Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Berlingo I

d210561w@tlen.pl, 21 lat temu
Silnik 1.9 D 70KM 51kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 315 tys. km
Citroen Berlingo I 1.9 D 70KM 51kW 1998-2011 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Moja ocena jest bardzo subiektywna, ponieważ dłużej jeździłem tylko jeszcze 1 samochodem. Był to kilkunastoletni WV Passat II Variant. Berlingo jest dużo wygodniejsze. W momencie kupowania nie można było przerobić samochodu na gaz, bez utraty gwarancji (o ile kupowałbym wersję benzynową). Przydałoby się turbodoładowanie. No i klimatyzacja (ale wówczas wiele kosztowała - teraz bywają promocje).
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest głośny powyżej 4000 o/min. Świece zarowe wymieniałem przy przebiegu około 250000 km.
4,0
Skrzynia biegów
Od nowoścKłopoty z wrzucaniem wstecznego biegu, w serwisie zawsze się im udawało.
5,0
Układ jezdny
Trwałe amortyzatory , przednie wymieniłem przy przebiegu 300000 km, tylne od nowosci, przy czym amortyzatory były kontrolowane w stacji obsługi przy przebiegu 280 000 (były dobre). Zbyt miękkie felgi. Kołpaki na kołach szybko obluzowują się i hałasują, ale nie spadają.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie zalecam cofania na lusterka, 2 razy miałem stłuczki. Uwaga na martwe pole w lusterkach.
4,0
Ergonomia
Siedziska foteli przednich troche za krótkie. W moim modelu brak możliwosci rozłożenia foteli przednich do pozimu i w konsekwencji niewygodne spanie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niewyczuwalny nawiew przy poziomie 1 wentylatora. Słaby nawiew i ogrzewanie na nogi
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jezdżę jako pasażer. Podobno wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Od 6 do 7,5 l/100 km, Przeglady w ASO stanowczo za drogie, szcególnie cena roboczogodziny za wysoka. Nawet jeśli przegląd trwa krócej czas liczą ryczałtem. podejście obsługi jest takie, że klient mający samochód na gwarancji wymyśla problemy.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Często przepalają sie żarówki tablicy rozdzielczej i samemu raczej ich sie nie wymieni. Podobnie z żarówką i oprawą tablicy rejestracyjnej z tyłu. Lekko trzeszczą plastiki. Gąbka z fotela kierowcy zaczęła się kruszyć od początku.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
podobno jest to cecha konstrukcyjna Citroenów, ale jeśli się nie wymienia łożysk tylnich przy przebiegu 150 000 km ( wg mechaników, u mnie przy przebiegu 240 000 km) zaczynają się wycierać czopy i w naprawa staje się droższa. Przy przebiegu 270 000 km wybiła się maglownica. Cena nowej (do wspomagania) to zabójstwo, na szczęście na szrocie dostałem względnie dobrą używaną.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Berlingo I