Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 Picasso II Picasso

jorge30, 7 lat temu
Silnik 1.2 PureTech 130KM 96kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C4 Picasso II Picasso 1.2 PureTech 130KM 96kW 2015-2016 - Oceń swoje auto
4,62
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Bardzo komfortowy, przestronny, cichy, dynamiczny i ekonomiczny. Widoczność jak z akwarium - doskonała. Dużo ciekawych dodatków ułatwiających i uprzyjemniających codzienną eksploatację. Nawigacja precyzyjna. Póki co bezawaryjny
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dynamiczny z lekko wyczuwalną turbodziurą. Przy tym ekonomiczny - przy mojej ciężkiej nodze i dynamicznej jeździe 7l/100. Bardzo zaskakuje kultura pracy trzycylindrowego silnika, brzmienie także nie zdradza braku jednego cylindra.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo fajnie zestopniowana, krótkie drogi prowadzenia drążka, sam drążek też krótki. Odejmuję jeden punkt za...a właściwie pro forma.
4,0
Układ jezdny
O zawieszeniu citroena nie trzeba pisać - połączenie komfortu z precyzją prowadzenia, samochód przyklejony do drogi, pewny w prowadzeniu. Jedynie minimalnie wyczuwalne silne podmuchy boczne - ale to z racji wysokości samochodu.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak napisałem - z akwarium wszystko widać. Słupki przednie w ogóle nie przeszkadzają, jedynie troszkę gorzej do tyłu - ale i tak o klasę lepiej niż u konkurencji.
4,0
Ergonomia
Jedynie co mi przeszkadza to troszeczkę za niskie umiejscowienie panelu dotykowego - tzn do obsługi idealnie, ale jeśli się korzysta z nawigacji w dłuższej trasie - troszkę za nisko - na szczęście komunikaty powielane są na głównym wyświetlaczu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klima, z kilkoma programami pracy...bajka. Od szybkiego dopasowania temperatury wnętrza do cichej niezauważalnej pracy. Opcjonalnie dodatki typu rozpylacz zapachów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele komfortowe z podłokietnikami z przodu - miejsca bardzo dużo. Tył - osobne trzy fotele przesuwane, regulowany kąt oparcia, do tego stoliki w oparciach przednich foteli, trzypunktowe pasy na wszystkich siedzeniach i isofix na 4. Fotele także się składają tworząc płaską powierzchnię wraz z podłogą bagażnika. Ponad 500l bagażnika bez składania foteli i ściągania tylnej półki.
5,0
Wyciszenie
Tak samo jak zawieszenie, wyciszenie u Citroena to najwyższa półka. Na wolnych obrotach silnika w ogóle nie słychać, przy autostradowych 140km/h rozmowa z pasażerem siedzącym z tyłu jest może nie szeptem, ale prawie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu by mogło być lepiej, ale pewnie to wina mojego stylu jazdy. Obiecane 5,0l/100 (średnie) dla mnie jest nieosiągalne. Dla mnie średnie to 7,0. Jednak przy spokojnej jeździe w trasie myślę że do obiecywanych 5,0 można zejść. Muszę kiedyś spróbować.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ogólnie nie ma się do czego doczepić. Spasowanie elementów bardzo dobre, jakość materiałów znakomita, nie ma ordynarnych plastików, wszystko jest przyjemne w dotyku. Nic nie trzeszczy, wszystko płynnie działa.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pojawił się raz komunikat dotyczący silnika, a dokładnie zapłonu w silniku - w serwisie wgrano nowy soft i się już komunikat nie powtórzył. Innych usterek póki co nie było.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Citroen C4 Picasso II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Citroen C4 Picasso II Picasso