Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Focus/Focus C-Max

Jeden z najlepiej sprzedających się modeli Forda i jeden z najpopularniejszych przedstawicieli niższej klasy średniej (segment C). Debiutował w 1998 roku jako następca starzejącego się Escorta (choć Ford utrzymywał, że dzięki Focusowi zrywa z tradycją Escorta). Focus okazał się gigantycznym sukcesem amerykańskiego koncernu, przez pewien czas był nawet najchętniej kupowanym autem na świecie. Dotychczas kupiło go ponad 10 mln nabywców, wielokrotnie nagradzano (Samochód Roku po obu stronach Oceanu). Od 2011 roku dostępna jest trzecia generacja modelu.

Generacje Ford Focus

  • Wybierz generację: Ford Focus III (2011 - teraz)
    Ford Focus III
    Ford Focus III Sedan 1.6 EcoBoost 182KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Ford Focus III Sedan 1.6 EcoBoost 182KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Ford Focus III Sedan 1.6 EcoBoost 182KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu Ford Focus III Sedan 1.6 EcoBoost 182KM - galeria redakcyjna - kokpit Ford Focus III Sedan 1.6 EcoBoost 182KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu Ford Focus III Sedan 1.6 EcoBoost 182KM - galeria redakcyjna - tylna kanapa

    Ford Focus III

    Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu. Focus III pojawił się na rynku w 2011 roku. Zaprojektowano go zgodnie z nowymi założeniami koncepcji projektowej marki pod nazwą „Kinetic Design”. Podobnie jak jego poprzednik, model...

    więcej o Ford Focus III

  • Wybierz generację: Ford Focus II (2003 - 2011)
    Ford Focus II
    Ford Focus C-MAX  1.8 Trend - galeria redakcyjna - widok z przodu Ford Focus C-MAX  1.8 Trend - galeria redakcyjna - widok z tyłu Ford Focus C-MAX  1.8 Trend - galeria redakcyjna - lewy bok Ford Focus C-MAX  1.8 Trend - galeria redakcyjna - bagażnik Ford Focus C-MAX  1.8 Trend - galeria redakcyjna - tylna kanapa Ford Focus C-MAX  1.8 Trend - galeria redakcyjna - kierownica

    Ford Focus II

    Druga generacja modelu produkowana w latach 2004-2010. Pod względem stylistycznym Focus II nie odbiegał od swojego poprzednika, za to zwiększyły się jego rozmiary (był nawet rekordzistą segmentu C pod względem rozstawu osi i długości nadwozia) oraz...

    więcej o Ford Focus II

  • Wybierz generację: Ford Focus I (1998 - 2005)
    Ford Focus I
    Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - widok z przodu Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - lewy tylny reflektor - wyłączony Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - widok z tyłu Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - pełny panel przedni Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - drzwi kierowcy od wewnątrz Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - pełny panel przedni

    Ford Focus I

    Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w 1998 roku. Jego nazwa pochodząca od prototypu Ghia z 1991 roku do samej premiery była utrzymywana w tajemnicy. Pod względem stylistycznym, Focus kontynuował koncepcję New Edge stosowaną wcześniej w innych...

    więcej o Ford Focus I

Focus III

Oryginalna stylizacja zapewniła Focusowi pierwszej generacji ogromną popularność. W drugiej generacji stylistykę mocno „ugrzeczniono”, przez co auto nie wyróżniało się tak, jak poprzednik i nie powtórzyło jego sukcesu. Dlatego też projektując trzecie wcielenie swojego kompaktowego modelu, Ford postanowił opakować auto w całkowicie nowy design. Przód z masywnymi wlotami powietrza, bok z linią szyb zwężającą się ku tyłowi oraz tył z finezyjnymi lampami sprawiają, że auto wygląda bardzo świeżo.

Istną rewolucję w dziedzinie stylistyki przeszła również kabina pasażerska. Całkowicie nowy projekt kokpitu, typowy dla najnowszych produktów Forda, nadał wnętrzu awangardowy charakter. Niestety, nowoczesny styl nie poszedł w parze z ergonomią – obsługę przełączników utrudnia ich mnogość i nienajlepsze rozplanowanie. Narzekać nie można za to na wykończenie – zastosowane materiały są bardzo dobrej jakości, a spasowanie stoi na wysokim poziomie.

Pod względem przestronności, wnętrze Focusa wypada całkiem nieźle. Co prawda wyższym pasażerom będzie przeszkadzać z tyłu mocno opadający dach, jednak poza tym ilość miejsca należy uznać za zupełnie wystarczającą. Podobnie jest w przypadku kufra – nie jest rekordowo pojemny, ale z drugiej strony nie ma się też czego wstydzić. Dużym plusem kabiny pasażerskiej są fotele – wygodne i odpowiednio wyprofilowane.

Kontynuując tradycję poprzedników, Focus III może pochwalić się perfekcyjnymi własnościami trakcyjnymi. Zawieszenie „połyka” zakręty niczym auto sportowe, a układ kierowniczy daje prowadzącemu doskonały kontakt z autem. Co więcej, podwozie skutecznie wybiera wszelkie nierówności, „poddając się” tylko na naprawdę dużych dziurach.

Wystawiając do walki z Volkswagenem Golfem i Oplem Astrą swoje nowe dzieło, Ford zafundował mu przyzwoicie skalkulowany cennik. Na średnim poziomie kształtuje się standard wyposażenia – bez dopłaty otrzymujemy zestaw systemów wspomagających bezpieczeństwo i komplet poduszek powietrznych (czołowych, bocznych i kurtynowych), ale za klimatyzację czy radio z CD/MP3 musimy dopłacić.

Focus II

W stosunku do śmiało wystylizowanego poprzednika, Ford Focus II. generacji został mocno "ugrzeczniony", dzięki czemu stał się bardziej ponadczasowym pojazdem. Znacznie "doroślej" prezentuje się też jego wnętrze, szkoda tylko, że nie pokuszono się o zastosowanie lepszych materiałów wykończeniowych. Pomijając rzadko spotykany kabriolet, wnętrze obfituje w wolne miejsce, a siedzenia nadają się do dłuższych podróży. Rodzinom powinien spodobać się też bagażnik - już w hatchbacku oferuje niezłą pojemność, ale to kombi i sedan okazują się prawdziwymi mistrzami pakowności.

Gama silnikowa kompaktowego Forda robi wrażenie - najsłabsza jednostka 1.4 ma 80 KM, z kolei topowa 2.5 Turbo... niemal cztery razy więcej. Wśród motorów benzynowych najlepszym wyborem wydaje się wariant 1.6, który jest wystarczająco dynamiczny, oszczędny i niemal bezawaryjny. Wśród diesli natomiast najlepiej skusić się na motor 2.0 TDCi bez filtra cząstek stałych - świetne osiągi i rekordowo niskie spalanie łączy on z przyzwoitą niezawodnością. Tradycyjnie dla Focusa, świetnie zaprojektowane jest zawieszenie - zapewnia właściwości jezdne rodem z aut sportowych i jest przy tym komfortowe.

Kupno używanego kompaktu spod znaku niebieskiego owalu powinno rokować przyjemną eksploatację, bowiem mamy do czynienia z dopracowanym, solidnie zbudowanym autem o szerokim zapleczu tanich części zamiennych. Warunek spokojnego snu jest jeden - trzeba wybrać dobrą wersję silnikową i zadbany egzemplarz (niestety, dużo aut służyło we flotach albo uczestniczyło w poważnych kolizjach). Jeśli chodzi o typowe niedomagania Focusa II, wspomnieć należy o usterkach instalacji elektrycznej, defektach sprzęgła, dość szybkim zużyciu zawieszenia, a przede wszystkim problemach z dieslami (psują się koła zamachowe, turbosprężarki i wtryski).

Komentarze redakcji

Powagosław: Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane.
Luzacjusz: Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna.

Silniki Ford Focus

Ford Focus II - jaki silnik wybrać?

Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.

Publikacje o Ford Focus

Ceny i wyposażenie: Skoda Octavia vs konkurenci

Z analiz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku najczęściej wybieranymi kompaktami były modele Octavia, Focus, Astra, Golf, Auris i cee'd. W marcu do salonów zawitała nowa Octavia. Czy aspekt finansowy ułatwi jej utrzymanie dominacji?

Pomarańczowy zawrót głowy - Ford Focus ST
 
Nasz test Ford Focus ST,250 KM

Jak pech, to pech. Mocne auto z napędem na przód i pierwsze opady śniegu, to niezbyt udane połączenie. Z nadzieją na polepszenie pogody zasiadłem za kierownicą Focusa ST i ruszyłem ku nowej przygodzie.

Nowy Ford Focus kombi vs używane BMW serii 3 Touring

Używane auto z wyższej półki czy mniej wyszukany, ale fabrycznie nowy kompakt? Wybór nie jest prosty. Dość powiedzieć, że za identyczne pieniądze można mieć ulubieńca flot - Forda Focusa kombi, albo używane BMW serii 3 Touring z lat 2005-2009. Rozmiary karoserii oraz pojemności bagażników obu aut różnią...

Kompaktowe hatchbacki: Ford Focus 1.0 EcoBoost vs Mitsubishi Lancer Sportback 1.6
 
Nasz test Ford Focus 1.0 EcoBoost vs Mitsubishi Lancer Sportback 1.6

Samochody segmentu C są złotym środkiem pod względem ceny zakupu, komfortu, funkcjonalności oraz przestronności wnętrza. Świetnie sprawdzają się podczas jazdy po mieście, ale nie straszna im również wakacyjna eskapada.

Rozsądna propozycja - Ford Focus kombi 1.6 EcoBoost
 
Nasz test Ford Focus kombi 1.6 EcoBoost

Kompaktowy model Forda jest ceniony za świetne właściwości jezdne. Obcowanie z Focusem staje się naprawdę przyjemne, gdy pod maskę trafi motor, który będzie w stanie dotrzymać kroku charakterystyce zawieszenia. Bardzo rozsądną propozycję stanowi 150-konna jednostka 1.6 EcoBoost.

Przeczytaj pozostałe 19 artykułów o Ford Focus

Ford Focus na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford FocusautoWcentrum - społeczność Ford Focus

najwyższe oktanyAuta - Ford Focus

Ford Focus 76,47

Ford Focus 65,06

Ford Focus foczka 68,51

Ford Focus Czerwona FOKA 65,41

Ford Focus 71,60

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Focus

sunnyluk 65,25

tomek_krakow 63,45

lukas_auto 90,35

FORD2003 67,16

ahandy 65,08

marksz29 79,25

endriume24 87,00

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Focus

Zakup... po niemal 5 miesiącach poszukiwań
Zakup... po niemal 5 miesiącach poszukiwań Tak jak w tytule, długo szukałem auta, ale nie spieszyło mi się, z Golfa jestem ...
Serwis po 300 tyś. km
Serwis po 300 tyś. km Korzystając z wolnego długiego weekendu foczka poszła na serwis. Tak jak myślałe...
Nadszedł ten dzień - 300 000 KM!
Nadszedł ten dzień - 300 000 KM! Wczoraj pękła psychologiczna granica przebiegu. Silnik dalej chodzi jak pszczółk...
Urlop w Mielnie, wycieczka do Złotego Stoku i wymiana oleju
Urlop w Mielnie, wycieczka do Złotego Stoku i wymiana oleju Witam, mój urlop właśnie dobiega końca, czas wracać do obowiązków, ale po krótce...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Focus

od 48 900 zł do 120 650

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (85 - 250 KM): 1.0 EcoBoost, 1.0 EcoBoost 99g, 1.6 Duratec, 1.6 EcoBoost, 2.0 EcoBoost

 

Diesel (95 - 163 KM): 1.6 Duratorq TDCi DPF, 1.6 TDCi, 2.0 Duratorq TDCi DPF

Skrzynie biegów

manualna: 4-biegowa, 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Ford Focus
 

Najpopularniejsza wersja Ford Focus

Ford Focus 1.0 EcoBoost 125KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
radio / CD
komputer
ESP
elektryczne szyby
klimatyzacja
system nawigacji
szyberdach
podgrzewane fotele
tempomat
ksenony
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet dla palących - 40
Pakiet Family - 650
Pakiet Easy Driver1 - 1 650
Pakiet Easy Driver 2 - 3 350
Pakiet Easy Driver 3 - 2 800
Pakiet Easy Driver 4 - 4 500
Pakiet Winter 1 - 1 600
Pakiet Winter 2 - 1 300
Pakiet Trend Style 1 - 1 850
Pakiet Trend Style 2 - 2 950
Pakiet Trend Style 3 - 1 800
Pakiet Trend Style 4 - 2 800
Pakiet Comfort 2 - 3 200
Pakiet Comfort 2 B - 2 600
Pakiet przygotowujący do montażu haka holowniczego - 200
Pakiet Seat - 500
Pakiet Driver Assistant Plus - 5 900
Pakiet Comfort 1 - 3 000
Pakiet Comfort 3 - 1 800
Pakiet Business 2 - 5 500
Pakiet Stylizacyjny Nadwozia Ford Individual wersje 5dr i kombi - 3 400

Cena katalogowa

63 300

Zobacz ofertę Ford Focus 1.0 EcoBoost 125KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Ford Focus najczęściej porównywane z:

Opel Astra
1.6 SIDI Turbo ECOTEC (170 KM)
Honda Civic
1.8 i-VTEC (142 KM)
Renault Megane
dCi (95 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon STYLE Demonstracyjny SEAT Leon STYLE
Rocznik: 2013. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 1.2 105KM, benzynowy.
Cena: 84 185 zł 73 900 zł
Zyskujesz: 10 285 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 70 100 zł 55 900 zł
Zyskujesz: 14 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford Focus

Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 115 KM
130 000 km, 2010
34 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 85 KM
149 985 km, 2003
9 999 PLN
Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN

Ocena auta Ford Focus/Focus C-Max

  • Średnia ocena
    na podstawie 2819 opinii
  • 4,15
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Ford Focus Hatchback 1.8 16V (115 KM)

Jestem bardzo zadowolony z tego zakupu. Zważywszy że wiele ludzi odradzało mi forda (ford H... wort) skusiłem sie na ten model słysząc pochlebne opinie na temat jego zawieszenia i niezawodnego układu jezdnego. To wszystko potwierdziło się zaraz po pierwszych kilometrach i trwa do dzisiaj, myślę że dużą rolę odgrywa tutaj pojemność silnika gdyż przy 1,8l i 115kM silnik jest już odpowiedni do wakacyjnych wypadów z załączoną klimą i załadowanym bagażnikiem(1,6(90km) a napewno 1,4l(75km) wypadają o wiele słabiej podczas manewrów wyprzedzania... pełzają, no chyba że macie diselka alabo 2 litrówkę benzynkę) ogólnie samochód prezentuje się wyśmienicie ma ciekawy design tak na zewnątrz jak i w środku, był pionierem w swojej klasie jeśli chodzi o styl projektowania, który był wykorzystywany i powielany w innych projektach(np Citroen C4 mam nadzieję że moje następne autko... ale to już inna historia). Na zakończenie.... Auto polecam jak najbardziej. Usterki.... jak w każdym samochodzie, wszystko...

dodał: m.pluciennik@drukmedia.pl
Ford Focus Hatchback 1.6 16V (100 KM)

Fragment listu jaki przesłałem do Dealera FORD i Producenta - Przesłanie do mnie w wersji pisemnej tego co zostało powiedziane podczas jednej z wizyt w serwisie Ursyn Car: „Huk podczas odpuszczania pedału hamulca (powracają szczęki hamulcowe tylne) jest naturalnym zjawiskiem, takim samym jak dźwięki wydawane przez silnik – nie stwierdzamy usterki auta. - Przesłanie do mnie w wersji pisemnej tego co zostało powiedziane podczas jednej z wizyt w serwisie Summit Motor Poland: „Przeciekanie samochodu Ford Focus jest rzeczą czasami występującą w niektórych egzemplarzach dlatego też przy przeglądach rocznych zawsze uszczelniamy szybę przednią, a ponieważ u Pana zjawisko wystąpiło 10 miesięcy od zakupu oraz ponownie 8 miesięcy po naprawie - napotkał Pan ten problem. Równocześnie potwierdzamy, iż usterka ta może się powtarzać i zostanie Pan obciążony kosztem jej naprawy po upływie terminu gwarancji.

dodał: youtwo@o2.pl
Ford Focus Hatchback 5d 1.6 Duratec (100 KM)

Mam porównanie do starego focusa 1.6 i też 100KM - 3 lata użytkowania; nowy focus to przestronny wóz, pakowny z dobrymi materiałami we wnętrzu, "normalną" stylistyką, taki jaki powinien być samochód klasy C. A teraz z innej beczki: z tym silnikiem to krowa! Głośny okropnie! Mam nadzieję, że to się jeszcze jakoś ułoży, choć stary focus jakoś nie musiał się układać - od początku był cichy i tyle nie palił, przynajmniej 1 litr mniej. Skrzynia haczy, w starym było klik-klik. To jest to co mogę powiedzieć po 5-ciu dniach użytkowania. Ale :najlepsze" są opony!!! HANKOOK!!! Takie gumy znam z lanosa, matiza lub picanto. A tu proszę, niespodzianka - ford daje koreańskie gumki do swojego produktu na Polskę. Niestety ale po mokrym strach na nich jechać. Generalnie trochę się nim rozczarowałem, stary focus wcale nie był gorszy, był mniejszy ale w pewnych względach nowy mu nie dostaje i porównanie kuleje

dodał: Krzysztof
Ford Focus Sedan 1.6 16V (100 KM)

Samochodem przejechałem od maja 2002 roku 80 000 km. po drogach całej Europy. Nie miałem wrażenia, że będę musiał martwić się o naprawę. Prowadzi się doskonale dzięki zawieszeniu, które wg. mnie jest skonstruowane doskonale. Silnik pracuje bez zarzutu na wszystkich zakresach obrotów. Przyspieszenie jak na silnik 1600 cm3 pracuje równo i cicho. Brak klimatyzacji strefowej i komfortowego jasnego wnętrza nie powoduje dyskomfortu jazdy choć mogło by zwiększyć przyjemność prowadzenia. Duży plus jeśli chodzi o okresy międzyobsługowe 20.000 km i okresy wymiany filtrów (co 60 000) a także wymiana paska rozrządu i kontroli luzów zaworowych (co 160 tys. lub co 10 lat). Pojazd spełnił w pełni moje oczekiwania - podziękowania dla zaplecza technicznego w Domu Handlowym "Germaz" we Wrocławiu a szczególnie dla Pana Romana Sobczaka i Rafała Olborskiego za zrozumienie przy kontaktach z klientami

dodał: kubisie@yahoo.pl
Ford Focus Sedan 1.6 16V (100 KM)

Mam focusa z pierwszej ręki 2003r 1,6benz. Zaraz po kupnie pojawił się pisk pompy wodnej. W serwisie stwierdzili, że to wadliwa pompa. Po wymianie pompy przejechałem ok 8000 km pojawił mi się podobny pisk. W serwisie przyznali się że FORD przesłał im informację, że pompy o odpowiednich numerach są wadliwe i muszą je wymieniać ale przyczyną tego pisku jest płyn chłodzący (jego skład), który muszą również wymienić. Zaproszenia na wymianę pompy nie otrzymałem dopiero jak zauważyłem pisk to mi to powiedzieli SKANDAL. Drodzy "netowcy" dajcie znać czy to normalka w focusach? Biorąc pod uwagę cenę benzyny chcę go przerobić na gaz. W serwisie odradzają bo podobno focus ma pierścienie ceramiczne i gaz przyśpiesza ich zużycie. Szukam opinii kogoś kto przerobił swoje auto na gaz i potwierdza lub nie zdanie serwisantów POMOCY. Pozdrawiam biker kontakt: mbiker@op.pl, gg 3557141

dodał: mbiker@op.pl
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Focus

Ford Focus SVT 2002 Ford Focus Zetec S Ford Focus III Sedan Ford Focus RS MR Car Design Ford Focus III ST hatchback Ford Focus III ST Hatchback 5d 2.0 EcoBoost 250KM - galeria redakcyjna Ford Focus 2008 Ford Focus III Hatchback Facelifting (2014) Ford Focus Electric Ford Focus 2001
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Focus

  • 1.
  • 3,00 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2001r.
    dodał: Donato, 06.08.2011

    Hmm firma krzak ;]. Firma nie powinna wstawiac wogole tego komputera, zawsze beda problemy z ustawieniem pracy silnika. partacze których zatrudnia beda ci zawsze wmawiać ze niedziała instalacja winien jest samochód a nie ich instalacja gazowa.wymienicie swiece kable wiele innych rzeczy a po roku zmienia loklizacje swojego oddziału. np w pomorskim byli w gdansku potem przenieśli sie do gdyni teraz nabieraja ludzi w rumii. nie nabierajcie sie na numer z 5 letnia gwarancja do której trzeba dopłacić 200 zł. bo po roku znowu zmienia lokalizacje. w ciagu roku byłem u nich z 40 razy i tak mozna jezdzic w nieskonczonosc. nasze prawo jest tak słabe ze bedziecie sie bardzo długo sadzic i na tym zeruja. ciekawy jestem skad ten komuter maja gdzie to robia. bardzo dobrze wiedza ze ten koputer jest wadliwy a nadal to sprzedaja. chyba nakupowali tego pełno z chin i w magaznie trzymaja i wciskaja ludzią.

  • 2.
  • 3,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 1999r.
    dodał: FordFocus, 23.11.2008

    Instalacje zainstalowalem pomimo odradzania przez warsztat :-) Przez ostatnie 110.000 km dokonalem nastepujacych napraw instalacji: - na gwarancji: wielozawor lpg, komputer instalacji - po gwarancji: reduktor po 100.000 km (ok.600pln) I przy silniku: - regulacja luzow zaworowych co ok. 35.000 km - wymiana swiec, kabli i cewki zaplonowej co ok. 60.000 km Na gazie spalanie wzroslo wiecej niz sie spodziewalem i nie dalo sie tego wyregulowac, podobno Fordy tak maja :( Spalanie w miescie (Pb/lpg) 10 / 12,5 Spalanie w trasie (Pb/lpg) 7 / 10 Uwagi: na lpg przy okolo 140 km/h wzrasta temperatura silnika. Mechanicy twierdza ze to kwestia 2-3 stopni, jednak wskazowka wskaznika dochodzi do maksimum. Co dziwne, po usuniecu termostatu objaw ustepuje. I znowu, regulacje nie pomagaja :( Podsumowujac, finansowo jestem na PLUS :-)

  • 3.
  • 3,75 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 1999r.
    dodał: czarekfit, 15.01.2014

    Nigdy więcej nie zagazuję samochodu. To był dynamiczny, cichy w każdym zakresie obrotów, fajny silnik. Teraz buczy, rzęzi, jest wyrażnie słabszy. Wsiadałem do niego chętnie, lubiłem pojeździć, wcisnąć gaz. Teraz jeżdżę, bo muszę. Bo pracuję w innym mieście. Instalacja sekwencyjna, Tomasetto, Compact, Hana, 2200 zł. Ford Focus mk1, 1.6 16v, 1999 r., 212000 km przebiegu, na lpg 9000 km. To mój trzeci samochód z lpg, ale pierwszy, którego zagazowałem. Nigdy więcej tego nie zrobię. Auto z lpg kupię, ale lpg nie zamontuję. Przychylam się do zdania, że silniki przeznaczone do pracy na benzynie powinny pracować na benzynie. Auta na gaz tak, ale tylko przygotowane do tego fabrycznie.

  • 4.
  • 2,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 2002r.
    dodał: Piotr, 03.05.2010

    Instalacja nigdy nie działała poprawnie: wywoływała poważne zakłócenia w pracy silnika. Po kilkunastu wizytach w warsztacie, wymianie wielu wskazanych przez warsztat "niby-niesprawnych" części silnika, sporach z montażystą i producentem instalacji poddałem się i zdemontowałem instalację. Demontaż przeprowadziłem poza warsztatem montującym instalację, ponieważ instalacja nie kwalifikowała się do demontażu (!!!!!). Warto wspomnieć, że badanie silnika wykonane w serwisie Forda nie potwierdzało wypowiedzi warsztatu. Silnik przed montażem instalacji, po jej odłączeniu oraz po jej demontażu pracuje wzorcowo (przejechałem już bez gazu 60 tys. km).

  • 5.
  • 5,00 Ford Focus II 1.6 i 16V Ti-VCT (115KM) 2010r.
    dodał: DAEWOO, 04.03.2014

    Polecam warsztat w Radwanicach, Eko Alma . Bardzo sympatyczni i profesjonalni monterzy, widać że znają się na rzeczy.W każdym razie, drugi samochód też będę robił w tym warsztacie.Mechanik doradził mi reduktor Stefanelli Geo oraz listwęMaster.I trafił w dziesiątkę.Autko zachowuje się bez zastrzeżeń.Poleciłem ten warsztat wielu znajomym (Astra II,Octavia 1,8 Turbo,Vectra B,Vitara,Nissan Note itp.) - napewno nie zrobiłbym tego , gdyby nie zaufanie do firmy. Najbardziej cenię sobie w aucie z gazem wygodę przy tankowaniu , kiedy nie trzeba wysiadać i oczywiście punkt kulminacyjny - czyli kwota , którą płacę za pełny bak !

  • 6.
  • 4,50 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2000r.
    dodał: lukasz, 24.04.2011

    Oprzyrządowanie Tomasetto, LandiRenzo i centralka AC Stag 4. Montaż wykonany poprawnie. Z czasem można się przyzwyczaić do lekkiego spadku mocy. Spalanie rzędu 8,8 - 9,15 litra (z włączona klimą i światłami). Generalnie nie widzę żadnych problemów. Jedyne co, to trzeba sprawdzać luz zaworowy gdzieś co 35 tys. km. Sprawdzenie luzu to koszt raptem 150 zł. A kiedyś się naczytałem beznadziejnych opinii pseudofachowców na forach internteowych, że gaz nie nadaje się do tego silnika. Wszystko to guzik prawda.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Focus

Ford Focus

742 komentarze

518 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~EB Power~EB Power

Ekscytacje testami i tabelkami pomiarów to jedno, a rzeczywisty test w realu to zupełnie coś innego. Ze swojego doświadczenia powiem że 1.6 EB na trasie naprawdę jedzie i nie ma się do czego doczepić. Mam przejechane bez usterek 60 tys. km i nie zamieniłbym tego silnika na żadne TSI....

~EB Power~EB Power

https://

~EB~EB

Sprzeczacie się jak dzieci - ten szybszy, tamten wolniejszy, ten zawodny, tamten niezawodny, a wszystko zależy od szczęścia Ja mam EB z programem 211KM i 333 NM od początku i jeździ pięknie po prawie 100 tys. km i nic się nie sypie, kolega zaś ma TSI 140 KM z 2009r. i dramat serwisowy, ale czy to jest taką regułą to nie mam pojęcia, może są mniej i bardziej udane TSI. Z osiągami jest podobnie - jeden niby ten sam EB czy TSI będzie trochę szybszy, drugi wolniejszy - poczytajcie się na stronie vtecha jakie są rozrzuty produkcyjne - ano całkiem spore nieraz.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
56 738
Przejechany dystans
37 440 828 km
Zatankowanego paliwa
1 930 976 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 151
Wydanych pieniędzy
3 068 119 zł
Średnie wydatki na auto
1 372 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 124
Wydanych pieniędzy
3 998 975 zł
Średnie wydatki na auto
1 788 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 236)

Testy zderzeniowe Ford Focus

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Focus przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Focus 1.6 TDCI 'Trend', LHD
2011

Ford Focus
Ford Focus

Ford Focus
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Focus/Focus C-Max

Na podstawie 2830 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: kemot.d, dodano: 01.12.2011 14:57

Robiłem dwukrotnie test minimalnego spalania na trasie 100 km na rozgrzanym silniku raz jadąc ze średnią prędkością 70 km/h (raz za ciężarówką - 60-80 km/h, raz bez ciężarówki 60-90 km/h). Pod koniec odcinka komputer wskazywał przez chwilę 3,3, ale po wjeździe do miasta było już 3,4 (realne spalanie moło być nieco większe). Jeżdżę oszczędnie (praktykuję ecodriving), ale bez przesady i raczej przepisowo (pod warunkiem zachowania płynności jazdy). Realne średnie spalanie (obliczone na podstawie stosunku zatankowanych litrów do przejechanej na baku trasy a nie na podstawie komputera, gdyż zaobserwowałem różnicę między tymi dwoma metodami) waha się między 4,5 a 5,0 l/100km. Komputer wskazuje mi bardziej 4,0 - 4,5. Jestem bardzo zadowolony z TAKIEGO spalania tego auta. Nie spodziewałem się, że będzie aż tak dobrze!

pełny raport Ford Kombi 1.6 Duratorq TDCi

autor: Maciek, dodano: 12.07.2012 13:56

Autem jeździłem tylko 14 dni od samego początku (od nowości) Zrobiłem ponad 1500 km z czego polowe na trasie, połowę w mieście. Na polskich i czeskich odcinkach spalanie wynosiło początkowo 5.7, po kręceniu się po mieście 100 km skoczyło do 6.3, ostatecznie wyszło 6.55 (600 trasa - 100 miasto). Bez jakiś super oszczędności tylko przyspieszanie w większości do 5 k rpm i zmiana biegu oraz stała prędkość do max 110 km/h. Cała trasa 100% klimatyzacji. Po samym mieście ca. 130 tysięcy mieszkańców spalanie wyniosło 7.2 co uważam za rewelacyjny wynik przy krótkich odcinkach i włączonej klimatyzacji. Jednak jazda tak słabym silnikiem jest udręką i ciągłe kręcenie auta męczy nieco od hałasu. Wyprzedzanie tylko na najwyższych obrotach a i tak dla odważnych. Jednak dla spokojnych ludzi do miasta polecam.

pełny raport Ford Hatchback 5d 1.6 Duratec

autor: mw.terrapoint@g, dodano: 15.04.2009 20:10

Witam, moje subiektywne odczucie w materii zurzycia paliwa miało byc lepsze gdy producent zapewniał zuzycie średnie na poziomie 4,8 ltr, a na w cyklu pozamiejski 4,0 ltr. W praktyce wygląda to nieco inaczej. Rezultat ten w naszych realiach jest nie do osiągnięcia na co dzień, może w szczególnych warunkach tak, zdarzyło mi się nawet zejsc nie raz poniżej 4,0 ale auto było nieobciążone, teren delikatnie pagórkowaty miałem z wiatrem no i miało to miejce na dystansie rzędu 40 km z dominującą prędkością ok 80 km/h (5 bieg, 1700 obr/min), prędkośc ta była raczej stała. Zatem warunki prawie labolatoryjne... Przy większych prędkościach rzedu 130-150 km/h na niemieckich autostradach spalał ok 8 l. Uśredniając spradziłem odczyt z komputera po 3 pełnych zbiornikach ON Verva i wynik wynosił 4,8 w cyklu 75% poza terem zab, 25% w mieście, nie używałem klimy (wczesna wiosna), na oponach letnich, auto zazwyczaj niezaładowane (tylko kierowca) styl jazdy bardzo spokojny, ekonomiczny. Na zakończenie chciałbym dodac że auto to waży prawie 1400 kg netto, zatem ten silnik koncernu PSA jest bardzo oszczedny jak zresztą przystało na jednostke HDI, tylko to auto jest bardzo ciężkie, za ciężke...

pełny raport Ford Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Ford Focus/Focus C-Max

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Focus/Focus C-Max

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczy Ford Focus I

Ford Focus to kolejny model z nowej linii Forda, całkiem zmieniono stylistykę i wygląd zewnętrzny. Pojawiło się podobnie jak w Ka czy pumie sporo krągłości, zmieniła się cała linia nadwozia, kształt i ułożenie lamp. Samochód stał się bardziej nowoczesny. Premiera modelu nastąpiła w 1998 roku i do dziś...

Zobacz dane techniczne Ford Focus
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Focus, oglądali także