Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj

BMW Seria 5 E39 - Oceń swoje auto

 
lista nadwozi BMW Seria 5 E39
 
lista silników BMW Seria 5 E39

Podsumowanie 542 ocen tego auta

Oceny BMW Seria 5 E39

, produkowany od do roku
Średnia ocena
4,40
88% lepiej niż w segmencie Wyższa klasa średnia (0,00)

Całokształt

Całokształt

4,51

Mechanika

Silnik

4,62

Skrzynia biegów

4,36

Układ jezdny

4,65

Komfort

Widoczność

4,29

Ergonomia

4,55

Wentylacja i ogrzewanie

4,54

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

4,46

Wyciszenie

4,64

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

3,91

Stosunek jakość/cena

4,31

Niezawodność

Drobne usterki

4,11

Poważne usterki

4,21

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
88%
12%
NIE
na podstawie 401 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Zawieszenie

Przeniesienie napędu

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Zawieszenie

Układ elektryczny

Silnik

Filtr

Lista 542 ocen

sortuj komentarze od
3,62
dodano 02.08.2013 06:22:26 przez

Samochód nie dla każdego, bo jeśli ktoś szuka oszczędnego i jednocześnie szybkiego diesla na długie trasy to zdecydowanie polecam, lecz jeśli do miasta to masakra. Na krótkich odcinkach (szczególnie zimą i z włączonym webasto) spokojnie pożre nawet do 14L! wiadomo manual weźmie mniej, ale znaleźć touringa z tym silnikiem i manualną skrzynią w sensownym stanie to sztuka. Poza tym auto jest ciężkie (ponad 1900kg)na 17-tkach o profilu 45 (fabryczny zestaw i mniejszych nie wpasujesz - poliftowa ma 324mm tarcze i trą zaciski), w dodatku ma sztywno zestrojone zawieszenie. Wszystko to sprawia, że jazda po polskich brukach bywa niekiedy udręką - a dodam że w aucie zawieszenie mam klasyczne (bez nivo, ani żadne M technik czy gwinty, gleby i inne wynalazki) i że wszystko jest w mega super stanie, wymienione na oryginalne i sprawdzane przez warsztat co kwartał (profilaktycznie). A jak już przy warsztacie jesteśmy, to zalecam tylko sprawdzone i polecane przez innych posiadaczy BMW (najlepiej przewertować fora, jest tego sporo) bo jak się trafi na "Cześka" co na codzień grzebie głównie w starych passatach i fordach mondeo, to będzie niezły pasztet! Ten samochód WYBITNIE nie znosi dziadostwa i dziadowania na częściach - choćby zwykła wymiana tarcz, gdzie dziś już wiem że tylko oryginalne ATE (kompet na przód to wydatek ok. 450 zł + klocki najlepiej textar lub tez ATE koszt ok. 250 zł, na tył wychodzi podobnie - czyli razem grubo ponad 1000zł) inne bowiem (nieważne czy to Brembo czy inne super firmy) po jednym ostrzejszym hamowaniu będą biły (drży kierownica). W ogóle, to wszystko trzeba tu wymieniać na oryginalne - szczególnie el. zawieszenia, bo wszelkie zamienniki (nawet dobrych firm jak Febi czy Moog, czy Meyle) to loteriada po czym najczęściej i tak musisz kupić lemfordera (a jeden wahacz to koszt od ok. 350-500 zł), zaś amortyzatory muszą być firmy Sachs - komplet na przód to wydatek ok 900 zł, zresztą tył to samo - przy okazji dobrze jest wymienić poduszki amortyzatorów (oczywiście lemforder, po 100 za szt, czyli 400 zł). Tylny wózek siedzi na 4 dużych (jak puszka piwa) tulejach, które na polskich drogach szybko się odzywają - 1000 zł. z wymianą (też tylko Lemforder). Te ceny to bez kosztów wymiany i kupowane na "WŁASNĄ RĘKĘ" bo w warsztacie będzie jeszcze drożej. A silnik? gdzie oleju wchodzi nieco ponad 7L i musi być minimum 5W40 spełniający normę BMW, a filtry tylko Mann lub Knecht (koszt samego filtra powietrza silnika to 150zł - komplet filtrów wspomnianych firm to 500 zł) A skrzynia? jak ktoś wam powie że się w niej nie wymienia oleju, to już to prostuję - WYMIENIA SIĘ, co ok. 50tyś, więc dobrze jeśli ktoś już to zrobił za nas bo to kosztuje w ASO ok. 1000zł. Przez pierwszy rok użytkowania w ten samochód wkłada się jakieś 5-8 tyś. I to normalne. Teraz wiecie dlaczego się mówi "będziesz mieć wydatki" :-) Ale ja i tak polecam ten samochód, bo na porządnych podzespołach i pod okiem porządnego mechanika, to maszyna marzeń. Jak doczytałeś to do końca to jesteś cierpliwy :-)

więcej »
4,31
dodano 06.03.2013 21:53:46 przez

Czasami stojąc przed garażem patrze i nie moge uwierzyć że samochód ten jest z drugiej połowy lat 90-tych i co mnie tknęło żeby coś takiego kupić. Mam 23 lata i jest to już mój czwarty samochód z czego najstarszy. I nie świadczy to o tym że jest kryzys i oszczedzam, ale po prostu wcześniej nie mogłem doszukać się w moich samochodach czegoś co trzymałoby mnie przy nich ,jakiejś cechy gdy w momencie sprzedaży byłoby mi smutno i że bedzie mi tego brakować .Ten kto czyta tę opinie zapewne ma lub chce odbyć przygode z BMW E39. Odnalazłem siebie w momencie pierwszej przejażdżki i obcowaniem samochodem wyposażonym w TYLNY NAPĘD! To uczucie gdy przednie koła są skupione tylko na skręcaniu a tylne na napedzaniu pojazdu stawia cię w zupełnie innych realiach. Model E39 jest również swietnie wyważonym pojazdem dzięki czemu precyzja prowadzenia robi z tego samochodu pożeracza kilometrów , chce się poprostu jeździć tym samochodem, nie męczy nie wyprowadza z równowagi wszystko działa w pełnej charmonii i współpracuje z kierowcą . E39 jest jak uszyty garnitur na zamówienie pasuje praktycznie do każdego . Wybór silników i wyposażenia jakie było dostepne w tamtym czasie sprawia że każdy znajdzie coś dla siebie. Lecz nadeszły już te czasy gdy ten model niestety jest już stary i egzemplarzy "doświadczonych" na naszym rynku jest zdecydowana większosć i dlatego dla ludzi którzy myślą o zakupie tego samochodu powiem że to zalezy z jakim nastawieniem podchodzimy do tego typu aut , bo jeśli oczekujemy od samochodu za 15 tyś zł. książki serwisowej , pierwszego właściciela , bezwypadkowości i 100 tyś przebiegu to niestety zapraszam do Skody Fabii pana Zbigniewa z garażu obok . Limuzyna taka jak E39 z założenia była sprzetem do pokonywania ogromnych odległości przedstawicieli firmowych lub biznesmenów i 200 tyś km. to te samochody robiły już w przeciągu pierwszych trzech lat użytkowania. Dzisiaj już nie sa tak intensywnie eksploatowane ale nadal są to samochody rodzinne i przebiegi rzedu pół miliona to w sumie całkiem normalna rzecz, a co za tym idzie użytkowanie takiego samochodu staje sie kosztowne bo zaczyna się wszystko "sypać" a szczególnie w silnikach wysokopreżnych (czyt.diesla) gdzie jest cała masa zaawansowanej elektroniki, układów common rail, turbosprężarek i wiele wiele innych rzeczy które po zakupie auta mogą ulec awarii i wtedy koszty naprawy mogą zrównać się z kosztem zakupu używanego pojazdu. Nie mówie że BMW ma złe diesle wręcz przeciwnie ich jednoostki wysokopreżne są jednymi z najlepszych na swiecie lecz czasami nawet najlepsze rzeczy ulegną zużyciu. To też zadecydowało u mnie o zakupie modelu 520i ponieważ silniki benzynowe może palą więcej ale kosztami napraw i serwisu są dużo tańsze od teraźniejszych wysokoprężnych . Nie zanudzając więcej ujme to tak: jesteś młody ,lubisz wygode ,masz na benzyne , masz na cześci...kup! bo później może byc juz za późno.

więcej »
4,62
dodano 31.01.2010 13:53:12 przez

Auto ma piękną linie,klasyczną dla BMW.Piękne jest to jeśli jadę i poprzedzające auto mi zjeżdża po to abym go wyprzedził i nie mówie tu z cwaniactwa tylko to jest piękne ludzie przecież też nie zjeżdżają mi bo się boją tylko wiedzą,że mają do czynienia z porządnym autem(może myślą ,że pod maską drzemie jakiś "wielki potwór"),chcą pooglądać,nawet jeśli auto ma 12 lat.Auto mi się bardzo podoba ,ale nie bardziej niż A6,ktore miałem ,było nowsze itd ale musiałem sprzedac z powodów finansowych.Polecam to auto,ale nie ściągajcie z zagranicy więcej złomu niż teraz jest.Jak nie raz przeglądam oferty w internecie www.otoMoto.pl i allegro.pl i tak dalej,to aż się serce kraje,co gnojki ze wsi robią z tymi autami,przecież jak widze te pseudotuningi to płakać mi się chce,po pierwsze nie jestem fanem tuningu,a zwałsza limuzynu i to w dodatku BMW.Tuningujcie sobie Golfy,a nie takie pożadne auta.To auto powinno być takie jakie wyjechało z salonu.Nie mówiąc już o egzemplarzach powypadkowych.Cwaniaczki jakieś piszą,że auto jest bezwypadkowe.Nie ma spryskiwaczy,a ma ksenony,Ci co się znają to wiedzą o co mi chodzi.Przecież jeżeli auto ma ksenony to ma spryskiwacze i tak jest z każdym autem,które wyjeżdża z fabryki,ksenony powinny mieć sprywskiwacze.Mówiąc o tym żebyście nie ściągali więcej tego "złomu"(oczywiście nie obrażając BMW) miałem na myśli BMW z Niemiec i tak dalej,dlatego też,że tam to BMW 5 98' to już mało kto szanuje,nie chciałbym tylko ,żeby BMW było tak jak PASSAT'y pospolite,cieszmy się naszymi nabytkami,pozdrowienia dla właścicieli BMW i pozostałych kiewrowców.

więcej »
3,92
dodano 24.03.2014 20:33:46 przez

Chcę dać świeżą opinię o tym aucie. Jeśli kupujesz ten model musisz się liczyć że na starcie coś trzeba zrobić i to często coś poważnego gdyż teraz te samochody chodzą już po 6 a nawet po 5 tysięcy w zależności od rocznika oczywiście cena rośnie ale kupując bmw z początkowych lat produkcji warto wysilić się na jego dokładne sprawdzenie. Teraz takie samochody kupują młode łepki które widzą tylko gaz, ręczny i nic poza tym. Eksploatacja bmw nie należy do najprostszych a szczególnie tego modelu więc jak się decydujemy na zakup tego modelu dodatkowy tysiąc czy dwa dobrze jest mieć odłożonym bo po prostu w samochód zawsze coś trzeba wsadzić. Ja kupiłem swojego za 7500 i musiałem wymienić pompę wody alternator i inne pierdoły. Skrót BMW - będziesz miał wydatek można odłożyć na półkę, bo teraz chińczyk wszystko potrafi podrobić a nawet lepsze zamienniki nie kosztują horrendalnych pieniędzy. Trzeba mieć jedank na uwadze to że te samochody mają tak jak mój ok. 400 tyś przebiegu i jest to dla mnie śmieszne jak widzę e39 z przebiegiem 140-200 tysi bo jak ktoś jest w miarę normalny to by się walnął pare razy w łeb i by się zastanowił czy ktoś kto za nowy egzemplarz wydał ponad 200 tysi jeździł tym samochodem przez rok po 10 tyś km. po niemczech. Ogólnie polecam to autko bo dobre potrafi się odwdzięczyć znakomitymi właściwościami jezdnymi oraz ponadczasowym wyglądem.

więcej »
3,00
dodano 08.04.2009 17:47:29 przez

W ciągu 2 lat zrobiłem tym autem prawie 130k km. 90% trasy to niemieckie i holenderskie autostrady. Pomimo braku dziur i innych niespodzianek jakie można spotkać na polskich drogach, notorycznie męczą problemy z przednim zawieszeniem. Tu chyba jedynym lekarstwem jest wymiana wszystkiego na raz. O tym, że jedynie na podzespoły oryginalne wspominać chyba nie muszę. Żadnych zamienników nie polecam bo jeśli spełniają swoje zadanie to jedynie przez krótki czas. Zmorą mojego modelu okazała się elektronika, niemiłosiernie kosztowna w naprawie. Usterki prawie niemożliwe do zlokalizowania poza ASO. Przykładowo cena oryginalnego alternatora to ~3000zl, przepływomierz który wymieniałem już 2 razy to 2x~1000zl, pompa wstępna 1200zl, itp, itd. Inne podzespoły i elementy które ulegają zużyciu w trakcie eksploatacji w przypadku diesla również tanie nie są. Jedynym elementem auta do którego nie można mieć zastrzeżeń, to silnik (wykluczając oprzyrządowanie). Przed BMW5 miałem ponad 2 lata starego Merca W124 '92(ex taxi, tzw kremówka) z przebiegiem dochodzącym do 800k km. wiecie co w nim wymieniłem!? Tarcze hamulcowe i klocki. Kupując o 10 lat młodsze BMW miałem nadzieję, że może być tylko lepiej. Niestety, KLOPS! P.S. Mercedesem do dziś żona jeździ do pracy. W ubiegłym roku zrobiliśmy wymianę zawieszenia (było fabryczne).

więcej »
4,85
dodano 07.09.2011 11:23:51 przez

Po pierwszej przejażdżce BMW, wiedziałem że przyszedł czas na rozwód z samochodami z grupy VW. Przez dłuższy czas byłem zakochany w marce AUDI, przymierzając się do zakupu, myślałem głównie o A6 c5 avant, jednak jedyny słuszny dieslowski silnik w tym modelu to 1.9tdi 130km (wszyscy znamy historię 2.5tdi), który wydawał mi się jednak za cienki jak na taką budę. W tym momencie będąc posiadaczem piątki z trzylitrowym motorem, jestem pewny, że nie mogłem podjąć trafniejszej decyzji. Wiem, że zabrzmię teraz jak przedstawiciel marki BMW ale on raczej nie rozpisywałby się na temat E39. Kultura pracy książkowa, diesel cichy i o ładnym brzmieniu! Przed 530d w życiu bym nie powiedział, że diesel może ładnie brzmieć. Prowadzenie, pozycja za kierownicą rewelacja. Niektórych może razić pojemność bagażnika która nie należy do największych w tej klasie, ale wg mnie jest wystarczająca. Jeżeli chodzi o wygląd, smaczku dodaje m-pakiet i seryjne 17" felgi. Auto mimo tego że leciwe robi duże wrażenie. Komfort podróżowania mimo dosyć twardego zawieszenia, jest na wysokim poziomie, tak samo jak materiały we wnętrzu.

więcej »
4,85
dodano 13.03.2014 11:58:29 przez

BMW nigdy przez myśl mi nie przeszła ta marka, i jakoś wyszło że stało się moje, a stało się to w kwietniu 2006r, Pracowałem i pracuje nadal w DE. i postanowiłem poszukać duże auto dla mojej rodziny, auto odkupem od Niemca, szefa firmy w której pracuje z przebiegiem 274000km. więc już wtedy nie było to mało, śmiało mogę napisać ze 2.5TDS jest niezawodnym motorem jeszcze żadnych problemów z nim nie miałem nigdy nie odmówiła posłuszeństwa, Autem nadal latam do Niemiec spisuje się znakomicie, Wygoda, komfort to jest to czego oczekiwałem, powiem tak już tyle lat w rodzinie i nie mam zamiaru jej wcale zamieniać na cokolwiek innego czy nawet na nowsze BMW, stara prosta budowa silnika, konstrukcja zbudowana na lata, a nie jak te nowe które produkują z myślą by się psuły i serwisy na tym zarabiały, W moim BMW też od czasu do czasu trzeba coś wymienić bo to normalne zużywające się części eksploatacyjne, naprawdę jeżeli ktoś ma możliwość kupienia takiego e39 z pewnych rąk można śmiało brać, nie bać się dużych przebiegów u mnie jeździ bez problemów i jestem z tego bardzo RAD.

więcej »
3,54
dodano 05.12.2013 23:00:12 przez

BEDZIESZ MIAŁ WYDATKI:) niestety to prawda! teraz jak juz rok temu sie tego pozbylem to moge napisac prawde o tym samochodzie. Kupilem na wiosne 2010 piekna po lifcie z 2001 roku w dieslu 2.0d z przebiegiem 215tys. kumple zazdroscili :). Z silnikiem 2.0d słaba poprostu niema czym ruszyc z miejsca. Jezdziłem prawie trzy lata robiąc przebieg 100tys. km samo miasto. Wymieniłem na dzien dobry webasto, po roku wylaly mi wszystkie 4 Amortyzatory ( za 4 szt. zaplacilem 1300zl) pozniej wymienilem po jednym wachaczu na kazdym kole (4x 220zl) , jedno lozysko z piastą ( 260zl). Do tych cen nalezy doliczyc usługe mechanika:). Pozniej byla opornica ( jez), wiskoza i ine rzeczy ktorych niepamietam. W ostatnim roku urzytkowania sprzeglo z dmumasem (2300) i na koniec pompa wtryskowa ( 2500). Nalezalo jeszcze zregenerowac przekladnie ale to juz problem nowego wlasciciela. Auto piekne i wygodnie ale przez 3 lata kosztowalo mnie jakies 8,5 tys. Od roku mam octacie II w gazie i bmw dziekuje a napewno w dieslu:)

więcej »
4,31
dodano 02.04.2014 16:21:25 przez

Do BMW przesiadłem się ze starego Passata więc wrażenia były tylko i wyłącznie pozytywne:) Szukałem jak każdy silnika 3.0d, jednak samochody jakie oglądałem były tak poniszczone że po pół roku postanowiłem znaleźć wersję 2.5d która jest niewiele słabsza ale można trafić na dużo lepsze egzemplarze, nie żałuję decyzji! Przez cały okres użytkowania BMW mam o nim dobre opinie, przede wszystkim jest to samochód wygodny, bardzo zrywny, świetnie wyglądający i co najważniejsze - bardzo dobrze wykonany, czuć że jest to klasa premium! BMW ma oczywiście swoje wady (o których napiszę w konkretnych zagadnieniach), największa z nich to ceny części, ale odwdzięcza się świetnym prowadzeniem, genialnymi właściwościami jezdnymi i klimatem. Pomimo przebiegu prawie 300 tyś km nie widać znacznych śladów zużycia w środku a silnik pracuje cudownie! W tym momencie przesiadłem się na nowego Forda Rangera i to czego mi najbardziej brakuje względem BMW to jakość wykonania, Niemcy znają się na swojej robocie!

więcej »
4,62
dodano 03.10.2010 01:34:42 przez

Samochód sam w sobie piękny, idealna linia, dopracowane detale. A to dopiero początek. Elegancki kokpit z najwyższej jakości plastików i ergonomia na piątkę, to nadal tylko część zalet tego modelu. Świetny silnik w połączeniu z tylnym napędem daje mnóstwo radości z jazdy, podczas gdy seryjny system kontroli trakcji wraz z wieloma (u mnie 6 szt.) poduszkami powietrznymi dbają o bezpieczeństwo podróżujących. Świetna współpraca z sekwencyjną instalacją gazową, mnóstwo miejsca w środku, świetne wyciszenie, skuteczny nawiew, dużo bajerów w postaci elektrycznej rolety tylnej szyby czy samościemniającego się lusterka wstecznego... Mógłbym tak długo. Oczywiście ma parę mankamentów, do których głównie zalicza się kapryśna elektronika. Jednak są to tylko drobiazgi. Jeśli znajdzie się niekatowany i nierozbity egzemplarz, jego użytkowanie będzie z pewnością czystą przyjemnością.

więcej »

Auta taniej niż w salonie

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW Seria 5, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o BMW Seria 5

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o BMW Seria 5

BMW Serii 5 E60 - czasowstrzymywacz
BMW Serii 5 E60 - czasowstrzymywacz Współczesny świat jest tak wyluzowany i wszechstronny, że wspiera chyba wszystkie dziedziny, którymi człowiek może się interesować. Przez to jedni fascynują się samochodami, a inni sztuką czy informatyką i technologią. Jest jednak firma, która wpadła na pomysł, by połączyć ze sobą te dziedziny. Jakie jest BMW Serii 5 E60?

BMW Seria 5 - zobacz filmy

BMW Seria 5 - Funkcja BMW Online - wrażenia z użytkowania
BMW Seria 5 - Funkcja BMW Online - wrażenia z użytkowania Oto krótki film przedstawiający działanie systemu informacyjnego w BMW, a konkretniej funkcji BMW Online. Po połączeniu z internetem to naprawdę ciekawa zabawka! ;-)
Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów
Wszystkich 188 264
BMW Seria 5 E39 542

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum