Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max I Van Facelifting

W, 8 lat temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 77 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Ford S-Max I Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
3,46
16% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Kiedy kupowałem auto, kierowałem się stosunkiem jakości/wielkości auta do ceny. Ford wydawał się sensownym rozwiązaniem - średnia półka cenowa auta oraz serwisu - tak przynajmniej mi się wydawało...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Słaba jakość materiałów wykończenia wnętrza oraz zewnętrznych samego auta; ogniska rdzy; pękające plastiki
Silnik : zaliczyłem katastrofę - zapowietrzenie + zatarcie common raila...
Układ elektryczny : Wiecznie obecne "chochliki" z elektroniką - ciągle coś nie działa
2,0
Całokształt
1 właściciel, kupione (nowe) w Polsce w 2011. Serwisowane w ASO. Skrzynie biegów M6 (manualna, 6 biegów). Auto ma bardzo fajne właściwości jezdne, a silnikowi i skrzyni biegów - manualnej!, nic nie można zarzucić (jak działają). Duża przestrzeń i wygoda, pełne! 5 miejsc. Świetny samochód rodzinny z "nutką" sportowej agresji. Wieczne problemy i usterki, co prawda "****rele" ale np. rdza na masce nowego (rdza wystąpiła w 2012) auta kupionego w 2011 z salonu doprowadza do furii. Odpadająca rączka od ręcznego, 3 po kupnie padł przepływomierz. BRAK miejsca i samego koła zapasowego - trzeba wozić w bagażniku. Kolejną wadą jest najgłupszy system montażu bagażnika na dach, w dziejach historii - absolutne nieporozumienie. Jakość materiałów wykorzystanych do wykończenia oraz samej blachy i ozdób, pozostawia mały niesmak - nie jest to super jakość. Mimo wielu wspaniałych chwil w tym aucie, nie polecam.
Wrażenia
3,0
Silnik
Było dobrze, dopóki się nie zapowietrzył, w skutek wyrwania wężyka - przelewu z wtrysków. Pompa wysokiego ciśnienia w silniku zmielona + wtryski do wymiany. Koszt naprawy ~13k zł; Całokształt pokryty przez dodatkowe ubezpieczenie Forda, jednak przez 1.5 miesiąca byłem bez auta i musiałem wywalczyć to w Ford Polska - łatwo nie było, a opieszałość i ignorancja firmy graniczyła z bezczelnością. Pocieszeniem było sprawnie działające ASO - przynajmniej tam byli "ludzie" :) 3 miesiące po zakupie strzelił przepływomierz;
3,0
Skrzynia biegów
Po drugim roku auto nie chce wrzucać wstecznego, trzeba wbić jedynkę, przesprzęglić i wtedy dopiero wsteczny wskakuje. Poza tym ładnie pracuje. Fenomenalna 4ka (olbrzymi zasięg i przyśpieszenie) - najlepszy bieg w tym aucie.
4,0
Układ jezdny
Wyjątkowo czuły układ jezdny, najmniejsze nierówności na kołach czy oponach skutkują mocnym drżeniem całej kierownicy. Poza tym bez większych zastrzeżeń.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń - jest dobrze.
5,0
Ergonomia
Czuje się w nim jak w swojej drugiej skórze. Ma jednak kilka wad. Jedną z nich jest aerodynamika pojazdu, która powoduje że szyba czołowa to istny magnes na kamienie. Wymiana takiej szyby (z podgrzewaniem) to ok 3.5k zł; Jeżdżę głównie obwodnicą trójmiasta, a przez tych 5 lat miałem już dwukrotnie wymienianą szybę - za każdym razem przez kamień.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Genialne podgrzewanie szyby + system "Air Max". Zima z tym autem to bajka - rozmrożone i gotowe do jazdy w 3min (za sprawą podgrzewanej szyby czołowej i elektrycznej nagrzewnicy). Klima raczej sprawna, ale przy 4 osobach, zimą, mocno paruje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest naprawdę duuużo przestrzeni - w drugim rzędzie, środkowe siedzenie jest pełnym siedzeniem a nie 1/2 jak w większości aut. Każdy fotel (łącznie z drugim rzędem) ma regulację - przód/tył + kąt oparcia. W bagażniku (wersja 5 osobowa) mieszczą się 2 dorosłe dogi niemieckie - wyprostowane.
4,0
Wyciszenie
Nie męczy, jazda jest przyjemna. Auto ma lekki pomruk (diesel), ale jest dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Powiem tak, używam 100% mocy silnika i powyżej 10l/100km nigdy mi nie wszedł. Zazwyczaj, średnio ~9l/100km. Ekonomiczność zależy od stylu jazdy kierowcy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko o taki poziom wyposażenia + taką przestrzeń w tym przedziale cenowym
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Koszmar, koszmar i jeszcze raz koszmar. Wyłysiałem i osiwiałem przez to auto. Wiecznie coś. Znają mnie wszyscy mechanicy i doradcy w warsztacie... Mam wrażenie że to za karę.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kilka poważnych usterek - przepływomierz, zapowietrzenie i zatarcie silnika - obszerne naprawy.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford S-Max I Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford S-Max I Van Facelifting