Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Nexia Sedan

hub, 16 lat temu
Silnik 1.5i 75KM 55kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 126 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Daewoo Nexia Sedan 1.5i 75KM 55kW 1994-1999 - Oceń swoje auto
3,62
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 1,5 8V nie ma z nim problemów, nawet w siarczyste mrozy pali z miejsca i doskonale współgra z instalacją LPG.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Krótko - rdza, wymaga corocznych drobnych poprawek lakierniczych.
Układ elektryczny : Drobne awarie, wina nienajlepszego okablowania.
Zawieszenie : Końcówki drążków kiwrowniczych i sworznie wahaczy co kilka lat do wymiany.
4,0
Całokształt
Jeździ i to bardzo dobrze. Nie ma mowy o komforcie, nadmiarze mocy i szpanie na drodze. Ale w kategorii samochód który ma po prostu jeździć - zdaje nadal egzamin mimo 13 roku życia. Duży plus - wielki bagażnik, gdzie sporo miejsca nawet z butlą LPG. Minus - brak składanych siedzeń z tyłu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jazda na LPG - zero problemów, doskonała współpraca, niezła dynamika, ale na płaskim terenie, gdy napotka górkę, to obroty lecą w oczach. Jak na samochód za grosze, to jest całkiem dobrze.
3,0
Skrzynia biegów
Nie ma porównania z nowoczesnymi autami w kwestii wygody (długi skok dźwigni), ale trzeba przyznać, że nie sprawia też żadnych kłopotów.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się dość precyzyjnie, dobrze trzyma drogi i całkiem ładnie wchodzi w zakręty. Końcówki drążków kierowniczych i sworznie wahaczy co jakieś trzy lata do wymiany po "polskich drogach", ale koszt kompletu na obydwie strony to około 150 zł.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobrze widać w każdym kierunku, mimo że sedan.
3,0
Ergonomia
Już nie dzisiejsze standardy, ale ma wszystko mniej więcej gdzie trzeba. Spory minus - te starodawne plastiki.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja aż za dobra - niestety nie ma filtra przeciwpyłkowego - kurz we wnętrzu. Z drugiej strony pięknie i szybko grzeje gdy trzeba (całkiem fajna temperatura we wnętrzu nawet przy -30 stopni - testowane). Więc średnia ocena przeciętna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu - mnóstwo przestrzeni. Dla dwóch pasażerów z tyłu - też bardzo dobrze.
2,0
Wyciszenie
Do 90/h nieźle, przy większych prędkościach to już głośno (od 110 km/h).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spore zużycie paliwa, ale tanie części i każdy mechanik naprawi, więc nie trzeba płacić "za markę" serwisu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód za kilka tysięcy, a sprawuje się bardzo dobrze, gdy trochę o niego zadbać.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problemy z elektryką (zgniły przewody od sygnału dźwiękowego, otwierany elektrycznie bagażnik żyje swoim życiem, zacinające się wycieraczki itp.) Nie zdarza się to bardzo często, ale jednak czasem utrudnia życie. Układ wydechowy ulega biodegradacji po kilku latach, ale to raczej wina LPG.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze nigdy nie zawiódł na całej linii, poważniejsze awarie to: uszczelka pod głowicą do wymiany (przy LPG normalka), wymieniona maglownica, zacisk hamulca i pompka sprzęgłowa. Na szczęście tanie i łatwo dostępne części.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5i 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daewoo Nexia Sedan 1.5i 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
11,7
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Daewoo Nexia Sedan