Szukaj

Ocena kierowcy - Ford C-MAX II Minivan

Frank Parouva, 2 lata temu
Silnik 1.6 Duratec 125KM 92kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 106 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford C-MAX II Minivan 1.6 Duratec 125KM 92kW 2010-2014 - Oceń swoje auto
4,64
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Świetne zawieszenie i bardzo dobry ogólny układ jezdny.
Inne : Wybitnie dobre nagłośnienie w wersji podstawowej.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : W moim egzemplarzu brak - trzeba uważać na elektrykę, bo to chyba jedyna rzecz, która potrafi płatać figle.
5,0
Całokształt
Ford C-Max bardzo miło zaskoczył mnie. Po przejechaniu nim ponad 30tys. km mogę śmiało go polecić. Główną zaletą tego samochodu jest jego świetne prowadzenie - marka Ford słynie z tego, że jej modele mają bardzo dobre układy kierownicze i w tym aucie jest nie inaczej. Samochód prowadzi się bardzo pewnie, a wspomaganie kierownicy precyzyjne. Jak na 10 latka bardzo świeżo wygląda, a w dodatku ma dość aerodynamiczną bryłę. Brak jakichkolwiek mniejszych lub większych usterek. Koszty napraw, bez uwzględnienia ASO, są porównywalne z większością aut w tym segmencie. Dzięki wysunięciu nieco słupka A, kierowcę od frontu auta dzieli naprawdę spora odległość, co jest atutem w wypadku zderzenia czołowego. Spalanie 7l w trasie, 9.5 po mieście, 12 max. Warto również wspomnieć o świetnym audio, które nie jest sygnowane żadną dodatkową marką, a gra wyśmienicie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Chyba najsłabsze ogniwo całego auta. 1.6 ze zmiennymi fazami rozrządu jest całkiem elastyczny, niestety przy masie ponad 1800kg czuć, że trochę brakuje mocy. Technicznie bardzo dobry - 100tys km bez usterki.
5,0
Skrzynia biegów
5-stopniowy manual działa bez zarzutów. Biegi wchodzą precyzyjnie, bez żadnego mielenia drążkiem. Sprzęgło bardzo łatwe do wyczucia - nie wrzuca gwałtownie obrotów, ani też nie każe czekać na zdjęcie nogi z pedała.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie oraz układ kierowniczy to akurat dyscyplina popisowa Forda. Auto, pomimo sporych rozmiarów, prowadzi się bardzo pewnie, a kierownica stawia przyjemny opór. Zawieszenie również świetnie zestrojone - nienajgorzej radzi sobie z nierównościami, przy jednocześnie pewnym wchodzi w zakręty.
5,0
Karoseria
Karoseria bez zarzutów. Z technicznego punktu widzenia nie należy się przez lata spodziewać żadnych ognisk rdzy. Aerodynamiczna budowa wpływa na małe szumy związane z oporem powietrza.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, dość wysoka pozycja za kierownicą, co nie każdemu się spodoba, mi jednak bardzo odpowiadało, bo poprawiało widoczność i ułatwiało wchodzenie. Nieco szeroki słupek C.
4,0
Ergonomia
Odejmuję 1* za niezbyt dużą przestrzeń z tyłu. Dla rodziny z dzieckiem jest ona w zupełności wystarczająca. Jednak patrząc jaka odległość dzieli kierowcę od przedniej szyby, ma się wrażenie, że trochę z tej przestrzeni można by przeznaczyć na tylne siedzenia. Bagażnik spory, ale chyba nie największy w segmencie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pomimo braku automatycznej klimatyzacji w moim egzemplarzu nie mam żadnych zastrzeżeń co do działania wentylacji. Minus za brak nawiewów z tyłu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla podróżujących z przodu przestrzeni jest aż nadto - dotknięcie ręką przedniej szyby graniczy z cudem. Gwiazdkę odejmuję za tylne siedzenia, gdzie miejsca w tym segmencie mogłoby być ciut więcej.
5,0
Wyciszenie
Świetne wygłuszenie. Aerodynamiczny design, dobre spasowanie elementów i grube drzwi - to wszystko w tym aucie jest. Przy 160km/h można spokojnie rozmawiać bez podnoszenia głosu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zero jakichkolwiek awarii przez 30tys. km, koszty eksploatacyjne takie same jak w innych Fordach, chociaż samo ASO Forda bardzo drogie jest.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę rynkową oscylującą w granicach 20-35tys. uważam, że ciężko o lepszy samochód rodzinny, który miałby tak świeży wygląd po 10 latach i tak dobrze się prowadził jak Ford.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak jakichkolwiek drobnych usterek. Możliwe problemy z podgrzewaniem przedniej szyby.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford C-MAX II

Liczba wpisów: 20

Ford C-MAX II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford C-MAX II Minivan