Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Ford Focus

Lata produkcji: 1998 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Jeden z najlepiej sprzedających się modeli Forda i jeden z najpopularniejszych przedstawicieli niższej klasy średniej (segment C). Debiutował w 1998 roku jako następca starzejącego się Escorta (choć Ford utrzymywał, że dzięki Focusowi zrywa z tradycją Escorta). Focus okazał się gigantycznym sukcesem amerykańskiego koncernu, przez pewien czas był nawet najchętniej kupowanym autem na świecie. Dotychczas kupiło go ponad 10 mln nabywców, wielokrotnie nagradzano (Samochód Roku po obu stronach Oceanu). Od 2011 roku dostępna jest trzecia generacja modelu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane.
Luzacjusz: Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna.

Focus III

Podczas gdy oryginalna stylizacja pierwszego Focusa zrobiła na rynku niemałą furorę, bardziej stonowany następca został przyjęty dużo chłodniej. Biorąc to pod uwagę, Ford narysował trzecią generację tak, by potrafiła przyciągać uwagę. I choć względem finezyjnego protoplasty auto prezentuje się dużo poważniej, dzięki atrakcyjnej bryle, ciekawym przetłoczeniom i śmiałym detalom nie naraża estetów na nudę. W ramach liftingu z 2014 roku gruntownie odnowiono przedni pas nadwozia.

Skoro już o liftingu mowa, warto sprawdzić, co zmienił w środku. A zmienił bardzo dużo - przyniósł mocno przeprojektowaną konsolę centralną, w której zamiast małego ekraniku oraz gąszczu przycisków zaproponowano czytelny wyświetlacz i przejrzysty układ klawiszy. Pochwalić trzeba zegary, które oprócz ładnej formy proponują wyraźne przekazywanie informacji. Materiały użyte do wykończenia kokpitu są bardzo dobrej jakości, a montaż okazuje się dokładny.

W dobry nastrój wprawiają kierowcę ponadto dobra widoczność, łatwość znalezienia wygodnej pozycji za kółkiem, fotel łączący komfort z dobrym podparciem bocznym, jak również duża ilość wolnego miejsca. Tej brakuje z kolei na tylnej kanapie, gdzie Ford Focus III ustępuje młodszym konkurentom. Podobnie jest z bagażnikiem, który ma jednak w zanadrzu regularne kształty i niski próg załadunku. Wnętrze punktuje sporą liczbą funkcjonalnych schowków i skrytek.

Kompakt spod znaku błękitnego owalu zawsze przyciągał do siebie genialnym prowadzeniem, a opisywany model godnie kontynuuje tę wieloletnią tradycję. Zawieszenie trzyma samochód w ryzach w nawet najostrzejszych zakrętach, zaś układ kierowniczy daje prowadzącemu idealny kontakt z autem. Co więcej, sportowe prowadzenie idzie w parze z zaskakująco dobrym komfortem resorowania. Konstruktorom podwozia należą się więc słowa uznania.

Odwieczny rywal Opla Astry i Volkswagena Golfa został na szczęście rozsądnie wyceniony. Nie jest to najtańsza oferta w segmencie, ale stanowi złoty środek pomiędzy kwotą zakupu a proponowanymi osiągami silnika czy wyposażeniem. Jeśli chodzi o dodatki, do Forda Focusa możemy zamówić sporo pomysłowych gadżetów oraz garść elektronicznych systemów podnoszących bezpieczeństwo czynne.

Focus II

W stosunku do śmiało wystylizowanego poprzednika, Ford Focus II. generacji został mocno "ugrzeczniony", dzięki czemu stał się bardziej ponadczasowym pojazdem. Znacznie "doroślej" prezentuje się też jego wnętrze, szkoda tylko, że nie pokuszono się o zastosowanie lepszych materiałów wykończeniowych. Pomijając rzadko spotykany kabriolet, wnętrze obfituje w wolne miejsce, a siedzenia nadają się do dłuższych podróży. Rodzinom powinien spodobać się też bagażnik - już w hatchbacku oferuje niezłą pojemność, ale to kombi i sedan okazują się prawdziwymi mistrzami pakowności.

Gama silnikowa kompaktowego Forda robi wrażenie - najsłabsza jednostka 1.4 ma 80 KM, z kolei topowa 2.5 Turbo... niemal cztery razy więcej. Wśród motorów benzynowych najlepszym wyborem wydaje się wariant 1.6, który jest wystarczająco dynamiczny, oszczędny i niemal bezawaryjny. Wśród diesli natomiast najlepiej skusić się na motor 2.0 TDCi bez filtra cząstek stałych - świetne osiągi i rekordowo niskie spalanie łączy on z przyzwoitą niezawodnością. Tradycyjnie dla Focusa, świetnie zaprojektowane jest zawieszenie - zapewnia właściwości jezdne rodem z aut sportowych i jest przy tym komfortowe.

Kupno używanego kompaktu spod znaku niebieskiego owalu powinno rokować przyjemną eksploatację, bowiem mamy do czynienia z dopracowanym, solidnie zbudowanym autem o szerokim zapleczu tanich części zamiennych. Warunek spokojnego snu jest jeden - trzeba wybrać dobrą wersję silnikową i zadbany egzemplarz (niestety, dużo aut służyło we flotach albo uczestniczyło w poważnych kolizjach). Jeśli chodzi o typowe niedomagania Focusa II, wspomnieć należy o usterkach instalacji elektrycznej, defektach sprzęgła, dość szybkim zużyciu zawieszenia, a przede wszystkim problemach z dieslami (psują się koła zamachowe, turbosprężarki i wtryski).

Dane techniczne Ford Focus

Silniki

Moc silników 75-305 KM

Poj. silników 999-2 522 cm3

Prędkość maks. 166-263 km/h

Przyspieszenia 0-100 5,9-15,5 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Ford Focus

Średnia ocena modelu

na podstawie 3006 opinii

4.14

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Układ jezdny

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

Wady

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (83%)
NIE (17%)

Wybrane oceny kierowców Ford Focus

Jest dobrze ale zawsze mogło by być jeszcze lepiej. Po prostu focus ma drobne problemy z rdzą na tylnych drzwiach. ... więcej ukryj
dodano 15.01.2010 przez
Jestem handlowcem w przedstawicielstwie zachodniej firmy, przejeżdżam na miesiąc 3-4 tyś km, miesiąc pauzuję, czyli z punktu widzenia handlowca w ... więcejtypie "oblatywacz-zbieracz faktur" - mało, natomiast z punktu widzenia standardowego przedstawiciela handlowego oraz osoby prywatnej dużo - na rok bardzo dużo - 40 tys. km. Jestem żołnierzem liniowym na froncie handlowym - nie obchodzi mnie auto ładnie wyglądające, prestiżowe, ono ma jeździć, na dodatek jeździć bezawaryjnie - ma codziennie dostawać w kość - oczywiście będzie elegancko serwisowanie, w końcu jest firmowe, ale ma mnie nigdy nie wkurzyć, nie zawieźć. Auto po trzech latach ma niecałe 120 tysięcy kilometrów. Jak je kupowałem, trzy lata temu firma dała mi limit kwoty jaką mogę wydać na dowolne służbowe auto - było to 65 tys. zł brutto. I mało i dużo, zależy jaki to miesiąc (na końcu roku kalendarzowego są z reguły potężne obniżki u dilerów, promocje i inne tego typu duperele)... Kocham samochody i motory, zjeździłem w swojej karierze handlowca już 9 różnych aut i 12 motorów, Ford Focus, to najlepszy wybór na auto służbowe klasy średniej niższej!!! Trzy lata temu wybrałem właśnie niego!!! Silnik 1,6 TdCi - REWELACYJNY!!! Ciągnie od dołu, spalanie średnie 6,2-6,3 litra/100 km, nie oszczędzam. Bardzo cichy, pełny Common Rail, nie włączam żadnych podgrzewaczy, żadnych świec w zimie, po prostu jadę. Pasażerowie myślą, że to przynajmniej 100 koni, a to 90, he he he... Mocny silnik, auto niezaciężkie i proszę - super jest!!! Prędkość maksymalna tzw. znośna, to 160-170 km/h. Maks, to prawie 190. Czego więcej trzeba? Jedyny mankament jaki zanotowałem (ale bez przesady, nie tak dokuczliwy), to skrzypienie w kabinie pochodzące z plastików na słupkach i podsufitki. ukryj
dodano 01.09.2009 przez
Dobry samochód za wyważone pieniądze, w wersji 1.6 100KM hatchback optymalne dla 2 max. 3-osobowej rodziny zarówno do miasta jak ... więceji na wakacje (rodzinom 2+2 proponuję rozważyć kombi z mocniejszym silnikiem). Rewelacyjny układ kierowniczy, znakomite zawieszenie, udany i nieskomplikowany silnik benzynowy, spory bagażnik (jeden z większych wśród hatchbacków). W wersji Gold wyposażony naprawdę we wszystko czego można oczekiwać w tej klasie, w tym: 6 poduszek, ESP, automatyczną dwustrefową klimatyzację, automatyczne wycieraczki, samościemniające lusterko wsteczne oraz niezwykle przydatną, elektrycznie ogrzewaną przednią szybę (podczas gdy inni marzną i mozolnie skrobią lód posiadacze Focusa mają czas dla siebie). Prezencja auta, szczególnie lepiej wyposażonych wersji, moim zdaniem lepsza niż konkurencji (np. Astra, Megane, Cee’d) – kawał solidnego auta. Jeżeli komuś nie przeszkadza toporny projekt deski rozdzielczej, bardzo przeciętna jakość plastików oraz wpadki ergonomiczne – będzie w pełni zadowolony. Szczegółowy opis w poszczególnych sekcjach. ukryj
dodano 21.07.2012 przez
Focus Ecoboost 182 KM w wersji Titanium jeździ dostojnie i dynamicznie zarazem - każdego dnia dostarcza wrażeń o jakie nie ... więcejpodejrzewalibyśmy rodzinny kompakt. Nie na darmo jest nazwywany małym ST. ukryj
dodano 05.05.2013 przez
Zobacz oceny Ford Focus Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Ford Focus

Pb
4,67 - 13,60
Na podstawie 1352 raportów spalania
ON
4,03 - 12,20
Na podstawie 1529 raportów spalania
LPG
5,83 - 15,33
Na podstawie 144 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Ford Focus

Uzytkowalem od nowosci Focusa 1.6 TiVCT 115KM w latach 2008-2012, rocznik 2007. Spalanie bardzo zalezy od warunkow jazdy. Ja ok. ... więcej50% z calkowitego przebiegu 120,000km pokonalem na trasie Poznan - Zachodnie Niemcy, 25% na trasie w Polsce i 25% w centrum miasta i okolicach. Mam takze wrazenie, ze pierwsze 50,000km auto palilo nieco wiecej. Minimalne mozliwe spalanie, jazda sznurkiem za tirami, do 70km, 5 bieg, bez zadnego przegazowywania, totalnie jednostajnie, 5l mozliwe. Spokojna bardzo przepisowa jazda na trasie w Polsce (nie autostrada), ok. 6.5l. Jazda normalna na trasie w Polsce (dynamicznie, ale bez szalenstw), ok. 7.5l Jazda bardzo dynamiczna na trasie w Polsce (wyprzedzanie, redukcje, obroty pod czerwone pole), ok. 9l. Miasto: bardzo zalezy. Najgorzej korki "stojace", wtedy srednio 10.5l, a kilkadziesiat tysiecy km od nowosci to w takich warunkach mialem 11.3. Miasto sredniej wielkosci, ale bez korkow "stojacych", to nie wiecej niz 10l (Poznan, Bydgoszcz). Poza szczytem, to spokojnie ponizej 8l. Autostrada: tutaj moge duzo powiedziec na ten temat. Przede wszystkim srednie spalanie podawane przez komputer, normalnie zgadzajace sie mniej wiecej z kalkulacja indywidualna, to na autostradzie przeklamuje, nawet mocno. Przy predkosciach 170km/h~190km/h (a jak z wiatrem to i 203km/h wg. GPSa, znacznie wiecej niz dane fabryczne), komputer pokazuje 18l/100km/. Ale taka jazda na dystansie 1000km faktycznie nigdy nie wyszla w kalkulacji pod dystrybutorem wiecej niz 13l/100km (moze przez chocby chwilowe zwolnienie do 140-150, wiadomo, nawet lewy pas czasami spowalnia). Autostrada 140km/h~170km/h - znacznie mniej, ok. 11,5l/100km. Generalnie spalanie wzrasta powyzej 140km/h, czyli predkosci, przy ktorej jazda tym autem jest meczaca, ze wzgledu na dzwiek silnika i brak mocy. Przy okazji moge podzielic sie opinia na temat zawieszenia/ukladu kierowniczego, prowadzenia. Otoz moglbym bez przesady porownac precyzje pokonywania zakretow Focusem z Mercedesem C180 (rocznik 2007), ktorego sporadycznie uzytkowalem rownolegle z Focusem. Oczywiscie, klasa C jest lepsza ze wzgledu na tylny naped i mocniejszy silnik, wyciszenie to w ogole inna bajka, ale uklad kierowniczy/jezdny to potezna zaleta focusa. Dla zobrazowania, gdy na czas serwisu dostalem Renault Megane, to balem sie ze wypadne z drogi. Focus jest niedrogi, raczej niezawodny, dobry stosunek ceny do tego co otrzymujemy w zamian. Prowadzenie ponadprzecietne, milo sie jezdzi nawet na calkowicie zasniezonej drodze. ukryj
dodano 08.08.2015 przez
21.02.2006 – (110500km) – kupiłem samochód, wymieniony olej, filtr paliwa, sprawdzony w serwisie 100 25.02.2006 – założenie alarmu i sterownika ... więcejdo centralnego zamka 550 27.02.2006 – (110800) – wymiana klocków i tarcz (przód),przegląd klimatyzacji z napełnieniem czynnika oraz odgrzybieniem 700, wymiana płynu hamulcowego 26.03.2006 – (111689) – wymiana filtra powietrza i kabinowego 70 10.04.2006 – (112382) – wymiana tarcz i klocków (tył), czyszczenie zacisku tylnego lewego koła 260 około 112.500 – naprawa abs-u, diagnostyka (instalacja elektryczna) 260+138 21.04.2006 – (112819) – wymiana łańcucha rozrządu, uszczelniacza pompy wtryskowej, oleju i filtra oleju (FORD 5W30) 1000+130 18.08.2006 – (119781) – wymiana paska rozrządu + napinacz, wymiana koła alternatora (nr koła INA – 233608.1 Germany 61T 1024 *) (280+100+100) 04.10.2006 – (123528) – wymiana oleju i filtra oleju FORD 5W30 (167zł), sprawdzenie zawieszenia (OK.) 02.11.2006 – (124982) – założenie nowych opon zimowych (koszt opon 910, felgi 250, założenie 50) 02.01.2007 – wymiana wycieraczek przód (66) 11.01.2007 – wymiana wycieraczki tył (10) 13.01.2007 – (129451) – wymiana pompy sprzęgła, termostatu i płynu chłodniczego (pompa 398, termostat 59, płyn 38, robocizna 120) 21.05.2007 – (131500) - wymiana 2 opon tylnych zimowych na letnie używane 22.05.2007 – (131531) – regulacja i smarowanie hamulca ręcznego 60 + wymiana opon zimowych na letnie nowe (Continental) (30 przełożenie opon) 24.05.2007 – (131620) – wymiana filtra powietrza i kabinowego 27 + 40 Liczby w nawiasach to przebieg i koszty jakie poniosłem w zł ukryj
dodano 23.07.2007 przez
Na początek kilka słów o samym samochodzie. Mam go już 4 lata, zakupiony przy przebiegu 140k km, teraz jest 230k ... więcejkm. Przez ten czas, poza normalnymi częściami eksploatacyjnymi i drobnymi sprawami jak zaślepki, skóra od biegów etc. nie robiłem dosłownie nic - nie było potrzeby, nic się nie psuło, nic nie stukało, nic nie padało... W ciągu 4 lat wydałem więc minimum kasy na części. A pamiętam jak mój mechanik odradzał mi silnik TDCI, bo "za delikatny na nasze warunki". Z tego co słyszę to jednostki te sypią się stosunkowo szybko, natomiast mój egzemplarz jest chyba jakimś wyjątkiem; fakt, że sprowadziłem go z Włoch, może to jest jakiś powód, że auto nie jest zajechane. Teraz spalanie - jak na taki dosyć duży samochód spalanie to marzenie. Jazda autostradą A4 Kraków-Zgorzelec w 2 osoby z zapakowanym bagażnikiem, przy prędkości 120-140km/h to spalanie w granicach 4,2-4,5 (i nie liczyłem tego za pomocą komputera), przy spokojnej jeździe 90-100km/h spalanie to 4.0. Bajka! Generalnie optymalne spalanie w moim focusie jest przy 1800-1900 obr. na każdym biegu. Po mieście staram się jeździć spokojnie, bez niepotrzebnych zrywów i hamowania. Zresztą po mieście nie jeżdżę wiele więc tylko uśredniłem spalanie do 5,0-5,5, bo tak wychodzi. Przy klimie spalanie wzrasta tylko nieznacznie. Kółka mam 185/70/16. Moc o wartości 115KM zupełnie jak dla mnie wystarczająca, aczkolwiek następne auto chyba będzie mocniejsze;) tak do 140-150KM. Podsumowując - opłaca się posiadać taki wóz, jest dynamiczny, oszczędny, praktycznie bezawaryjny, pakowny. Minus to moim zdaniem biedna deska rozdzielcza, sam wygląd auta też średnio porywający. Ale coś za coś:) Chcesz mieć piękne auto, kup sobie alfę romeo lub bmw i łóż krocie na części i eksploatację;) ukryj
dodano 19.09.2011 przez
Focus 1.6 100KM z 2001 przebieg 175000.Jezdzę w Warszawie ale unikam dużych korków.Poza tym czasami trasa 400km.Najwiecej oszczedzam w mieście ... więcejprzy spokojnej jeżdzie którą utrudniaja narwani kierowcy.Jeżdząc 50km dziennie samochód spala od 6.5 do max 8.5litra (8.5litra w potężnym korku) w mieście.Nigdy nie osiagnałem w tym cyklu spalania katalogowego.Niestety trzeba mieć lekka nogę (kręcę od 2500 do 3000obr/min i szybko zmieniam bieg + jazda na najwyższych biegach) i hamować silnikiem.W trasie spalanie zamyka się między 5.8 do 6.5 między 2800-3000obr/min/5bieg z preędkością nie większą niż 115km/h.Przy kręceniu do 4000-5000obr/min można zapomnieć o oszczedzaniu i zapoznać się z katalogiem.Na spalanie spory wpływ mają również opony.Im bezpieczniejsze tym samochód pali więcej nawet do 0,6l/100km.Urzywam Continentali letnich i zimowych.Na zimówkach pali mniej.Klima powyżej 90km/h nie powoduje dramatycznego zwiekszenia spalania ale jeżeli jedziesz wolniej i w korku to i owszem.Poważne wady to słabe wyciszenie komory silnika (powyżej 3500obr/min pojawia sie spory hałas) oraz dokuczliwy szum opon(szczególnie szerokich 195 letnich).Dynamika pojazdu i kultura pracy silnika średnia.Silnik 1.6l to taki kompromis do wszystkiego czyli tak naprawdę do niczego w szczegości.Porównując TDCI również 100KM ale o wiekszym momencie obrotowym, benzyna kompletnie wymięka.Gdybym miał wybierać jeszcze raz to jeżdząc w ten sam sposób i oszczędzając benzynę nie wybierałbym diesla a kupił benzyne ale jedynie silnik 2.0.Przy regularnych wymianach oleju i wszystkich fitrów silnik jest bezawaryjny.Dotychczas wymienione: pasek rozrządu, czujnik ciśnienia oleju, pasek klinowy + napinacz, płyn chłodniczy. ukryj
dodano 17.12.2010 przez
Focus 1.6 100KM z 2001 przebieg 175000.Jezdzę w Warszawie ale unikam dużych korków.Poza tym czasami trasa 400km.Najwiecej oszczedzam w mieście ... więcejprzy spokojnej jeżdzie którą utrudniaja narwani kierowcy.Jeżdząc 50km dziennie samochód spala od 6.5 do max 8.5litra (8.5litra w potężnym korku) w mieście.Nigdy nie osiagnałem w tym cyklu spalania katalogowego.Niestety trzeba mieć lekka nogę (kręcę od 2500 do 3000obr/min i szybko zmieniam bieg + jazda na najwyższych biegach) i hamować silnikiem.W trasie spalanie zamyka się między 5.8 do 6.5 między 2800-3000obr/min/5bieg z preędkością nie większą niż 115km/h.Przy kręceniu do 4000-5000obr/min można zapomnieć o oszczedzaniu i zapoznać się z katalogiem.Na spalanie spory wpływ mają również opony.Im bezpieczniejsze tym samochód pali więcej nawet do 0,6l/100km.Urzywam Continentali letnich i zimowych.Na zimówkach pali mniej.Klima powyżej 90km/h nie powoduje dramatycznego zwiekszenia spalania ale jeżeli jedziesz wolniej i w korku to i owszem.Poważne wady to słabe wyciszenie komory silnika (powyżej 3500obr/min pojawia sie spory hałas) oraz dokuczliwy szum opon(szczególnie szerokich 195 letnich).Dynamika pojazdu i kultura pracy silnika średnia.Silnik 1.6l to taki kompromis do wszystkiego czyli tak naprawdę do niczego w szczegości.Porównując TDCI również 100KM ale o wiekszym momencie obrotowym, benzyna kompletnie wymięka.Gdybym miał wybierać jeszcze raz to jeżdząc w ten sam sposób i oszczędzając benzynę nie wybierałbym diesla a kupił benzyne ale jedynie silnik 2.0.Przy regularnych wymianach oleju i wszystkich fitrów silnik jest bezawaryjny.Dotychczas wymienione: pasek rozrządu, czujnik ciśnienia oleju, pasek klinowy + napinacz, płyn chłodniczy. ukryj
dodano 17.12.2010 przez
Zobacz raporty spalania Ford Focus Dodaj raport spalania

Publikacje o Ford Focus

Przeczytaj pozostałe 66 publikacje o Ford Focus

Newsy o Ford Focus

Przeczytaj pozostałe 72 newsy o Ford Focus

Generacje Ford Focus

2011 - teraz
2003 - 2011
1998 - 2005

Nowe Ford Focus

nowe Ford Focus
Ford Focus
ceny od 63 690 zł do 129 600

Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.6 Ti-VCT 125KM od 2014

w pakiecie Trend

w cenie katalogowej brutto

66 690 zł

Wyposażenie standardowe
16" stalowe obręcze kół, ogumienie 205/55 (z silnikiem 2.0 TDCi 150 KM - 215/55)
Górna krata wlotu powietrza w kolorze czarnym, z chromowanym obramowaniem
Elektrycznie sterowane lusterka boczne, lakierowane w kolorze nadwozia,ze zintegrowanymi kierunkowskazami
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Style (1 750 zł)
Pakiet Business 2 (7 250 zł)
Pakiet Gold X (3 100 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Style (1 750 zł)
Pakiet Business 2 (7 250 zł)
Pakiet Gold X (3 100 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 154 oferty Ford Focus

Dealerzy Ford

EURO CAR

EURO CAR Sp. z o.o.

pomorskie, Gdynia, Owsiana 13

Więcej

AUTO MOTIVE

AUTO MOTIVE Ford Tarnów

małopolskie, Tarnów, Krakowska 13

Więcej

AUTO SKAR Sp. z o.o.

AUTO-SKAR FORD Kielce

świętokrzyskie, Kielce, Radomska 164

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS Ford Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 299

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS O/CHORZÓW Ford Chorzów

śląskie, Chorzów, Drogowa Trasa Średnicowa 51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Ford Focus

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

24 591

Przejechany dystans

3 950 606 zł

Zatankowanego paliwa

829 717 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

3 171

Wydanych pieniędzy

1 151 622 zł

Średnie wydatki na auto

1 394 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

6 123

Wydanych pieniędzy

1 742 374 zł

Średnie wydatki na auto

2 109 zł

ZOBACZ 826 dzienników kosztów Ford Focus Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Ford Focus

Liczba wpisów: 91
komentarzy(97)
komentarzy(15)
komentarzy(5)
komentarzy(29)
komentarzy(22)
komentarzy(19)
Zobacz inne typowe słabe punkty Ford Focus dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Ford Focus

Liczba wpisów: 115
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Ford Focus Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Ford Focus

Liczba wpisów: 78
Hmm firma krzak ;]. Firma nie powinna wstawiac wogole tego komputera, zawsze beda problemy z ustawieniem pracy silnika. partacze których ... więcejzatrudnia beda ci zawsze wmawiać ze niedziała instalacja winien jest samochód a nie ich instalacja gazowa.wymienicie swiece kable wiele innych rzeczy a po roku zmienia loklizacje swojego oddziału. np w pomorskim byli w gdansku potem przenieśli sie do gdyni teraz nabieraja ludzi w rumii. nie nabierajcie sie na numer z 5 letnia gwarancja do której trzeba dopłacić 200 zł. bo po roku znowu zmienia lokalizacje. w ciagu roku byłem u nich z 40 razy i tak mozna jezdzic w nieskonczonosc. nasze prawo jest tak słabe ze bedziecie sie bardzo długo sadzic i na tym zeruja. ciekawy jestem skad ten komuter maja gdzie to robia. bardzo dobrze wiedza ze ten koputer jest wadliwy a nadal to sprzedaja. chyba nakupowali tego pełno z chin i w magaznie trzymaja i wciskaja ludzią. ukryj
dodano 06.08.2011 przez
Instalacje zainstalowalem pomimo odradzania przez warsztat :-) Przez ostatnie 110.000 km dokonalem nastepujacych napraw instalacji: - na gwarancji: wielozawor lpg, ... więcejkomputer instalacji - po gwarancji: reduktor po 100.000 km (ok.600pln) I przy silniku: - regulacja luzow zaworowych co ok. 35.000 km - wymiana swiec, kabli i cewki zaplonowej co ok. 60.000 km Na gazie spalanie wzroslo wiecej niz sie spodziewalem i nie dalo sie tego wyregulowac, podobno Fordy tak maja :( Spalanie w miescie (Pb/lpg) 10 / 12,5 Spalanie w trasie (Pb/lpg) 7 / 10 Uwagi: na lpg przy okolo 140 km/h wzrasta temperatura silnika. Mechanicy twierdza ze to kwestia 2-3 stopni, jednak wskazowka wskaznika dochodzi do maksimum. Co dziwne, po usuniecu termostatu objaw ustepuje. I znowu, regulacje nie pomagaja :( Podsumowujac, finansowo jestem na PLUS :-) ukryj
dodano 23.11.2008 przez
Nigdy więcej nie zagazuję samochodu. To był dynamiczny, cichy w każdym zakresie obrotów, fajny silnik. Teraz buczy, rzęzi, jest wyrażnie ... więcejsłabszy. Wsiadałem do niego chętnie, lubiłem pojeździć, wcisnąć gaz. Teraz jeżdżę, bo muszę. Bo pracuję w innym mieście. Instalacja sekwencyjna, Tomasetto, Compact, Hana, 2200 zł. Ford Focus mk1, 1.6 16v, 1999 r., 212000 km przebiegu, na lpg 9000 km. To mój trzeci samochód z lpg, ale pierwszy, którego zagazowałem. Nigdy więcej tego nie zrobię. Auto z lpg kupię, ale lpg nie zamontuję. Przychylam się do zdania, że silniki przeznaczone do pracy na benzynie powinny pracować na benzynie. Auta na gaz tak, ale tylko przygotowane do tego fabrycznie. ukryj
dodano 15.01.2014 przez
Instalacja nigdy nie działała poprawnie: wywoływała poważne zakłócenia w pracy silnika. Po kilkunastu wizytach w warsztacie, wymianie wielu wskazanych przez ... więcejwarsztat "niby-niesprawnych" części silnika, sporach z montażystą i producentem instalacji poddałem się i zdemontowałem instalację. Demontaż przeprowadziłem poza warsztatem montującym instalację, ponieważ instalacja nie kwalifikowała się do demontażu (!!!!!). Warto wspomnieć, że badanie silnika wykonane w serwisie Forda nie potwierdzało wypowiedzi warsztatu. Silnik przed montażem instalacji, po jej odłączeniu oraz po jej demontażu pracuje wzorcowo (przejechałem już bez gazu 60 tys. km). ukryj
dodano 03.05.2010 przez
Polecam warsztat w Radwanicach, Eko Alma . Bardzo sympatyczni i profesjonalni monterzy, widać że znają się na rzeczy.W każdym razie, ... więcejdrugi samochód też będę robił w tym warsztacie.Mechanik doradził mi reduktor Stefanelli Geo oraz listwęMaster.I trafił w dziesiątkę.Autko zachowuje się bez zastrzeżeń.Poleciłem ten warsztat wielu znajomym (Astra II,Octavia 1,8 Turbo,Vectra B,Vitara,Nissan Note itp.) - napewno nie zrobiłbym tego , gdyby nie zaufanie do firmy. Najbardziej cenię sobie w aucie z gazem wygodę przy tankowaniu , kiedy nie trzeba wysiadać i oczywiście punkt kulminacyjny - czyli kwota , którą płacę za pełny bak ! ukryj
dodano 04.03.2014 przez
Oprzyrządowanie Tomasetto, LandiRenzo i centralka AC Stag 4. Montaż wykonany poprawnie. Z czasem można się przyzwyczaić do lekkiego spadku mocy. ... więcejSpalanie rzędu 8,8 - 9,15 litra (z włączona klimą i światłami). Generalnie nie widzę żadnych problemów. Jedyne co, to trzeba sprawdzać luz zaworowy gdzieś co 35 tys. km. Sprawdzenie luzu to koszt raptem 150 zł. A kiedyś się naczytałem beznadziejnych opinii pseudofachowców na forach internteowych, że gaz nie nadaje się do tego silnika. Wszystko to guzik prawda. ukryj
dodano 24.04.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Focus

Skarbnica wiedzy o Ford Focus

Ciekawostki
dodano 16.12.2011 przez
Ford Focus I w czasie budowy nazywał się CW170. Nazwa Focus została wzięta z koncepcyjnego modelu z 1991 o nazwie Ghia. W 1995 pojawiły się…
dodano 09.08.2011 przez
W styczniu 2011r. na wystawie Consumer Electronics Show w Las Vegas zaprezentowano wersję całkowicie elektryczną - Ford Focus Electric
Sposoby wykonania czynności
dodano 25.07.2011 przez
Aby czynność była szybka i podszybie nie przeciekało po wymianie filtra postępuj według podanego schematu: 1.Znajdź kolegę, albo dwóch żeby było przyjemniej, raźniej i bezpieczniej…
dodano 25.07.2011 przez
Jeżeli komputer pokładowy ma odchyłkę we wskazaniach średniego spalania to można to skorygować ABY ZMIENIĆ USTAWIENIA KOMPUTERA NALEŻY: 1. Przekręcając kluczyk w stacyjce trzymać przycisk…
dodano 25.07.2011 przez
Problem polega na błędnym założeniu ze najbardziej w zdjęciu klapki przeszkadzają dwa uchwyty znajdujące się u góry. Należy oczywiście zdjąć obudowę akumulatora. Następnie odchylamy klapkę…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą