Silnik
: małe spalanie. Ale trzeba się nauczyć jeździć tym autem. Niski wyniki byłem w stanie osiągnąć dopiero po kilku miesiącach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: drgania przy drugim biegu
Inne
: słabe spryskiwacze szyb
Karoseria
: żle spasowane blachy
4,0
Całokształt
Mam mieszane uczucia. Z jednej strony pardzo praktyczne auto: duża przestrzeń w kabinie, wielki bagażnik, silnik który ma swoje zalety, dobrze wykończone wnętrze. Z drugiej strony blachy na zewnątrz spasowane tak jakby montaż był po pijaku albo robiony po omacku. O kłopotach z dostępem auta, tzn. jego brakiem wspominaćnie będę, bo to nie wina auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik ma swoje zalety. Nie będzie pasował wielbicielom dociskania gazu, gdyż 130 koni z dużą budą szału nie robi. W dodatku powyżej 130km/h robi się głośno. Gdzie więc zalety ? Spalanie. Można jeździć naprawdę ekonomicznie.
Trasa Piotrków-Kielce piątek po południu - jazda w rządku czyli tak jak wszyscy 90km/h. Spalanie 4,9l. Urlop w górach, ciągle klima, jazda z prędkościami górskimi (60-90 km/h) spalanie 5,5-6 litrów.
Normalne użytkowanie po połowie trasa miasto, spalanie 6,2 l.
Zima, urlop w Alpach średnie spalanie 7,2 (autostrady + dużo sniegu na bocznych drogach i ciągle góra-dół)
5,0
Skrzynia biegów
Brak zarzutów, takie skrzynie powinny być we wszystkich autach
3,0
Układ jezdny
Byłoby bardzo dobrze, gdyby nie to, że na dwójce zwłaszcza przy zimnym silniku pojawiają sie jakieś drgania. Temat troche problematyczny, bo żona nie czuje. Potem gdy silnik jest ciepły zjawiska nie zauważam. Temat rozwojowy. Co ciekawe w której z wcześniejszych ocen użytkowni również o tym wspomina. Nie wiem czy to problem generalny, czy tylko w moim modelu.
Komfort
5,0
Widoczność
brak zarzutów
5,0
Ergonomia
Już wspominałem - jeśli chodzi o zagospodarowanie wnętrza to mistrzostwo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zarzutów choć z wciśnietym przyciskiem ECONO klimatyzacja w automacie za długo trzyma na obiegu zamknietym. Mam wrażenie, że chce poddusić pasażerów. Wystarczy jednak zrezygnować z trybu ECON a obieg zaraz sie otwiera.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cud miód. Wzór dla innych aut.
3,0
Wyciszenie
Przy wyższych obrotach jest głosno. Co tu dużo mówić, mój stary Jazz to oaza spokoju w porównaniu do HRV. Auto ewidentnie projektowane na maksymalną europejska prędkość 130km/h. Potem robi się głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa - niskie. Pozostałe rzeczy trudno mówić po roku ale jeżeli będzie tak jak w innych hondach które miałem, nie będzie problemu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie blacharka spasowana jakby auto składały przedszkolaki (z całym szacunkiem do przedszkolaków) byłoby doskonale. Ale za duże pieniądze trzeba zapłacić za tę ewidentną fuszerkę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słabe spryskiwacze. Albo ustawiamy żeby dobrze spryskiwały przy małych prędkościach i wtedy przy dużych pryskają w wycieraczki albo ustawiamy na duże prędkości i wtedy jak stoimy to opryskujemy dach. Serwis walczył ale poległ. O drganiach na dwójce juz wspominałem
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W ciągu pierwszego roku brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i-VTEC 130KM 96kW
[l/100km]