Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort VII Hatchback

fodzikowiec, 16 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 90KM 66kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 170 tys. km
Ford Escort VII Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Samochód nie drogi, oferujący już praktycznie wszystko w wyposażeniu. Poduszki, szybki klima, centralny zamek, wspomaganie. Nie jest to może japońska niezawodność, włoski temperament i francuski wygląd, ale ford to ford (gówno wort), ale mam 3 fordy i z każdego jestem indywidualnie zadowolony. Trzeba do niego od czasu do czasu zaglądnąć, ale nic poważnego się nie dzieje. Wielki plus wszystkich fordów jakie do tej pory użytkowałem to rewelacyjny układ jezdny. Samochód precyzyjnie jedzie po wyrbranej linii, nie buja dziwnie na zakrętach i trzyma się drogi tak jak wymagam ja od samochodu. Daję 4 bo ma 10 lat i nie jest już warty tyle za ile go kupiłem :)
Wrażenia
4,0
Silnik
90KM trochę trwa aż zbierze sie do jazdy, ale jak wskoczy na wyższe obroty to nic dodać nic ująć. Silnik bardzo dobry, czasem z osprzętem bywa gorzej. Najczęście narzeka sie na silnik wolnych obrotów, który albo gasi samochód albo trzyma go na 3tys obrotów - Wymiana raz na 100tys
4,0
Skrzynia biegów
chodzi dobrze, bez zarzutów, mały problem, że jadąc spokojnie ma sie wrażenie, ze np na 3 juz za szybko a na 4 jeszcze za wolno i tak dla każdego biegu. Ale kilka tysiecy i czlowiek sie nauczy jeździć.
5,0
Układ jezdny
Do tej pory, a samochód ma 10 lat uważam, że jest lepszy od wielu nowych samochodów. Precyzja prowadzenia jakich mało. Leży na drodze jak deska. Zawieszenie też dużo wytrzymuje.
Komfort
5,0
Widoczność
bez zarzutów
5,0
Ergonomia
Lepiej nie trzeba
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
brak wspomnianego już przez inny ogrzewania przedniej szyby sprawia, że są kłopoty z parującą szybą, ale włączona klima przyspiesza wszystko i problem znika. Zimą grzeje, latem chłodzi i działa bez zarzutów
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
to nie jest ciężarówka, żeby w nim jeździć na stojąco i trzymać się poręczy, ale juz nie raz jeździliśmy w 5 rosłych osób z bagażnikiem po dach (kombi) i było ok
5,0
Wyciszenie
Rewelacja. Ciszej niż w nowym facusie II, ale może dlatego, że w wersji Ghia a focus nie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pijak, a jak ma się ciężką nogę to warto o innym aucie pomyśleć. Wypije do 11 l po mieście, na trasie ok 6, przeglądy nie wiem. Standardowe wymiany serwisowe zgodne z instrukcją lbu własnym odczuciem, nie później niż zgodnie z instrukcją :) Poza tym ceny napraw i części w porównaniu do nowych samochodów :) Warto zainwestować więcej grosza i kupować produkty oryginalne, bo jakość jest dużo lepsza i przez to produkt służy dłużej :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Standardowe przypadłości, przełącznik zespolony (manetki) do wymiany co ok 100tys - 500PLN. Silnik krokowy (wolnych obrotów) - 500PLN lub czyszczenie ale nie zawsze pomaga. Wadą są zderzaki, z twardego plastiku i przy najbliższej okazji (słupek lub inna twarda przeszkoda) poprostu pękają. Ja mam porozwalane i z przpdu i z tyłu ale jeżdżę póki się trzymają:)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
do tej pory nic poważnego. Wymieniane sprzęgło po 150tys inne usterki pośrednio lub bezpośrednio związane z kolizjami drogowymi :)
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Escort VII Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
10,1
l/100km
9,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Escort VII Hatchback