Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 156 I Kombi

Bartłomiej K., 6 lat temu
Silnik 2.5 i V6 24V 190KM 140kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 174 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Alfa Romeo 156 I Kombi 2.5 i V6 24V 190KM 140kW 2000-2003 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Osiągi i dźwięk, który rozbudzi nawet największych melomanów.
5,0
Całokształt
Pomimo kilku małych przeciwności nie może być inaczej, zadbana Alfa Romeo 156 potrafi sprawić naprawdę wiele radości i mało jakichkolwiek problemów właścicielowi, a przy okazji nie zrujnuje rodzinnego budżetu. Podczas zakupu warto skupić się na polecanych i zadbanych ofertach, a także nie bać się silników 1.6 i 1.8 TS, jednostki w których regularnie był przeprowadzany serwis doskonale się sprawują, świetnie brzmią, a przy okazji doskonale nadają się do instalacji gazowej co sprawia, że koszt przejechania oscyluje w granicy 16-20 zł.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zdecydowanie kultowe Busso jest najlepszym z możliwych silników oferując doskonały stosunek mocy dla nadwozia, jednakże obciążając bardzo mocno przód. Ze względu na rozmiary silniki V6 są dość ciasno obudowane w komorze silnika, co może być pewną przeszkodą podczas ewentualnych wymian, podczas zakupu należy dokładnie przysłuchać się pracy silnika.
5,0
Skrzynia biegów
Zdecydowanie najwięcej radości przysporzy ogólnie dostępny "manual", skrzynia będzie odpowiednia dla osób, które lubią długie przełożenia, wytrzymały mechanizm, który również występuje w 156 GTA. Podczas jazd warto zapytać właściciela o ostatnią zmianę oleju, zmiana biegów powinna być płynna i stawiać lekki opór.
4,0
Układ jezdny
Nie można mieć zastrzeżeń do układu kierowniczego, który sprawia, że bardzo pewnie czujemy się za kierownicą, jest doskonale zestrojony nieco bardziej nastawiając kierowcę na sportową jazdę, dodatkowo silnik bardzo dobrze dociąża przód. Niestety ocenę psuje nieco układ jezdny - przekazanie podobnej mocy na przednią oś powoduje, że szybszy start wiąże się prawie zawsze z mocnym boksowaniem kół (nawet gdy nawierzchnia jest zaledwie delikatnie mokra) i często nie możemy wykorzystać pełnej mocy silnika, dlatego omijamy wtedy stalowym wzrokiem wszelkie prowokacje. Napęd na przednią oś powoduje dodatkowo duży promień skrętu który sprawia, że zawsze będziemy musieli kalkulować ewentualne manewrowaniem na parkingu jakbyśmy jechali samochodem znacznie większym.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest naprawdę dobrze, jednakże osoby mające wzrost 185 cm. + powinno upewnić się, że nikt nie będzie za
4,0
Ergonomia
Wbrew pozorom nie jest do duży samochód, obecnie dorównujący wnętrzem bardziej w kierunku kompaktów pokroju Klasy A lub CLA, doskonale sprawdza się przy małej rodzinie, a pojemność bagażnika wystarczy na dłuższe wakacje. Osobom, które cenią sobie przestrzeń może jej nieco brakować, natomiast Alfa nadrabia tutaj doskonale zaprojektowaną deską rozdzielczą skierowaną ku kierowcy oraz detalami.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja chłodzi pewnie i mocno, przy zakupie warto sprawdzić jej działanie nawet podczas zimy, dostępne są również modele z podgrzewanymi siedzeniami. Nie sprawiła mi nigdy problemów, a w zimie zapewniała odpowiednią cyrkulację powietrza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W przypadku osób ze wzrostem powyżej 185 cm., samochód może zamienić się w niewielkie Coupé, gdyż pozycja jaką musiałby zabrać pasażer podobnego wzrostu siedząc za taką osobą mogłaby przypominać zajęcia dla początkujących z Kama Sutry, jeżeli jednak Wasza pasażerka ma 160-170 cm, pojedzie w względnie komfortowych warunkach.
5,0
Wyciszenie
Nie do końca mogę być obiektywy ze względu, że akurat posiadany przez mnie egzemplarz posiada pełne dodatkowe wygłuszenie drzwi, podłogi, dachu oraz nadkoli przez co jazda to czysta przyjemność, w niektórych modelach można trafić szyby akustyczne.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niesamowity samochód, który dla każdego pasjonata włoskiej motoryzacji będzie stanowił spełnienie wielu marzeń, użytkuję 156 3.0 V6 na co dzień pokonując miesięcznie ok. 1700-2000 km., uzyskując przy naprawdę dynamicznej jeździe spalanie w okolicach 14,02 l / 100 km, przy wykorzystywaniu pełne mocy samochodu, wielu szybszych startach nie udało mi się przekroczyć 18,9 l, z kolei przy spokojnej trasie (120-150 km/h) wyniki oscylowały w granicy 10-11 l. Wbrew pozorom samochód nie należy do najdroższych w utrzymaniu, a frajda jaką potrafi dać z jazdy jestem niczym czysta dawka energii.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nietuzinkowy samochód i trudny do pomylenia z jakimkolwiek innym, odpowiednio zadbany egzemplarz przepięknym dźwiękiem Busso i właściwościami jezdnymi będzie sprawiał ogromną radość z jazdy właścicielowi, jednakże trzeba się liczyć ze znacznie mniejszą dostępnością części niż w markach pokroju. BMW, czy Audi, a także dość dużym spalaniem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Należy się liczyć, że samochód posiada swoje lata i nawet w zadbanych egzemplarzach mogą się trafiać drobne usterki, przez rok posiadania zmieniałem uszczelkę anteny, która powodowała lekkie przeciekanie, zmiana żarówki świateł mijania oraz podświetlenia gałki od klimatyzacji, niektóre części mogą stanowić problem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W przypadku zakupu wątpliwego egzemplarza lub awarii „V-ki” koszta mogą być kilku tysięczne, zmiana rozrządy to koszt około 1200-1600 zł., niestety dość mało warsztatów przez rzadkość modelu potrafi odpowiednio zadbać o model, dlatego ewentualną naprawę zawsze warto zlecić do polecanego mechanika, zawieszenie w zupełności wytrzymuje większe przebiegi, ale warto pamiętać o markowych częściach inaczej będziemy robili to co roku - zmiana całości to okolice 2000-2500 zł. za same części.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.5 i V6 24V 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Alfa Romeo 156 I

Liczba wpisów: 63

Alfa Romeo 156 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Alfa Romeo 156 I Kombi