Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 156 II Sedan

Jakub, 6 lat temu
Silnik 1.9 JTD 115KM 85kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 145 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Alfa Romeo 156 II Sedan 1.9 JTD 115KM 85kW 2003-2005 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niezawodna dynamiczna i oszczędna jednostka itd która polecam każdemu
Inne : Prowadzenie auta sprawia satysfakcję z jazdy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Niestety jest delikatne ale na szczęście w porównaniu do poprzednich lat teraz jest stosunkowo tanie.
5,0
Całokształt
2 moja 156 tym razem z nieco mocniejszym silnikiem. Całokształt na 5+ design i komfort na prawdę przyzwoite . Wróciłem do alfy ponieważ auta które miałem po drodze nie spełniały moich oczekiwań a były to pasaatb5 golf4 renault Megane 1 i 2 . Megane coupe 2 Mercedes vito Kia Carnival ford Focus 2 i może coś pominalem . Poza siedzeniami w Megane które chętnie bym zabrał do alfy oraz ilości przydatnych bajerów z kii żadne to auto nie sprawiało frajdy z jazdy . Alfa mimo wszystko posiada unikalne prowadzenie jakiego nie dostarczają inne marki w tym segmencie. Całokształt wypada na prawdę dobrze a niektóre niedociągnięcia są do zniesienia. Odpowiadając na dwa pytania czy warto kupić alfe Romeo 156 z silnikiem 1.9 jtd odpowiadam- zdecydowanie TAK! Na pytanie czy alfa Romeo 156 1.9 jtd jest awaryjna odpowiadam - zdecydowanie NIE!
Wrażenia
5,0
Silnik
Pancerna jednostka według większości użytkowników i do tego oszczędna przy dużym momencie obrotowym. Średnie spalanie około 6l co jest rewelacyjnym wynikiem a nogi lekkiej nie mam. Często zdarza mi się dynamicznie przyspieszać i szybko redukować biegi. Silnik jest bardzo kulturalny pracuje na prawdę równo i przyjemnie. Nie ma też problemów z dynamiką na biegach. Ilość koni 115 jest optymalna chociaż z jednostka 105 KM też podróżowalo sie odpowiednio. Przyjemny jest też bezpieczny zapas mocy który gwarantuje że wyprzedzanie auta nawet przy wysokich prędkościach zakończy się sukcesem .
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, chociaż wolał bym krótszy kawałek zmiany biegów . Skrzynia raczej niezawodna za to sprzęgło potrafi czasami zdenerwowac. W poprzedniej nie wymieniłem w obecnej przy przebiegi 142k km. Na plus jest odwrotny układ montażu tarczy czyli nie wciskamy sprzęgła a je wyciągamy przez co zaleca się zakup dobrej jakości sprzęgła . I niestety przydał by się 6 bieg ...
5,0
Układ jezdny
Oprócz górnych wahaczy zawieszenia , które szybko się zużywają nie ma zastrzezen zarówno precyzja jak i komfort kierowania sprawiają duża frajdę . Regulacja w 2 poziomach pozwala zająć bardzo wygodna pozycję za kierownicą. Tylne zawieszenie pracuje bardzo cicho i z uwagi na mcpersony sprawuje się świetnie .
4,0
Karoseria
W moim egzemplarzu zaczynają się pojawiać ogniska korozji ale auto ma już 13 lat i stoi pod chmurką zatem ma prawo... Ale patrząc na całokształt to zazwyczaj korozja nie pojawia się w egzemplarzach garazowanych. Ważne jest utrzymanie dobrej kondycji auta zimą i regularne obmywanie z soli która jest głównym sprawcą rudej niechcianej .
Komfort
5,0
Widoczność
Zarówno lusterka jak i widoczność przez przednią szybę są doskonałe . Słupek nie przeszkadza w kontekście widoczności na boki . Spora tylna szyba w sedanie też skutkuje dobrym polem widzenia i łatwo możemy wyczuć gdzie znajduje się tył auta np. Przy cofaniu. Wpływ na widoczność ma też regulacja fotela Góra dół co zadowoli niższych użytkowników gdyż można podnieść siedzenia na tyle aby zobaczyć maskę
5,0
Ergonomia
Poza brakiem miejsca na kubki wszystko jest w dobrym miejscu . Przyciski do sterowania szybami oraz funkcyjne są rozmieszczone w kabinie intuicyjnie . Na + należy też zaznaczyć formę nawiewow które można dowolnie obracać . Okrągły kształt powoduje bardziej intensywne promienie nastawu przez co możemy skierować nawiew dokładnie tam gdzie chcemy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja wydajna . Szczególnie na wyższych obrotach . Odnośnie nagrzewania w przypadku diesla potrzeba przejechać sporą ilość kilometrów aby nagrzać auto. Jednakże jest do diesel zatem dużo dłużej się nagrzewa. Ciepłe powietrze mimo wszystko możemy poczuć po kilku minutach jazdy przy maksymalnym nastawie temperatury
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedynie przy maksymalnie odsuniatych fotelach kierowcy i pasażera można odczuć brak komfortu w tylnej części auta . Niezwykle przydatny jest podłokietnik którego moja obecna alfa nie posiada z przodu. Tylni podłokietnik jest ergonomiczny i po złożeniu doskonale wtapia się w kanapę. Na uwagę zasługują też wygodne pasy bezpieczeństwa, które nigdzie nie cisną i w dłuższej trasie zupełnie nie przeszkadzają. Mogę powiedzieć że w zasadzie nawet nie czuć że są zacięte co może być zgubne .
4,0
Wyciszenie
Przy prędkościach powyżej 150km/h na niemieckich autostradach sa pewne szumy jednak w warunkach codziennego użytkowania nie da się powiedzieć że jest to auto głośne. Nawet w przypadku diesla silnik jest słyszalny akceptowalnie. Turbina także nie jest slyszalna przy zamkniętych oknach . Dopiero po wyjściu na zewnątrz da się usłyszeć swist . Stosunkowo głośno za to działają wentylatory da się usłyszeć charakterystyczne odgłosy wentylatora . Jeżeli chodzi i absorpcje dźwięków z otoczenia to nie mamy się co łudzić słychać za zazwyczaj tylko klaksony i glosne silniki ciężarówek.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cóż... Na pewno nie jest to najtańsze w utrzymaniu auto, ponieważ stosunkowo delikatne zawieszenie generuje koszty jego wymiany co około 30-50k km. Dodatkowo czasami zdarzają się nieprzewidziane wydatki jak np. Pasek alternatora który przy zużytym sprzęgle na kole alternatora potrafi szybko się zużyć. Dodatkowo mogą się zdążyć błędy czujnika abs czy też poduszek powietrznych. Nie są to jednak rzeczy utrudniające czy uniemożliwiające jazdę ale czasem usunięcie ich może być kosztowne. Nie dajmy się jednak zwariować alfa nie jest droga w utrzymaniu a odwdzięczyć się może frajdą z jazdy .
5,0
Stosunek jakość/cena
W stosunkowo młodym roczniku jesteśmy w stanie kupić auto w cenie poniżej konkurencji. Niezbyt duża popularność generuje też sporo większe wybór aut które nie mają przejechanych znacznych przebiegów. Za nieduże pieniądze dostajemy auto sprawne ekonomiczne ergonomiczne nietuzinkowe i sprawiajace bardzo dużo przyjemności z jazdy. Wejdę kombi dodatkowo posiadają sporo miejsca dla rodzin z dziećmi.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety zdarzają się Większość z nich da się jednak szybko usunąć. Budowa auta pozwala samemu rozprawić się że sporą ilością występujących problemów . Ponadto bardzo duża baza wiedzy i alfie jest dostępna na forach internetowych gdzie fani marki pokazują często krok po kroku jak ominąć autoryzowany serwis przy drobnych awariach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z uwagi na to, że ostatnio samemu udało mi się wymienić amortyzator z tylu bez użycia kanału pod blokiem to nie mogę powiedzieć żeby alfie dolegaly bolączki z poważnymi bateriami. Mówimy oczywiście o dieslach z benzyną historia jest inna. Pomimo konieczności naprawy poszczególnych części jak np. Sprzęgło, hamulce , zawieszenie. Nie mam negatywnego zdania. Trzeba zdać sobie sprawę że wymienione wyżej rzeczy to typowe części eksploatacyjne określone na konkretny okres czasu. I w każdym aucie trzeba będzie liczyć się z koniecznością wymiany takich rzeczy.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Alfa Romeo 156 II Sedan