Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Marea Weekend

addam39@onet.eu, 16 lat temu
Silnik 2.4 JTD 131KM 96kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 117 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Fiat Marea Weekend 2.4 JTD 131KM 96kW 1999-2002 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : po zakupie wymienilem rozrzad.kompletny to 280zl +wymiana.w aso u fiata wszystko jest 2-3razy drozsze.oleju nie bierze ani grama.wymieniam co 15tys.km.zalewam polsyntetyk.to tyle.pozdrawiam.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
polecam maryske w dieslu.zarowno 2,4jtd ktory mam jak i jego 4ro cylindrowy brat 1.9jtd pozwalaja na tania a przy tym calkie dynamiczna jazde.przed zakupem jak kazde auto jak kazde auto koniecznie jednak sprawdzic w dobrym warsztacie.zwlaszcza silnik i jego wtryski.1wtryskiwacz kosztuje ponad 1000zl!!!duzo?tak,ale obecne diesle tak maja-1 pompowtryskiwac do volkswagena kosztuje 2500zl!!!dlat.warto poswiecic 100-200zl na ich kontrole by nie wdepnac w bloto.i turbiny.regeneracja kazdego turbo zaczyna sie od 2000zl!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
kupilem to auto u chandlarza swiezo sprowadzone z wloch.poprzedni wlasciciel kobieta.na liczniku bylo 88000km w co rzecz jasna nie wierzylem.za 180zl sprawdzili mi go w aso fiata i orzekli ze faktycznie tyle moze miec.silnik,turbo,skrzynia,karoseria byly ok:)tylko w zawieszeniu do wymiany byl 1 lacznik stabilizatora,ale koszt on tylko 70zl.kupilem maryske za 14000zl co bylo przecietna cena rok temu za to auto z tym silnikiem.silnik przyjemnie zaskakuje;to 5cio cylindrowa jednostka a wiec ladnie wyrownowazona rowno pracujaca i jak na juz 9lat -cicha.malo kto wie,ale to fiat jako 1szy wprowadzil wtrysk comann-rail w motoryzacji w polowie lat 90tych,a potem przeszla na to reszta swiata.nawet grupa vw teraz wycofuje sie z pompowtryskiwaczy przechodzac na comann-rail.wspominam o tym by nie ktorym nie dowiarkom uswiadomic ze nie niemcy wymyslili wszystko w motoryzacji:)moje 2.4jtd jak na razie nie zawodzi.teraz w 15st mrozy odpala jak latem.jak to dieslach z turbo do 1500obr malo sie dzieje.potem explozja mocy.przy 2000obr.jest 305niutonometrow.to tyle ile w 3litrowych benzyniakach-i to sie czuje.przyjemnie sie wyprzedza,ale trzeba uwazac,bo kola boksuja i na dwojce,a na mokrym i na trojce.
4,0
Skrzynia biegów
pracuje ok.teraz w mrozy ciezej wchodzi 1ynka.jak sie olej rozgrzeje spoko.1ynka i 2jka sa b.krotkie
4,0
Układ jezdny
nie mam zastrzezen,ale w ciagu 30000km jakie zrobilem lacznik stabilizatora wymienialem 2razy.kosztuje 70zl+robota wiec problemu nie ma.to stala bolaczka tego modelu,ale nie tylko fiata.
Komfort
3,0
Widoczność
przedni lewy slupek w lewych zakretach duzo zaslania
4,0
Ergonomia
jest ok.fotele wygladaja na male a sa calkie wygodne nawet na dlugich trasach.oryginalne radio fiatowskie po 7latach nie nadawalo sie do niczego,wiec go wyrzucilem.ale wtedy pojawia sie wielka dziura!fiat to przewidzial i wyprodukowal maskownice oo ktorej zalozeni mozna zamontowac dowolne standartowe radio.ale za ta maskownice w aso fiata zadaja 80zl!!!na gieldzie kupilem za 10:)ten sam problem maja posiadacze modeli bravo,brava.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
po naladowniu klimy za 250zl dziala jak nalezy.otwory wentylacyjne maja tez pasazerowie z tylu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla trojki z tylu na dluzsza trase jest raczej za ciasno
4,0
Wyciszenie
na zimno zwlaszcza teraz w zimie slychac ze to diesel.potem nie wiele
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przecietnie pali 6-7.przy bardzo ostrej jezdzie na niemieckie autostradzie(150-200km|h)i wlaczonej klimie moze wziac i ponad 8.z kolei na autostradzie jadac setka zejdzie ponizej 5tki.maxymalnie pojedzie 205km|h.
5,0
Stosunek jakość/cena
marea nie jest doskonala ale w kategori cena zakupu-jakosc juz wg mnie jedna z najlepszych.bo z kim ja porownac?golf,passat-dobre w dieslu(choc wcale tak bezawaryjne)ale ile kosztuja!!!mondeo-bardzo marny i awaryjny diesel 1.8.vectra to samo!japonske-dobre,ale drogie i malo ich na rynku zwlaszcza w dieslu.a francuzkie to z kolei loteria.i jedna uwaga-niewiele jest diesli z konca lat 90ych o mocy 130km za cene niewiele ponad 10000zl!.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
oprocz wspomnianych 2lacznikow wymienilem 2 zarowki i tyle.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie bylo.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 JTD 131KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Marea Weekend 2.4 JTD 131KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Marea Weekend