Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Punto I Hatchback

jck.b@wp.pl, 21 lat temu
Silnik 1.7 TD 63KM 46kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 115 tys. km
Fiat Punto I Hatchback 1.7 TD 63KM 46kW 1996-1999 - Oceń swoje auto
3,38
15% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Jeżdżę dosyć dużo. Rocznię pokonuję ok. 60 tys. km. Nie jest to samochód, który nadaje się do takiej eksploatacji. Naprawy są bardzo kosztowne (oczywiście w porównaniu do czego), dwukrotnie już naprawiane było zawieszenie z przodu (wymiana wahacza lewego i prawego), dwukrotnie skrzynia biegów, teraz diabli wzięli linkę hamulca ręcznego i wspomaganie. Auto jest ładne, ma ładne i pojemne wnętrze. Moim zdaniem nieco zbyt nisko ułożone jest radio - każda zmiana jego nastawy zmusza do oderwania uwagi od tego, co dzieje się na drodze. Żadnego problemu nie stwarzają fotele kierowcy i pasażera, dobrze pracuje wspomaganie układu kierowniczego. A pro pos - moim zdaniem jednak promień skrętu jest zdecydowanie zbyt duży jak na tę wielkość auta. Mam kłopo przy parkowaniu samochodu tyłem - trudno jest mi ocenić odległość od samochodu, który stoi za mną. Inną rzeczą, która bardzo mi dokucza jest duży hałas wewnątrz - po przekroczeniu prędkości ok. 120 km na godzinę silnik jest zdecydowanie zbyt głośny. Dokucza to bardzo zwłaszcza podczas jazdy po autostradzie. Auto raczej umierkowanie nadaje się do długich przejazdów mimo bardzo korzystnego zużycia paliwa. Aby nie przedłużać - autko dobre dla pań, dobre na zakupy i do jazdy po mieście. Nie polecam do intensywnej eksploatacji...
Wrażenia
4,0
Silnik
2,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
W ciągu 4 lat użytkowania już 2-krotnie naprawiałem skrzynię biegów. Jej naprawa to praktycznie wymiana na nową za horendalne pieniądze. Silnik pracuje dobrze, jest elastyczny i mocny, jednak gdyby nie te wycieki oleju... Cieknie olej silnikowy, wycieka olej napędowy. Od początku użytkowania niewielkie ilości oleju napędowego lądują w filtrze powietrza. Jakość wykonania - tragedia. Silnik zajmuje praktycznie całą komorę. Nie można włożyć nawet ręki w celu wymiany np. paska alternatora. Każda, nawet drobna naprawa (jak pasek) wiąże się z koniecznością wizyty w serwisie. I - wracając do cytowanego paska - jego wymiana wymaga podniesienia samochodu, zdjęcia koła i nadkola, wówczas dopiero uzyskuje się dostęp.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto spala około 6,5 litra oleju napędowego przy szybkiej jeździe (rozpędza się do ok. 160km/godzi) i ok. 4 litrów przy jeździe "ekonomicznej", do ok. 100 km na godzinę.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie stwarza większych problemów. Nie licząc nie kontaktujących złącz żarówek oświetlenia wnętrza i skali oraz drogi - nic specjalnego się nie wydarzyło.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegów jest tragiczna! Zmusza do ciągłych wizyt w serwisie w celu sprawdzenia poziomu oleju, który ubywa nie wiadomo którędy. Jeśli nie dopilnuje się tego "obowiązku" - bezobjawowo ulega uszkodzeniu... Nic się nie dzieje, biegi pracują normalnie, hałas w normie a skrzynię trafia ....
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Punto I Hatchback