Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo III Kombi

wyspiarz@autograf.pl, 18 lat temu
Silnik 2.0 TDCi 130KM 96kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 0 tys. km
Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z tego wózka. Jest dynamiczny i pojemny. Ma ogromny uciąg dla przyczepy, rewelacyjnie trzyma się drogi. Nie jest przesadnie przy tym sztywny, choć też nie należy do ´francuzików´. Wymaga trochę przyzwyczajenia się. Ale auto w mojej opini o ciekawym wyglądzie, nowoczesne, bezawaryjne. Osobiści dbam o przeglądy i wymiany materiałów eksploatacyjnych. Fabryczne klocki wytrzymały 80 000 km, wg mnie to sporo. Do oleju silnikowego (Mobil 1/ 0w40) dodaję Roil Treatment - to żaden silikon czy telflon, to technologia w Polsce nie znana. Wydłuża żywotność motoru, uszczelnia przez ´nadspawanie´ ubytków na powierzchniach tartych. Stosuję też Roil do skrzyń biegów - jako uzupełniacz. To oczywiście inna mieszanina choć nazwa taka sama. Generalnie daję za całokształt 5 pkt. bo tak czuję.
Wrażenia
5,0
Silnik
Co tu dużo mówić, ten motorek to majstersztyk - 330 Nm już od 1750 obrotów, doskonała dynamika i elastyczność. Kultura praca tego Common Rail´a też bez zarzutu.
4,0
Skrzynia biegów
Wstawiłbym i 5 pkt. ale czasem coś tam nie wejdzie jak trzeba. Ale generalnie jedna z lepszych skrzynek z jakimi miałem do czynienia (było, nie było to 24 samochód w moim życiu, nie licząc służbowych).
5,0
Układ jezdny
Nie na darmo cały układ jezdny i napęd przeniesiono do Jaguar´a X-type. To o czymś świadczy. Zresztą aktualne propozycje Volvo też są oparte na tych rozwiązaniach jezdnych.
Komfort
4,0
Widoczność
Ponieważ to kombi... to wstecz jest słabo. Z przodu też zbyt masywne słupki przednie, ale pozycja za kierownicą i regulacje kierownicy i fotela dają dobre pole widzenia.
4,0
Ergonomia
Nie jest źle, może ciut niewygodne umieszczenie włącznika świateł awaryjnych. Za to przełączniki zespolone i inne typowe bez zastrzeżeń. Także sterowanie radiem przy kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na kombi to zimą szybko wypełnia się ciepłem, skuteczna klimatyzacja no i ogrzewane szyby i lusterka.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest nawet dość ciasnawo dla tęgich osób. Tył to ogromna przestrzeń.
4,0
Wyciszenie
W niektórych zakresach prędkości cicho, ale po przekroczeniu 160 km/h jest po prostu głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko zależy od nogi. Średnio to 6 l ON/100 km. Ale jak mi się nie śpieszy to zszedłem do 3,8 - kręciłem max 2000 obr. i nie przekraczałem 90 km/h. Ale wtedy jedziemy spokojnie 1400 km na zbiorniku!!! Producent w oficjalnych materiałach pisze coś o 780 :)
3,0
Stosunek jakość/cena
Przy dzisiejszym zalewie aut używanych można taki samochód nabyć za rozsądne pieniądze. Ceny modeli w salonach są wysokie, ale uzasadnione jakością auta. Samochody z segmentu D znanych marek kosztują z reguły od 50 do 100% więcej. Zupełnie nie rozumiem po co przepłacać? Tylko dla nazwy?
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli coś się dzieje to bardziej z mojej winy niż auta.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Podobnie jak wyżej. A poważna awaria wtryskiwacza była spowodowana złej jakości paliwem. A trzeba zaznaczyć, że nabywam ON tylko w tzw. ´dobrych stacjach´. Na codzień stosuję ON Ultimate ze stacji BP lub (gdy nie ma alternatywy BP) Extra Diesel z Shell´a.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Mondeo III Kombi