Szukaj

Ocena kierowcy - Audi Q5 I SUV

Marcin M., 2 lata temu
Silnik 2.0 TFSI 180KM 132kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 320 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Audi Q5 I SUV 2.0 TFSI 180KM 132kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
3,43
19% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Samochód wygodny, ale z tym "premium" to przesada. Liczne błędy inżynieryjne, które nigdy nie powinny mieć miejsca w takiej firmie, pozbawiają nas poczucia bezpieczeństwa, jak np. szybkozłaczka na przewodzie paliwowym umieszczona 20 cm nad katalizatorem. Cud, że się nie spaliłem, gdy mechanik nie założył precyzyjnie złączki i benzyna zaczęła się rozlewać po nadkolu w czasie jazdy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Oczywiście, tłoki i pierścienie, które zapieczone szybko przestają spełniać swoją funkcję. Trzeba czyścić dolot w głowicy i kolektorze, tak co 100 tys. Łańcuch sprawdzać po 100 tys., np. można przez otwór rewizyjny w pokrywie zaworów, endoskopem obejrzeć poziom wysunięcia napinacza. Wymiana rozrządu przy 150 tys, jest już raczej konieczna.
4,0
Skrzynia biegów
Przyzwoity manual, ale brakuje 7-go biegu.
3,0
Układ jezdny
Konieczna częsta wymiana tulei i sworzni wahaczy dolnych z przodu (co ok. 50-70 tys. km). W bananie warto regenerować sworzeń, a silentblock do wymiany, gdy pojawią się bicia na kierownicy przy hamowaniu. Sprawdzać należy również z tego powodu czujnikiem zegarowym piasty na bicie ( a nie tylko tarcze).
4,0
Karoseria
Lakier i zabezpieczenia antykorozyjne dobrej jakości.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże lusterka zewnętrze skutecznie zasłaniają lewą i prawą przednią dolną półsferę. Trzeba szukać wzrokiem w przestrzeni między słupkiem i lusterkiem by zobaczyć teren przy manewrach parkingowych i głębokich skrętach.
4,0
Ergonomia
Jakość foteli zależy od standardu wyposażenia. Dobrze jest gdy można regulować pochylenie siedziska, jego długość i podparcie lędźwiowe w oparciu. Na przednich siedzeniach jest OK, z tyłu już jak na ławce w parku.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przeciętna klimatyzacja automatyczna, w której inżynierowie Audi błędnie zaprogramowali komfort temperatury tylko funkcją siły nawiewu, a nie mieszania powietrza ciepłego z zimnym. Skutek: gdy system uzna, że osiągnął zadaną temperaturę to wyłącza nawiew pozbawiając nas świeżego powietrza. Synchronizacja lewej i prawej strefy klimatyzacji często jest nieskuteczna i przy tej samej nastawie temperatury lewa strona wieje chłodem a prawa żarem. Oczywiście, system start-stop wyłącza nam również nawiew powietrza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok, z tyłu raczej mało.
4,0
Wyciszenie
Dobrej jakości.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mimo popularności rozwiązań technicznych w innych modelach i dużej podaży części samochód jest raczej drogi w utrzymaniu ze wzg na konieczne naprawy sinika; rozrząd, pompa oleju, tłoki i pierścienie, turbina, dwumasa itd. Przy drugiej wymianie rozrządu i dodatkowych wymian osprzętu, to już można kalkulować wymianę silnika na regenerowany bo koszty są już identyczne.
3,0
Stosunek jakość/cena
Długo szukałem we właściwościach samochodu argumentów, które by uzasadniały cenę ale nie znalazłem. Widocznie są one tylko w polityce maketingowej firmy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Klasa premium powinna dbać o jakość detali, a tu bywa różnie, np. przełączniki napędu elektrycznego szyb są bardzo nieprecyzyjne i szybko się zepsuły.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana tłoków po 50 tys. km.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi Q5 I SUV