Szukaj

Ocena kierowcy - Honda FR-V

Tomek, 10 lat temu
Silnik 1.8i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Honda FR-V 1.8i-VTEC 140KM 103kW 2007-2009 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Prawie bezusterkowy samochód (drugi mam audi A4 B7 2.0tdi 140km) i przy Audi pod wzgl. utrzymania honda błyszczy...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Kiepska powłoka lakiernicza
Zawieszenie : Tylne "kładące się" zawieszenie
4,0
Całokształt
Jestem właścicielem tego autka od nowości w full wersji (biksenony, skóra itd). Zakup w salonie w marcu 2008. Przestronność i awaryjność(a bardziej jej brak) na 6+. Ma trzy wady: bardzo wrażliwy lakier, hałas i spalanie(zejście poniżej 10l w trybie mieszanym to sztuka
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bezproblemowy. Jedna usterka na 180 tkm, a mianowicie padła cewka na 3 cyl. (wymiana na używkę 250zł) i wymiana uszczelki z planowaniem głowicy przy 180 tkm (ale to efekt przejechania 140tkm na gazie (instalacja Stag4 Eko)
4,0
Skrzynia biegów
Trochę długie przełożenia, chyba ze wzgl na typ auta. W civic'u ta sama kombinacja z silnikiem 1.8 całkiem inaczej wkręca się na obroty
4,0
Układ jezdny
na 180tkm z przedniego zawieszenia padły tylko środkowe gumy na stabilizatorze za 50zł/kpl w ASO więc rewelacja jeżeli brać pod uwagę polskie drogi. Z tylnym zawieszeniem było więcej roboty. Generalnie FRV ma problem z kładącymi się tylnymi kołami - przy 120tkm konieczna była wymiana wszystkich sworzni wahacza razem z regulacyjną (2x4szt) i wymiana sprężyn (suma 1200zł z roboc) ponieważ kąt kół dochodził do 4'
Komfort
3,0
Widoczność
Ograniczona widoczność do tyłu i duże przednie słupki (parę razy nie zauważyłem pieszych ;-))
4,0
Ergonomia
b.u.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód bardzo szybko się nagrzewa w lecie (czarny lakier i kiepska wewn izolacja) i nawet automatyczna klima czasami nie daje rady. W zimie termostat z grzałką działa rewelacyjnie, efektem jest bardzo szybkie nagrzanie wnętrza i przełaczenie zas na gaz.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2x3 siedzenia - nic dodać nic ująć. Środkowy przedni fotel służący jako podłokietnik z 4 uchwytami na napoje to rewelacja!
2,0
Wyciszenie
Najgorszy punkt autka z powodu bardzo miernego wyciszenia. Cały szum z kół i spod maski leci do kabiny
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na 180tkm oprócz standardowych wymian płynów, filtrów i klocków 2 awarie nie przekraczające 1500zł w tym 1200 ze wzgl na nasze drogi - więcej pisać nie trzeba
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód w salonie kosztował 103 tys. zł brutto. Kupiony jako 3 os. ciężarówka pozwolił na odliczenie całego vat'u i jednorazowej amortyzacji co dało oszczędność 38 tys.zł więc koszt po odliczeniach wyszedł 65tys. - za tą cenę nie kupi się już teraz tak przestronnego i bezawaryjnego auta
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda FR-V 1.8i-VTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,50 zł
8,8
l/100km
10,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda FR-V