Szukaj

Informacje o Ford C-MAX II Minivan

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: VANy
Auto, które debiutowało na rynku w 2010 roku jest drugą, najnowszą i obecnie produkowaną generacją modelu. C-Max II bazuje koncepcyjnie na Iosis Max – prototypie zaprezentowanym w Genewie w 2009 roku i nawiązuje stylistycznie do innych modeli Forda: Fiesty czy Kuga. Tak jak C‑Max pierwszej generacji, dzieli z Fordem Focusem płytę podłogową (Ford global C-car platform). Dostępna jest również 7-miejscowa wersja auta, nazwana Grand C-Max, którą Ford oferuje także w USA.
Powagosław
Jeszcze ładniejszy. Koncepcja stylistyczna, którą zastosowano wcześniej w modelach Kuga i Fiesta, właśnie w C-Maxie sprawdziła się najlepiej. Świetna robota. ~Powagosław
Luzacjusz
Ściganie się na atrakcyjność vanów zawsze kojarzyło mi się z wyborami miss dla 60-latek. No wiecie, wszystko jedno. C-Max? To jak 70-latka, która wygląda na 20-letnią seksbombę. Nie mogę się nadziwić. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,3 m
Długość 4380 mm
Szerokość 1828 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2067 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1858 mm
Wysokość 1626 mm
Rozstaw osi 2648 mm
Rozstaw kół - przód 1540 mm
Rozstaw kół - tył 1550 mm
Prześwit 140 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1684 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 433 l
Wysokość bagażnika 986 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 870 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1706 mm
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Frank Parouva
Ford C-MAX II
Minivan 1.6 Duratec 125KM 92kW
Ford C-Max bardzo miło zaskoczył mnie. Po przejechaniu nim ponad 30tys. km mogę śmiało go polecić. Główną zaletą tego samochodu jest jego świetne prowadzenie - marka Ford słynie z tego, że jej modele mają bardzo dobre układy kierownicze i w tym aucie jest nie inaczej. Samochód prowadzi się bardzo pewnie, a wspomaganie kierownicy precyzyjne. Jak na 10 latka bardzo świeżo wygląda, a w dodatku ma dość aerodynamiczną bryłę. Brak jakichkolwiek mniejszych lub większych usterek. Koszty napraw, bez uwzględnienia ASO, są porównywalne z większością aut w tym segmencie. Dzięki wysunięciu nieco słupka A, kierowcę od frontu auta dzieli naprawdę spora odległość, co jest atutem w wypadku zderzenia czołowego. Spalanie 7l w trasie, 9.5 po mieście, 12 max. Warto również wspomnieć o świetnym audio, które nie jest sygnowane żadną dodatkową marką, a gra wyśmienicie.
4,3
~Piotrek
Ford C-MAX II
Minivan 1.6 Duratec 125KM 92kW
Samochód używam od 4 lat. Zdecydowałem się na zakup używanego ze względu na dobre opinie w Internecie. Moje oczekiwania były jednak wyższe w odniesieniu do tego samochodu. Mam możliwość porównań i np. Toyota Corolla była zdecydowanie lepiej dopracowana. W przypadku forda minusem są występujące, zaskakujące usterki - wielokrotnie związane z klimatyzacją, ale także z elektryką, czy paskiem wielorowkowym, który wystrzępił się w trakcie jazdy pomimo niewielkiego przebiegu (80 tys. ). Ponadto brakuje takich użytecznych funkcji jak składanie lusterek bocznych, które przy tej szerokości samochodu powinny być normą w standardowym wyposażeniu. Niezrozumiały jest także brak drugiego licznika dziennego. Bagażnik nie powala pod względem wielkości, mógłby być nieco głębszy. Silnik 125 KM benzyna jest w miarę OK, dobrze zbiera się, właściwie dobrane przełożenia. Komfort podróżowania jest w porządku, ze względu na dużo miejsca w kabinie, bardzo dobre wyciszenie i kultura pracy układu kierowniczego. Plusem jest brak tunelu środkowego, co zwiększa wygodę podróżowania z tyłu oraz dobra widoczność. Do mankamentów zaliczyłbym także utrudniony dostęp do akumulatora, czy fatalny dostęp do filtra kabinowego przy klimatyzacji.
4,4
~Tomi
Ford C-MAX II
Minivan 1.6 Duratec 125KM 92kW
Auto może nie super przestronne ale dość praktyczne. Do tego świetnie się prowadzi i jest bezawaryjne i nieźle wykonane. Przez 90 tys. km żadnych napraw, czysta eksploatacja. tanie części, dość prosta konstrukcja i przyzwoity wygląd. Autem podróżuje moja 5 - osobowa rodzina, na wakacje zabieramy czasem i 4 rowery ( oczywiście dach) i normalne bagaże. Podróż jest i tak wygodna, samochód daje radę. Polecam cmax każdemu kto potrzebuje auta w miarę rodzinnego a nie chce toczącego się po jezdni autobusu ( jak Scenic, Picasso, itp.). Prowadzenie to przyjemność, zawieszeni jest sprężyste i dość komfortowe (nie tak twarde jak w focusie cmax), uklad kierowniczy bezpośredni dający dobre wyczucie drogi, auto nie pochyla się w zakrętach aż tak bardzo i pewnie jedzie przez nierówności nawet w szybkich łukach.
Średnie spalanie dla Ford C-MAX II Minivan
6,8 – 7,8
l/100 km
5,5 – 7,6
l/100 km
6,6 – 8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Ford C-MAX II
Minivan 2.0 TDCi 163KM 120kW
Witam, skrzynia automatyczna, opony 215/50/17 Przy bardzo spokojnej jeździe można uzyskać 5.5, ale gdy jeździmy mulasto to dopala się DPF i 6.0 już jest ,minimalne spalanie jakie uzyskałem z komputera i tankowania to 6.3, ale to nie jest jazda ,tak normalnie jeżdżąc to wychodzi ok 6.5 do 7.0,na autostradzie tempomat 120 km 3 osoby pełny bagażnik Średnia 6.8 , duży plus dla silnika ,mega kultura pracy , praktycznie chodzi jak benzyna,, duży moment obrotowy nawet latem z klimatyzacją wciska w fotel,z przyczepą przy ostrej jeździe spalił 7.8 , ogólnie duży plus,zawias super , choć jak na dizla to mógł by w 6 się zmieścić, skrzynia powershift błyskawicznie zmienia biegi do tej mocy tylko automat super połączenie,polecam przebieg 266 tys
7,2
Ford C-MAX II
Minivan 1.6 EcoBoost 182KM 134kW
Spalanie - na początku tragedia - 11-12 l/100 km ! Musiałem się przyzwyczaić do charakterystyki silnika z turbo i teraz jest zdecydowanie lepiej. Niedawno robiłem testy spalania. Wyszły mi następujące wyniki: - miasto 9 l/100 km - autostrada 140 km/h - 8,6 l/100 km - autostrada 120 km/h - 7,5 l/100 km - trasa 90 km/h - 6,5 l/100 km - trasa 80-90 km/h "w kapeluszu" - 5,7 l/100 km, ale naprawdę w dużym kapeluszu. Powyższe odczytu - wg komputera, ale mniej więcej się zgadzają jak podjadę na stację i policzę proporcje ile miasto, a ile trasa. . Części nie są tanie, ale też nie są super drogie, po prostu nromalne.
7,6
Ford C-MAX II
Minivan 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Dane producenta można między bajki włożyć. Tylko kilka razy miałem okazję i ochotę spróbować osiągnąć jak najniższe spalanie. Dobry wynik można osiągnąć poruszając się w tempie emeryta (do 110 km/h), delikatnie obchodząc się z gazem, wykorzystując warunki terenowe (hamowanie silnikiem). Po 50 ty. km stwierdzam, że przy normalnej eksploatacji nie ma sensu oczekiwać rewelacji. Silnik daje możliwość dynamicznej jazdy i niestety swoje musi "wypić". W mieście ok. 10 l to norma. Ostatnio jeździłem jako zastępczym wersją 1.6 125 KM - oczywiście pozbawiony kopa w porównaniu z wersją 1.6 150 KM, ale o takim spalaniu w Ecoboost można tylko pomarzyć.

Usterki Ford C-MAX II

Liczba wpisów: 20
Uszkodzenie koła dwumasowego i sprzęgła
  • Ford C-MAX II Grand C-MAX 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2012-2015
  • silnik
  • 31 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 7
Po przejechaniu 30 tys km dało się wyczuć wyraźne drżenie nadwozia podczas przyśpieszania (Pierwsze objawy wadliwej dwumasy pojawiły się po przejechaniu około 21 tys km - pojedynczy przypadek głośnych stuków po puszeniu sprzęgła). Sporadycznie pojawiały się głośne stuki podczas ustawienia lewarka zamiany biegów w położeniu "luz" i puszczeniu sprzęgła. Ponadto przy prędkości około 90km pojawiał się dość specyficzny szum wydobywający się z komory silnika. Zestaw wymieniony na gwarancji. Wszystkie objawy ustąpiły.
4 komentarze
Nie odpala i gaśnie
  • Ford C-MAX II
  • inne
  • 278 tys. km
Auto po zakupie jeździło dwa dni . Z rana już nie chciało odpalić kręci kręci i nic odpala z plaka po 2 tys obrotów gaśnie . Wymieniona popka paliwa i filtry na komputerze pokazano błąd U0432-E1 nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego tablica rozdzielcza . Ktoś miał podobny problem auto jest po 2 mechanikach i nikt nie pomógł .
Oczekuje na rozwiązanie
Awaria
  • Ford C-MAX II
  • silnik
  • 275 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam jadąc przy 100 na godzinę zaczyna wyskakiwać awaria silnika i jedzie ale awaryjnie to jest C-max 2013 diesel automat 163 KM co może być usterka sam niewiem olej filtry zmienione na nowe orginalne niedawno oprócz tego padł mi ekran nawigacji I radia ale wszystko działa jestem w szoku byłem u mechanika stwierdził że to było paliwo nie zbyt dobrej jakości ale to wyskakuje ponownie prosze o opinię może ktoś miał podobna sytację
Ford C-MAX II Minivan