Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Sedan

realista, 12 lat temu
Silnik 2.0 520i 150KM 110kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 5 E39 Sedan 2.0 520i 150KM 110kW 1996-1999 - Oceń swoje auto
4,54
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik super, lepszy byłby 2.8l jeśli chodzi o osiągi, a spalanie niewiele większe. Generalnie niezawodna jednostka, którą rzadko dotykają drobiazgowe problemy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Podatne na szybkie zużycie na polskich drogach. Mankament to luzy na maglownicy.
Silnik : Sprzęgło wiskotyczne lubi wylać czynnik.
Układ hamulcowy : Moduł ASR czasem się zawiesza; tarcze podatne na zwichrowania jeżeli nie oryginały z ASO !
5,0
Całokształt
Daje 5. Było to moje 4-e auto, po Oplu, Peugeocie, Fordzie. Tamte były wiele lat młodsze ale do pięt nie dorastały BMW E39.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo fajny, pomruk R6 to poezja dla ucha. Niestety biorą troszkę oleju już przy takich przebiegach. Mało elastyczny w dolnych obrotach (szczególnie w LPG), jednakże to autko zaprojektowane było by większość czasu spędzało jednak przy wyższych RPM :)
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu, biegi wchodzą płynnie. Mogłaby być 6-o biegowa.
5,0
Układ jezdny
Tutaj poezja. Tylny napęd daje przyjemność z jazdy. Trzeba uważać na początku przy przesiadce z innego przednionapędowego autka. Troszkę słabe hamulce jak na to 1,7 tonowe auto. Zawieszenie troszkę za delikatne na nasze drogi, ale na pewno Peugeot to nie jest.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność przód i boki, gorsza z tyłu. Szczególnie daje się we znaki przy parkowaniu. Tutaj z pomocą przychodzą czujniki parkowania, które działają po prostu rewelacyjnie w tym aucie.
5,0
Ergonomia
Tutaj 5+; BMW daje przyjemność z jazdy...nawet długiej. NIe ma co do tego wątpliwości. Szeroki wachlarz regulacji foteli, kierownicy - każdy znajdzie swoje ustawienie. Nawet moja dziewczyna, która mierzy 160 cm była zachwycona prowadzeniem i komfortem jaki panuje w autku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu. W zimie grzeje, w lecie...no właśnie, chłodzi jak się nie zepsuje moduł wentylatora :/ o tym w dziale usterki
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma co narzekać. Jest to limuzyna. Gorzej z bagażnikiem, który jest po prostu... mały. Mój kuzyn w seacie toledo 2000 rok mieści dwa razy tyle.
4,0
Wyciszenie
Jest bardzo dobrze generalnie. Jedyna co słychać to szum wiatru przy prędkościach nawet 80-90 km/h już. Mnie to przeszkadzało trochę, ale ogólnie ruchu samochodów w mieście dookoła się nie słyszy :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny napraw to zależy oczywiście co się zepsuje. Wahacze, drążki - ceny bardzo przyzwoite. Tarcze klocki też. Mnie to nie spotkało ale podobno nie warto nawet na allegro kupować tarcz tylko w ASO, gdyż te z allegro zaraz się pokrzywią. Zużycie paliwa no jak przystało na 6 cylindrów. W mieście jak smok, na trasie nie najgorzej. Po Krakowie na LPG 15-16 litrów, trasa 10-11.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko znaleźć autko w dobrym stanie, ale ogólnie nie jest drogie. Warto kupić droższy i zadbany egzemplarz drodzy Państwo, nie liczyć na okazje, bo się można przeliczyć.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mało wytrzymałe jest sprzęgło wiskotyczne gdzie często następuje jego rozszczelnienie i wycieka cały czynnik. Wymiana jego jest jednak prosta i niedroga. To samo tyczy się termostatu, drążków, wahaczy. Daje o sobie znać czujnik ASR, nie jest to jakiś wielki problem. Zaraz po zakupie autko przestało mi palić -> problem - czujnik położenia wałka rozrządu i tutaj rady - kupować tylko oryginał !!! nie jest on tak drogi - ok. 320 zł. Problemy z odpowietrzaniem układu chłodzenia jeśli panowie gazowniki coś spieprzyli. Auto trzeba stawiać prawie pionowo żeby uciekło powietrze.Ucieka czynniki od klimy, nie wiadomo którędy, a nie wiem czy komuś odpowiada ściąganie całej deski rozdzielczej, żeby sprawdzić czy to nie w parowniku czasem, bo nigdzie indziej nie widać wycieku :/ Korozja - szczególnie tył na klapie, w okolicach wlewu paliwa i rogi drzwi.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Maglownica, przy przebiegach 200 000 km i powyżej odczuwalnie zużycie tego mechanizmu. Regeneracja ok. 900-1000 zł. Padł (skorodował) silniczek wentylatora do klimy, ciężko znaleźć sam silniczek a cały moduł (lepiej nowy kupić) ok 400 - 500 zł. Wibracje auta - nie jest to może usterka, ale poważna zmora tego samochodu, gdyż ciężko zlokalizować przyczynę tych drgań - u jednych są to krzywe tarcze, złe opony, niewyważone, u innych zwrotnica, u drugich luz na maglownicy, u trzecich przegub na wale napędowym. Naprawdę powodów może być mnóstwo a jest bardzo czasochłonne i kosztowne ich zlokalizowanie :/ Ja się po prostu do tego przyzwyczaiłem ale przyszłym kupującym ten samochód zalecam sprawdzenie tych wibracji - prędkości 80 - 120km/h.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 520i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 62

BMW Seria 5 E39 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 E39 Sedan