Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Trajet

RobJack, 11 lat temu
Silnik 2.0 CRD i 112KM 82kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 285 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Trajet 2.0 CRD i 112KM 82kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
4,69
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wszystko :)
5,0
Całokształt
Bałem się kupna, ale jestem bardzo mile zaskoczony. Auto bardzo warte zakupu. Kupił bym go jeszcze raz stoją przed decyzją kupna. Dobrze wygląda, łatwo się prowadzi, jest przestrzenne, i bezpieczne. To czego oczekiwałem od rodzinnego auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje idealnie. Lekko wchodzi na obroty. Odpala za każdym razem. Miałem przypadek zaświecenia się kontrolki silnika, podczas przyspieszenia, auto zgasło (takie zabezpieczenie- na szczęście), diagnostyka od razu wykazała pasek rozrządu którego nie zmieniłem po zakupie.
5,0
Skrzynia biegów
AUTOMATYCZNA skrzynia sprawuje się wręcz idealnie. Miałem obawy bo wcześniej jeździłem manualem, ale automat jest po prostu świetny.Biegi wchodzą bezstopniowo praktycznie nieodczuwalna zamian biegów dla pasażera kierowca wszystko delikatnie poczuje w końcu sam daje gaz :) Jedyny problem to nie wiem kiedy zmienić olej i na jaki. Spotkałem się z opiniami, że nie trzeba zmieniać. Instrukcja ang. mówi o ATF III zaś mehanicy polecają ATF II i już sam nie wiem. Fajna sprawa jest ze sprawdzaniem stanu i ilości oleju w skrzyni pod maską tak samo jak oleju silnikowego :)
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobry ale uważam, że mógłby by trochę miększy. Bez problemów radzi siebie na naszych drogach, choć niemożna powiedzieć, że dziury są nieodczuwalne. zawieszenie dosyć wysokie doskonale radzi sobie z wyjazdem z zasypanych śnigiem dróg.
Komfort
4,0
Widoczność
Dałbym 5, ale na minus wpływa długość auta. Czasami jest problem z wyczuciem odległości od tylnej przeszkody i tu z pomocą trzeba brać pasażera. Szyba przednia też mogła by wyżej sięgać co by ułatwiło widoczność świateł na skrzyżowaniu. Na duży plus zasługują małe szybki przed przednimi drzwiami w słupkach, które niszczą martwą strefę. Duży plus za regulowanie elektrycznie lusterka co pomaga szybko dostosować widok cofania: na oponę lub na bok auta.
5,0
Ergonomia
Tutaj też duży + Awaryjne światła włączane guzikiem na środku konsoli a nie na kierownicy jak w innych znanych mnie samochodach. Wszystko jest w zasięgu. Owszem przełącznik świateł przeciwmgielnych jest w nieodpowiednim miejscu, ale ich nie używam, zatem mnie nie przeszkadza. Zadowala duża ilość schowków. Dodatkowe gniazda zapalniczki np. z tyłu bagażnika na lodówkę itp. Praktyczne podstawki na kubki przy fotelu kierowcy . Schowek na dokumenty pod fotelem pasażera.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Posiadam postojowy dogrzewacz powietrza, co zimą jest wybawieniem. A ogólnie dobry pomysł że zamiast pokręteł po prostu ustawiam temp. i automatycznie auto samo włączy co trzeba i gdzie trzeba, aby było komfortowo. Fajna sprawa jest z włącznikiem klimatyzacji na tył, oraz regulacją z tyłu, dzięki czemu pasażerowie z tyłu też mają komfort, szczególnie w gorące dni. A zimą super podgrzewanie foteli przednich.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest minivanem zatem przestrzeni jest mnóstwo. 7 foteli to bardzo przydatna rzecz. Często oprócz mnie żony i 2 dzieci zabieramy na wycieczki dziadków i jeszcze bagaże wchodzą.:) Auto jest wysokie i Ja mając 193 cm wzrostu bardzo sobie to chwalę. Regulowane położenie tylnich foteli jest też fajnym pomysłem. Ciekawostką jest to, że przednie fotele dają się odwrócić o 180 st. czyli przodem do pasażery z tyłu. A podłoga jest tak skonstruowana aby można było wpinać fotele w różnych konfiguracjach.
5,0
Wyciszenie
Jest do 2 litrowy Diesel i prawie go nie słychać. Przy jeździe z większą prędkością też cichutko. Nagłośnienie genialne, głośniki są dobrze rozmieszczone dając doskonały efekt dźwięku nawet na radiu z Biedrony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tu jest pies pogrzebany. Trajet lubi sobie zjeść. Ale w końcu waży 2 t, ma automat, postojowy dogrzewacz, klimę, podgrzewane fotele, a to kosztuje. Duży plus dla głębokiej rezerwy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonale nic dodać nic ująć. Części dostępne bez problemów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dbaj o wymianę części w czasie to będzie ok. Zapomniałem wymienić pasek rozrządu, ale na szczęście komputer, nie pozwolił uszkodzić silnika i po prostu auto gasło, gdy położenie wałków było nie odpowiednie. Duży minus dla już zgasnącego auta: 1 Brak wspomagania: hamulców i kierownicy 2 Nie, odpali za pierwszym razem. dopiero za drugim.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRD i 112KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai Trajet 2.0 CRD i 112KM 82kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,00 zł
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai Trajet