Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Ford Focus I 1.4 16V 75KM 1998-2005 - Oceń swoje auto

Ford
Focus
I
Wybierz
nadwozie
1.4 16V 75KM 1998-2005
lista nadwozi Ford Focus I
Ford Focus I Hatchback - Oceń swoje auto Hatchback

(1038 ocen)

Ford Focus I Kombi - Oceń swoje auto Kombi

(509 ocen)

Ford Focus I Sedan - Oceń swoje auto Sedan

(401 ocen)

Pokaż

Podsumowanie 19 ocen tego auta

Oceny Ford Focus I 1.4 16V 75KM 1998-2005

, produkowany od
do
roku
Średnia ocena
4,08
Podobnie jak w segmencie Niższa klasa średnia (4,06)

Całokształt

Całokształt
4,26

Mechanika

Silnik
3,89
Skrzynia biegów
4,11
Układ jezdny
4,58

Komfort

Widoczność
4,05
Ergonomia
4,42
Wentylacja i ogrzewanie
3,79
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,32
Wyciszenie
4,11

Ekonomiczność

Koszty utrzymania
3,89
Stosunek jakość/cena
3,89

Niezawodność

Drobne usterki
4,05
Poważne usterki
3,63

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
100%
0%
NIE
na podstawie 2 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Zawieszenie

Filtr

Lista 80 ocen

3,92
dodano 28.08.2009 przez

Ogólnie auto dobre. Silnik 1.4 jest wystarczający do dowiezienia nas do celu, jednak nie zapewnia takiej frajdy z jazdy jak silniki mocniejsze. Wprawdzie jest możliwość zrywnej jazdy, jednak jest to okupione bardzo dużym zuzyciem paliwa - silniki ZETEC lubia wysokie obroty. Zapasu mocy nie ma, co powoduje zadyszkę przy ruszaniu przy włączonej klimatyzacji - nie jest to zresztą wadą jedynie silnika 1.4. Silnik na wyższych obrotach pracuje idealnie, na małych pozostawia wiele do życzenia. Skrzynia biegów perfekcyjna, bezawaryjna, jednak przełożenia dość długie co czuć przy częstej zmianie biegów. Układ jezdny idealny choc delikatny. Auto prowadzi się cudownie, jednak nalezy liczyć się z wymianami sworzni, elementami zawieszenia, tylejami wahaczy, łacznikami stabilizatorów - wpływ na to mają nasze polskie drogi. Zawieszenie tylnie w kombi praktycznie bezobsługowe - auto ma 8 lat i nic nie wymaga wymiany. Łożyska kół w porównaniu z innymi samochodami mało trwałe - w trakcie eksploatacji został wymieniony komplet. Ceny częsci umiarkowane, dostępna duża liczba tańszych zamienników - przestrzegam przed tymi najtańszymi. Układ elektryczny działa nadzwyczaj dobrze, jedyną usterką była awaria alternatora - po duży przebiegu miał prawo się zuzyć. Silnik po tak duzym przebiegu nie wykazuje oznak końca swego życia. Prędkość maksymalna auta przewyższa nadal dane producenta, co świadczy, że koni mechanicznych specjalnie mu nie ubyło. Silnik bierze olej przy dużych, autostradowych prędkościach, przy mniejszych, zużycie oleju prawie niezauważalne. W czasie eksloatacji został wymieniony układ wydechowy włacznie z regeneracją kolektora wydechowego, zła praca katalizatora - wymagał wymiany. Ogólnie auto przyjemne, pakowne, wymaga by o nie dbać. układ jezdny prowadzenie na prawdę jest wzorowe - jest czułe i precyzyjne. Wadą tej perfekcji jest fakt, iz każde luzy czy nierówności na oponach są momentalnie wyczuwane na kole kierownicy.

więcej »
3,92
dodano 09.01.2006 przez

Jezdzilem juz OPLEM Astra, VW Polo ostatnio Skoda Octavia II Kombi. 5 dzwiowego Forda traktujemy jako 2 auto dojazdowe tzn. na zakupy, dowoz dzieci do przedszkola, wypady na narty etc. - generalnie jezdzi nim zona. Kupilem go za 19.200 zl o dealera, I wlasciciel, 57 000 km, 1 poduszka, wspomaganie, welurowa tapicerka, centralny, halogeny, pelna dokumentacja. Kupilismy Forda gdyz jeszcze nie jezdzilismy ta marka, a slyszelismy raczej same pozytywne opinie. Zakup zostal dokonany staranie i poprzedzony zostal 3 miesiecznymi poszukiwaniami i staranna lektura opinni uzytkownikow zamieszczonych w necie.

więcej »
3,15
dodano 27.04.2006 przez

w stosunku do konkuyrencyjnych kompaktów auto wypada zupełnie nieżle, materiały podobne jak u konkurencji może z wyjątkiem golfa, ciekawa stylistyka, auto prawie bezawaryjne, bardzo pewne i precyzyjne w prowadzeniu, sporo do zyczenia pozostawia jakość powłoki lakiewrniczej oraz blach, trwałe hamulce, spory i wygodny lecz w trasie zbyt słaby z tym silnikiem, polecam zdecydowanie jednostkę 1.6 100KM, znacznie sprawniejszą bezawaryjną i przy spokojnej jeździe spalajaca nieco mniej paliwa od motoru 1.4, w silnich 1.8 115KM z początku produkcji(roczniki 1998-99) występowały dość poważne usterki

więcej »
4,00
dodano 20.08.2006 przez

Naprawdę dobry samochód, eksploatowany służbowo (więc to najtrudniejszy test) i dzielnie to znosi. Francuzy nie maja co startować, Golf jest droższy a wcale nie lepszy, Astra porównywalna a z japończykami nie miałem doczynienia. Jeździłem też Focusem II i wcale nie jest lepszy (gorsze zawieszenie) a 80 km w silniku podstawowym to straszna żenada (samochód jest sporo cięższy od poprzednika).

więcej »
3,77
dodano 05.06.2011 przez

Gdybym wybrał inny silnik i okazał by się mniej awaryjny ocena zapewne była by wyższa. Jak widać jednostka 1.4 okazała się w moim wypadku dość awaryjną mimo małego przebiegu (przebieg udokumentowany i samochód świetnie zadbany) Zapewne mocniejszy silnik do tego auta okazał by się lepszy. Do aut z segmentu C silnik poniżej 1.6 jest zdecydowanie za mały.

więcej »
4,00
dodano 20.12.2005 przez

WSZYSTKO MI SIĘ PODOBA W TYM FOCUSIE WSZYSTKO JEST OKI NO I WŁASNIE GDYBY NIE TA CHOLERNA BLACHA ,TYLNA KLAPA TAK ZGNIŁA ŻE RDZA WYCHODZI NA WIERZCH A TO JEST ROCZNIK 200Or JEDYNY MANKAMENT TO JEST WŁASNIE BLACHA A WSZYSTKO POZA TYM JEST SUPER JESZCZE MNIE NIE ZAWIÓDŁ NA TRASIE A JEŻDZE DUŻO POZDROWIENIA DLA POSIADACZY FOKUSIKÓW PATATA02@

więcej »
4,00
dodano 15.12.2003 przez

Opiszę wadę wrodzoną Focusów - przy sprawnym zawieszeniu stuki przy ostrym skręcie kierownicą i puszczaniu sprzęgła, oczywiście podczas jazdy na wprost też - przyczyną sa luzy platformy pedałów hamulca i sprzęgła. W samym zawieszeniu standardowo padają łączniki stabilizatora - 1 szt 90 zł AUTO HOBBY BIAŁYSTOK - polecam ten serwis.

więcej »
4,15
dodano 18.04.2013 przez

Jeden z najpiękniejszych kompaktów, jeden z nielicznych pojazdów, który ma piękne nie tylko wnętrze, ale i karoserie, jeśli dodamy do tego przestronność i doskonałe zawieszenie, to zrozumiemy, dlaczego to auto jest tak przełomowym modelem dla Forda i dlaczego ten samochód okazał się hitem sprzedaży.

więcej »
4,38
dodano 07.11.2005 przez

Piękna linia nadwozia i nowatorskie wnętrze sprawiają, że pierwszy Focus nadal może się podobać i zwraca uwagę na ulicy. Auto w moim odczuciu solidne i dostarczające wielu przyjemności z jazdy. Szczególnie polecałbym młodym rodzinom albo młodym ludziom, lubiącym pokazać się w efektownym aucie .

więcej »
3,62
dodano 23.03.2005 przez

Samochód całkiem przyjemny w prowadzeniu, troche "umila" życie drobiazgami które potrafią sie zepsuć ale to nie mąci całokształtu samochodu który jest po prostu dobry, nieco drogi i zdecydowanie za słaby z silnikiem 1400 .. no i uwaga na korozje !

więcej »
;