Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Jazz III

Karol, 8 lat temu
Silnik 1.2 i-VTEC 90KM 66kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 34 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Honda Jazz III 1.2 i-VTEC 90KM 66kW 2008-2015 - Oceń swoje auto
4,69
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Bardzo wszechstronny samochód. Kupiony jako drugi do jazdy po mieście, sprostał również wyzwaniu na wyjazd wakacyjny do Hiszpanii. 2 os. dorosłe + 2 dzieci i bagaże. Układ bagażnika, miejsce pod tylną kanapą pozwoliło wygospodarować przestrzeń bagażową maksymalnie efektywnie. Żadnych toreb w kabinie, wszystko przymocowane pod siedzeniami lub za siatką w bagażniku. Nie było kompromisów, zabraliśmy wszystko, co miało się zmieścić w Avensis! Po tym doświadczeniu i bardzo komfortowej podróży doceniliśmy ten samochód!
Wrażenia
5,0
Silnik
Na autostradzie jak się rozbuja to daje radę 160km/h trzymać bez żadnych problemów. Dynamika oczywiście gorsza, ale to zwykłej jazdy w zupełności wystarczająca.
4,0
Skrzynia biegów
W miarę precyzyjna, krótkie skoki. Nie ma problemów ze zmianą biegu.
4,0
Układ jezdny
Dosyć sztywny, nie lubi dziurawych dróg. Za to na równej nawierzchni rewelacja. Świetne trzymanie na zakrętach. ESP nie ma co robić.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na auto klasy B, to nie testowałem lepszego. W wersji Trend wszystko co potrzeba, ale bez przesady :)
5,0
Ergonomia
Bardzo wygodne siedzenia! Doskonała pozycja za kierownicą i dobrze dobrane zagłówki. Widoczność do przodu znakomita, do tyłu gorzej.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj kiepski wynik. Duże parowanie szyb, mimo wielu zabiegów (chłodzenie przed zamknięciem, wietrzenie, preparaty na szybę, osuszanie gumowych dywaników...) W deszczowe dni bez klimy ani rusz... Gorzej jak jest poniżej zera i klima się nie załącza... Ogrzewanie bardzo wolno nabiera temperaturę zimą. W ciągu lata wszystko OK, klima daje radę mimo małej pojemności układu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
REWELACJA! Na tę klasę samochodu nie znam lepszego wyniku. Mało tego przebija auta klasyfikowane wyżej.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre. 160km/h autostradą i słucham radia bez zbędnego podgłaśniania. Na postoju nie słychać silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po 2,5 roku koszt przejechania 1km to 0,57zł (pełne zestawienie kosztów: paliwo, przeglądy, drugi zestaw opon, ubezpieczenie, myjnie, itp). Cena pierwszego przeglądu 830zł. drugiego 740zł. Spalanie na podstawie tankowań: średnie całkowite przez 34kkm: 6,36l, około 80% to miasto, więc wynik rewelacja (te 20% to w większości droga do Hiszpanii więc 120-160km/h)
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód zakupiony trochę przypadkowo jako nowy w salonie, ze znacznym rabatem. Więc w moim przypadku bardzo korzystnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po miesiącu od wyjazdu z salonu rozregulowała się zbieżność. Po korekcji wszystko ok do teraz :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i-VTEC 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Jazz III