Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max I Van Facelifting

Miłośnik ESMAKSÓW, 8 lat temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford S-Max I Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
4,31
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : gaz w podłogę po zachodnich autostradach, ON dobrej jakości i spalanie 8,4 ( i to wielokrotnie) naprawde mnie zaskoczył ( na polskiej ropie około 10 l/100)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : radzo słabiutkie zabezpieczenie blach (korozja pod anteną CB radia) skorodowany pas pomiędzy szybą przednia a panoramicznym dachem
Przeniesienie napędu : power shift to nie jest przeskok w porównaniu do poprzedniego automatu, szarpie w korkach i brutalnie przeżuca biegi przy gwałtownym autostradowym przyśpieszaniu
4,0
Całokształt
Jeden z najfajniejszych rodzinnych samochodów. Panorama dach czy ACC czy przednia szyba solara to naprawdę extra udogodnienia
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na taką rodzinną "furmanke" wspaniały moment obrotowy wystarczający. nie wiem jak z "manualem" ale z automatem auto naprawde fajnie przyśpiesza. Motor jest dość oszczędny. Jeżdżąc dośc szybko bo na pograniczu 190 (powyżej tempomat nie działa )auto spala na polskim ON 9,5 na niemieckim ON 8,5
3,0
Skrzynia biegów
Power Shift jest słabiutki, szarpie w korkach, brutalnie przełącza biegi przy znacznym przyśpieszaniu. Poprzednio miałem smaxa z klasycznym automatem i było znacznie lepiej. W starym automacie się nie wyminiało oleju i filtrów -tak zalecał ford a nowym to dość kosztowne
4,0
Układ jezdny
ładnie "wybiera nierówności, precyzyjny na zakrętach, promień skrętu przyzwoity. Końcówki drążków, silent blocki, elementy zużywalne naprawde w przyzwoitych cenach, masa zamienników
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Bajka, Smax to jest WAGON. rodzina 4 osoby, dwoje dzieci w fotelikach + pies + zakupy + narty deska i wózek :) troche ogranicza ładowność wyjeżdżana podłoga Mam ją ale nie jest warta swojej ceny Jedyny plus to pod samym stokiem narciarskim można swobodnie narty założyć
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
nieciekawie zwłaszcza z tyłu albo za gorąco albo za zimno bardzo śłabe nawiewy w słupkach bo te na dole jak to w rodzinnym wozie wiecznie zawalone różnościami, szyby parują na długich trasach nie pomaga grzanie szyb przednich i tylnych
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca full dla wszystkich. No można by się czepiś słabiutkiej wentylacji w bagażniku. Psisko w lecie w trasie ma przerąbane
3,0
Wyciszenie
w mieście i na krótkich trasach do przyjęcia ale na autostradzie tragedia ! powyżej 140 -170 łomot niesamowity. Wprawdzie mierzony decybelomierzem z komórki ale jest za głośno . Co ciekawe w okolicy 200 km/h łomot jakby mniejszy :) Jeździmy z rodziną na dugich trasach po zachodnich autostradach i naprawdę jest nieprzyjemnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
części tanie jak barszcz, masa zamienników. Polecam ASO forda w niemczech austrii i czechach . Ceny w porónaniu do PL pozytywnie zaskakują
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma lepszego auta rodzinnego nie produkuje rodzinnego vana, mercedes od czasów Vaneo też nie. Jedynie BMW Grand Tourer. Jak okaże się że fajny (umowiłem się na jazdę probną ) to ... chodź z drugiej strony SMax II jest zaje...y ale fordy mi sie już znudziły 3 smaxy pod rząd
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
TMC nie rozpoznawał sygnału w niemczech za to tylko czeski . Serwis w DE (za darmo ) poradził sobie z tym błyskawicznie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
o dziwo żadnych nie było
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford S-Max I Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford S-Max I Van Facelifting