Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max I Van Facelifting

Paweł, 13 lat temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford S-Max I Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW od 2010 - Oceń swoje auto
4,54
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wysiszenie - lepsze niż w poprzednim modelu. Bluetooth - nie myślałem, że be dzie taki przydatny.
5,0
Całokształt
To drugi S-Max w posiadaniu (pierwszy 2007 r). Samochód porządny, wszechstronny i ładny. Jak wszędzie mogą sie zdarzyć mniejsze lub większe wpadki ale biorąc pod uwagę całokształt to nie ma lepszego auta w tej klasie i cenie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo dobrze radzi sobie z ciężkim przecież autem. Pewnie dlatego, że ma jakieś 10% więcej mocy niż katalogowo. Nie przenosi na kabinę wibracji. Elastyczności może brakować powyżej 150 km/h ale załatwia to chip, po którym moc wzrasta do 180-190 KM, a moment 300-340 Nm.
5,0
Skrzynia biegów
Nic dodać nic ująć. Biegi wchodzą bardzo dobrze i są dobrze zestopniowane.
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie kapitalne. Komfort jazdy wyższy niż w modelu sprzed liftingu (przynajmniej tak mi się wydaje), ale jak ktoś szuka \"kanapowca\" niech kupi coś innego. Nic natomiast w zawieszeniu nie stuka czy trzeszczy.
Komfort
4,0
Widoczność
Manewry na parkingu bez czujników parkowania tylko dla odważnych. Cofając łatwo by przeoczyć coś lub co gorsza kogoś. W trasie wyższa pozycja za kółkiem, ogromna szyba przednia i duże lusterka gwarantuja dobrą widoczność.
4,0
Ergonomia
Nie ma się do czego przyczepić. Wszystko pod ręką. Plus za sterowanie radiem z kierownicy w standardzie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i klima to jedne z niewielu rzeczy za które można się przyczepić. Klimatyzacja ma drobne problemy ze schłodzeniem tyłu (3 rząd), a ogrzewanie (mimo iż ciepłe powietrze dmucha niedługo po porannym rozruchu) potrzebuje czasu by nagrzać dużą kabinę. Przydatny przycisk \"max\" ratuje trochę sytuację wspomagając nagrzewanie wnętrza i odparowując szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni mnóstwo. Nawet w trzecim rzędzie można wygospodarować przyzwoitą jego ilość. Trzeba jednak poprzesuwać fotele dwóch pierwszych do przodu.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie lepsze niż w modelu sprzed liftu choć i tam nie można narzekać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ze zużyciem paliwa wiadomo: ile wlejesz tyle spali. Zależnie od nastroju kierowcy raz więcej raz mniej. Ceny przeglądów nie odbiegaja od innych modeli popularnych marek. Przeglądw ASO po 80 tys. (w poprzednim S-Maxie) z dodatkowo wymianą tarczy i klocków z przodu i klocków z tyłu jakieś 2 tys.
5,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę ceny w cenniku nie wygląda to kolorowo ale po wizycie w salonach można wyrwać atrakcyjne rabaty. Wtedy po krótkiej analizie nie można go nie kupić.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic. W poprzednim S-Maxie też było dobrze (poza rozregulowującymi sie ksenonami).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z racji przebiegu- brak. Ale jak mam okazję wspomnieć to w starszym S-Maxie przy 78 tyś km padło turbo. Wymiana w ASO 5,5 tys. Zakup nowego w internecie + wymiana + olej, filtr.... -2.300. Nie było za to innych problemów typu zawieszenie, wtryski... przynajmniej na razie (92 tys km)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford S-Max I Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford S-Max I Van Facelifting