Szukaj

Ocena kierowcy - Jeep Cherokee II

maxim14, 20 lat temu
Silnik 4.0 i 4WD 190KM 140kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 142 tys. km
Jeep Cherokee II 4.0 i 4WD 190KM 140kW 1993-1999 - Oceń swoje auto
3,85
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Miałem to szczeście posiadać model 1989-1996 wyposażony w Jeep´owski 6-cylindrowy silnik w układzie rzędowym, wg specjalistów jeden z najlepszych silnków w historii motoryzacji. Późniejsze modele miały już silniki w układzie V i częstsze awarie. Modele 1989-1996 można określić krótko: samochody nie do zajeżdzenia, pod warunkiem pilnowania poziomu oleju w silniku i transmisji. Mój Cherokee pozostanie na zawsze w mej pamięci ;)))))
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeden z najlepszych silników 6-cylindrowych jakie wymyślono. Duża moc silnika (192KM) w stosunku do niewielkiego ciężaru auta powoduje, że samochód jest dynamiczny, nawet w przelożeniu 4x4H
4,0
Skrzynia biegów
Model z automatem. Mimo opinii sceptyków spisywała się doskonale zarówno na asfalcie jak i w terenie. W połącznieu z umiejętnym operowanie dzwignią zmiany przełożenia nie ustępuje skrzyni manualnej
5,0
Układ jezdny
Twardy, terenowy układ, ale dzieki zastosowaniu mocowaniu kół w układzie catch-in nie daje sie zniszczyć nawet na amerykańskich drogach ;)) a są straszne ;))
Komfort
4,0
Widoczność
Auto terenowe "ze szkoły" Landrovera o średniej widoczności, zbyt małe lusterka boczne.
3,0
Ergonomia
Duży silnik - dużo pali. Wpolsce auto zupełnie nieergonomiczne, w Stanach w normie. Profanacją byłby montaż gazu do tego silnika.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dość długo się grzeje, wentylacja z czasów Willysa ;)) Słabo, czesto nawala klimatyzacja. Warto poświęcić czas i przerobic na klime z Grand Cherokee albo z Dodge´a Durango
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto wewnątrz nie za duże ale przyjemne, fotele kierowcy i pasażera w modelu Limited wyprofilowane i "wciśniete" między drzwi a konsole centralną. Elektryka w siedzeniach dużo daje w ustawieniu komfortowej pozycji fotela. Z tyłu dośc dużo miejsca, przestrzeń bagażowa przed złożeniem tylnej kanapy stosunkowo niewielka.
2,0
Wyciszenie
Ciężko mówic o wyciszeniu w modelach Cherokee do 1997 ;)) Ale ma to swój urok, bo odgłos pracy rzędowej "szóstki" to głęboki pomruk przechodzący w ryk przy 2500obr/min. Czuje się ta moc ;) Słychac również pracę zawieszenia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa: około 19l/100 w mieście, około 14l/100 w trasie, w ciężkim terenie z przelożeniem 4x4 około 21-22l/100km, ciężko policzyć, w terenie powinno się liczyć w motogodzinach ;)
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie wypowiadam się o rynku polskim. W USA Jeepy są w cenie, ale modele 1992-1993 można kupić za przyzwoite pieniądze. Ja swojego kupiłem za śmieszne pieniądze i auto zwróciło mi się bardzo bardzo szybko. Polecam. Na pewno bede myślał o kupnie po powrocie do Polski.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi wysiadają, jakieś lineczki, zawiesia, klamki od okienek wentylacyjnych, uchwyty maski, ale to wszytko można spokojnie ponaprawiac we wlasnym zakresie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Praktycznie żadne, w ciągu 50000 mil zmieniłem tylko termostat ($2 + godzina pracy), kółko prowadnika paska ($18 + dwie godziny pracy), rura wydechowa z tłumikiem ($50 w serwisie), amortyzatory ($42/szt, 5 godzin pracy)
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jeep Cherokee II