Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

BMW Seria 5

Lata produkcji: 1972 - teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, przez cztery dekady sprzedany w liczbie ponad 5 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Od 2010 roku na rynku dostępna jest szósta generacja „piątki”, która kontynuuje styl zapoczątkowany przez swoją poprzedniczkę, zaprojektowaną przez Chrisa Bangle’a. Od 1985 roku model dostępny również w sportowej wersji M5.

Komentarze redakcji

Powagosław: Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.
Luzacjusz: W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

F10-F11

Projektując „piątkę” nowej generacji, BMW postanowiło odejść od rzucających się w oczy, kontrowersyjnych linii poprzednika i zastąpić je bardziej klasycznymi kształtami. Efekt należy uznać za nadzwyczaj udany – karoseria serii 5 prezentuje się bardzo elegancko i nie brakuje jej dynamiki. Całość doskonale wpisuje się w obraz mniejszego odpowiednika serii 7 – nawiązania to tego flagowego BMW widać zarówno w ogólnej bryle nadwozia, jak i szczegółach wyglądu zewnętrznego.

Podobieństwa do „siódemki” znajdziemy również wewnątrz opisywanego modelu. Stylowy design, fantastyczne materiały oraz perfekcyjny montaż uświadamiają nas, że mamy do czynienia z najprawdziwszą limuzyną klasy premium. Cieszy również rewelacyjna czytelność zegarów oraz bardzo prosta obsługa.

Jeżeli chodzi o przestronność kabiny pasażerskiej, także w tej kwestii seria 5 nie ma się czego wstydzić. Miejsca zarówno na nogi, jak i na głowę jest w obu rzędach bardzo dużo. Powody do narzekań dostarcza jednak ładunkowa część wnętrza – bagażnik jest może funkcjonalny i świetnie wykończony, ale zdecydowanie nie zachwyca swoją pojemnością (co dotyczy zarówno sedana, jak i kombi).

Wiemy jednak doskonale, że BMW nie kupuje się do wożenia ogromnych ładunków - auta tej marki mają być prestiżowe, szybkie i doskonale przygotowane do agresywnego pokonywania zakrętów. W obraz ten „piątka” wpisuje się idealnie, oferując elegancki wygląd, mocne silniki oraz zawieszenie i układ kierowniczy pozwalające na naprawdę agresywną jazdę. Co ważne, zapewnienie dużej radości z jazdy, nie przeszkodziło inżynierom w uzyskaniu bardzo wysokiego komfortu. Brawo BMW!

Cena bazowego modelu podchodząca pod 200 tysięcy złotych to kwota niemała, także w porównaniu z najbliższą konkurencją. Przyzwoity poziom wyposażenia seryjnego, BMW 5 łączy z wyjątkowo bogatym wyposażeniem opcjonalnym. Za dopłatą możemy dostać pokładowy system rozrywkowy, biksenonowe reflektory, układ umożliwiający regulację amortyzatorów, a także system ostrzegający przed nieplanowaną zmianą pasa ruchu.

E60

W stosunku do zachowawczo narysowanego poprzednika, BMW serii 5 E60 zmieniło się nie do poznania - równie zdecydowanych, nachalnych wręcz linii nie było wcześniej w bawarskich limuzynach. Podczas, gdy nadwozie "piątki" podobać się może, wnętrze podobać się musi - jakość wykończenia najwyższej klasy sprawia, że kabina dobrze znosi próbę czasu, a potężna przestrzeń, komfortowe fotele, dokładne wyciszenie i bogate wyposażenie gwarantują wygodną podróż. I w sedanie, i w kombi znajdziemy duży kufer, choć w drugim przypadku jest on wyraźnie bardziej praktyczny.

Z ogromnego wachlarza silników, jakie BMW oferowało nabywcom swojej limuzyny, najrozsądniejszym wyborem wydaje się 2,5-litrowy "benzyniak" w najmocniejszej odmianie sprzed liftingu - to dynamiczna, niezawodna, stosunkowo prosta konstrukcyjnie, a po zamontowaniu instalacji LPG (polecamy) niedroga w eksploatacji jednostka. Wielbicielom diesli polecamy 3-litrowe motory w wersjach z jedną turbosprężarką. Mocnym punktem auta jest zawieszenie - zestrojone tak, aby oferować komfort i genialne właściwości jezdne.

Choć "benzyniaki" po liftingu znane są z awarii układu wtryskowego, diesle generują problemy m.in. z turbodoładowaniem, w rozbudowanym zawieszeniu dość często psują się drobne elementy, a skomplikowana elektronika potrafi płatać figle, seria 5 E60 to bardzo solidnie zbudowany samochód. Niestety, nie oznacza to, że jego obsługa techniczna będzie tania - wręcz przeciwnie, koszty potrafią przyprawić o zawrót głowy. Na domiar złego, znalezienie zadbanego egzemplarza nie będzie łatwe - mnóstwo aut jest zajeżdżonych do granic możliwości lub/i ma wypadkową przeszłość.

Dane techniczne BMW Seria 5

Silniki

Moc silników 86-560 KM

Poj. silników 1 766-4 999 cm3

Prędkość maks. 160-310 km/h

Przyspieszenia 0-100 4,3-14,8 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny BMW Seria 5

Średnia ocena modelu

na podstawie 1448 opinii

4.34

Średnia dla segmentu: Wyższa klasa średnia 4.31

Zalety

+ Układ jezdny

+ Wyciszenie

+ Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (88%)
NIE (12%)

Wybrane oceny kierowców BMW Seria 5

Najlepsze auto jakim jeździłem. I najgorsze. Miałem chyba z 20 aut, mnóstwo beemek, bo pomimo polskiego stereotypu to świetne auta. ... więcejZresztą połowę życia spędziłem zagranicą gdzie polskie stereotypy nie funkcjonują. Byłem fanem tej marki, do niedawna. Teraz okazało się, że E39 była ostatnim prawdziwym, wspaniałym BMW. Wzór samochodu, niedościgniony i nieosiągalny dla innych marek. E60/61 to koszmarnie skomplikowany, zawodny, przekombinowany i drogi koszmar. Nie jestem milionerem, ale też nie zarabiam 1500 na rękę. Kupiłem egzemplarz z górnej półki cenowej ze sprawdzoną historią, wiedziałem że to auto musi kosztować, że zakup to nie koniec wydatków i trzeba będzie też wysupłać kilka złotych na serwis. Ale rzeczywistość przerosła moje najgorsze oczekiwania. Po bezawaryjnym E39, które zawsze będę wspominał z łezką w oku, trafiłem na koszmar kosztowny i awaryjny ponad wszelką normę. To prawda, żaden inny samochód nie daje takiej radości z jazdy i śmieszą mnie kolesie zachwycający się Audi czy Hondą, bo uwierzcie mi, jeździłem najróżniejszymi autami i naprawdę nie ma porównania. Jeśli ktoś nawet nie jeździł i wmawia mi że wie lepiej, to mogę go tylko wyśmiać. Moc, moment, komfort prowadzenia, precyzja prowadzenia, to wszystko jest nie do opisania. Niestety osiągnięto to przez wpakowanie do auta setek kretyńskich, zawodnych elektronicznych sterowników, czujników i innych gówienek, które psują się na każdym kroku, przyprawiając właściciela o nerwicę. Co z tego, że auto daje niesamowitą przyjemność z jazdy, jeśli co rano przekręca się kluczyk z zaciśniętym z nerwów żołądkiem i myślą "co się dzisiaj sp..li". Jak zapomnieć o tym stresie, na pięknych alpejskich trasach, kiedy objeżdża się wszystkich bez najmniejszego wysiłku rodzinnym kombi, i nagle dźwięk ostrzegający o niskim stanie paliwa w baku przyprawia niemal o zawał - ten sam dźwięk sygnalizuje inne awarie a są one baaaardzo częste. Inna rzecz: to NIE JEST auto dla przeciętnie zarabiającego Polaka. Jeśli myślisz "kupię beemkę i jakoś to będzie" to błagam, nie rób tego. Jak widzę komentarze typu "dałem 38 tysięcy i się psuje" to śmiać mi się chce. Za 38 tysięcy E60 to będzie kupa przechodzonego złomu z Włoch kupiona na placu u Turka w DE. Ten samochód jest po prostu drogi. Trzeba kupić egzemplarz z górnej półki cenowej, bo te najtańsze to miny od kolesi, którzy wydali wszystko na zakup i nie stać ich na naprawy, więc zatuszują poważniejsze awarie i sprzedadzą jako "okazję". Dodatkowo zakup E60 to POCZĄTEK sporych wydatków. To nie jest E39 czy E46, do których się lało paliwo, jeździło i naprawiało w szopie u Zenka. Zaawansowana technika i elektronika, drogie serwisy i części, czy wreszcie brak fachowców -nawet ASO często rozkładało ręce, powoduje, że zdecydowanie odradzam zakup tego auta. Poniżej lista najważniejszych awarii. Jest to jakieś 20% wszystkich napraw, ale to są te, które najbardziej dały mi w kość. Wszystkie poniższe usterki są typowe dla tego modelu, więc można się spodziewać że raczej prędzej niż później spotkają też Ciebie: -pęknięty kolektor wydechowy - hałas, smród spalin w kabinie, utrata mocy -rozszczelniony kolektor dolotowy - wykonany z plastiku więc się odkształca i konieczna jest wymiana, tego się nie da naprawić -rozszczelniona turbosprężarka, do wymiany bądź regeneracji. Przy okazji padają sterowniki -awaria sprzęgła hydrokinetycznego automatycznej skrzyni biegów - kosztowna naprawa, do tego oleje, filtry, miska olejowa, sterowniki, uszczelki, drogi i niszczący nerwy koszmar -awaria pompki "nivo" odpowiedzialnej za tylne zawieszenie pneumatyczne, do tego osprzęt, wężyki, filtry, sterowniki. Uwaga na stan poduszek! -awaria modułu CCC i ekranu I-drive. I-drive miga, zmienia kolory, potem gaśnie. Kolejna kosztowna usterka -awaria sprężarki klimatyzacji -awaria pompy Active Steering -awaria kolumny kierowniczej - element się zużywa, można regenerować, lepiej kupic nowy -awaria anteny diversity odpowiedzialnej za centralny zamek - nie rozpruwać kluczyków! Jak nie działa centralny to na pewno padł moduł w górnej części klapy (kombi) albo ukiwały się kable. To samo dotyczy braku sygnału z anteny radiowej. W sedanie szukać nad tylną szybą! Dodatkowo: dużo drobnych irytujących usterek elektroniki. Sypie się wszystko: pękają światłowody, psuje się moduł I-drive, zmieniarka CD, mata obciążeniowa fotela pasażera, wiesza się samopodnosząca roleta. itd, itp Na koniec ciekawostka: to auto tak zszarpało mi nerwy, że nie mogę na razie patrzeć na inne auta nie mówiąc o BMW - prze 10 lat byłem ich wielkim fanem. Jaki mam samochód? Żadnego! Jeżdżę starym firmowym Golfem, brzydkim, nudnym, bez mocy, wyposażenia, po prostu gówn..ne jeździdełko do dojeżdżania na zakupy i do domu. Ale spokojnie śpię i nie stresuje mnie żadna potencjalna awaria, bo za jedną usterkę BMW E60 mogę kupić 2 takie Golfy. BMW odjechało na lawecie. Kupił go naiwniak "sam se naprawię i będę miał tanią beemkę". Cóż, powodzenia, ja ostrzegałem, teraz leczę zszarpane nerwy. ukryj
dodano 19.07.2013 przez
Auto jest po prostu piękne, ale w kilku detalach rozczarowuje. Jeśli rozważacie zakup nowej 5 to koniecznie z większym ... więcejsilnikiem ukryj
dodano 19.11.2010 przez
Auto kupione w salonie, tankowane tylko na BP. Po 2 latach i 143000km (2 tygodnie po gwarancji) - awaria wtrysk?w ... więcej(Koszt 8T PLN). Po kolejnych 8 miesi?cach ca?kowite unieruchomienie na autostradzie. Serwis orzek? konieczno?? wymiany pompy i znowu wtrysk?w. Wycenili na 21T PLN. BMW. ukryj
dodano 28.03.2014 przez
Gdybym kierował się jedynie rozsądkiem pewnie wybrałbym A6 Quatro po liftingu, ale dla mnie wartością jest również to, że rano ... więcejwsiadam do swojego auta i czuję się dobrze, lubię na nie patrzeć i mieć tą reklamowaną radość z jazdy. Ma parę wad, ale jest piękny i tyle. ukryj
dodano 12.10.2011 przez
Zobacz oceny BMW Seria 5 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa BMW Seria 5

Pb
5,87 - 20,17
Na podstawie 700 raportów spalania
ON
4,17 - 15,77
Na podstawie 949 raportów spalania
LPG
5,00 - 18,67
Na podstawie 366 raportów spalania

Wybrane raporty spalania BMW Seria 5

Co tu czarować - 50 pln w mieście to nic, moment i nie ma. Dodaj do tego (ewentualnie) szerokie kapcie ... więcejplus niesparawną (starą) sondę Lambda i masz przepis na wahożłopa jak w mordkę strzelił. Nieszczelny lub skorodowany od gazu układ wydechowy też będzie wypływał na zwiękoszoną konsumpcję. Piszę tylko o benzynie. Ogólnie poniżej dychy potrafiłem zejść tylko na trasie - oczywiście pełna kontrola ekonomizera. Wedy nawet 7.5 litra przy przepisowej komunikacji. W mieście wychodziło 13-16 litrów w zależności od natężenia ruchu (korki - wiadomo...) Przy czym te 16 litrów bez większego parcia na pedał gazu, a to oznacza, że 20 litrów w mieście jak najbardziej możliwe. U mnie zawodził wskaźnik poziomu paliwa. Raz pokazywał normalnie, a raz zawieszony poniżej rezerwy. Te wskaźniki tak świrują. Albo wymieniasz pływak albo go czyścisz. Ja wyczyściłem stosując dodatek do paliwa marki STP dostępny w superkamarketach. Trochę pomogło, tzn. rzadziej się wieszał. Moje "dobre rady" odnośnie spalania: Podjedź na analizator spalin i sprawdź skład mieszanki. Tanio, szybko i bezinwazyjnie a już może coś pokazać. Im więcej powietrza w komorze tym lepszpe/efektywniejsze spalanie - zainwestuj co najmniej w sportową wkładkę filtra powietrza, przepuszcza go więcej, nie to że znacznie więcej ale zawsze. Sprawdź szczelność układu dolotowego. Każda nieszczelność powoduję większe spalanie. Sprawdź lub co najmniej przedmuchaj przepływomierz powietrza. Też odpowiada za konsumpcję. Sprawdź (nie jestem pewien czy w ogóle można), a najlepiej wymień sondę Lambda. Z tego co pamiętam to producent zaleca wymianę co 80 tyś. km. Wielu kierowców o tym nie wie. Zadbaj o prąd czyli o iskrę. Świece mogą, ale nie muszą być platynowe, alternator można zregenerować plus nowy pasek, który napędza również inne podzespoły, cewki - muszą być sprawne - żadne tam używki, regulator napięcia podobnie jak cewki. Układ wydechowy powinien być szczelny. Ogumienie - im szersze tym większy opór toczenia czyli większy wir w baku. Moim zdaniem szerokość opony 205 to max. To chyba tyle... ukryj
dodano 14.07.2009 przez
BMW 523iA, koła 205/65/15, gaz oczywiście sekwencja, przebieg 210.000km. Staram się tankować LPG na jednej, sprawdzonej stacji, zawsze do pełna. ... więcejJeżdżę głównie w Warszawie i po jej obrzeżach. Średnie spalanie jakie otrzymuję stosując jedyną słuszną wg mnie metodę, czyli dzieląc ilość litrów na przejechane km wynosi zawsze niemal jak katalogowo 15,5l/ 100km. Kickdown raczej sporadycznie, jazda nastawiona na oszczędną. Przy jeździe emeryckiej w Wwie 14,5l. Maks jaki osiągnąłem cisnąc auto, to 18,7l. Minimum to ku mojemu zdumieniu 10,5l. Grudzień, opony zimowe w tym samym rozmiarze, trasa Warszawa - Zakopane i powrót, 4 dorosłe osoby i pełen bagażnik. Po tym zrozumiałem, że idealne autko na trasę, przede wszystkim ze względu na komfort (ale tylko dla 4 osób!) i zadowalające spalanie. Dodam, że samochód posiadam od 11 miesięcy. Godnego egzemplarza szukałem blisko 1,5 roku (nie spieszyłem się z decyzją, bo miałem w tym czasie inne auto). Rozrzut roczników jaki brałem pod uwagę to 96-01. Warunkiem było auto dobrze utrzymane, bez śladów kolizji, szpachli, przeróbek, tuningu, itp. Nastawiłem się na 528, ale na ten silnik nastawia się większość poszukujących. Efektem są zawyżone ceny. Niektórzy właściciele liczą też na to, że w związku z dużym popytem uda im się sprzedać nawet złom na kołach za kilkanaście tys zł. Rozszerzyłem więc poszukiwania o wersję 523. Ponadto z części dodatkowego, wymarzonego wyposażenia musiałem zrezygnować (mam jedynie skórę i tel, który niestety nie działa z nowymi kartami SIM). Natomiast znalazłem to na czym najbardziej mi zależało. Innym wytrwałym też polecam takie poświęcenie, w moim przypadku było warto. Zero awarii w ciągu blisko roku, a radość z jazdy, jakby egzemplarz niedawno zjechał z linii produkcyjnej, pomimo tego, że jest prawie pełnoletni :) Gorąco polecam, następne też będzie BMW, ale pewnie nieprędko, bo wierze, że obecne jeszcze dłuuuugo mi posłuży! :) ukryj
dodano 06.09.2012 przez
Z jednej strony rewelacja: 3 litry pojemności, 218 koni, 500Nm momentu a auto pali tylko 10,5 litra. Benzyna w podobnych ... więcejparametrach potrzebuje minimum 14-15. Ale niestety, 10,5 litra i nie spali mniej, nie ma się co oszukiwać, podczas gdy mój brat w 330d potrzebuje poniżej 8l. Automat i masa pojazdu robi swoje. Na trasie, jadąc baaaardzo delikatnie udało mi się zejść do 7,5, ale tylko raz - nie mam nerwów do takiej jazdy. W mieście 10,5 to norma i to przy spokojnej jeździe w lecie. Zimą to 11,5. To i tak nie jest źle, bo kierowcom z ciężką nogą potrafi spalić 14. Autostrada przy 140 - 150 na tempomacie to jakieś 8,5 litra. Nie ma się co oszukiwać, jeśli boisz się , że nie będzie Cię stać na BMW, to na pewno nie stać cię na BMW. Może nie pali strasznie dużo, ale ceny oryginalnych części, przeglądów i napraw mogą zrujnować budżet normalnego człowieka. Ja nie narzekam na zarobki ale kolejne naprawy doprowadziły mnie na skraj rozpaczy i pochłonęły dość sporą sumę. To NIE JEST auto dla przeciętnie zarabiającego Polaka. Jeśli myślisz "kupię beemkę i jakoś to będzie" to błagam, nie rób tego. Jak widzę komentarze typu "dałem 38 tysięcy i się psuje" to śmiać mi się chce. Za 38 tysięcy. E60 to będzie kupa przechodzonego złomu z Włoch kupiona na placu u Turka w DE. Ten samochód jest po prostu drogi. Trzeba kupić egzemplarz z górnej półki cenowej, bo te najtańsze to miny od kolesi, którzy wydali wszystko na zakup i nie stać ich na naprawy, więc zatuszują poważniejsze awarie i sprzedadzą jako "okazję". Dodatkowo zakup E60 to POCZĄTEK sporych wydatków. To nie jest E39 czy E46, do których się lało paliwo, jeździło i naprawiało w szopie u Zenka. Zaawansowana technika i elektronika, drogie serwisy i części, czy wreszcie brak fachowców -nawet ASO często rozkładało ręce, powoduje, że zdecydowanie odradzam zakup tego auta. ukryj
dodano 19.07.2013 przez
spalanie nie jest złe jeżdżąc takim autem nie wskoczymy w spalanie minimalne silnika 1,9 TDi ale jednakowoż nie jest aż ... więcejtak wygórowane bo 11l wyskoczyło przy dynamicznych przyśpieszaniach z jednych świateł do następnych oczywiście na trasie auto dosłownie płynie. Co do serwisów muszę przyznać gdy zaczęło mi sie coś dziać z zasilaniem auta akumulatorem myślałem że może być to wina akumulatora ale po kupnie nowego problem nie rozwiązał się samochód po okresie niewielkim podkreślam kilku dniowym miał kompletnie rozładowany akumulator nawet wtedy gdy przez kilka dni stał nieużywany problem tkwił w alternatorze no i po regeneracji alternatora wyszło szydło z worka podgrzewacz paliwa tak podgrzewacz paliwa umieszczony na filtrze stwarzał zwarcie co oczywiście przy niezregenerowanym alternatorze nie działo się nic prócz rozładowania akumulatora lecz po jego regeneracji podgrzewacz się przepalił no i oczywiście całe paliwko ze zbiornika wylądowało na drodze oczywiście filtr z podgrzewaczem kompletnym wymieniłem co akurat trochę kosztowało bo około 1000zł ale reasumując serwis BMW tnie na pewno z nóg nie wątpię ale jeśli ktoś jest posiadaczem BMW zachęcam do sprawdzania i szukania innych miejsc naprawy owych aut sam znalazłem metodą prób i błędów bardzo mile nastawionych panów pasjonatów BMW którzy zajmują się jedynie i wyłącznie naprawą tej marki ceny mają bardzo przystępne i oczywiście panowie znają się na rzeczy usterka zdiagnozowana w dosłownie 5 min tyle że regeneracja zajęła troszkę dłużej ale wszystko wykonane w jeden dzień mimo iż mieli panowie pełne ręce pracy nie tylko z moim BMW było warto zajechać ponad 100 km od mojego miejsca zamieszkania do panów z Białegostoku ukryj
dodano 16.10.2014 przez
Witam zainteresowanych wiedzą o tym modelu. Autko posiadałem 4 lata, przy przebiegu 38 tys założyłem LPG- pełną sekwencję firmy BRC. ... więcejPrzejechałem łacznie 132 tyś km. To było moje pierwsze BMW i porównując do obecnego samochodu Passat CC stwierdzam że ma znaczną przewagę jeżeli chodzi o parametry jezdne, powłokę lakierniczą, BMW przy spokojnej jeździe spalało mi 9,4l gazu,a normalnie jeżdząc do prędkości 120km w trybie mieszanym 50/50 paliło 11l do tego należy dodac ok 0.8l benzyny na kazde 100 km w okresie zimowym ,oraz 0.5l w okresie letnim na przejscie z benzyny na gaz. W tym okresie użytkowania wymieniłem jeden wahacz (500zł)oraz jedno łożysko (500zł)stukało przy skręcie oraz 4 żarówki stop. Wymiana oleju wg wskazań komputera co 25 tyś km, po 15 tyś trzeba było uzupełnic 1 litr oleju- pełnego syntetyku. Silnik- na początku byłem rozczarowany -ale to przemyślana konstrukcja, do 3500 obrotów silnik bardzo ospały ale w zamian jest bardzo ekonomiczny, gdy przekraczamy 3500 obrotów przyspiesza bardzo przyzwoicie do 235 km w zamian za większe zuzycie,powyżej 3500 obrotów ciągnie równo do zamknięcia obrotomierza, a przyspieszając dynamicznie i zmieniając bieg przy górnych jego obrotach wyższy bieg jest min przy 3500 obrotów co oznacza płynne i dobre przyspieszanie na każdym kolejnym biegu,zawieszenie to idealne połączenie komfortu i pewności prowadzenia.Jakośc materiałów wzorowa. Jedna wada to siedzenia- nie są zbyt wygodne jak na auto tej klasy, w zamian mamy piękny odgłos 6 cylindrowego silnika. Ogólnie to auto godne polecenia. Pozdrawiam ukryj
dodano 13.01.2013 przez
Zobacz raporty spalania BMW Seria 5 Dodaj raport spalania

Publikacje o BMW Seria 5

Przeczytaj pozostałe 22 publikacje o BMW Seria 5

Newsy o BMW Seria 5

Przeczytaj pozostałe 39 newsów o BMW Seria 5

Generacje BMW Seria 5

Nowe BMW Seria 5

nowe BMW Seria 5
BMW Seria 5
ceny od 179 500 zł do 487 100

BMW Seria 5 F10-F11 Touring 530d 258KM od 2011

w pakiecie 530d xDrive

w cenie katalogowej brutto

276 000 zł

Wyposażenie standardowe
Przycisk Start/Stop
Dywaniki welurowe
Przełącznik właściwości jezdnych wraz z trybem ECO PRO
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Sight (2 810 zł)
Polski pakiet (11 174 zł)
Pakiet Heat Comfort (4 543 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Sight (2 810 zł)
Polski pakiet (11 174 zł)
Pakiet Heat Comfort (4 543 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 43 oferty BMW Seria 5

Dealerzy BMW

SMORAWIŃSKI

SMORAWIŃSKI I SPÓŁKA BMW Poznań

wielkopolskie, Poznań, Obornicka 235

Więcej

BOŃKOWSCY

BMW Bońkowscy

zachodniopomorskie, Szczecin, Ustowo 55

Więcej

AUTO FUS

AUTO FUS BMW Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Ostrobramska 73

Więcej

BAWARIA MOTORS

BAWARIA MOTORS BMW Katowice

śląskie, Katowice, Kościuszki 253

Więcej

BAWARIA MOTORS

BAWARIA MOTORS BMW Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Czerniakowska 47

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów BMW Seria 5

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

3 959

Przejechany dystans

734 706 zł

Zatankowanego paliwa

18 148 114 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

1 007

Wydanych pieniędzy

583 005 zł

Średnie wydatki na auto

2 260 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 233

Wydanych pieniędzy

759 461 zł

Średnie wydatki na auto

2 944 zł

ZOBACZ 258 dzienników kosztów BMW Seria 5 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty BMW Seria 5

Liczba wpisów: 37
komentarzy(27)
komentarzy(3)
komentarzy(5)
komentarzy(7)
komentarzy(8)
komentarzy(16)
Zobacz inne typowe słabe punkty BMW Seria 5 dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w BMW Seria 5

Liczba wpisów: 93
nie ma się co oszukiwać. dt gas system to najgorsi niedouczeni bardaszany którym zależy jedynie na wydarciu pieniędzy od potencjalnego ... więcejklienta. najgorszą rzeczą jaką mogłem zrobić swojemu autu to pozwolić zainstalować instalację właśnie tej firmy i pomimo że bardzo tego żałuję niestety już tam siedzi, mam jedynie nadzieję że nie długo. ten ich niby wszech wiedzący kierownik to się nadaje do tarcia chrzanu a nie do instalacji gazowych. nie oddawajcie im samochodu bo na pewno się nie miło rozczarujecie. osobiście bardzo chciał bym spotkać największego z największych w ciemnej ulicy tylko po to żeby nie mógł uszkodzić już więcej żadnych samochodów. a co do samej instalacji i samochodu. jazda na benzynie to czysta przyjemność natomiast na gazie to jeden wielki koszmar. instalacja sypie się ja piasek. wieczne problemy z wtryskami. padają co kilka kilometrów. dosłownie. a wtedy samochód szarpie przerywa to na wolnych obrotach to nie ma siły na wysokich. aby podłączyć się do komputera wymagany jest kod dostępu który trzeba od baranów uzyskać. po podłączeniu zawsze są inne parametry i ustawianie na nowo. ta instalacja nigdy w życiu się nie zwróci bo serwis oczywiście kosztuje i to nie mało. ja osobiście jeżdżę na benzynie cały czas ale serwisant się pyta jaki jest przebieg samochodu. zastanawiam się jakie to ma znaczenie skoro ich instalacja jest do d.... i nie da się jeździć na gazie. nie znajduję słów większej pogardy dla tej bandy tłumoków. szkoda tylko że taki ktoś jak właściciel tej zafajdolonej firmy szczyci się swoimi osiągami, rozbija drogimi samochodami typu bmw e 60 czy mercedes e klasa. jakim byłem głąbem że dałem się na takie coś namówić. gdyby istniała sprawiedliwość to podejrzewam że ta firma już dawno by płonęła na co w głębi ducha mam nadzieję. NIE INSTALUJCIE DT GAS SYSTEM a właściciel firmy to jeden wielki patafian! ukryj
dodano 03.11.2011 przez
to już moja 4 instalacja lpg w tym warsztacie. Była toyota - SUPER, potem 3 krotnie w innych autach , ... więcejw pierwszej było super a potem tylko gorzej. W ostatniej to tragedia. Założone zostały zbyt duże wtryski - po wielu bojach udało się je wymienić na odpowiednie. Na pytanie dlaczego auto szarpie po przełączeniu na LPG, usłyszałem ,"że nie umiem jeździć!!!" A potem "że jak jestem taki mądry to sobie sam ją ustaw". Owszem sam wyregulowałem i auto jeździło OK, w tym tygodniu reduktor zaczął wariować z ciśnieniem, po telefonie do warsztatu usłyszałem, że nie mam już gwarancji bo sam grzebałem w instalacji. Szkoda słów. Kto reguluje instalacje gazową na postoju bez ustawienia na nowo mapy na drodze?? Parę lat temu to był warsztat a teraz przeistoczył się w szopę. Bardzo nie polecam, zamiast się rozwijać, cofnęli się w rozwoju. SZKODA ukryj
dodano 27.11.2013 przez
Witam,założyłem instalację gazową w Lublinie na ul.Lubartowskiej około 1.5 roku temu i od tamtej pory nie było miesiąca abym nie ... więcejbył tam 2-3 razy na miesiąc;na początku samochód palił mi w mieście 18-20 litrów gazu.Po regulacji doszedł do normy do 14litrów,ale zaczęły się problemy z gaśnięciem silnika na gazie,na benzynie jest ok.Psychicznie już nie mam nerwów do tych partaczy,a szczególnie do ich szefa,który jest po prostu chamem.Wszystko skończy się chyba wymontowaniem instalacji albo w sądzie.Byłem w renomowanej stacji,oczywiście tam instalacja jest droższa a na pytanie tamtego szefa gdzie była montowana instalacja odpowiedział"bez komentarza".Omijajcie szerokim łukiem DT Gas System w Lublinie bo narobicie sobie problemów i wysiądzie Wam psycha. ukryj
dodano 21.03.2010 przez
Witam,nie polecam DT Gaz System z Lublina gdyż męczę się z pracownikami i instalacją już od ponad roku i nie ... więcejmogą fachowo ustawić normalnej pracy silnika na gazie,na biegu jałowym samochód szarpie i gaśnie przy np.dojezdzie do skrzyżowania,zmieniane i czyszczone były szyny itp.Samochód na benzynie pracuje znakomicie;byłem u fachowców,którzy nie mają nic do zarzucenia do pracy na benzynie.Zmieniane były świece,które zmienili mi pracownicy,potem okazało się,że to nie takie.Omijajcie szerokim łukiem ten zakład bo może Wam siąść psycha,nie mam już nerwów szczególnie do ich szefa,który okazał się zwykłym chamem. ukryj
dodano 21.03.2010 przez
Kto powiedział, że ten silnik nie powinien mieć zakładanych instalacji gazowych niech głowę chowa w piasek. Miałem Ten sam samochód ... więcejz silnikiem M20B20 i też był z instalacją gazową i działał bardzo dobrze. Teraz szykuje się wymiana na sekwencję V generacji na STAG 300 plus. Silnik nie słabnie nie męczy się na gazie. Jeżeli ktoś potrafi eksploatować samochód z instalacją gazową to ten samochód się do tego nadaje oczywiście jeżeli jest to normalny kierowca i nie próbuje odpalić zimnego silnika na gazie. ukryj
dodano 11.08.2011 przez
UWAGA NA DRUCIARZY W RADWANICACH POD WROCŁAWIEM!!!FIRMA EKO-ALMA SAMA DODAJE POZYTYWNE OPINIE PONIŻEJ!!!MONTUJĄ TAM INSTALACJE POLSKO-CZESKIEJ PRODUKCJI KTÓRA NIGDY NIE ... więcejDORÓWNA ZNANYM ZAGRANICZNYM PRODUCENTOM!!!PRACOWNICY TRAFILI TAM PROSTO Z KASY W BIEDRONCE!!!TO NIE JEST OPINIA KONKURENCJI TAKIE SĄ FAKTY!!!JEŚLI SZANUJESZ SWOJE AUTO CZAS I PIENIĄDZE OMIJAJ ICH SZEROKIM ŁUKIEM, NIE DAJ ZAROBIĆ KOMUŚ KTO MONTUJĄC TANIE I WADLIWE PODZESPOŁY CHCE WYŁUDZIĆ OD CIEBIE PIENIĄDZE!!! ukryj
dodano 20.02.2014 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW Seria 5

Skarbnica wiedzy o BMW Seria 5

Ciekawostki
dodano 03.08.2011 przez
BMW E34 było dużym sukcesem rynkowym. Łącznie sprzedano 1.331.056 samochodów. We wszystkich krajach Europy można do dzisiaj zaobserwować jeszcze wiele tych modeli dzięki jakości oraz…
dodano 03.08.2011 przez
Ciekawostką było wyprodukowanie wersji 518g - fabrycznie zasilanej instalacją gazową.
dodano 03.08.2011 przez
1981 – Rozpoczęcie produkcji modelu oznaczonego jako E28. Produkcja ruszyła w fabryce Dingolfing w której w 1972 roku rozpoczęto produkcje pierwszej generacji serii 5 oznaczanej…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą