Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Nissan Micra

Lata produkcji: 1982 - teraz
Segment: Auta małe
Miejski model należący do segmentu B. Najmniejszy i zarazem jeden z najlepiej sprzedających się samochodów w historii Nissana -  wyprodukowano go w liczbie ponad 1,7 miliona egzemplarzy. Debiutował w 1982 roku pod nazwą March ("Machi" w Japonii), zastępując model Cherry i rzucając wyzwanie popularnej wtedy w Japonii Hondzie City. Micra była pierwszym japońskim autem wyróżnionym nagrodą Europejskiego Samochodu Roku (w 1993 roku). Obecnie, od 2010 roku na rynku dostępna jest czwarta generacja modelu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Poprzednia Micra nie była piękna, ale miała styl, który odróżniał ją od konkurencji. Nowa Micra nie jest brzydka, ale bezwolnie wtapia się w konkurencję w swojej klasie. Nawet nie próbuje się wyróżniać.
Luzacjusz: Z przykrością stwierdzam, że Micra stała się autopodróbką, to znaczy podróbką samego siebie, nieudaną zresztą. To się zdarza. Nawet Marlon Brando i Miles Davis kiedyś rozmienili się na drobne. Ale Micra może nie mieć tak wiernych fanów.

Nissan Micra IV

Kto pokochał 3. generację Micry za jej niepowtarzalny wygląd (z wysoko umieszczonymi reflektorami i charakterystycznie wyprofilowanym tyłem), ten może się na 4. generacji nieco zawieść. Co prawda jej „jajowate” kształty są przyjemne dla oka i nie wzbudzają takich kontrowersji jak linie poprzedniego modelu, jednak giną w tłumie innych samochodów. Auto wyróżnia się głównie wtedy, gdy spojrzymy na nie… z góry. Na dachu umieszczono bowiem charakterystyczne „fale” pasujące do opływowej sylwetki nadwozia.

Podczas, gdy z zewnątrz miejski Nissan prezentuje się raczej mało oryginalnie, estetów zachęca interesującym projektem deski rozdzielczej. Uwagę zwracają wszechobecne krągłości, z których najciekawiej wyglądają otwory wentylacyjne oraz panel sterowania nawiewem. Z ciekawym designem idzie w parze odpowiednia czytelność wskaźników oraz przyzwoita ergonomia obsługi. Gorzej jest niestety z jakością wykończenia – zastosowane materiały okazują się nieprzyjemne zarówno dla oka, jak i w dotyku.

Po zajęciu miejsca w środku, kierowca Micry może cieszyć się z doskonałej widoczności, ale jednocześnie może narzekać na zbyt mały i zbyt słabo wyprofilowany fotel oraz regulację kierownicy w tylko jednej płaszczyźnie. Przeciętnie prezentuje się obszerność kabiny pasażerskiej – niby nie jest źle, ale do liderów segmentu B dużo brakuje. Całkiem pojemny jest za to bagażnik, którego dodatkowym atutem jest równa powierzchnia ładunkowa po złożeniu tylnej kanapy.

Micra doskonale nadaje się do jazdy po mieście – prowadzenie w takich warunkach ułatwia zarówno wspomniana widoczność, jak i niewielka średnica zawracania oraz dostępny za dopłatą system czujników sprawdzających czy uda się „wcisnąć” w lukę na parkingu. Zachowanie samochodu na ostrych zakrętach czy większych nierównościach nie należy niestety do idealnych – przy pokonywaniu tych pierwszych nadwozie mocno wychyla się na zewnątrz łuku, a przejeżdżanie przez te drugie wiąże się z dość wyraźnym „wytrząsaniem” podróżnych. Precyzja układu kierowniczego i skuteczność układu hamulcowego – przeciętne.

Niezbyt przestronne i kiepsko wykończone wnętrze oraz niedopracowany układ jezdny, Nissan nadrabia (próbuje nadrabiać?) bardzo atrakcyjnymi warunkami zakupu. Klienci chętni na Micrę mogą cieszyć się zarówno z rozsądnie skalkulowanej ceny, jak i bogatego wyposażenia standardowego. W tym ostatnim znajdziemy m.in. ESP, komplet airbagów (czołowych, bocznych, a nawet kurtynowych) oraz elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach.

Nissan Micra III

Mocno zaokrąglona bryła z krótkimi zwisami, wysoko umieszczone reflektory, niepowtarzalny kształt tyłu - Micra K12 potrafi uwieść swoim wyglądem, zwłaszcza kobiety. Stylistom nie zabrakło pomysłów także przy projektowaniu wnętrza i - co najważniejsze - nie przeszkodziło to im w urządzeniu czytelnego i ergonomicznego kokpitu. Podobać mogą się liczne rozwiązania podnoszące funkcjonalność (np. przesuwna kanapa w hatchbacku), zmartwić może z kolei mocno ograniczona obszerność kabiny i bagażnika.

Z silników stosowanych w małym Nissanie godniejsze polecenia są te benzynowe. Powód jest prosty - motory 1.0 (zbyt powolny i niespecjalnie ekonomiczny), 1.2 (idealny do miasta) oraz 1.4 i 1.6 (świetne na dłuższe wyjazdy) charakteryzują się bardzo niską usterkowością. Diesle z Renault imponują niskim spalaniem, ale sprawiają czasem bardzo kosztowne problemy. Zawieszenie udanie łączy skuteczność resorowania dziur ze stabilnością na ostrych zakrętach.

Uszkodzenia silników wysokoprężnych nierzadko kończą się wymianą silnika, w układach kierowniczych psuje się czasem wspomaganie, a elektryczne wyposażenie wnętrza potrafi "wariować", jednak w ogólnym rozrachunku niezawodność Nissana Micry III. generacji trzeba uznać za przyzwoitą. Naprawy auta z gatunku tych typowo eksploatacyjnych są tanie, ale niektóre awarie (m.in. wspomagania) okazują się bardzo kosztowne w usunięciu. Do kupna japońskiego "malucha" zachęca bogate wyposażenie wielu egzemplarzy, zniechęcają natomiast ceny używanych aut.

Dane techniczne Nissan Micra

Silniki

Moc silników 50-110 KM

Poj. silników 988-1 598 cm3

Prędkość maks. 140-182 km/h

Przyspieszenia 0-100 11,9-19,7 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Nissan Micra

Średnia ocena modelu

na podstawie 534 opinii

4.14

Średnia dla segmentu: Auta małe 3.96

Zalety

+ Widoczność

+ Silnik

+ Drobne usterki

Wady

- Koszty utrzymania

- Wentylacja i ogrzewanie

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (85%)
NIE (15%)

Wybrane oceny kierowców Nissan Micra

samochód jest przeciętny - ma swoje zalety, ale także wady; Plusy: bardzo dobra widoczność, dobre/pewne zawieszenie i hamulce oraz 6 airbagów ... więceji ESP w standardzie Minusy: źle działająca sprzynia biegów i jej współpraca z silnikiem oraz bardzo słabe wygłuszenie samochodu ukryj
dodano 09.07.2013 przez
w tej cenie jedyne auto z automatyczną skrzynią CVT, dość duże, oszczędne i ładne, skuteczne hamulce, b.dobra widoczność, super skręt ... więcej ukryj
dodano 04.09.2011 przez
Całokształt oceniam na bardzo dobrze. Auto było kupowane z myślą o jeździe w warunkach miejskich i w takich też bardzo ... więcejdobrze się sprawuje. Posiada automatyczną klimę, czujniki parkowania, 6 poduszek, ESP, wbudowane radio z bluetooth. Jedynie co mi przekszkadza to kiepskie wyciszenie gdy trzeba wyskoczyć na autostradę oraz brak USB do radia. ukryj
dodano 23.09.2013 przez
Bardzo dobrze wyposażone, oszczędne i zwrotne auto do jazdy miejskiej i tras do 150km (potem obawiam się, że zaczną boleć ... więcejplecy, bo nie ma regulacji części lędźwiowej). Akceptowalny poziom hałasu nie powinien za bardzo zmęczyć (może poza autostradami). ukryj
dodano 05.09.2012 przez
Zobacz oceny Nissan Micra Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Nissan Micra

Pb
4,63 - 9,50
Na podstawie 392 raportów spalania
ON
4,07 - 6,83
Na podstawie 31 raportów spalania
LPG
6,27 - 9,33
Na podstawie 31 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Nissan Micra

Kupiłem mojego Micrusa 1,5 miesiąca temu. Tak się złożyło, że robię dużo kilometrów. Spalanie tego autka bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło. ... więcejNajwięcej km robię w trasie, chociaż wiadomo jak wygląda jazda w trasie w Polsce. Ostatnio na trasie Warszawa-Wrocław na 300 km Micrus wypił 15 litrów. Jak łatwo policzyć 5 l/100 km. Na odcinku do Piotrkowa 120-140 km/h, pózniej jak się dało 120 km/h, bez oszczędzania, dytnamiczna jazda (w miarę możliwości, bo samochód ma 55 KM). Tankuję tylko Vervę 98 i autko dobrze się zbiera i w porównaniu z innymi mało spala. Jest lato, więc obroty spadają bardzo szybko po włączeniu silnika. Zimą pewnie wzrośnie. Zaraz po zakupie nie mierzyłem spalania, ale kiedyś na 30 l zrobiłem ok. 500 km, więc spalanie wyszło ok. 6 l/100 km. Uważam, że takie zużycie paliwa jest przyzwoite, jeżeli weźmiemy pod uwagę, że mamy dynamiczne auto, które bez problemu osiąga 140 km/h i wygląda a kosztuje bardzo niewiele. Dla porównania dodam, że Golf III 1,9 TDI 90 KM na tej trasie przy podobnej jeździe wziął ostatnio 7 l/100 km. Chyba raczej nikt mnie już nie namówi na żadnego Niemca, który podobno spala 4,5 l na trasie. Bajki, bajki... ukryj
dodano 10.09.2010 przez
Palić micra sobie niestety lubiła :( nie wypowiem się jak to wygląda w mieście typu warszawa bo jeździłem po mniejszych ... więcejmiastach gdzie w zasadzie nie ma wielkich korków. Przy ruchu mieszanym (miasto - trasa) paliła 7 litrów :/ ale to nic strasznego jak dla mnie. Biorąc pod uwagę że na zegarach wskazówka kręciła się pomiędzy 80-140 KM/H to na prawdę nie wielkie spalanie. W zimę niby powinna palić jeszcze więcej a tu niespodzianka :) po przejechaniu 100 KM przy śr. prędkości ok. 50 KM/H spaliła dokładnie 5.97 litra benzyny 95. podczas mojej eksploatacji w micrze wymieniłem świece, klocki hamulcowe a także czyszczona była panewka. Klocki były wymieniane przez własną głupotę bo czasem po prostu używało się ręcznego i za mocno dusiło się na hamulec więc wiadomo. Ogólnie zakup micry kosztował mnie bez mała 5000 zł. 3300 zł samochód potem jakiś przegląd trzeba było ją wyklepać (maskę) i pomalować bo brzydko wyglądała więc na zabiegi blacharsko lakiernicze poszło najwięcej. Jeśli chodzi o silnik nie było nigdy z nim problemu. Nie brał oleju, nic nie chlapało co miało być sprawne to było. Po prostu jak dla mnie samochód rewelacja :) ukryj
dodano 26.08.2013 przez
Mam Micre od 2 tygodni więc opinie może nie być miarodajna gdyż narazie oswajam się z samochodem . Dotychczas zrobiłem ... więcejnią ponad 1000km i jestem zadowolony, jak na tą pojemność i moc samochód daje dużo frajdy (gwintowane zawieszenie, rozpórka) pod warunkiem, że przemieszczamy się na 1 i 2 biegu później jest nieco gorzej. Jeśli chodzi o spalanie to; Na trasie Kielce-Kraków, Kraków-Kielce (około 300km, 2 osoby) micra zadowoliła się 5,3 litra 95 przy czym w jedną stronę wskazówka rzadko spadała poniżej 100km/h i często redukowałem do 3 biegu, jazda po mieście w miarę dynamiczna + korki (godz. 17), powrót to non stop 5 bieg i 80-100 na blacie, wiec bardziej pro eko ;p W cyklu mieszany tj. dojazd do dziewczyny 7 kilometrów na zimnym silniku (oczywiście spokojnej jazdy ) to spalanie mieści się w granicy 6 litrów. Najbardziej czego micrus nie lubi to kręcenie na zimnym silniku, mniejsza z tym, że to zabójstwo dla silnika, to zabójstwo dla portfela ,wskazówka poziomu paliwa opada na naszych oczach . ukryj
dodano 19.07.2012 przez
Jestem od 2 miesięcy posiadaczem mikrusa 1.0 16V 1998 r. i to z czym nie mogę się pogodzić, to spalanie. ... więcejJest to w moim wypadku 11l. benzyny, co wydaje mi się za duże jak na tak mały silnik. Najgorsze jest to, że nie mam zielonego pojęcia czym to jest spowodowane. Została wymieniona sonda lambda, bo doszedłem nawet do 12 litrów na 100 km. Fakt, jest zima, ma palić trochę więcej niż przeciętnie, ale 11l to duża przesada. Dawny właściciel, od którego samochód został zakupiony mówił, że jemu spalał 6l. Jeśli ktoś ma jakąś wiedzę, bądź pomysł co można by zrobić, by problem ten naprawić, proszę o jakiś sygnał. Dodam jeszcze tylko, że podróżuje na małych odcinkach trasy (8km), 2-3 minuty rozgrzewam samochodzik na ludzie przed podróżą i w 1/3 trasy nagrzewa mi się samochód. ukryj
dodano 31.01.2010 przez
Zima to tragedia dla tego auta niemoże się wogle rozgrzać ciągle mu zimno wiec i ciągnie paliwka spalanie ostatnio podskoczyło ... więcejdo około 6,3l(a myśle żę jeszcze podskoczy). z 4-5 minutowym rozgrzaniem go do używalności (5 rano). W lato rewelka noga gaz i dynamicznie (nie z nogą do deski) do 10 km szybciej niż na znakach, czyli po mieście 60-62 km/h. i spalanko średnie dochodzi do 5,3l (średnia 70% miasto - 30% trasa). Dla cierpliwych i opanowanych autko najlepiej pali na 5 przy 75-80 km/h, ja dałem radę tylko kilka razy tak jechać. wtedy to uwieże ze zejdzie poniżej 5l. ale kobiety kture wam wciskają że auto paliw granicach 5 litrów nieuwieżę ps. Kobiety nieumią obliczyć ile im pali one nawet niewiedżą ile zatankowały no ba ale ile zapłaciły za paliwo. ukryj
dodano 20.10.2009 przez
Zobacz raporty spalania Nissan Micra Dodaj raport spalania

Publikacje o Nissan Micra

Przeczytaj pozostałe 12 publikacje o Nissan Micra

Newsy o Nissan Micra

Przeczytaj pozostałe 12 newsów o Nissan Micra

Generacje Nissan Micra

Nowe Nissan Micra

nowe Nissan Micra
Nissan Micra
ceny od 41 490 zł do 67 280

Nissan Micra IV Hatchback 5d Facelifting 1.2 80KM od 2013

w pakiecie Visia

w cenie katalogowej brutto

41 490 zł

Wyposażenie standardowe
Kurtynowe poduszki powietrzne
Sygnalizator braku zapięcia pasów bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów
Punkty zaczepu fotelika dla dziecka ISOFIX przy tylnych zewnętrznych fotelach
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Visia (4 500 zł)
Pakiet personalizacyjny wnętrza (600 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Visia (4 500 zł)
Pakiet personalizacyjny wnętrza (600 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 9 oferty Nissan Micra

Dealerzy Nissan

PACIFIC CARS Sp. z o.o.

PACIFIC CARS Nissan Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al. Jerozolimskie 217

Więcej

AUTO ŁÓDŹ

AUTO ŁÓDŹ Nissan Łódź

łódzkie, Łódź, Brzezińska 28

Więcej

AUTO SALON POLODY SP.J.

POLODY Nissan Poznań

wielkopolskie, Poznań, Tymienieckiego 38

Więcej

AUTO SALON POLODY SP.J.

POLODY Nissan Przeźmierowo

wielkopolskie, Przeźmierowo, Rynkowa 160

Więcej

BUDMAT AUTO 2 Sp. z o.o.

BUDMAT AUTO 2 Sp. z o.o. Nissan Ciechanów

mazowieckie, Ciechanów, Sońska 2

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Nissan Micra

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 716

Przejechany dystans

238 754 zł

Zatankowanego paliwa

48 406 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

249

Wydanych pieniędzy

55 236 zł

Średnie wydatki na auto

569 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

292

Wydanych pieniędzy

82 749 zł

Średnie wydatki na auto

853 zł

ZOBACZ 97 dzienników kosztów Nissan Micra Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Nissan Micra

Liczba wpisów: 28
komentarzy(6)
komentarzy(4)
komentarzy(1)
komentarzy(4)
komentarzy(0)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Nissan Micra dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Nissan Micra

Liczba wpisów: 21
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Nissan Micra Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Nissan Micra

Liczba wpisów: 8
Instalacja założona w 2004 roku w maju. do autka o przebiegu 30.000 km. Gaz 2 generacji wiadomo jakąś część mocy ... więcejzabiera przez zwężkę w dolocie, ale nie jest to jakieś straszne. Instalacja założona w Łodzi, w zakładzie Eko Auto ul Rokicińska, i tam serwisowana do dnia dzisiejszego. auto dopiero przy 450 tysiacach km wymagało generalnego remontu ( gaz wypalił zawory). podejrzewam,że gdybym regulował nie co 200 tysiecy km a co 50 tysiecy płytkowo zawory do dzis jezdzilby bez remontu. Po remoncie silnika auto pracuje dalej na gazie idealnie. w ciagu calej ekspolatacji tylko raz strzelił gazem. ale metalowy kolektor jest wiec wytrzymał. ogolnie żałuje,że to nie sekwencja ale na 2 generacji auto sprawuje sie poprawnie. predkosc max wynosi 160 zamiast 175 na godzine przyspieszenie minimalnie gorsze. odpalane na benzynie. spalanie wynosi ok 8 litrow lpg przy jezdzie 110-120 na trasie, miasto do 9 litrów. minimalnie jadac z predkoscia 90 km /h z atirem spali 7 litrow lpg. polecam instalacje brc. teraz w cenie justa można założyć już sekwencje, ja za isntalacje dalem 2600 w 2004 roku. ukryj
dodano 31.01.2012 przez
Auto nie sprawia żadnych problemów podczas pracy na instalacji LPG. Średnie spalanie w jeździe 50% trasa 50% miasto rzadko przekracza ... więcej7 litrów. Doliczyć należy pół litra benzyny na 100km, zimą. W trasie przy ekonomicznej jeździe można zejść do 6 litrów. Do tego auta tylko sekwencyjna instalacja gazowa - na gazie oszczędzamy PO ZAŁOŻENIU INSTALACJI, A NIE NA INSTALACJI. Polecam zakład na Artyleryjskiej w Olsztynie, profesjonalny montaż, kompetentna obsługa. Pozdrawiam ukryj
dodano 18.05.2015 przez
Może ze względu na moc silnika ale nie czuję różnicy po przełączeniu na gaz. Jedyna uwaga do stacji montarzu to ... więcejnie założyli gumowej uszczelki niędzu śrubą do mocowania wlewu a karoserią - wchodzi rdza. ukryj
dodano 08.05.2015 przez
A POZA TYM ROBIŁEM SETA 1,6 ROK 2002 W INNYM ZAKŁADZIE I NA OBLĘGORSKĄ JEŻDZIŁEM NA REGULACJĘ I POPRAWKI. ... więcej ukryj
dodano 27.08.2013 przez
przez 5 lat(60tyś.km przebiegu)bezproblemowa jazda,tylko 3 krotna wymiana filtra gazu
dodano 01.05.2009 przez
Odwalanie ''fuszery'' to dewiza tego zakładu !
dodano 23.10.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Nissan Micra

Skarbnica wiedzy o Nissan Micra

Ciekawostki
dodano 16.12.2011 przez
Światową premierę Nissan Micra, pod nazwą March, miał w 1982 roku. Jednak prawdziwa popularność Micry rozpoczęła się wraz z wprowadzeniem pierwszej generacji tego modelu, która…
dodano 18.08.2011 przez
Nazwa Micra jest nazwą modelu w wersji eksportowej. Oryginalnie auto przedstawiane jest jako Nissan March (jap. マーチ, Māchi)
Sposoby wykonania czynności
dodano 27.07.2011 przez
Opis dotyczy Nissana Micra z 1999r , ale w innych pewnie jest tak samo. Po przeanalizowaniu własnych doświadczeń popartych spostrzeżeniami RadkaW wymyśliłem dwa sposoby zmiany…
dodano 27.07.2011 przez
W moim modelu nie było gniazda zapalniczki, więc postanowiłem zmienić ten smutny stan rzeczy. Takie gniazdo służy m.in. do podłączenia ładowarki do telefonu, lampki do…
dodano 27.07.2011 przez
W Nissanie Micra w konsoli są ładnie podświetlone przyciski od świateł awaryjnych i podgrzewania tylnej szyby. Czasem żarówka się przepali. Wymiana w ASO - koszt…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą