Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Logan I MCV

Jarek, 8 lat temu
Silnik 1.5 dCi 75KM 55kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Dacia Logan I MCV 1.5 dCi 75KM 55kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Naprawdę dobrze się prowadzi. Da się nawet dość dynamicznie jeździć po zakrętach, co bardzo mnie zdziwiło. Długie, szybkie łuki autostradowe pokonuje bardzo pewnie, nadaje się do długich podróży.
4,0
Całokształt
Moja ocena jest najmojsza ponieważ używam tego auta, ale nie jestem właścicielem. Mogę więc wypowiedzieć się obiektywnie, w przeciwieństwie do właścicieli, którzy mają tendencję do przechwalania. Ogólnie - miła niespodzianka. Spodziewałem się, że to będzie totalny złom, ale samochód jeździ, nie psuje się, nie rdzewieje. Duży minus - tandetne wykończenie. Porównam do innych samochodów: Skody Fabii i Peugeota 307 (które znam). Skoda trochę mniejsza, Peugeot trochę większy, ale porównywać można z powodów, o których poniżej. W całokształcie - zdecydowanie 308, drugie miejsce - hmm, waham się, bo Skoda lepiej wykończona, ale gorzej jeździ i mała, silnik 1.9tdi fatalny. Za cenę pierdzipędu wielkości Fiata Punto otrzymujemy samochód o dł. 4,5m z bagażnikiem 700l, dobrze jeżdżący, bezawaryjny, za to fatalnie wykończony.
Wrażenia
5,0
Silnik
To standardowy 1.5di d Renault. Na wolnych obrotach nieprzyjemny, ale po dodani gazu staje się bezwibracyjny. Przy stałej prędkości nie czuć, że to diesel. Jak na 1.5l jeździ doskonale, szkoda, że to tylko 75KM. Wyprzedzanie od 80km/h to walka o życie. Mam porównanie do podobnych diesli: 1.6 PSA/Ford i 1.9tdi VW. Ten ostatni to tragedia, 1.6 hdi jest lepszy od Renault, ale nieznacznie.
3,0
Skrzynia biegów
Wsteczny wchodzi ciężko, wszystkie wchodzą ciężko. Trzeba się trochę napracować. Ranking: 308, Fabia, Logan.
4,0
Układ jezdny
Zaskakująco pewny w prowadzeniu. Przy dużej (oczywiście jak na Logana) prędkości - 150km/h prowadzi się wzorowo. Bardzo mnie tym zdziwił. Wspomaganie działa nie za mocno a układ kierowniczy daje dobre wyczucie. Fabia - niestety czuje się, że to mały samochód, nie lubiłem nią jeździć, 308 - duża klasa, ale nie jest lepszy od Logana.
Komfort
4,0
Widoczność
Na komfort składają się: cisza, przestrzeń i wyposażenie, ale widoczność? Z ciszą jest tak sobie, przestrzeń - bagażnik wielki, ale miejsca dla pasażerów o dziwo nie jest za dużo, przeciętnie. 308 bije Logana na głowę. Na koniec najgorsze, czyli wyposażenie i wykończenie: tu jest bardzo źle. Plastiki są co prawda bardzo trwałe, ale bardzo brzydkie, wyglądają na straszną taniochę. Gdzie nie spojrzeć widać oszczędności: tandetne przyciski, kierownica, boczki drzwi, brzydkie zegary, po prostu wszystko. To robi bardzo przykre wrażenie i nie umila jazdy. Oczywiście można się przyzwyczaić. Jeśli komuś takie rzeczy nie przeszkadzają, nie ma co dokładać kasy do 308 czy Fabii. Co do widoczności - tył nieprzejrzysty, bo do wielka paka, poza tym ok.
2,0
Ergonomia
Dramat! Po kolei: gdzie jest manipulator do sterowania lusterkami? Na boczkach drzwi-czyli tam, gdzie w każdym samochodzie? Nie! Jest... pod dźwignią hamulca ręcznego (!). Gdzie są przyciski do opuszczania szyb? Wiadomo, że nie na boczkach, to byłoby zbyt proste! One są na desce rozdzielczej, pod radiem! A jeszcze lepsze - gdzie są te przyciski od tylnych szyb? Tak! one są tuż za dźwignią hamulca ręcznego! Poza tym - deska rozdzielcza jest wygięta w dół, patrzy się na nią pod dużym kątem przez co regulacja ogrzewania odbywa się na czuja - niewiele widać. Przez jakiś czas myślałem, że nie ma gniazda zapalniczki, bo jest ukryte za dźwignią zmiany biegów i kierowca go nie widzi. uchwyty do otwierania drzwi - wyjątkowo niewygodne i nieprzyjemne. Totalnie schrzanione wnętrze to największa wada tego samochodu. Z fajnych rzeczy - półka nad tylnymi siedzeniami, tylne siedzenie jest nieco wyżej, dzięki czemu pasażerowie dobrze widzą do przodu. Osobiście lubię też otwierane na boki drzwi tylne, wolę niż podnoszone.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa i tyle. W "moim" egzemplarzu nawiew na nogi praktycznie nie działa. Nikt nie wie czy tak było od początku, czy coś się zepsuło. Wspólna cecha tych silników - długo się grzeją, co bardzo irytuje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Może być, chociaż jak na wymiary samochodu, jest dziwnie mało. W 308 siedzi się niemal jak w autobusie. Skoda to oczywiście pudełko na śledzie. Fotel kierowcy dla wysokich osób może mieć za krótkie siedzisko, dla mnie jest w sam raz. Fotele Fabii są Lepsze, 308 znowu jest nr1.
4,0
Wyciszenie
Zanim wsiadłem do Logana byłem przekonany, że jest bardzo głośny, ale o dziwo nie jest! Do 120 da się jechać, silnik ma wtedy ok. 2750 obr/min więc nie za bardzo go słychać. Jazda 150 km/h - już bardzo głośno. W 308 jest zdecydowanie ciszej, o Fabii szkoda mówić.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanio, bardzo tanio! Nic się w Loganie nie psuje, tzn. nic co by unieruchamiało samochód, bo ze względu na oszczędności, powoli sypią się różne tandetne elementy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma takiego drugiego. Pytanie brzmi: czy warto dopłacić parę tysi i mieć 308, czy np. Forda Focusa. O Skodzie nie wspomnę, bo to lipa jest. To zależy. Jeżeli ktoś od samochodu oczekuje, żeby dowiózł go z pkt A do pkt. B, z rodziną, psem i furą bagażu, ale nie potrzebuje przy tym luksusu, Logan może być strzałem w 10. Ja osobiście bym go nie kupił jako auto rodzinne, bo za każdym razem jak patrzę na tę biedną kierownicę (jakość taka, jak zabawek do playstation), ten tandetny plastik, to mi się płakać chce. Jak oni mogli zrobić coś takiego fajnemu w sumie autku? Natomiast jako drugi samochód, albo osobowo-dostawczy do małej firmy jest wg mnie bezkonkurencyjny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kiwa się fotel kierowcy, wycieraczki chodzą niepewnie, na przyciskach wytarła się farba, nawiew na nogi ledwo chodzi. Jak na 7 lat i kilkunastu różnych kierowców, którzy czasem brutalnie obchodzą się z samochodem, to nieźle.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Logan I MCV 1.5 dCi 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Logan I MCV