak to wygląda w mieście typu warszawa bo jeździłem po mniejszych miastach gdzie w zasadzie nie ma wielkich korków. Przy ruchu mieszanym (miasto - trasa) paliła 7 litrów :/ ale to nic strasznego jak dla mnie. Biorąc pod uwagę że na zegarach wskazówka kręciła się pomiędzy 80-140 KM/H to na prawdę nie wielkie spalanie. W zimę niby powinna palić jeszcze więcej a tu niespodzianka :) po przejechaniu 100 KM przy śr. prędkości ok. 50 KM/H spaliła dokładnie 5.97 litra benzyny 95. podczas mojej eksploatacji w micrze wymieniłem świece, klocki hamulcowe a także czyszczona była panewka. Klocki były wymieniane przez własną głupotę bo czasem po prostu używało się ręcznego i za mocno dusiło się na hamulec więc wiadomo. Ogólnie zakup micry kosztował mnie bez mała 5000 zł. 3300 zł samochód potem jakiś przegląd trzeba było ją wyklepać (maskę) i pomalować bo brzydko wyglądała więc na zabiegi blacharsko lakiernicze poszło najwięcej. Jeśli chodzi o silnik nie było nigdy z nim problemu. Nie brał oleju, nic nie chlapało co miało być sprawne to było. Po prostu jak dla mnie samochód rewelacja :)
6,0
Nissan Micra II
Hatchback 1.0 i 16V 54KM 40kW
Mam Micre od 2 tygodni więc opinie może nie być miarodajna gdyż narazie oswajam się z samochodem . Dotychczas zrobiłem nią ponad 1000km i jestem zadowolony, jak na tą pojemność i moc samochód daje dużo frajdy (gwintowane zawieszenie, rozpórka) pod warunkiem, że przemieszczamy się na 1 i 2 biegu później jest nieco gorzej. Jeśli chodzi o spalanie to; Na trasie Kielce-Kraków, Kraków-Kielce (około 300km, 2 osoby) micra zadowoliła się 5,3 litra 95 przy czym w jedną stronę wskazówka rzadko spadała poniżej 100km/h i często redukowałem do 3 biegu, jazda po mieście w miarę dynamiczna + korki (godz. 17), powrót to non stop 5 bieg i 80-100 na blacie, wiec bardziej pro eko ;p W cyklu mieszany tj. dojazd do dziewczyny 7 kilometrów na zimnym silniku (oczywiście spokojnej jazdy ) to spalanie mieści się w granicy 6 litrów. Najbardziej czego micrus nie lubi to kręcenie na zimnym silniku, mniejsza z tym, że to zabójstwo dla silnika, to zabójstwo dla portfela ,wskazówka poziomu paliwa opada na naszych oczach .
5,9
Nissan Micra II
Hatchback 1.0 i 16V 54KM 40kW
Micra 1.0 3Drzwiowa.Benzyna Jak to powiedział mój mechanik,, micra auto nie do zdarcia, tylko pali więcej niż inne´´Jeżdżę dymnamicznie poza terenem zabudowanym rzadko poniżej 100km/h.Czasami ganiam po niemczech 140km/h i wtedy bierze 7litrów/100.W polsce średnie z baku wychodzi od 5,5 do 6,2litra/100.Autko z 1993 roku.Kupione w dani w 2009r z przebiegiem 121tyś(udokumentowane).Teraz 200tyś i nie pali grama oleju.Nie robić zrywów, bo oryginalne przeguby po 250zł sztuka, a podróbki za 100zł można wymieniać co 5000tyś.km.Taniej jest kupić oryginały.Za te pieniądze dobre auto.

Usterki Nissan Micra II

Liczba wpisów: 31
Przeciek od strony pasażera.
  • Nissan Micra II 1.0 i 16V 54KM 40kW 1992-2000
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Szperając w sieci w poszukiwaniu rozwiązania problemu z wodą na wycieraczce pasażera, dowiedziałem się, że nie tylko ja mam taki problem. Nawet po niewielkim deszczu pojawiał się przeciek spod schowka. Rozwiązanie jest bardzo proste a cała operacja zajmuje nie więcej jak 20 minut. Potrzebne będą: 1. silikon 2. czysta szmatka 3. klucz do wycieraczek 4. trochę chęci ;) Zaczynamy od odkręcenia wycieraczek. Następnie demontujemy plastik pod przednią szybą. Jest on na kołkach więc może być nieco kłopotu. Gdy uporamy się z plastikiem naszym oczom ukazuje się rynna, którą spływa woda a w niej po prawej stronie Micry dziurka z zaślepką. Oto powód naszych powodzi. Zaślepkę wyciągamy, czyścimy szmatką. Otwór również przecieramy, czyścimy. Obsadzamy zaślepkę na silikonie i już! Problem z głowy. Zabieg przeprowadziłem dwa lata temu, do dziś nie przeciekła, ani kropelka. Pozdrawiam!
Zmniejszona moc, niskie obroty.
  • Nissan Micra II 1.0 i 16V 54KM 40kW 1992-2000
  • układ napędowy
Od wczoraj dzieje się coś niedobrego z moja Micrą. Otóż "gubi" ona obroty. Jest niby normalnie ale od czasu do czasu coś ją tłamsi, obroty na 2-3 sekundy spadają i znów zaskakuje i jedzie normalnie. Przy przejechaniu ok. 50 km sytuacja miała miejsce 3 razy. Najbardziej daje się to odczuć na 3 biegu, który do tej pory był najmocniejszy w moim aucie. Co to może być? Trzymając samochód na luzie też ma miejsce to samo. Pyrka, pyrka na moment "bu, bu, bu" już prawie zgaśnie ale zaskoczy i dalej śmiga. Domyśla się może ktoś co to może być?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
chwilowe spadanie obrotów
  • Nissan Micra II 1.0 i 16V 54KM 40kW 1992-2000
  • układ napędowy
Witam. Od wczoraj dzieje się coś niedobrego z moja Micrą. Otóż \"gubi\" ona obroty. Jest niby normalnie ale od czasu do czasu coś ją tłamsi, obroty na 2-3 sekundy spadają i znów zaskakuje i jedzie normalnie. Przy przejechaniu ok. 50 km sytuacja miała miejsce 3 razy. Najbardziej daje się to odczuć na 3 biegu, który do tej pory był najmocniejszy w moim aucie. Co to może być? Trzymając samochód na luzie też ma miejsce to samo. Pyrka, pyrka na moment \"bu, bu, bu\" już prawie zgaśnie ale zaskoczy i dalej śmiga. Proszę o pomoc... Pozdrawiam!
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nissan Micra II