Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Cougar

LokiCKP, 11 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 131KM 96kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 167 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Cougar 2.0 i 16V 131KM 96kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Rewelacyjnie trzyma się drogi
5,0
Całokształt
Jeżeli ktoś chce mieć rasowo wyglądające auto, zbudowane z wysokiej jakości materiałów i nie boi się spalania między 7,2 l/100km a 12 l/100km, to auto w sam raz, zwłaszcza, że nie wiele jeździ ich po polskich drogach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Chodzi bardzo przyjemnie, bezawaryjnie, przy czym boli dziura w przyspieszeniu na 3 i 4 biegu między 2,5 tys. obr. a 3,1 tys. obr. Natomiast przy wyższych obrotach idzie ja burza, świetnie się wyprzedza.
5,0
Skrzynia biegów
Bez problemów, biegi są dobrze wyważone 1 i 2 bieg nie są drastycznie krótkie a na 5 biegu jest baaaardzo duży zapas mocy.
5,0
Układ jezdny
Drogi trzyma się jak przyklejony, w zakrętach przyczepność niesamowita, szeroki rozstaw kół daje poczucie stabilności i bezpieczeństwa.
Komfort
4,0
Widoczność
Kąt nachylenia tylnej szyby, oraz wysoko podniesiony kufer zdecydowanie ograniczają widoczność, niezbędne staje się zamontowanie systemu kontroli odległości przy parkowaniu.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, sterowanie komputerem pokładowym, Klimatronic, włączniki systemów bezpieczeństwa na kokpicie, radio są umieszczone bardzo intuicyjnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ze względu na ilość wylotów nawiewu, podgrzewanie zarówno szyby tylnej jak i czołowej sprawia, że Cougar wybija się ponad przeciętną.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Biorąc pod uwagę, że samochód ten przeznaczony jest raczej dla 2 osób oceniam na 5, bo gdyby rozpatrywać go pod kątem auta rodzinnego - 4 osobowego, to raczej tylne fotele (dwa kubełki, a nie kanapa) i wysokość dachu nad nimi pozbawia go jakichkolwiek możliwości wygodnej jazdy dla pasażerów \"w drugim rzędzie\".
4,0
Wyciszenie
Niestety okna bez ramek sprawiają, że jest nieco głośno, choć po przesiadce z poprzedniego auta na początku uważałem, że jest idealnie cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części nie są drogie, sporo pasuje od Mondeo mk2, stąd duża ilość zamienników, ale w związku z innowacyjnymi jak na tamte czasy niektórymi rozwiązaniami trafiają się i droższe elementy. Spalanie w górnej granicy przyzwoitości, ale jak ktoś wybiera silnik 2.0 to wie na co się pisze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiony w 2011 roku za 8,5 tys. zł z przebiegiem 149500 km, czy w powiązaniu z powyższymi ocenami coś jeszcze należy dodawać?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niezawodny w każdej dziedzinie, wysoka jakość materiałów, kwestia dbałości, jak się nie szanuje to nie będzie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zdarzyła mi się żadna, należy przestrzegać terminów wymian płynów i podzespołów jak na przykład pasek rozrządu, ale to jak w każdym aucie, nie szanujesz - nie jedziesz.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 131KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Cougar 2.0 i 16V 131KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,50 zł
9,3
l/100km
11,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Cougar