Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C-Elysee II Sedan

CE147, 4 lata temu
Silnik 1.6 VTi 115KM 85kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 100 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Citroen C-Elysee II Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW 2012-2016 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Auto komfortowe, szybkie i przestronne, idealnie sprawdza się do jazdy na polskich drogach. Polecam każdemu, zwłaszcza w wersji Exclusive. Na uwagę zasługuje uniwersalność pojazdu - niskie spalanie przy rozsądnej jeździe po mieście i poza miastem, frajda z szybkiej jazdy po autostradzie, brak problemów z manewrami parkingowymi, zerowa awaryjność kultowej jednostki 1.6 VTI, odporność na trudne nawierzchnie, płynne zawieszenie, ogromny bagażnik. Jeśli chcesz mieć samochód do 50 000 złotych, którym wyprzedzisz każde auto (świetna relacja mocy do masy), a z racji jego pojemności zabierzesz kosiarkę i lodówkę na weekendowy wypad na działkę, to trafiłeś w 10. Kolejny atut koncernu PSA. Jakby to ujął Will Smith w jednej ze swoich ról: "Good job".
Wrażenia
5,0
Silnik
Niezawodna jednostka benzynowa. Silnik wolnossący, klasyczny (jak w latach 90-tych), bez turbosprężarek, które zwykle trzeba regenerować po paru latach (koszt do 8 tysięcy). Jednym słowem, zwykły silnik benzynowy, nie usłyszy go idący chodnikiem pieszy. Nic się w nim nie popsuje jeśli użytkownik dba o regularne przeglądy.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu.
5,0
Układ jezdny
Wszystko ok. Nic nie szarpie, nic nie szwankuje. Należy pamiętać o tym, że samochód służy do jazdy, więc powinniśmy robić wszystko w sposób płynny i spokojny. Znajdą się zwolennicy dziwnych porównań i wybujałych oczekiwań (którzy będą go porównywać z Bugatti albo Porsche).
5,0
Karoseria
Wszystko ok.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko ok.
5,0
Ergonomia
Wszystko ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wsiadając do samochodu latem przy upalnej pogodzie, po 5 sekundach jest zimno od klimatyzacji, więc wszystko działa w oczekiwanym porządku. Zimą podgrzewane fotele robią swoje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni nie brakuje, a pojemność auta i bagażnika zadowoli nawet najbardziej wymagających pasażerów.
5,0
Wyciszenie
Przesiadając się do Citroena z Peugeota to jakby włożyć stopery do uszu na lotnisku.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty eksploatacji tego modelu ograniczają się do wymiany oleju i filtrów, sezonowej wymiany opon i opłaceniu paliwa - przy jeździe pozamiejskiej można zejść do 25 złotych na 100 kilometrów, w mieście zazwyczaj potrzeba przeznaczyć około 40 złotych na 100 kilometrów (dobry wynik jak na limuzynę). Rozrząd można wymienić po 150 000 kilometrów, ale lepiej być przezornym i wymieniać co 120 000.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakości do ceny jest naprawdę dobry.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie stwierdzam
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdzam

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VTi 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C-Elysee II Sedan