Szukaj

Lista ocen Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi 90KM 66kW 2000-2006 (108) - Silnik

Na liście zabraknie 80 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~expedit54@gmail.com
Citroen Xsara Picasso
Picasso 2.0 HDi 90KM 66kW
Silnik dość żwawy jak na swoje 90KM. Wymaga z pewnością delikatnego przyzwyczajenia i wyczucia.Elastyczność w trasie bez problemów,w mieście trzeba się nawachlować biegami. Gdy silnik jest zimny słychać że to diesel.Po rozgrzaniu jest zdecydowanie lepiej. W porównaniu do Mondeo 2.0 TDCi 130KM znajomego, Picasso nie brzmi jak traktor. Problemem jest wyciszenie a raczej jego brak.Zrobiłem do tej pory 35000km i nie narzekam na jednostkę...
4,0
~buku85
Citroen Xsara Picasso
Picasso 2.0 HDi 90KM 66kW
Dwulitrowy diesel jest jest naprawdę oszczędny, na pełnym baku zasięg wynosi ok 950 km (w cyklu mieszanym, zawsze włączona klimatyzacja, dwie osoby na pokładzie). Nie jest za to zbyt dynamiczny, nie pozwala też na komfortową jazdę z prędkościami autostradowymi - cóż, nie można mieć wszystkiego, tym bardziej, że przed zakupem wiedziałem, czego mogę od tego motoru oczekiwać. Wyraźnym minusem jest hałas generowany przez silnik, plusem za to...
4,0
~Kris
Citroen Xsara Picasso
Picasso 2.0 HDi 90KM 66kW
Silnik raczej nie do szaleństw, ale to w końcu rodzinny miniwan, a nie dyskotekowy hothatch. Jako, że nie byłem przyzwyczajony do diesla, na początek każdy szybszy manewr musiałem trochę planować - kwestia przyzwyczajenia. Może przydałoby się kilka dodatkowych koni i Nm, z tego co czytałem, to chiptuning powinien dużo pomóc. Po rozgrzaniu silnika i przy jeździe ze stałą prędkością można zapomnieć, że jedzie się dieslem w przeciwieństwie do...
5,0
~Bartek
Citroen Xsara Picasso
Picasso 2.0 HDi 90KM 66kW
Silnik jeździ tylko na sprawdzonym firmowym paliwie. Pracuje cichutko, równo, wymiany zgodnie z książką serwisową, olej syntetyczny. Konstrukcja silnika HDi przy takiej pojemności i stosunkowo małej mocy, pozwala na równomierne przyspieszanie w całym zakresie obrotów. Nie wyczuwa się tzw. turbo dziury. Dzięki takiej sprawności silnika, dodatkowo zainstalowany został obrotomierz i zmieniona mapa wtrysków. Przyrost mocy o 24 KM i momentu o 34 NM.
4,0
~PStryk
Citroen Xsara Picasso
Picasso 2.0 HDi 90KM 66kW
silnich głośny na zimno oraz przy prędkościach większych niz 110, cholernie ekonomiczny, dla koneserów piękny dźwiek turbosprężarki (niestety tylko przy otwartych oknach :). Oczywiście dotknęła mnie PS(i)A choroba wieku 2001 czyli uszkodzone koło pasowe silnika. Koszt 500zł. Po wymianie nie można uwierzyć, że silnik może chodzić tak cicho :)
4,0
~Andrzej Rotter Warszawa
Citroen Xsara Picasso
Picasso 2.0 HDi 90KM 66kW
Silnik 2,0 HDI po 82 000 km spisuje się bez zarzutu. Przy przeglądzie 100 000 km proponują mi wymianę rozrządu /rozrząd firmy SKF kosztuje 398 PLN/. Jest to silnik 90 KM, który przy przebiegu 22 000 km został poddany tuningowi i ma teraz 115 kM i 250 Nm /powierzyłem ta czynność firmie CHOJNACKI MOTOR SPORT/
3,0
~zawiedziony
Citroen Xsara Picasso
Picasso 2.0 HDi 90KM 66kW
przezylem koszmar w 3 dniu uzytkowania silnik mi sie rozlecial :( na szczescie na gwarancji wymienili ale po przebojach mial cale 811 km od tamtego momentu mam problemy z komputerem pokladowym oszukuje jak tylko moze psuja sie detele 2 razy termostat i takie tam pierdulki lubi jezdzic na lawecie
2,0
~Złapany(ale tylko raz)
Citroen Xsara Picasso
Picasso 2.0 HDi 90KM 66kW
2.0 HDI - moim zdaniem muł. Elastyczność porównywalna ze 126p - dusi się na III ponżej 45km/h i na IV poniżej 65km/h Nie jest to mój pierwszy diesel ( escort 1.8D; Toledo 1.9 TDI; Carina E 2.0D ) i każdy z nich na IV prawie automat a w citroenie można poćwiczyć muskulaturę przy ciągłym wachlowaniu dźwignią
4,0
~zadowolony wlasciciel
Citroen Xsara Picasso
Picasso 2.0 HDi 90KM 66kW
dosc dobrze wyciszony. malo mocy i momentu obrotowego. przy tej pojemnosci silnik moglby miec 110km. przy jezdzie kierowca lub kierowca + pasazer silnik daje sobie rade. przy 5 osobach + bagaz brak mocy jest bardzo widoczny. przy wyprzedzaniu duzo redukowania.
Dziennik kosztów dla Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
4,0
~rolo rolo@pertus.com.pl
Citroen Xsara Picasso
Picasso 2.0 HDi 90KM 66kW
Silnik ok, pada natomiast osprzęt. Wymioniony rozrząd, koło pasowe, napinasz paska alternatora, pompa wapomagania kierownicy , rolki prowadzące pasek alternatora, pompa wody, pompa paliwa. I pewnie jeszcze o czymś zapomniałem. Jak na auto za prawie 90.000 zł to tragedia.
Citroen Xsara Picasso