Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Touring

Pjoter, 2 lata temu
Silnik 530 i 24V 231KM 170kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 5 E39 Touring 530 i 24V 231KM 170kW 2001-2004 - Oceń swoje auto
4,71
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalanie oraz koszty utrzymania
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Nie grzeszy trwałością
5,0
Całokształt
Ogólnie jest to genialne auto. Świetnie zrobione, daje ogromną frajdę z jazdy. Często zapominamy, że jedziemy ponad 20 letnim samochodem. Koszty utrzymania dla mnie znikome. Najważniejsze to nie oszczędzać na częściach ! Zmieniłem z E60 na starsze i komfort czy wrażenia z jazdy wcale nie są gorsze, natomiast koszty utrzymania to przepaść. Odetchnąłem z ulgą. Auto zaskoczyło wielu moich znajomych komfortem, spalaniem i kosztami utrzymania (jeden z nich ma nowe audi A6 ). To ten tym auta kiedy wsiadasz rano i się uśmiechasz. Dodatkowo nie ma tak jak w nowszym modelu, że każdy kolejny dzień jest pełen niespodzianek i wkładasz kluczyk z dusza na ramieniu w oczekiwaniu na "gong" i kolejną usterkę. Wszystko jest może i toporne ale proste i tanie w naprawie. Podstawa to znaleźć ZADBANY egzemplarz i nie zepsuć jego stanu oszczedzaniem na naprawach. Przykład? Odma chińczyka ok 180 zł, odma FEBi ok 300. Warto ?
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny, tani w utrzymaniu. Wszyscy znają go na wylot, masa informacji na forum modyfikacji itp. Można przewidzieć doskonale co kiedy się zepsuje i temu zapobiec. Pancerny rozrząd. Tragicznie wykonana odma która bardzo szybko się zapycha, i trzeba ją na dzień dobry wymienić albo najlepiej wywalić i przerobić na taką jak w M50. Pozatym typowy stary pancerniak. Lubi czasem wziąc olej - to wina zepsutej odmy plus uszczelniaczy zaworowych. U mnie bierze ok 200ml na 1000km.
5,0
Skrzynia biegów
Typowy stary automat ZF. Skrzynia jest pancerna o ile o nią zadbamy. Tzn wymiana oleju co ok 60 tys km chyba że tyramy ją torową jazdą lub 1500 kg na haku to wtedy nawet co 30 tys. Przy odpowiedniek eksplatacji nie da się jej zajeździć ;) Biegi zmienia nawet szybko i płynnnie (zaskakująco szybko). Co ciekawe przy spokojnej jeździe zmienia je ospale, jak przyciśniemy to na wyższych obrotach dużo szybciej. Brakuje 6 bioegu na autostradzie.
4,0
Układ jezdny
Jedna gwizdka mniej za to że nie grzeszy trwałością, zwłaszcza tuleje wahaczy aluminiowych, końcwki drążków. Pozatym genialny. Jak to w bmw perfekcyjny kompromis pomiędzy prowadzeniem a komfortem. Skręca nieco gorzej niż E60 ale może to też kwestia opon 17 vs 18. Masę auta trochę czuć, ale jazda daje dużo frajdy. Czujemy się pewnie w każdych warunkach.
5,0
Karoseria
Piękny klasyczny sedan. Elektronika dość prosta, nie sprawia większych problemów. Zdarzają się problemy z korozją.
Komfort
5,0
Widoczność
Spore lusterka, średniej wielkości martwe pole, jak to w sedanie ;)
5,0
Ergonomia
Jak to w BMW, wszystko ustawione pod kierowce. Klasyczny układ, wiadomo gdzie co jest. Genialną sprawą jest tempomat na kierownicy, a nie w dźwigni jak w wielu autach. Generalnie wszystko jest dokładnie tam gdzie się spodziewasz.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa duzo lepiej niż w E60 lub nowszych autach. Zdażją się usterki elektrozaworów i elektroniki. Ogólnie bardzo fajnie. Klima w pewnym sensie 4 strefowa bo dodatkowo kratki z przodu i z tyłu mają mikser zimno ciepło, Można puscic ciepłe na nogi i chłodne na twarz żeby nie zmdleć ;)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest ok. Nie ma szału. Osobiście mam ok 178 i sam za sobą mieszczę się bez większych problemów, natomiast nie jest to jakiś kosmos. Mogło by być odrobinę więcej. 1000km zrobiłem i nikt nie narzekał na przestrzeń ;)
5,0
Wyciszenie
Auto mega ciche i mega komfortowe, zwłaszcza jak na swój wiek. Przy 140 słychać jedynie szum opon ;) Porównywałem z nowszymi autami i serio jest rewelacja. Niestety przy wuększych prędkościach słychać silnik (wina 5 biegów zamiast 6)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mega pozytywne zaskoczenie. Auto w zasadzie wgle sie nie psuje. Komplet odmy ok 300 zł. Komplet świec pod lpg 200 zł. Wymiana pikseli na ekranie 200 zł. Zaskakująco dobrze. Po przesiadce z e60 czuje ulgę ;). Mało rzeczy jest w stanie cię zaskoczyć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla mnie super. Jeśli kupimy zadbany egzemplarz to otrzymamy świetnie zrobione, mega wygodne i bezawaryjne auto, które daje mase frajdy z jazdy, nie jest zbyt drogie w utrzymaniu i jest bezpeiczne. Swoje kupiłem za ok 14 tys i uważam że był to jeden z najbardziej trafionych zakupów
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Coś tam od czasu do czasu się zdarzy, ale nie unieruchamia to auta i jest proste/tanie do ogarnięcia. Każdy kto ma podstawy manualne opanowane da sobie rade. Wszystko jak krowie na rowie wyjaśnione na każdym forum i youtube. Napewno usterki nie są uciążliwe jak w nowszym modelu i nie zaskakują.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Auto nigdy nie stanęło na drodze i żadna naprawa nie przekroczyła 500 zł. Wsiadasz i jedziesz 1000 km bez obaw. Jest szansa że coś drobnego wyskoczy ale napewno dojedziesz do celu !

Pb - zużycie paliwa dla silnika 530 i 24V 231KM 170kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
21,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E39 Touring 530 i 24V 231KM 170kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
14,2
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E39 Touring