Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Focus/Focus C-Max

Jeden z najlepiej sprzedających się modeli Forda i jeden z najpopularniejszych przedstawicieli niższej klasy średniej (segment C). Debiutował w 1998 roku jako następca starzejącego się Escorta (choć Ford utrzymywał, że dzięki Focusowi zrywa z tradycją Escorta). Focus okazał się gigantycznym sukcesem amerykańskiego koncernu, przez pewien czas był nawet najchętniej kupowanym autem na świecie. Dotychczas kupiło go ponad 10 mln nabywców, wielokrotnie nagradzano (Samochód Roku po obu stronach Oceanu). Od 2011 roku dostępna jest trzecia generacja modelu.

Generacje Ford Focus

  • Wybierz generację: Ford Focus III (2011 - teraz)
    Ford Focus III
    Ford Focus III Sedan 1.6 EcoBoost 182KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Ford Focus III Sedan 1.6 EcoBoost 182KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Ford Focus III Sedan 1.6 EcoBoost 182KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu Ford Focus III Sedan 1.6 EcoBoost 182KM - galeria redakcyjna - kokpit Ford Focus III Sedan 1.6 EcoBoost 182KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu Ford Focus III Sedan 1.6 EcoBoost 182KM - galeria redakcyjna - tylna kanapa

    Ford Focus III

    Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu. Focus III pojawił się na rynku w 2011 roku. Zaprojektowano go zgodnie z nowymi założeniami koncepcji projektowej marki pod nazwą „Kinetic Design”. Podobnie jak jego poprzednik, model...

    więcej o Ford Focus III

  • Wybierz generację: Ford Focus II (2003 - 2011)
    Ford Focus II
    Ford Focus C-MAX  1.8 Trend - galeria redakcyjna - widok z przodu Ford Focus C-MAX  1.8 Trend - galeria redakcyjna - widok z tyłu Ford Focus C-MAX  1.8 Trend - galeria redakcyjna - lewy bok Ford Focus C-MAX  1.8 Trend - galeria redakcyjna - bagażnik Ford Focus C-MAX  1.8 Trend - galeria redakcyjna - tylna kanapa Ford Focus C-MAX  1.8 Trend - galeria redakcyjna - kierownica

    Ford Focus II

    Druga generacja modelu produkowana w latach 2004-2010. Pod względem stylistycznym Focus II nie odbiegał od swojego poprzednika, za to zwiększyły się jego rozmiary (był nawet rekordzistą segmentu C pod względem rozstawu osi i długości nadwozia) oraz...

    więcej o Ford Focus II

  • Wybierz generację: Ford Focus I (1998 - 2005)
    Ford Focus I
    Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - widok z przodu Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - lewy tylny reflektor - wyłączony Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - widok z tyłu Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - pełny panel przedni Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - drzwi kierowcy od wewnątrz Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - pełny panel przedni

    Ford Focus I

    Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w 1998 roku. Jego nazwa pochodząca od prototypu Ghia z 1991 roku do samej premiery była utrzymywana w tajemnicy. Pod względem stylistycznym, Focus kontynuował koncepcję New Edge stosowaną wcześniej w innych...

    więcej o Ford Focus I

Focus III

Podczas gdy oryginalna stylizacja pierwszego Focusa zrobiła na rynku niemałą furorę, bardziej stonowany następca został przyjęty dużo chłodniej. Biorąc to pod uwagę, Ford narysował trzecią generację tak, by potrafiła przyciągać uwagę. I choć względem finezyjnego protoplasty auto prezentuje się dużo poważniej, dzięki atrakcyjnej bryle, ciekawym przetłoczeniom i śmiałym detalom nie naraża estetów na nudę. W ramach liftingu z 2014 roku gruntownie odnowiono przedni pas nadwozia.

Skoro już o liftingu mowa, warto sprawdzić, co zmienił w środku. A zmienił bardzo dużo - przyniósł mocno przeprojektowaną konsolę centralną, w której zamiast małego ekraniku oraz gąszczu przycisków zaproponowano czytelny wyświetlacz i przejrzysty układ klawiszy. Pochwalić trzeba zegary, które oprócz ładnej formy proponują wyraźne przekazywanie informacji. Materiały użyte do wykończenia kokpitu są bardzo dobrej jakości, a montaż okazuje się dokładny.

W dobry nastrój wprawiają kierowcę ponadto dobra widoczność, łatwość znalezienia wygodnej pozycji za kółkiem, fotel łączący komfort z dobrym podparciem bocznym, jak również duża ilość wolnego miejsca. Tej brakuje z kolei na tylnej kanapie, gdzie Ford Focus III ustępuje młodszym konkurentom. Podobnie jest z bagażnikiem, który ma jednak w zanadrzu regularne kształty i niski próg załadunku. Wnętrze punktuje sporą liczbą funkcjonalnych schowków i skrytek.

Kompakt spod znaku błękitnego owalu zawsze przyciągał do siebie genialnym prowadzeniem, a opisywany model godnie kontynuuje tę wieloletnią tradycję. Zawieszenie trzyma samochód w ryzach w nawet najostrzejszych zakrętach, zaś układ kierowniczy daje prowadzącemu idealny kontakt z autem. Co więcej, sportowe prowadzenie idzie w parze z zaskakująco dobrym komfortem resorowania. Konstruktorom podwozia należą się więc słowa uznania.

Odwieczny rywal Opla Astry i Volkswagena Golfa został na szczęście rozsądnie wyceniony. Nie jest to najtańsza oferta w segmencie, ale stanowi złoty środek pomiędzy kwotą zakupu a proponowanymi osiągami silnika czy wyposażeniem. Jeśli chodzi o dodatki, do Forda Focusa możemy zamówić sporo pomysłowych gadżetów oraz garść elektronicznych systemów podnoszących bezpieczeństwo czynne.

Focus II

W stosunku do śmiało wystylizowanego poprzednika, Ford Focus II. generacji został mocno "ugrzeczniony", dzięki czemu stał się bardziej ponadczasowym pojazdem. Znacznie "doroślej" prezentuje się też jego wnętrze, szkoda tylko, że nie pokuszono się o zastosowanie lepszych materiałów wykończeniowych. Pomijając rzadko spotykany kabriolet, wnętrze obfituje w wolne miejsce, a siedzenia nadają się do dłuższych podróży. Rodzinom powinien spodobać się też bagażnik - już w hatchbacku oferuje niezłą pojemność, ale to kombi i sedan okazują się prawdziwymi mistrzami pakowności.

Gama silnikowa kompaktowego Forda robi wrażenie - najsłabsza jednostka 1.4 ma 80 KM, z kolei topowa 2.5 Turbo... niemal cztery razy więcej. Wśród motorów benzynowych najlepszym wyborem wydaje się wariant 1.6, który jest wystarczająco dynamiczny, oszczędny i niemal bezawaryjny. Wśród diesli natomiast najlepiej skusić się na motor 2.0 TDCi bez filtra cząstek stałych - świetne osiągi i rekordowo niskie spalanie łączy on z przyzwoitą niezawodnością. Tradycyjnie dla Focusa, świetnie zaprojektowane jest zawieszenie - zapewnia właściwości jezdne rodem z aut sportowych i jest przy tym komfortowe.

Kupno używanego kompaktu spod znaku niebieskiego owalu powinno rokować przyjemną eksploatację, bowiem mamy do czynienia z dopracowanym, solidnie zbudowanym autem o szerokim zapleczu tanich części zamiennych. Warunek spokojnego snu jest jeden - trzeba wybrać dobrą wersję silnikową i zadbany egzemplarz (niestety, dużo aut służyło we flotach albo uczestniczyło w poważnych kolizjach). Jeśli chodzi o typowe niedomagania Focusa II, wspomnieć należy o usterkach instalacji elektrycznej, defektach sprzęgła, dość szybkim zużyciu zawieszenia, a przede wszystkim problemach z dieslami (psują się koła zamachowe, turbosprężarki i wtryski).

Komentarze redakcji

Powagosław: Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane.
Luzacjusz: Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna.

Silniki Ford Focus

Ford Focus III - jaki silnik wybrać?

W Focusie też zawitały 3-cylindrowe motory benzynowe z doładowaniem. 1.0 Ecoboost startuje z mocą 100KM i w tym wariancie zapewnia przeciętną dynamikę. Znacznie przyjemniejsza jest wersja 125-konna – elastyczna i chętna do pracy już poniżej 2000 obr./min. Miłośnicy bardziej konserwatywnych silników powinni się z kolei zainteresować poczciwym 1.6l. Podstawowa, 85-konna wersja jest za słaba, ale wariant 105 lub 125KM jeździ już całkiem nieźle – wymaga tylko wspinaczki po obrotach. Warto rozważyć też diesla, jeśli w grę wchodzi niskie spalanie. 1.6 TDCi 95KM to propozycja dla spokojnych kierowców, ale ten o mocy 105- i 115KM w zupełności wystarczy do jazdy na co dzień. Coś ostrzejszego? Doładowany motor benzynowy 1.6 Ecoboost oferuje od 150 do 182KM, a moc diesla 2.0 dochodzi do 163KM. Z tymi jednostkami można już czerpać sporo przyjemności z jazdy i świetnego zawieszenia. A jest przecież jeszcze wersja 2.0 250KM i RS…

Ford Focus II - jaki silnik wybrać?

Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.

Publikacje o Ford Focus

Ford Focus Kombi - wzorowy lifting
 
Nasz test Ford Focus Kombi 1.5 TDCi 120 KM

Ford Focus to jeden z synonimów słowa "hatchback". Choć przygodę z pierwszą generacją rozpoczęliśmy właśnie od takiej wersji nadwozia, to i kombi zyskało bardzo dużą popularność. Taki też samochód, dwie generacje i parę liftingów później, trafił do nas na testy. Oto nowy Ford Focus Kombi.

Seat Leon Cupra vs konkurenci

Wybór hot hatcha nie jest prostym zadaniem. Szczególnie, gdy oczekujemy kompromisów - świetnych osiągów i rozsądnego spalania, efektownego, ale funkcjonalnego nadwozia, bogatego wyposażenia i przystępnej ceny. Jak Leon Cupra wypada na tle konkurentów?

Ford Focus - w jeszcze lepszej formie
 
Nasz test Ford Focus Kombi 2.0 TDCi

Facelifting Focusa nie ograniczył się do odświeżenia karoserii i zmiany kilku detali wnętrza. Ford poprawił istotne mankamenty kompaktowego modelu - wprowadził nowy system multimedialny i pozbył się przeładowanej przyciskami konsoli środkowej.

Ceny i wyposażenie: Skoda Octavia vs konkurenci

Z analiz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku najczęściej wybieranymi kompaktami były modele Octavia, Focus, Astra, Golf, Auris i cee'd. W marcu do salonów zawitała nowa Octavia. Czy aspekt finansowy ułatwi jej utrzymanie dominacji?

Pomarańczowy zawrót głowy - Ford Focus ST
 
Nasz test Ford Focus ST,250 KM

Jak pech, to pech. Mocne auto z napędem na przód i pierwsze opady śniegu, to niezbyt udane połączenie. Z nadzieją na polepszenie pogody zasiadłem za kierownicą Focusa ST i ruszyłem ku nowej przygodzie.

Przeczytaj pozostałe 21 artykułów o Ford Focus

Ford Focus na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford FocusautoWcentrum - społeczność Ford Focus

najwyższe oktanyAuta - Ford Focus

Ford Focus 1.6 SilverX 71,80

Ford Focus 68,64

Ford Focus 74,22

Ford Focus 72,26

Ford Focus Służbowy Fusek 74,29

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Focus

deckboy 75,06

deeptrip 97,74

elfer 86,48

michalwro 66,02

wojcikpat 61,66

brzozzhems 97,28

FORD2003 66,91

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Focus

Zmiana na zimówki
Zmiana na zimówki Temperatura nocami zaczęła niestety spadać poniżej zera, więc nadszedł czas, aby...
Już prawie 10tys. km
Już prawie 10tys. km i silnik lata jakby lepiej tzn.nabrał elastyczności,łatwiej się wkręca i czuć te...
Nowe wycieraczki
Nowe wycieraczki Nadszedł czas kiedy oryginalne fordowskie wycieraczki, po ponad roku użytkowania...
Montaż sterownika radia
Montaż sterownika radia Otóż zachciało mi się montażu kolejnej zabawki do samochodu- tym razem padło na ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Focus

od 48 900 zł do 310 760

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (85 - 250 KM): 1.0 EcoBoost, 1.0 EcoBoost 99g, 1.5 EcoBoost, 1.6 Duratec, 1.6 EcoBoost, 1.6 Ti-VCT, 2.0 EcoBoost

 

Diesel (95 - 163 KM): 1.5 TDCi, 1.5 TDCi ECOnetic, 1.6 Duratorq TDCi DPF, 1.6 TDCi, 2.0 Duratorq TDCi DPF, 2.0 TDCi

Skrzynie biegów

manualna: 4-biegowa, 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Ford Focus
 

Najpopularniejsza wersja Ford Focus

Ford Focus 1.0 EcoBoost 125KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
radio / CD
komputer
ESP
elektryczne szyby
klimatyzacja
system nawigacji
szyberdach
podgrzewane fotele
tempomat
ksenony
centralny zamek

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet dla palących - 40
Pakiet Family - 650
Pakiet Easy Driver1 - 1 650
Pakiet Easy Driver 2 - 3 350
Pakiet Easy Driver 3 - 2 800

Cena katalogowa

64 300

Zobacz ofertę Ford Focus 1.0 EcoBoost 125KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Ford Focus najczęściej porównywane z:

Audi A3
2.0 TDI clean diesel (150 KM)
Volkswagen Golf
2.0 TSI (220 KM)
Dacia Logan
1.5 dCi FAP (75 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Focus Titanium Ford Focus Titanium
Rocznik: 2012. Przebieg: 127 820 km. Silnik: 1.6 70KM .
Cena: 42 900 zł
Ford Focus 1.6 TDCi Trend Ford Focus 1.6 TDCi Trend
Rocznik: 2011. Przebieg: 105 057 km. Silnik: 1.6 70KM .
Cena: 34 900 zł

Używane Ford Focus

Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 115 KM
130 000 km, 2010
34 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 85 KM
149 985 km, 2003
9 999 PLN
Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN

Ocena auta Ford Focus/Focus C-Max

  • Średnia ocena
    na podstawie 2819 opinii
  • 4,15
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Ford Focus Hatchback 1.8 16V (115 KM)

Jestem bardzo zadowolony z tego zakupu. Zważywszy że wiele ludzi odradzało mi forda (ford H... wort) skusiłem sie na ten model słysząc pochlebne opinie na temat jego zawieszenia i niezawodnego układu jezdnego. To wszystko potwierdziło się zaraz po pierwszych kilometrach i trwa do dzisiaj, myślę że dużą rolę odgrywa tutaj pojemność silnika gdyż przy 1,8l i 115kM silnik jest już odpowiedni do wakacyjnych wypadów z załączoną klimą i załadowanym bagażnikiem(1,6(90km) a napewno 1,4l(75km) wypadają o wiele słabiej podczas manewrów wyprzedzania... pełzają, no chyba że macie diselka alabo 2 litrówkę benzynkę) ogólnie samochód prezentuje się wyśmienicie ma ciekawy design tak na zewnątrz jak i w środku, był pionierem w swojej klasie jeśli chodzi o styl projektowania, który był wykorzystywany i powielany w innych projektach(np Citroen C4 mam nadzieję że moje następne autko... ale to już inna historia). Na zakończenie.... Auto polecam jak najbardziej. Usterki.... jak w każdym samochodzie, wszystko...

dodał: m.pluciennik@drukmedia.pl
Ford Focus Hatchback 1.6 16V (100 KM)

Fragment listu jaki przesłałem do Dealera FORD i Producenta - Przesłanie do mnie w wersji pisemnej tego co zostało powiedziane podczas jednej z wizyt w serwisie Ursyn Car: „Huk podczas odpuszczania pedału hamulca (powracają szczęki hamulcowe tylne) jest naturalnym zjawiskiem, takim samym jak dźwięki wydawane przez silnik – nie stwierdzamy usterki auta. - Przesłanie do mnie w wersji pisemnej tego co zostało powiedziane podczas jednej z wizyt w serwisie Summit Motor Poland: „Przeciekanie samochodu Ford Focus jest rzeczą czasami występującą w niektórych egzemplarzach dlatego też przy przeglądach rocznych zawsze uszczelniamy szybę przednią, a ponieważ u Pana zjawisko wystąpiło 10 miesięcy od zakupu oraz ponownie 8 miesięcy po naprawie - napotkał Pan ten problem. Równocześnie potwierdzamy, iż usterka ta może się powtarzać i zostanie Pan obciążony kosztem jej naprawy po upływie terminu gwarancji.

dodał: youtwo@o2.pl
Ford Focus Hatchback 5d 1.6 Duratec (100 KM)

Mam porównanie do starego focusa 1.6 i też 100KM - 3 lata użytkowania; nowy focus to przestronny wóz, pakowny z dobrymi materiałami we wnętrzu, "normalną" stylistyką, taki jaki powinien być samochód klasy C. A teraz z innej beczki: z tym silnikiem to krowa! Głośny okropnie! Mam nadzieję, że to się jeszcze jakoś ułoży, choć stary focus jakoś nie musiał się układać - od początku był cichy i tyle nie palił, przynajmniej 1 litr mniej. Skrzynia haczy, w starym było klik-klik. To jest to co mogę powiedzieć po 5-ciu dniach użytkowania. Ale :najlepsze" są opony!!! HANKOOK!!! Takie gumy znam z lanosa, matiza lub picanto. A tu proszę, niespodzianka - ford daje koreańskie gumki do swojego produktu na Polskę. Niestety ale po mokrym strach na nich jechać. Generalnie trochę się nim rozczarowałem, stary focus wcale nie był gorszy, był mniejszy ale w pewnych względach nowy mu nie dostaje i porównanie kuleje

dodał: Krzysztof
Ford Focus Sedan 1.6 16V (100 KM)

Samochodem przejechałem od maja 2002 roku 80 000 km. po drogach całej Europy. Nie miałem wrażenia, że będę musiał martwić się o naprawę. Prowadzi się doskonale dzięki zawieszeniu, które wg. mnie jest skonstruowane doskonale. Silnik pracuje bez zarzutu na wszystkich zakresach obrotów. Przyspieszenie jak na silnik 1600 cm3 pracuje równo i cicho. Brak klimatyzacji strefowej i komfortowego jasnego wnętrza nie powoduje dyskomfortu jazdy choć mogło by zwiększyć przyjemność prowadzenia. Duży plus jeśli chodzi o okresy międzyobsługowe 20.000 km i okresy wymiany filtrów (co 60 000) a także wymiana paska rozrządu i kontroli luzów zaworowych (co 160 tys. lub co 10 lat). Pojazd spełnił w pełni moje oczekiwania - podziękowania dla zaplecza technicznego w Domu Handlowym "Germaz" we Wrocławiu a szczególnie dla Pana Romana Sobczaka i Rafała Olborskiego za zrozumienie przy kontaktach z klientami

dodał: kubisie@yahoo.pl
Ford Focus Sedan 1.6 16V (100 KM)

Mam focusa z pierwszej ręki 2003r 1,6benz. Zaraz po kupnie pojawił się pisk pompy wodnej. W serwisie stwierdzili, że to wadliwa pompa. Po wymianie pompy przejechałem ok 8000 km pojawił mi się podobny pisk. W serwisie przyznali się że FORD przesłał im informację, że pompy o odpowiednich numerach są wadliwe i muszą je wymieniać ale przyczyną tego pisku jest płyn chłodzący (jego skład), który muszą również wymienić. Zaproszenia na wymianę pompy nie otrzymałem dopiero jak zauważyłem pisk to mi to powiedzieli SKANDAL. Drodzy "netowcy" dajcie znać czy to normalka w focusach? Biorąc pod uwagę cenę benzyny chcę go przerobić na gaz. W serwisie odradzają bo podobno focus ma pierścienie ceramiczne i gaz przyśpiesza ich zużycie. Szukam opinii kogoś kto przerobił swoje auto na gaz i potwierdza lub nie zdanie serwisantów POMOCY. Pozdrawiam biker kontakt: mbiker@op.pl, gg 3557141

dodał: mbiker@op.pl
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Focus

Ford Focus 2001 Ford Focus III Sedan 1.6 EcoBoost 182KM - galeria redakcyjna Ford Focus III ST Hatchback 5d 2.0 EcoBoost 250KM - galeria redakcyjna Ford Focus I RS Ford Focus III Sedan Facelifting (2015) Ford Focus III Hatchback Facelifting (2014) Ford Focus III ST kombi Ford Focus WRC-S Ford Focus ECOnetic Ford Focus I
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Focus

  • 1.
  • 3,00 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2001r.
    dodał: Donato, 06.08.2011

    Hmm firma krzak ;]. Firma nie powinna wstawiac wogole tego komputera, zawsze beda problemy z ustawieniem pracy silnika. partacze których zatrudnia beda ci zawsze wmawiać ze niedziała instalacja winien jest samochód a nie ich instalacja gazowa.wymienicie swiece kable wiele innych rzeczy a po roku zmienia loklizacje swojego oddziału. np w pomorskim byli w gdansku potem przenieśli sie do gdyni teraz nabieraja ludzi w rumii. nie nabierajcie sie na numer z 5 letnia gwarancja do której trzeba dopłacić 200 zł. bo po roku znowu zmienia lokalizacje. w ciagu roku byłem u nich z 40 razy i tak mozna jezdzic w nieskonczonosc. nasze prawo jest tak słabe ze bedziecie sie bardzo długo sadzic i na tym zeruja. ciekawy jestem skad ten komuter maja gdzie to robia. bardzo dobrze wiedza ze ten koputer jest wadliwy a nadal to sprzedaja. chyba nakupowali tego pełno z chin i w magaznie trzymaja i wciskaja ludzią.

  • 2.
  • 3,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 1999r.
    dodał: FordFocus, 23.11.2008

    Instalacje zainstalowalem pomimo odradzania przez warsztat :-) Przez ostatnie 110.000 km dokonalem nastepujacych napraw instalacji: - na gwarancji: wielozawor lpg, komputer instalacji - po gwarancji: reduktor po 100.000 km (ok.600pln) I przy silniku: - regulacja luzow zaworowych co ok. 35.000 km - wymiana swiec, kabli i cewki zaplonowej co ok. 60.000 km Na gazie spalanie wzroslo wiecej niz sie spodziewalem i nie dalo sie tego wyregulowac, podobno Fordy tak maja :( Spalanie w miescie (Pb/lpg) 10 / 12,5 Spalanie w trasie (Pb/lpg) 7 / 10 Uwagi: na lpg przy okolo 140 km/h wzrasta temperatura silnika. Mechanicy twierdza ze to kwestia 2-3 stopni, jednak wskazowka wskaznika dochodzi do maksimum. Co dziwne, po usuniecu termostatu objaw ustepuje. I znowu, regulacje nie pomagaja :( Podsumowujac, finansowo jestem na PLUS :-)

  • 3.
  • 3,75 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 1999r.
    dodał: czarekfit, 15.01.2014

    Nigdy więcej nie zagazuję samochodu. To był dynamiczny, cichy w każdym zakresie obrotów, fajny silnik. Teraz buczy, rzęzi, jest wyrażnie słabszy. Wsiadałem do niego chętnie, lubiłem pojeździć, wcisnąć gaz. Teraz jeżdżę, bo muszę. Bo pracuję w innym mieście. Instalacja sekwencyjna, Tomasetto, Compact, Hana, 2200 zł. Ford Focus mk1, 1.6 16v, 1999 r., 212000 km przebiegu, na lpg 9000 km. To mój trzeci samochód z lpg, ale pierwszy, którego zagazowałem. Nigdy więcej tego nie zrobię. Auto z lpg kupię, ale lpg nie zamontuję. Przychylam się do zdania, że silniki przeznaczone do pracy na benzynie powinny pracować na benzynie. Auta na gaz tak, ale tylko przygotowane do tego fabrycznie.

  • 4.
  • 2,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 2002r.
    dodał: Piotr, 03.05.2010

    Instalacja nigdy nie działała poprawnie: wywoływała poważne zakłócenia w pracy silnika. Po kilkunastu wizytach w warsztacie, wymianie wielu wskazanych przez warsztat "niby-niesprawnych" części silnika, sporach z montażystą i producentem instalacji poddałem się i zdemontowałem instalację. Demontaż przeprowadziłem poza warsztatem montującym instalację, ponieważ instalacja nie kwalifikowała się do demontażu (!!!!!). Warto wspomnieć, że badanie silnika wykonane w serwisie Forda nie potwierdzało wypowiedzi warsztatu. Silnik przed montażem instalacji, po jej odłączeniu oraz po jej demontażu pracuje wzorcowo (przejechałem już bez gazu 60 tys. km).

  • 5.
  • 5,00 Ford Focus II 1.6 i 16V Ti-VCT (115KM) 2010r.
    dodał: DAEWOO, 04.03.2014

    Polecam warsztat w Radwanicach, Eko Alma . Bardzo sympatyczni i profesjonalni monterzy, widać że znają się na rzeczy.W każdym razie, drugi samochód też będę robił w tym warsztacie.Mechanik doradził mi reduktor Stefanelli Geo oraz listwęMaster.I trafił w dziesiątkę.Autko zachowuje się bez zastrzeżeń.Poleciłem ten warsztat wielu znajomym (Astra II,Octavia 1,8 Turbo,Vectra B,Vitara,Nissan Note itp.) - napewno nie zrobiłbym tego , gdyby nie zaufanie do firmy. Najbardziej cenię sobie w aucie z gazem wygodę przy tankowaniu , kiedy nie trzeba wysiadać i oczywiście punkt kulminacyjny - czyli kwota , którą płacę za pełny bak !

  • 6.
  • 4,50 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2000r.
    dodał: lukasz, 24.04.2011

    Oprzyrządowanie Tomasetto, LandiRenzo i centralka AC Stag 4. Montaż wykonany poprawnie. Z czasem można się przyzwyczaić do lekkiego spadku mocy. Spalanie rzędu 8,8 - 9,15 litra (z włączona klimą i światłami). Generalnie nie widzę żadnych problemów. Jedyne co, to trzeba sprawdzać luz zaworowy gdzieś co 35 tys. km. Sprawdzenie luzu to koszt raptem 150 zł. A kiedyś się naczytałem beznadziejnych opinii pseudofachowców na forach internteowych, że gaz nie nadaje się do tego silnika. Wszystko to guzik prawda.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Focus

Ford Focus

742 komentarze

518 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~EB Power~EB Power

Ekscytacje testami i tabelkami pomiarów to jedno, a rzeczywisty test w realu to zupełnie coś innego. Ze swojego doświadczenia powiem że 1.6 EB na trasie naprawdę jedzie i nie ma się do czego doczepić. Mam przejechane bez usterek 60 tys. km i nie zamieniłbym tego silnika na żadne TSI....

~EB Power~EB Power

https://

~EB~EB

Sprzeczacie się jak dzieci - ten szybszy, tamten wolniejszy, ten zawodny, tamten niezawodny, a wszystko zależy od szczęścia Ja mam EB z programem 211KM i 333 NM od początku i jeździ pięknie po prawie 100 tys. km i nic się nie sypie, kolega zaś ma TSI 140 KM z 2009r. i dramat serwisowy, ale czy to jest taką regułą to nie mam pojęcia, może są mniej i bardziej udane TSI. Z osiągami jest podobnie - jeden niby ten sam EB czy TSI będzie trochę szybszy, drugi wolniejszy - poczytajcie się na stronie vtecha jakie są rozrzuty produkcyjne - ano całkiem spore nieraz.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
65 681
Przejechany dystans
42 470 198 km
Zatankowanego paliwa
2 242 409 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 125
Wydanych pieniędzy
3 489 345 zł
Średnie wydatki na auto
1 372 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
15 435
Wydanych pieniędzy
4 685 393 zł
Średnie wydatki na auto
1 842 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 544)

Testy zderzeniowe Ford Focus

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Focus przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Focus 1.6 TDCI 'Trend', LHD
2011

Ford Focus
Ford Focus

Ford Focus
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Focus/Focus C-Max

Na podstawie 2969 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Mikołaj, dodano: 24.02.2015 22:59

Na plus powiem latem w granicach 5,5l przy ekonomicznej jeździe w trasie, opony standart. Rekord 4,9l zanotowałem po zatankowaniu droższej ropy i max. ekonomicznie :) ale w mieście inna bajka 7-8l latem a zimą ok.9l , w ciężkich warunkach 10 l. Użytkowałem 3,5 roku a KAŻDEJ ! ZIMY miałem problem z odpalaniem tego 6 - 9 letniego focusa. Miał już wcześniej regenerowane wtryski, kupowany z salonu, 1 pewny właściciel. Na początek akumulator do wymiany, potem świece żarowe, wymienili filtr paliwa aby stwierdzić że rozrusznik do wymiany. Wymieniłem ,było lepiej. I znowu problem z odpalaniem już przy temp. +5 st. Ogólnie w niskich. Oddałem i słyszałem że wymagał kolejnych napraw. Tak więc pozostał zgrzyt z tych kaprysów z odpalaniem. Poza tym rudy zaatakował tylną klapę , progi i drzwi, auto nie było garażowane. A podwozie całkowicie rude jak zmora.. Nie było wcześniej zabezpieczane..

pełny raport Ford Kombi 1.8 TDCi

autor: rys13k, dodano: 05.02.2010 18:13

Instalacja BRC SEQUENT 24. Spalanie w Krakowie, na odcinkach około 6-8km bardzo często w korkach. Ale w mieście nie liczył bym na zejście poniżej 9,5l/100km. W tarasie do 100km/h bez częstego wyprzedzania można zejść do około 7,5l gazu na setkę, ale przy normalnej jeździe do 130 można zmieścić się w okolicach 8l. Autostrada 140-170km/h okolo 9,3. Benzyny nie cały litr mniej. Nie wiem jak innych, ale mnie takie spalanie satysfakcjonuje. O awaryjności się nie wypowiadam, bo mam samochód 5m-c i tylko olej wymieniłem. Nic nie stuka ani nie puka. Przy rzekomym przebiegu około 150tys. łyka około 200ml oleju na 1000km. W sklepie i serwisie specjalizującym się w obsłudze forda dowiedziałem się, że przy silnikach 1.6 16v były problemy z pierścieniami (po prostu były słabej jakości), często spotykali się z tym że silniki te brały olej, goście mówili że przy silnikach 1.8 i 2.0 nie ma tego problemu. Ogólnie samochód bardzo fajny i wygodny :). Ale gdybym miał jeszcze raz kupować to wybrałbym silnik 2.0 albo właśnie 1.8.

pełny raport Ford Hatchback 1.6 16V

autor: user, dodano: 18.02.2014 14:04

Nabyłem auto w 2012 z przebiegiem 118211(serwisowane w fordzie do 2010-przebieg 110530), auto jeździ tylko na benzynie, trafił mi sie dobry egzemplarz od I właściciela, auto krajowe, poprzednik dbał o auto. Jak na swój wiek i przebieg od zakupu + 25000, wymieniłem spręzyny przód,+poduszka skrz.biegów, lakierowanie progów + nadkoli i alu 14". Przekonałem się do tego auta pozytywnie, prowadzenie pewne, typowy rodzinny dupowóz, 100KM w zupełności na miasto i okolice wystarczy, przy jeździe ponad 120KM/h wzrasta poziom hałasu w kabinie, cóż wyciszenie nie jest mocna stroną. Auto lekkie przy jeździe powyżej 100KM/h na autostradzie odczuwasz każdy powiew na aucie, ale bez urwania głowy. Auto godne polecenia = cena do jakości, ale...fordowska blaszka lubi być zadbana więc wyczulenie na rdzę, póki co bez większych awarii po roku na polskich drogach

pełny raport Ford Kombi 1.6 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Ford Focus/Focus C-Max

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Focus/Focus C-Max

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczy Ford Focus I

Ford Focus to kolejny model z nowej linii Forda, całkiem zmieniono stylistykę i wygląd zewnętrzny. Pojawiło się podobnie jak w Ka czy pumie sporo krągłości, zmieniła się cała linia nadwozia, kształt i ułożenie lamp. Samochód stał się bardziej nowoczesny. Premiera modelu nastąpiła w 1998 roku i do dziś...

Zobacz dane techniczne Ford Focus
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Ford Focus III 1.5 TDCi 120KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Focus, oglądali także