Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Multipla I

stjyj, 12 lat temu
Silnik 1.9 JTD 110KM 81kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 205 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Fiat Multipla I 1.9 JTD 110KM 81kW 2001-2004 - Oceń swoje auto
4,54
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Komfort prowadzenia.
5,0
Całokształt
To mój najlepszy samochód jaki miałem mimo, że posiadałem nowsze i teoretycznie lepsze samochody. Kupiłbym go jeszcze raz, ale niestety gdy będę go kiedyś wymieniał na nowy, to to szkaradztwo już nie będzie zbyt atrakcyjne ze względu na wiek, chyba, że nowszą multiple, ale jej nowocześniejszy wygląd nie podoba mi się tak jak ten.
Wrażenia
4,0
Silnik
Świetny silniczek. Diesel fiata, to jeden z najlepszych na rynku diesli - mało awaryjny, niskie spalanie, akceptowalna kultura pracy, mała wrazliwość na złe paliwo. Do tego łątwy w ew. naprawach. I dość dynamiczny.
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
Świetnie zestrojone zawieszenie, nisko umieszczony środek ciężkości, krótkie zwisy, szeroki rozstaw kół. To wszystko powoduje, że Multipla, brew wyglądowi, prowadzi się bardzo przewidywalnie i daje sporo frajdy z jazdy. A miałem już focusa, mondeo i bmw i naprawde przy nich wypada bardzo dobrze. Jedyny minus, to dosyć twarde i mało sprężyste zawieszenie powoduje stuki na nierównościach, ale przejście na nieoryginalny profil opon 195/65/15 z fabrycznego 195/60/15 spowodowalo wzrost komfortu bez straty na wlaściwościach jezdnych.
Komfort
5,0
Widoczność
Wielkie szyby, nic dodać, nic ująć.
5,0
Ergonomia
Lewarek zmiany biegów umieszczony koło kierwnicy, deska rozdzielcza z zegarami i przyciskami na środku, ale zwrócona w stronę kierowcy. Obsługa wszystkich urządzeń jest bezproblemowa.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Duże szyby wbrew pozorom nie powodują ani spiekoty w lecie (bordowe wnętrze nie nagrzewa się tak bardzo), ani chłodu w zimie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie tylko wygodnie sie siedzi, ale też można w środku przemieszczać się miedzy fotelami i rzędami bez problemu.
4,0
Wyciszenie
Silnika specjalnie nie slychać, szum powietrza lub od opon jest na akceptowalnym i dobrym poziomie. Najbardziej chyba slychać stuki na nierównościach pochodzące od dosyć twardego zawieszenia (mowa o zawieszeniu w stanie dobrym, bez konieczności naprawy).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie rewelacujnie niskie, nawet jak na diesla - długa trasa 4,5l/100km, miasto w korkach 5,8l/100km. Ceny części fiata są bardzo tanie, do tego do multipli wbrew wyglądowi nie potrzeba jakiś niestypowych rozwiązań, wiele pasuje z innych fiatów (brawo, stilo). Jak do tego dodać niską awaryjność, to wychodzi nam tanie w użytkowaniu auto.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To już 10-letni fiat, drobnostki się muszą zdażyć, ale są łatwe w usunięciu i stosunkowo tanie. Ja miałem: silniczek spryskiwaczy, potencjometr gazu, sprężyny przedniego zawieszenia, linka hamulca ręcznego, rurki od spryskiwacza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Multipla I