Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

BMW Seria 5/M5

Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, przez cztery dekady sprzedany w liczbie ponad 5 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Od 2010 roku na rynku dostępna jest szósta generacja „piątki”, która kontynuuje styl zapoczątkowany przez swoją poprzedniczkę, zaprojektowaną przez Chrisa Bangle’a. Od 1985 roku model dostępny również w sportowej wersji M5.

Generacje BMW Seria 5

F10-F11

Projektując „piątkę” nowej generacji, BMW postanowiło odejść od rzucających się w oczy, kontrowersyjnych linii poprzednika i zastąpić je bardziej klasycznymi kształtami. Efekt należy uznać za nadzwyczaj udany – karoseria serii 5 prezentuje się bardzo elegancko i nie brakuje jej dynamiki. Całość doskonale wpisuje się w obraz mniejszego odpowiednika serii 7 – nawiązania to tego flagowego BMW widać zarówno w ogólnej bryle nadwozia, jak i szczegółach wyglądu zewnętrznego.

Podobieństwa do „siódemki” znajdziemy również wewnątrz opisywanego modelu. Stylowy design, fantastyczne materiały oraz perfekcyjny montaż uświadamiają nas, że mamy do czynienia z najprawdziwszą limuzyną klasy premium. Cieszy również rewelacyjna czytelność zegarów oraz bardzo prosta obsługa.

Jeżeli chodzi o przestronność kabiny pasażerskiej, także w tej kwestii seria 5 nie ma się czego wstydzić. Miejsca zarówno na nogi, jak i na głowę jest w obu rzędach bardzo dużo. Powody do narzekań dostarcza jednak ładunkowa część wnętrza – bagażnik jest może funkcjonalny i świetnie wykończony, ale zdecydowanie nie zachwyca swoją pojemnością (co dotyczy zarówno sedana, jak i kombi).

Wiemy jednak doskonale, że BMW nie kupuje się do wożenia ogromnych ładunków - auta tej marki mają być prestiżowe, szybkie i doskonale przygotowane do agresywnego pokonywania zakrętów. W obraz ten „piątka” wpisuje się idealnie, oferując elegancki wygląd, mocne silniki oraz zawieszenie i układ kierowniczy pozwalające na naprawdę agresywną jazdę. Co ważne, zapewnienie dużej radości z jazdy, nie przeszkodziło inżynierom w uzyskaniu bardzo wysokiego komfortu. Brawo BMW!

Cena bazowego modelu podchodząca pod 200 tysięcy złotych to kwota niemała, także w porównaniu z najbliższą konkurencją. Przyzwoity poziom wyposażenia seryjnego, BMW 5 łączy z wyjątkowo bogatym wyposażeniem opcjonalnym. Za dopłatą możemy dostać pokładowy system rozrywkowy, biksenonowe reflektory, układ umożliwiający regulację amortyzatorów, a także system ostrzegający przed nieplanowaną zmianą pasa ruchu.

E60

W stosunku do zachowawczo narysowanego poprzednika, BMW serii 5 E60 zmieniło się nie do poznania - równie zdecydowanych, nachalnych wręcz linii nie było wcześniej w bawarskich limuzynach. Podczas, gdy nadwozie "piątki" podobać się może, wnętrze podobać się musi - jakość wykończenia najwyższej klasy sprawia, że kabina dobrze znosi próbę czasu, a potężna przestrzeń, komfortowe fotele, dokładne wyciszenie i bogate wyposażenie gwarantują wygodną podróż. I w sedanie, i w kombi znajdziemy duży kufer, choć w drugim przypadku jest on wyraźnie bardziej praktyczny.

Z ogromnego wachlarza silników, jakie BMW oferowało nabywcom swojej limuzyny, najrozsądniejszym wyborem wydaje się 2,5-litrowy "benzyniak" w najmocniejszej odmianie sprzed liftingu - to dynamiczna, niezawodna, stosunkowo prosta konstrukcyjnie, a po zamontowaniu instalacji LPG (polecamy) niedroga w eksploatacji jednostka. Wielbicielom diesli polecamy 3-litrowe motory w wersjach z jedną turbosprężarką. Mocnym punktem auta jest zawieszenie - zestrojone tak, aby oferować komfort i genialne właściwości jezdne.

Choć "benzyniaki" po liftingu znane są z awarii układu wtryskowego, diesle generują problemy m.in. z turbodoładowaniem, w rozbudowanym zawieszeniu dość często psują się drobne elementy, a skomplikowana elektronika potrafi płatać figle, seria 5 E60 to bardzo solidnie zbudowany samochód. Niestety, nie oznacza to, że jego obsługa techniczna będzie tania - wręcz przeciwnie, koszty potrafią przyprawić o zawrót głowy. Na domiar złego, znalezienie zadbanego egzemplarza nie będzie łatwe - mnóstwo aut jest zajeżdżonych do granic możliwości lub/i ma wypadkową przeszłość.

Komentarze redakcji

Powagosław: Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.
Luzacjusz: W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

Silniki BMW Seria 5

BMW Seria 5 F10-F11 - jaki silnik wybrać?

Tylko ze 143-konnym dieslem Seria 5 jest zwykłą limuzyną – ani za szybką, ani za wolną. Po prostu jeździ i nie irytuje na drodze. Jednak już półkę droższy wariant o mocy 184KM wszystko zmienia – auto staje się zrywne, ma zapas mocy i sprawia sporo frajdy. Moc diesli sięga aż do 380KM w wariancie M550d z trzeba turbosprężarkami. Silniki benzynowe idą jeszcze dalej – do 560KM w przypadku M5. Ale już ten najsłabszy wariant, który oferuje 184KM w zupełności wystarcza. Wyprzedzanie innych aut jest szybkie i łatwe, czuć moc pod prawą stopą, a elastyczność rozpieszcza. Dźwięk zresztą też – choć nie tak jak we flagowym V8.

BMW Seria 5 E60 - jaki silnik wybrać?

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

Publikacje o BMW Seria 5

BMW 535d xDrive - wilk w owczej skórze
 
Nasz test BMW 535d xDrive F10 (313 KM)

BMW 535d z napędem xDrive zaskakuje. To jeden z najlepiej prowadzących się samochodów na rynku, który dodatkowo zapewnia wysoki komfort i niskie spalanie. Czyżby wyprodukowano auto idealne? Nie do końca...

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

BMW Serii 5 E60 - czasowstrzymywacz
 
Nasz test BMW Serii 5 E60 - czasowstrzymywacz

Współczesny świat jest tak wyluzowany i wszechstronny, że wspiera chyba wszystkie dziedziny, którymi człowiek może się interesować. Przez to jedni fascynują się samochodami, a inni sztuką czy informatyką i technologią. Jest jednak firma, która wpadła na pomysł, by połączyć ze sobą te dziedziny. Jakie...

TOP 10 | Pancerne samochody

W dobie ekologii, która atakuje branżę motoryzacyjną, zwiększa się stopień skomplikowana samochodów, a zarazem - awaryjność. Nic dziwnego, że wielu wraca wspomnieniami do trwałych samochodów z minionych dekad. My wybraliśmy 10 pancernych modeli, które okazały się dopracowane mechanicznie, trwałe i jedyne,...

Diesel na literę M - BMW M550d xDrive
 
Nasz test BMW M550d xDrive, 381 KM

Kupno tego samochodu w naszych realiach wydaje się wyjątkowo irracjonalne. Absolutnie nie z powodu ceny wersji podstawowej równej 375 000 złotych lub 470 000 na jakie wyceniono prezentowany egzemplarz BMW M550d xDrive

Przeczytaj pozostałe 11 artykułów o BMW Seria 5

BMW Seria 5 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców BMW Seria 5autoWcentrum - społeczność BMW Seria 5

najwyższe oktanyAuta - BMW Seria 5

BMW Seria 5 NIECH ZYJE PZPR!!! 76,67

BMW Seria 5 77,94

BMW Seria 5 e39 Exklusiv 530d 89,02

BMW Seria 5 74,59

BMW Seria 5 524 tdA E28 73,39

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - BMW Seria 5

Venom1983 44,07

jaworznianin 84,85

gregbun 89,22

dosinsky 47,89

misiumk 83,94

badbajo 76,39

azbaz 58,49

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - BMW Seria 5

Historia kontroli stabilności/trakcji w BMW, ASC, ASC+T, DSC
Historia kontroli stabilności/trakcji w BMW, ASC, ASC+T, DSC Spotkałem się z całą masą różnych opinii na temat systemów wspomagania jazdy w B...
Pierwsze poprawki...
Pierwsze poprawki... Od kupna samochodu minęło trochę ponad miesiąc, auto zbytnio dużo kilometrów nie...
Kolejne zmiany
Kolejne zmiany Dzisiaj w końcu zmieniłem klosze lamp przednich, oraz boczne kierunki, aby wszy...
Zmiana reflektorów na nowe bo stare niestety juz słabo swieciły
Zmiana reflektorów na nowe bo stare niestety juz słabo swieciły oczywiście to zamienniki ale okaże się z czasem czy coś warte, roboty nie dużo b...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

BMW Seria 5

od 175 500 zł do 482 100

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (184 - 560 KM): 4.4 V8, 520i, 528i, 535i, 550i

 

Diesel (143 - 381 KM): 518d, 520d, 525d, 530d, 535d, M550d , M550d xDrive

Skrzynie biegów

manualna: , 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa, 7-stopniowa, 8-stopniowa
Katalog nowych aut BMW Seria 5
 

Najpopularniejsza wersja BMW Seria 5

BMW Seria 5 530d 258KM - 5 drzwiowe kombi

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
alufelgi
radio / CD
komputer
elektryczne szyby
niezależne ogrzewanie
czujnik parkowania
tempomat
ksenony

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

R2 Pakiet Business - 16 482
Pakiet Heat Comfort - 4 543
Pakiet Surround View - 9 416
Pakiet Sight - 2 810
Pakiet akcesoriów do bagażnika - 1 784
Polski pakiet - 11 174
Pakiet sportowy M - 23 241
Pakiet dla palących - 141
Polski pakiet plus - 3 212
Pakiet Business - 9 320
Polski pakiet - 5 918
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Plus &#8211; 5 lat / 100 000 km - 6 714
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Ultimate &#8211; 5 lat / 100 000 km - 12 442
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Plus &#8211; 6 lat / 150 000 km - 14 649
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Ultimate &#8211; 6 lat / 150 000 km - 26 292

Cena katalogowa

273 100

Zobacz ofertę BMW Seria 5 530d 258KM - 5 drzwiowe kombi
 

BMW Seria 5 najczęściej porównywane z:

Volvo V70
2.0 D3 (136 KM)
Audi A7
3.0 TDI (313 KM)
Volvo S80
3.0 T6 (304 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 5 500 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara 2,4 169KM Premium Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara 2,4 169KM Premium
Rocznik: 2013. Przebieg: 12 400 km. Silnik: 2.4 169KM, benzynowy.
Cena: 114 490 zł 86 900 zł
Zyskujesz: 27 590 zł Zobacz szczegóły »

Używane BMW 535

BMW 520
2.0 diesel 177 KM
86 000 km, 2008
82 700 PLN
BMW 530
3.0 diesel 235 KM
2010
46 000 PLN
BMW 530
3.0 diesel 218 KM
183 100 km, 2005
39 000 PLN
BMW 535
diesel 272 KM
212 km, 2005
49 900 PLN

Ocena auta BMW Seria 5/M5

  • Średnia ocena
    na podstawie 1347 opinii
  • 4,34
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Wybrane opinie

BMW Seria 5 Sedan 520 i (170 KM)

Autko kupiłem nowe w salonie w lipcu 2006 (co prawda zamówione było w styczniu, ale BMW miało opóźenienia z uwagi na zamówiony pełny m-pakiet i jakieś tam strajki w fabryce..). Od tego czasu przejechałem 30 tys km (w tym codziennie do pracy 100km). Jak do tej pory wszystko działa świetnie, autko w trasie spala 5,5 - 5,8 litra ropy, przy jeździe po mieście 6,5-6,7 litra co przy cenie napędu rzędu 0,86 EUR za litr nie jest źle. Przy dużych mrozach dizlaczek z rana jest nieprzyjemnie głośny (poprzednio jeździłem benzyną 528i), ale za to moment obrotowy fantastyczny. Silnik - może i słabawy na tę masę, ale do jazdy codziennie do pracy + 2 razy w roku do POlski w zupełności wystarcza, a odpłaca się BARDZO niskimi kosztami (w tym tanie ubezpieczenie - pełne 1200 EUR/rocznie bo poniżej 2litrów pojemności i ze zniżkami, autko ma fitr cząstek stałych w standardzie więc podatek tez kosztuje grosze - rocznie 80 EUR, przeglądy co 30 tys km - około 250- 300 EUR), więc generalnie jestem bardzo zadowolony....

dodał: jpp@o2.pl
BMW Seria 5 Touring 520 i (150 KM)

Niewątpliwie jest to auto klasy wyższej średniej (segment C, czy jak to się fachowo nazywa?). Ze wszech miar dopracowane mechanicznie i dobrze wyposażone w przeróżne "patenty", których na próżno szukać w wielu współczesnych samochodach (choćby oświetlenie kabiny, otwieranie samej szyby w tylnej klapie, schowki na narzędzia, hak, podnośnik itp.), a które sprawiają, że użytkowanie jest jeszcze wygodniejsze. Zdziwi się natomiast ten, kto po takim dużym samochodzie oczekuje przepastnego bagażnika. W samochodzie wielkości Mondeo 460l to nie jest wielki wyczyn (liczone do poziomy rolety, jak sądzę). Octavia I ma 100l więcej, ale porównując np. Octavię II kombi kubatura całego bagażnika jest podobna - po prostu we współczesnych samochodach podłoga jest głębiej, na co w "Bawarze" nie pozwala napęd. Generalnie jest to samochód dla entuzjastów, którzy nad walory stricte użytkowe (np. duży bagażnik i małe spalanie) przedkładają sportowe zacięcie (zawieszenie, silnik) dające ogromną radość z jazdy.

dodał: Swanty
BMW Seria 5 Sedan 518 i (115 KM)

Jest to wspaniała limuzyna pomimo swojego wieku 14 lat prezentuje się jeszcze bardzo dobrze(srebrny kolor). na pewno nie zostanie liderem wśród aut ekonomicznych ale nie dlatego kupiłem to auto a przede wszystkim dla pewnego rodzaju prestiżu. jedyny błąd jaki zrobiłem to to że nie szukałem auta nie uderzonego i z pewnym przebiegiem. Pewne mankamenty które mi się zebrały do zrobienia (małe ogniska rdzy i w miejscu malowania odpryski lakieru) wynikają z wcześniejszego uderzenia auta. Przebieg jaki miał jak kupowałem pewnie nie był oryginalny a przypuszczalnie teraz gdzieś jest około 300 tys i jak na taki przebieg wygląda i jeździ dobrze. Ja to auto używałem w firmie jako reprezentacyjne (sprawdziło się doskonale) jako auto rodzinne a mam troje dzieci do tej pory było wystarczające gorzej z wakacjami bo już było mało miejsca na bagaż . jeśli ktoś kupi bmw 5 zadbaną to na pewno jeszcze długo będzie miał z niej pociechę.

dodał: totu24
BMW Seria 5 Sedan 518 i (115 KM)

Jest to wspaniała limuzyna pomimo swojego wieku 14 lat prezentuje się jeszcze bardzo dobrze(srebrny kolor). na pewno nie zostanie liderem wśród aut ekonomicznych ale nie dlatego kupiłem to auto a przede wszystkim dla pewnego rodzaju prestiżu. jedyny błąd jaki zrobiłem to to że nie szukałem auta nie uderzonego i z pewnym przebiegiem. Pewne mankamenty które mi się zebrały do zrobienia (małe ogniska rdzy i w miejscu malowania odpryski lakieru) wynikają z wcześniejszego uderzenia auta. Przebieg jaki miał jak kupowałem pewnie nie był oryginalny a przypuszczalnie teraz gdzieś jest około 300 tys i jak na taki przebieg wygląda i jeździ dobrze. Ja to auto używałem w firmie jako reprezentacyjne (sprawdziło się doskonale) jako auto rodzinne a mam troje dzieci do tej pory było wystarczające gorzej z wakacjami bo już było mało miejsca na bagaż . jeśli ktoś kupi bmw 5 zadbaną to na pewno jeszcze długo będzie miał z niej pociechę.

dodał: tomek@totu24.pl
BMW Seria 5 Sedan 530 i (258 KM)

Jeżdziłem mietkiem E 270CDI i 320CDI te autka sąnaprawde dobre ale mają pare nie dopracowanych szczegułów jak np lampka środkowa w podsufitce która po pary tysiącach odkleja się i poskakuje na dziurach. Krążą legendy o doskonałym komforcie podróżowania mercedesami ale ja gdy jechałem miałem zupełnie inne wrażenie może to był przypadek ( ten 270CDI miał przejechane prawie 100 kkm więc można go w jakiś sposób usprawiedliwić bo te kilometry nabite były w ciągu 18 miesięcy ale 320 CDI był prawie nówka miał przejechane 26 kkm). Gdy wsiadłem do BMW i się przejechałem na jeżdzie próbnej do salonu mercedesa już nie wróciłem. to auto jest bez porównania mocniejsze i rwie do przodu niczym kula wystrzelona z MAGNUM zdecydowanie wszystkim bardziej polecam tą BMW niż mietka bo silnik jest niesamowity. Przepraszam że na początku pisałem o mercedesie ale chciałem porównać bmw z autem tego samego segmentu.

dodał: kolejnyfanBMW
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + wyciszenie
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie BMW Seria 5

BMW Seria 5 F10 BMW E60LCI 530i - galeria redakcyjna BMW seria 5 Touring Alpina BMW serii 5 Gran Turismo F07 Facelifting (2014) BMW seria 5 GT Trussardi BMW Seria 5 F11 BMW M5 2012 BMW M5 E61 BMW serii 5 ActiveHybrid BMW M5 30 Jahre M5 (2014)
Zobacz inne galerie BMW

Opinie o instalacji LPG

BMW Seria 5

  • 1.
  • 2,00 BMW Seria 5 E39 528 i (193KM) 1999r.
    dodał: johny, 03.11.2011

    nie ma się co oszukiwać. dt gas system to najgorsi niedouczeni bardaszany którym zależy jedynie na wydarciu pieniędzy od potencjalnego klienta. najgorszą rzeczą jaką mogłem zrobić swojemu autu to pozwolić zainstalować instalację właśnie tej firmy i pomimo że bardzo tego żałuję niestety już tam siedzi, mam jedynie nadzieję że nie długo. ten ich niby wszech wiedzący kierownik to się nadaje do tarcia chrzanu a nie do instalacji gazowych. nie oddawajcie im samochodu bo na pewno się nie miło rozczarujecie. osobiście bardzo chciał bym spotkać największego z największych w ciemnej ulicy tylko po to żeby nie mógł uszkodzić już więcej żadnych samochodów. a co do samej instalacji i samochodu. jazda na benzynie to czysta przyjemność natomiast na gazie to jeden wielki koszmar. instalacja sypie się ja piasek. wieczne problemy z wtryskami. padają co kilka kilometrów. dosłownie. a wtedy samochód szarpie przerywa to na wolnych obrotach to nie ma siły na wysokich. aby podłączyć się do komputera wymagany jest kod dostępu który trzeba od baranów uzyskać. po podłączeniu zawsze są inne parametry i ustawianie na nowo. ta instalacja nigdy w życiu się nie zwróci bo serwis oczywiście kosztuje i to nie mało. ja osobiście jeżdżę na benzynie cały czas ale serwisant się pyta jaki jest przebieg samochodu. zastanawiam się jakie to ma znaczenie skoro ich instalacja jest do d.... i nie da się jeździć na gazie. nie znajduję słów większej pogardy dla tej bandy tłumoków. szkoda tylko że taki ktoś jak właściciel tej zafajdolonej firmy szczyci się swoimi osiągami, rozbija drogimi samochodami typu bmw e 60 czy mercedes e klasa. jakim byłem głąbem że dałem się na takie coś namówić. gdyby istniała sprawiedliwość to podejrzewam że ta firma już dawno by płonęła na co w głębi ducha mam nadzieję. NIE INSTALUJCIE DT GAS SYSTEM a właściciel firmy to jeden wielki patafian!

  • 2.
  • 3,50 BMW Seria 5 E39 530 i 24V (231KM) 2001r.
    dodał: zdegustowany, 27.11.2013

    to już moja 4 instalacja lpg w tym warsztacie. Była toyota - SUPER, potem 3 krotnie w innych autach , w pierwszej było super a potem tylko gorzej. W ostatniej to tragedia. Założone zostały zbyt duże wtryski - po wielu bojach udało się je wymienić na odpowiednie. Na pytanie dlaczego auto szarpie po przełączeniu na LPG, usłyszałem ,"że nie umiem jeździć!!!" A potem "że jak jestem taki mądry to sobie sam ją ustaw". Owszem sam wyregulowałem i auto jeździło OK, w tym tygodniu reduktor zaczął wariować z ciśnieniem, po telefonie do warsztatu usłyszałem, że nie mam już gwarancji bo sam grzebałem w instalacji. Szkoda słów. Kto reguluje instalacje gazową na postoju bez ustawienia na nowo mapy na drodze?? Parę lat temu to był warsztat a teraz przeistoczył się w szopę. Bardzo nie polecam, zamiast się rozwijać, cofnęli się w rozwoju. SZKODA

  • 3.
  • 3,00 BMW Seria 5 E39 520 i (150KM) 1999r.
    dodał: Jacek D., 21.03.2010

    Witam,założyłem instalację gazową w Lublinie na ul.Lubartowskiej około 1.5 roku temu i od tamtej pory nie było miesiąca abym nie był tam 2-3 razy na miesiąc;na początku samochód palił mi w mieście 18-20 litrów gazu.Po regulacji doszedł do normy do 14litrów,ale zaczęły się problemy z gaśnięciem silnika na gazie,na benzynie jest ok.Psychicznie już nie mam nerwów do tych partaczy,a szczególnie do ich szefa,który jest po prostu chamem.Wszystko skończy się chyba wymontowaniem instalacji albo w sądzie.Byłem w renomowanej stacji,oczywiście tam instalacja jest droższa a na pytanie tamtego szefa gdzie była montowana instalacja odpowiedział"bez komentarza".Omijajcie szerokim łukiem DT Gas System w Lublinie bo narobicie sobie problemów i wysiądzie Wam psycha.

  • 4.
  • 3,00 BMW Seria 5 E39 520 i (150KM) 1999r.
    dodał: djjack, 21.03.2010

    Witam,nie polecam DT Gaz System z Lublina gdyż męczę się z pracownikami i instalacją już od ponad roku i nie mogą fachowo ustawić normalnej pracy silnika na gazie,na biegu jałowym samochód szarpie i gaśnie przy np.dojezdzie do skrzyżowania,zmieniane i czyszczone były szyny itp.Samochód na benzynie pracuje znakomicie;byłem u fachowców,którzy nie mają nic do zarzucenia do pracy na benzynie.Zmieniane były świece,które zmienili mi pracownicy,potem okazało się,że to nie takie.Omijajcie szerokim łukiem ten zakład bo może Wam siąść psycha,nie mam już nerwów szczególnie do ich szefa,który okazał się zwykłym chamem.

  • 5.
  • 4,50 BMW Seria 5 E34 525 i (170KM) 1991r.
    dodał: Patryk, 11.08.2011

    Kto powiedział, że ten silnik nie powinien mieć zakładanych instalacji gazowych niech głowę chowa w piasek. Miałem Ten sam samochód z silnikiem M20B20 i też był z instalacją gazową i działał bardzo dobrze. Teraz szykuje się wymiana na sekwencję V generacji na STAG 300 plus. Silnik nie słabnie nie męczy się na gazie. Jeżeli ktoś potrafi eksploatować samochód z instalacją gazową to ten samochód się do tego nadaje oczywiście jeżeli jest to normalny kierowca i nie próbuje odpalić zimnego silnika na gazie.

  • 6.
  • 2,00 BMW Seria 5 E60 525 i (218KM) 2008r.
    dodał: Jerzyk, 20.02.2014

    UWAGA NA DRUCIARZY W RADWANICACH POD WROCŁAWIEM!!!FIRMA EKO-ALMA SAMA DODAJE POZYTYWNE OPINIE PONIŻEJ!!!MONTUJĄ TAM INSTALACJE POLSKO-CZESKIEJ PRODUKCJI KTÓRA NIGDY NIE DORÓWNA ZNANYM ZAGRANICZNYM PRODUCENTOM!!!PRACOWNICY TRAFILI TAM PROSTO Z KASY W BIEDRONCE!!!TO NIE JEST OPINIA KONKURENCJI TAKIE SĄ FAKTY!!!JEŚLI SZANUJESZ SWOJE AUTO CZAS I PIENIĄDZE OMIJAJ ICH SZEROKIM ŁUKIEM, NIE DAJ ZAROBIĆ KOMUŚ KTO MONTUJĄC TANIE I WADLIWE PODZESPOŁY CHCE WYŁUDZIĆ OD CIEBIE PIENIĄDZE!!!

Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW Seria 5

BMW Seria 5

356 komentarzy

278 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Werner~Werner

Witam,

posiadam już niemal klasyka - E34 525i (M50TUB25, czyli z Vanosem)z 1994r. w sedanie i maualnej skrzyni biegów od 3 lat, ma na budziku obecnie ok. 265000 km, praca silnika, skrzyni biegów oraz sprzęgła może stanowić wzór dla innych pojazdów, jestem w sumie 3. właścicielem (było 2 Niemców i salon BMW), który doinwestował wózek niemal do perfekcji, silnik pracuje lepiej niż nowy (posiada obencnie 210 zamiast fabrycznych 192 KM i podejrzewam, że po wymianie przepływomierza na nowy może i nawet więcej niż 210 KM)wkręca się błyskawicznie do 7000 obr/min i to bez jakiegoś chipa! Co ważne spalanie na trasie przy dość ciężkiej nodze książkowe - 9 L Pb/100 km. Na autostradzie to małe M Power, do 220 km/h idzie jak burza i ma przy tym jeszcze spore rezerwy mocy, nieważne czy to prosta droga czy pod górę, ten silnik w zupełności wystarczy do żwawej jazdy, rwie do przodu bez zastanawiania i jest przy tym niezawodny i oszczędny. Ostatnio wymieniłem w nim przepływomierz, świece, filtry i sondę lamda. Także jeśli macie niedoinwestowane "trupy", które spalają wam 13L Pb/100 km/h przy normalnej jeźdze, to serdecznie wam współczuję. Mój tyle spala jak cisnę go 220 km/h na autostradzie.

~kamil~kamil

co to za kity moja 530i e 61 2009r automat przy spokojnej jezdzie pali ok 13l na miescie trasa ok 11l a jak ktos chce tanio jezdzic niech kupi cienkiego w gazie i jezdzi droga z gorki bo taka bmka nikt nie jedzie 90 czy 110 bo to z i nie rzuca

~TomeczekLBN~TomeczekLBN

Do ~znawca tematu: znawca tematu w jakim temacie jestes taki obeznany bo chyba nie na samochodach.po pierwsze to jestes dla mnie leserem. bo jak to sam piszesz tu masz 2,5 kilometra tu masz 2,5 tu 1,5 kilometra. a ty kupiles bmw serii 5 z silnikiem 3.0 po co skoro wystarczyło zainwestowac w jakies nike i smigac z buta nie jest to dystans zebys musial jezdzic samochodem. jeszcze w automacie? no ale rozumiem ze zmienianie biegów w 50 tys miescinie w ktorej wrzucilbys manualem 1,2 i 3 i dojechalbys na luzie ten nie samowity dystans 2.5 km po drugie jakim cudem porównujesz silnik kolegi 2.0 do swojego 3.0? i taka informacja spalanie na komputerze jest jednostkowe i tak srednio mozna porownywac spalanie na kompie do rzeczywostosci komputer Ci wylicza ile Ci spala przy obecnej jezdzie może ogarnales ze gdy nastepuje zmiana biegu i predkosci obrotowej komputer sie resetuje i teraz zaczyna obliczac na ten moment. i ostatnia sprawa Prosze cie nie placz juz ze nie udalo Ci sie zejsc ponizej 8 bo nie wiem czy znasz taki temat ze to jest ciezki samochod z silnikiem 3.0 a nie jakas dziadkowa laguna 1.9 tdi

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów BMW

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
12 874
Przejechany dystans
18 548 270 km
Zatankowanego paliwa
442 113 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 534
Wydanych pieniędzy
1 053 290 zł
Średnie wydatki na auto
1 317 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 606
Wydanych pieniędzy
1 318 762 zł
Średnie wydatki na auto
1 648 zł
Zobacz dzienniki kosztów BMW (800)

Testy zderzeniowe BMW Seria 5

Najnowsze testy zderzeniowe BMW Seria 5 przeprowadzone przez Euro NCAP.

BMW 530d, LHD
2010

BMW Seria 5
BMW 5-Series

BMW Seria 5
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe BMW

Zużycie paliwa BMW Seria 5/M5

Na podstawie 1869 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: jasomit, dodano: 09.11.2009 11:15

po pierwsze na takie auto musi być stać i nie mówie o kosztach zakupu, po drugie śmiac mi sie chce jak widze opinnie spalania na poziomie 6,3l - nie realne, dwa litry poniżej danych producenta?. krótkie odcinki ze średniej cięzkości nogą 14l lpg ale jak się dusi to i ponad 20, najmniej na równej tracie, najspokojniej jak się dało wyszło 8.6l gdzie w normalnym ruchu raczej nie osiagalne, srednie z 6tys,km wyszło 11,4lpg plus troche BP (90% trasa). silnik zdecydowanie za słaby do tej budy, dodatkowo ma bardzo wysoko połozony moment wiec trzeba go krecić po obrotach, o sprawnym wypszedzaniu nie ma mowy nawet wbijajac trzeci bieg to sie zbiera jakby chciało a nie mogło, może z miejsca jakoś startuje ale nie tego oczekujemy po BMW, nie polecam, pół roku, ok 30tys, km i wymieniona połowa zawieszenia, padł LCM (sterownik świateł), peknięta głowica, problemy z asc i sterownikiem silnika, mata siedzenia pasażera i mnustwo drobiazgów, to moje trzecie i ostatnie BMW i zmieniam marke!

pełny raport BMW Sedan 520 i

autor: UT1, dodano: 06.09.2012 00:49

BMW 523iA, koła 205/65/15, gaz oczywiście sekwencja, przebieg 210.000km. Staram się tankować LPG na jednej, sprawdzonej stacji, zawsze do pełna. Jeżdżę głównie w Warszawie i po jej obrzeżach. Średnie spalanie jakie otrzymuję stosując jedyną słuszną wg mnie metodę, czyli dzieląc ilość litrów na przejechane km wynosi zawsze niemal jak katalogowo 15,5l/ 100km. Kickdown raczej sporadycznie, jazda nastawiona na oszczędną. Przy jeździe emeryckiej w Wwie 14,5l. Maks jaki osiągnąłem cisnąc auto, to 18,7l. Minimum to ku mojemu zdumieniu 10,5l. Grudzień, opony zimowe w tym samym rozmiarze, trasa Warszawa - Zakopane i powrót, 4 dorosłe osoby i pełen bagażnik. Po tym zrozumiałem, że idealne autko na trasę, przede wszystkim ze względu na komfort (ale tylko dla 4 osób!) i zadowalające spalanie. Dodam, że samochód posiadam od 11 miesięcy. Godnego egzemplarza szukałem blisko 1,5 roku (nie spieszyłem się z decyzją, bo miałem w tym czasie inne auto). Rozrzut roczników jaki brałem pod uwagę to 96-01. Warunkiem było auto dobrze utrzymane, bez śladów kolizji, szpachli, przeróbek, tuningu, itp. Nastawiłem się na 528, ale na ten silnik nastawia się większość poszukujących. Efektem są zawyżone ceny. Niektórzy właściciele liczą też na to, że w związku z dużym popytem uda im się sprzedać nawet złom na kołach za kilkanaście tys zł. Rozszerzyłem więc poszukiwania o wersję 523. Ponadto z części dodatkowego, wymarzonego wyposażenia musiałem zrezygnować (mam jedynie skórę i tel, który niestety nie działa z nowymi kartami SIM). Natomiast znalazłem to na czym najbardziej mi zależało. Innym wytrwałym też polecam takie poświęcenie, w moim przypadku było warto. Zero awarii w ciągu blisko roku, a radość z jazdy, jakby egzemplarz niedawno zjechał z linii produkcyjnej, pomimo tego, że jest prawie pełnoletni :) Gorąco polecam, następne też będzie BMW, ale pewnie nieprędko, bo wierze, że obecne jeszcze dłuuuugo mi posłuży! :)

pełny raport BMW Sedan 523 i

autor: Sewerjos, dodano: 23.09.2012 11:27

Miałem ją około roku. Auto generalnie ok. Jedyną rzeczą jaką musiałem zrobić to środkowy tłumik, a tak to lać paliwo i jeździć. Jak potrzeba to nawet przy tej masie 1560kg) w miarę przyspiesza, ale bez fajerwerków. Auto bardzo wygodne dla czteroosobowej rodziny, jest sporo miejsca(dzieciaki siedzą daleko od siebie i się nie tłuką :)) Spalanie jak widać jest jakie jest i nie ma co się oszukiwać że będzie inne, ja osobiście nie cisnąłem jej za bardzo ale, jak trzeba był przycisnąć to się nie szczypałem ( mówię o przyspieszeniu bo szybciej jak 130km/h to nie jeździłem. Generalnie auto dla pasjonata który nie będzie przykładał większej wagi do spalania a, racze skupi się na przyjemności jazdy autem z charakterem. Na koniec dodam jeszcze że (mam nadzieje że już nie długo), rozglądam się wstępnie za kolejną e34 tylko w sedanie i silnikiem minimum M50b25 w górę. Pozdrawiam.

pełny raport BMW Touring 520 i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o BMW Seria 5/M5

Podziel się wiedzą

Dane techniczne BMW Seria 5/M5

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne BMW Seria 5
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń BMW Seria 5 F10-F11 535d 313KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW Seria 5, oglądali także