Największy plus tego samochodu to jego ekonomiczność ( w miarę małe spalanie) oraz tanie i łatwo dostępne części oraz ilość miejsca z przodu oraz małe gabaryty samochodu, które dają nim łatwo manewrować po mieści. Minusy to słaba jakość wykonania, częste drobne usterki, piski plastików kokpitu, słabe hamulce, głośny silnik powyżej 100 km/h, fatalne opony fabryczne.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik mało elastyczny, dosyc głośny po przekroczeniu 100 km/h.
2,0
Skrzynia biegów
Trudno "wchodzące" biegi - zwłaszcza wsteczny, po przejechaniu kilkunastu tyś. km drążek zaczyna drżeć jakby był umieszczony w maśle.
3,0
Układ jezdny
Samochód słabo trzyma się drogi, jego wysokość powoduje silne przechyły na nawet mało ostrych zakrętach, bardzo słabe hamulce oraz fabryczne opony.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność całkiem niezła, w miarę dobrze przeszkolne wnętrze, duża powierzchnia szyb, jedyny mankament to mała powierzchnia lusterek wstecznych.
3,0
Ergonomia
W miarę przyzwoita, w niezbyt pomysłowy sposób zaprojektowano miejsce umieszczenia radia - za nisko, podobnie z przyciskami otwierania szyb.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo przeciętne, ogrzxewanie wnętrza zimą w miarę ok, gorzej z jego przewietrzaniem latem. W wersji young brak suwaka recyrkulacji powietrza (przydante zwłąszcza latem przy jezdzie w korkach), oraz jedynie 3 prędkości nawiewu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wystarczająca ilość miejsca zwłaszcza dla pasażera aczkolwiek przy maksymalnym przesunięciu fotela w tył. Ten sam zabieg na fotelu kierowcy nie daje w pełni zadowalającego rezultatu - przy wzorście 182 cm jest troche ciasno. Jeśli chodzi o tylną kanapę to w zasadzie samochód 2 os. zaś tył może jedynie służyć jako dodatkowa przestrzeń ładunkowa.
3,0
Wyciszenie
Samochód słabo wyciszony (wersja 900), w wersji 1100 jest lepiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Plusem autka jest jego w miarę ekonomiczna eksploatacja. Spalanie ok. 5 l - trasa, 5,5 - cykl mieszany i ok. 6 l po mieście czyni go godnym uwagi w tej kategorii choć z drugiej strony przy tak małym silniku można by wymagać troszkę lepszych wyników. Przeglądy w Fiacie nieopłacalne - usługi drogie i niedbale wykonywane - lepiej serwisować samochód u sprawdzonego dobrego właściciela warsztatu pryawtnego.Części w miarę tanie, istaniej na rynku wiele zamienników co zmiejsza ewentualne koszta.
3,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek ceny do jakości jest oczywiście in plus, aczkolwiek nie powala na kolana. Z drugiej strony za ok. 22 tyś zł za nowy samochód z 2letnią gawaracją nie mozna wymagać cudu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No cóż niezawodność nie jest jego mocną stroną - choć samochód kupiłem prawie nowy z b. małym przebiegiem to co jakiś czas coś w nim wyskakuje - zepsuta klamka po stronie kierowcy, łatwo łamiące się - niedbale wykonane prastiki we wnętrzu, pojawiające się skrzypienie foteli oraz elementów wnętrza itp.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Generalnie przy przebiegu 43 tys. km z większych usterek wymiecić mogę:
zepsuta centralka wtrysku paliwa, spalony mostek prostowniczy (ładowanie akumlatora), spalony silniczek wentylatora chłodnicy, wycieki z chłodnicy, zepsuty zacisk hamulca przeniego (prawa strona), wymieniony tłumik końcowy (skorodował)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.9 39KM 29kW
[l/100km]