Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Accord VII Sedan

trampen@go2.pl, 14 lat temu
Silnik 2.0 i-VTEC 16V Sport 155KM 114kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 70 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Accord VII Sedan 2.0 i-VTEC 16V Sport 155KM 114kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Nic mnie nie zaskoczyło ;-): spodziewałem się, że autko będzie maksymalnie dopracowane, mając na uwadze poprzednie generacje Accorda.
5,0
Całokształt
Jeśli podoba Ci się sylwetka tego autka to warto je kupić. Jego obsługa jest praktycznie bezkosztowa. Wymieniasz tylko elementy eksploatacyjne i jeździsz. Niezawodny silnik to zdecydowany atut tego auta. Gdy trzeba, to ma niezłego "kopa". Dynamiczny podczas wyprzedzania. Biegi zmienia się bardzo płynnie. Auto bardzo dobrze radzi sobie z nierównościami dróg. Można to zauważyć jadąc np. polną drogą. Na trasach szybkiego ruchu, przy dużych szybkościach, dobrze trzyma się zakrętów. Wnętrze auta bardzo przestrzenne. Każdy czuje się komfortowo podczas jazdy. Z przodu i z tyłu podłokietniki. Ze względu na to, iż pokonuję miesięcznie ok. 2500-3000km postanowiłem założyć instalację LPG. Dzięki niej płacę średnio 2 razy mniej za paliwo. Do założenia instalacji byłem przekonany w 100%, mając bardzo dobre doświadczenia z poprzedniego Accorda (przejechałem 150 tys. km na gazie). Oczywiście sam typ instalacji LPG jest nieprzypadkowy, więcej opisałem tutaj: http://www.honda.gda.pl/smf/index.php/topic,31213.msg16454307.html#msg16454307 (trzeba się wcześniej zarejestrować). Umieściłem tam wykresy z hamowni porównujące przebiegi zmiany mocy i momentu w funkcji obrotów dla benzyny i gazu. W aucie występują dwie wady fabryczne, które kwalifikują elementy do bezpłatnej wymiany w ASO (nawet jeśli autko nie jest już na gwarancji): 1) parujące od wewnątrz reflektory przednie (np. po deszczowej pogodzie) 2) wiązka przewodów doprowadzająca zasilanie do świateł w tylnej klapie (po pewnym czasie użytkowania mogą pękać w niej przewody, wiec lepiej wymienić). Przed zakupem spodziewałem się, że autko będzie maksymalnie dopracowane, mając na uwadze poprzednie generacje Accorda i to się potwierdziło.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niezawodny silnik to zdecydowany atut tego auta. Gdy trzeba ma niezłego "kopa". Dynamiczna podczas wyprzedzania.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi zmienia się bardzo płynnie.
5,0
Układ jezdny
Auto bardzo dobrze radzi sobie z nierównościami dróg. Można to zauważyć jadąc np. polną drogą. Na trasach szybkiego ruchu dobrze trzyma się na zakrętach przy dużych szybkościach.
Komfort
5,0
Widoczność
W tym miejscu warto napisać, że problem parowania przedniej szyby praktycznie nie istnieje dzięki sprawnemu, szybkiemu mechanizmowi odparowywania.
4,0
Ergonomia
Typowy sedan, trzeba sobie przyswoić umiejętność manewrowania takim "gabarytem" ;-). Czasem przydałyby się czujniki cofania.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja to użyteczna funkcjonalność. Zimą, przy niskich temperaturach, w samochodzie zaczyna się robić ciepło dopiero po rozgrzaniu się silnika.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wnętrze auta bardzo przestrzenne. Każdy czuje się komfortowo podczas jazdy. Z przodu i z tyłu podłokietniki.
4,0
Wyciszenie
W poprzednim Accordzie (V gen.) przy wyższych prędkościach musiałem zagłuszać silnik głośniejszą muzyką. W tej wersji autko wyciszono już lepiej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ze względu na to, iż pokonuję miesięcznie ok. 2500-3000km postanowiłem założyć instalację LPG. Dzięki niej płacę średnio 2 razy mniej za paliwo. Do założenia instalacji byłem przekonany w 100%, mając bardzo dobre doświadczenia z poprzedniego Accorda (150 tys. km na gazie). Oczywiście sam typ instalacji LPG jest nieprzypadkowy, więcej opisałem tutaj: http://www.honda.gda.pl/smf/index.php/topic,31213.msg16454307.html#msg16454307 (trzeba się wcześniej zarejestrować) umieściłem tam wykresy z hamowni porównujące przebiegi zmiany mocy i momentu w funkcji obrotów dla benzyny i gazu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W aucie występują dwie wady fabryczne, które kwalifikują do bezpłatnej wymiany w ASO (nawet jeśli autko nie jest już na gwarancji): 1) parujące od wewnątrz reflektory przednie (po deszczowej pogodzie) 2) wiązka przewodów doprowadzająca zasilanie do świateł w tylnej klapie (po pewnym czasie użytkowania auta mogą pękać w niej przewody, wiec lepiej wymienić)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 16V Sport 155KM 114kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Accord VII Sedan 2.0 i-VTEC 16V Sport 155KM 114kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,00 zł
7,3
l/100km
11,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Accord VII Sedan