Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort VII Hatchback

Vega, 18 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 90KM 66kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 179 tys. km
Ford Escort VII Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Ford Escort 1.6 16V 98r to rozsądna propozycja. Każdy znajdzie coś dla siebie - dobre zawieszenie, na które trzeba troszkę uważać, relatywnie oszczędny i dynamiczny silnik, przyjemne wnetrze z welurkiem, spory bagażnik i wystarczająca ilośc miejsca dla 4 osób. Myślę, że jak z każdym samochodem - jak nie dbasz, to nie jeździsz. Wymieniam regularnie olej, filtry, płyny, powiem mu czasem coś miłego i wiem, że nie będzie problemów.:) Przez 180 000 km poza elementami, które się naturalnie zużywają podczas ekploatacji ( klocki itd ) wymieniłem tłumik końcowy, uszczelkę wybieraka skrzyni, czujnik temperatury, opornik od dmuchawy, kilka żarówek i....chyba niedługo muszę wymienić " krokowca", bo odezwie się jak go znam:)
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy silnika bez zarzutu. Zetec lubi świeży olej, dlatego należałoby co 10 tyś km zmieniać:) Nic nie cieknie, nic nie łyka, tylko troszke mi osłabł między 5000 a 6000 obr a z racji tego, że załozyłem zwykłą tube, a miałem dłubany wydech i szeroki wylot:) strumiennica, stożek i magnetyzerki zostały:) śmiesznie wygląda rurka średnicy parówy:) ale cisza w zamian. Elastyka dla przeciętnego białego człowieka wystarczy, ale proponuję się bawić 60 - 100 km/h na 3, a 80 - 120 km/h na 4.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynka miodzio, żadnych problemów, co nie wybierzesz to wskakuje:) dawno, dawno temu wymieniałem uszczelkę wybieraka skrzyni biegów - małe pieniążki. Fajnie, że ma długie przełożenia, miło sobie pognieść od 50 km/h na II biegu i od 85 III. Jak ktoś uparcie chce wygrać jakąś spinke to bez V, IV bieg kończy się gdzieś pod 175 km/h.
4,0
Układ jezdny
Mam amortyzatory Bilstein z przelotem około 40 tyś km także trzyma się dobrze, gumki P 6000 - fajna zabawa z zakretami, polecam:) Jest troszkę twardy na nasze dziurkowate drogi, ale w zamian przyklejony i pewny na drodze. Trwałość zawieszenia nie wypada cudnie, o ile tył trzyma się bardzo dobrze, to przód szybko się kończy. U mnie wywala końcówki drązków, a zaczęło się jak zgiąłem wach/hacz i regularnie coś puka i stuka:(
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność moim zdaniem zupełnie wystarczająca, wszędzie wszystko w miarę mozliwości i refleksu kierowcy da się zobaczyć:)
4,0
Ergonomia
In plus. Nie wiem do czego się uczepić... chyba wszystko w porządku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentytlacja i ogrzewanie działa u mnie wydajnie i prawidłowo. Oceniam na 4 z racji tego, że raz padł mi nawiew i nie miałem 1 i 2 biegu. okazało się o ile dobrze pamietam, że to jakiś opornik.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
U kierowcy znacznie przyjemniej, fotelik ma sympatyczną regulację:) Jednak jak sie wygodnie ułożę, to troszkę za mną mało miejsca..... Jak przód ocenię na 5 to tył zostaje na 3, słuszniej będzie chyba dać 4 - 4:)
4,0
Wyciszenie
Mistrzem nie jest, ale też nie przeszkadza zupełnie. Cichutko w trasie - 90 - 130 km/h, troszkę hałasuje przy rozpędzaniu, dla mnie na plus, bo słyszę że silnik jest i w dodatku dobrze pracuje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zuzycie paliwa...trudno określić dokładnie, ale częściej mnie zaskakuje pozytywnie..na trasie udało sie nawet zejść w okolice 6 l, ale wykręciłem też 8 l tyle, że 143 km ( Płońsk - Olsztyn ) pokonałem w 63 minuty. Wydaje mi się, że miasto powiedzmy 10 l, a w mieszanym 7 - 8 l, ale z reguły jeżdzę w zakresie do 4000 obr.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wydaje się, że stosunek cena/jakość wypada pociesznie, jeżeli właściciel dba o swoje afto, jest ono zdecydowanie warte swojej ceny. Nie jest nadmiernie awaryjne i nie ma z nim większych problemów, a przynajmniej ja nie mam. Poza tym ładnie się starzeje wnetrze, welur długo trzyma kondycję, jasna podsufitka pasuje do ciemnej deski, a fotele nie dostają luzów i nie przeicerają się. Polecam zadbanego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi nie są strasznie bo to przeciez drobiazgi...ale są. U mnie np żaróweczki, raz tu raz tam...podświetlenie deski - raz wymienione i od 2 lat miodzio, czujnik temperatury w hłodnicy ( jakos tak ) - nie włączała się suszarka, poza tym też raz choinka ze światełek - wina to zespół przełączników po lewej stronie kierownicy ( zaśniedziałe styki ). Raczej nieduzo jak na 7 lat:) Aha, trzeba było również przetrzeć jakieś styki od centralnego, bo z racji wilgoci szalał - załatwione w 30 minut.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niepoważne jest u mnie zawieszenie z przodu, ale cóż...brak większej kasy wyjaśnia sprawę, a pukanie i stukanie troszkę psuje ogólne, dobre wrażenie. Poważna usterka..hm...czasami mam problemy z wolnymi obrotami, nie chodzi o to, że są zbyt małe, ani o to, że falują, tylko czasami moga się na zwiesić na 2500 - 3000 obr i chwilę tam siedzą. Podejrzewam, że to popularny krokowiec, chociaż czytałem różniaste rzeczy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Escort VII Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
10,1
l/100km
9,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Escort VII Hatchback