Szukaj

Ocena kierowcy - Jeep Commander

AndrzejHemi, 4 lata temu
Silnik 5.7 i V8 Hemi 4WD Limited 326KM 240kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Jeep Commander 5.7 i V8 Hemi 4WD Limited 326KM 240kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,57
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Brzmienie i przyśpieszenie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Przy dłuższym od dwóch tygodni postoju auto może nie odpalić. Pobiera dużo energii na podtrzymanie komputerów. Producent zaleca odłączanie klemy na akumulatorze.
5,0
Całokształt
Auto nietuzinkowe, po męsku kanciaste. Wyróżniające się w tłumie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Samochód "terenowy" ale posiada lekkość osobówki. W mieście porusza się fantastycznie bez stresu zmieniam pas ruchu. Silnik pracuje od samego dołu bez żadnych zawahań.
5,0
Skrzynia biegów
Można by zarzucić, brak kickdown, ale nie jest to auto sportowe. Kiedy mamy wciśnięty gaz do podłogi to najpierw skrzynia chce przyśpieszyć z momentu obrotowego, a dopiero po chwili redukuje bieg. Skrzynia adaptuje się do naszego stylu jazdy.
5,0
Układ jezdny
Nie wiem jak w oryginale, mam sztywne zawieszenie /wymienione sprężyny i amortyzatory/. Auto sunie jak po szynach. Powyżej 100 km/h słychać pracę napędów. Od 120 km/h do końca zakresu /190 na liczniku/ bardzo głośny.
4,0
Karoseria
Pomijam militarną urodę auta. Uważam, że nadkola na błotnikach mogły by być metalowe a nie plastikowe z imitacją śrub. Szkoda, że niedostępne były lampy ksenonowe. Należało by zakonserwować podwozie rudzieje. Wnętrze- dużo plastików, ale solidnie spasowane. Producent nie przewidział filtra kabinowego.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lusterka wsteczne, dobra widoczność. Trzeba być jednak czujnym, duże martwe pole, czasem "znika" całe auto z lewej strony.
4,0
Ergonomia
Do wszystkich przycisków obsługowych poprawna. Brak możliwości regulacji podłokietnika - jest za nisko. Twarda tapicerka boczków drzwi i klamka uwierająca w nogę. Elektryczna regulacja pedałów - bardzo ułatwia dopasowanie właściwej pozycji za kierownica.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niby dobrze, ale w pierwszym momencie po ruszeniu wentylacji / w auto - po paru minutach/ bucha przez chwilę gorącym powietrzem. Z kolei na dłuższym dystansie chłodzi, nie trzyma zadanej temperatury.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Klamka drzwi przecudnej urody, ale ma dwie wady - pierwsza to chęć wyrwania jej przez pasażerów, sprawia wrażenie bardzo ciężkich drzwi. Druga to trzeba kombinować z ustawieniem fotela - klamka zawsze znajdzie nasze kolano. Schowek przed pasażerem blokuje kolanom wygodne rozlokowanie w przypadku przesunięcia siedzenia ku przodowi. Z tyłu bez zastrzeżeń, trzeci rząd tylko na bardzo krótkie odcinki.
4,0
Wyciszenie
Kabina jest bardzo dobrze wyciszona praktycznie z zewnątrz nie dochodzą do nas odgłosy ulicy. Trzeba ciągle rozglądać się wokół aby zauważyć pojazd uprzywilejowany. Za to doskonale wiemy, że mamy mosty, skrzynię redukcyjną, wały. Wymieniony wydech Magnaflow daje pełną świadomość o posiadaniu 8-miu cylindrów.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżę głównie na LPG i spalanie w przeliczeniu na benzynę około 15 l/100km . Okresowa wymiana oleju, filtrów. Szybko zużywają się przednie klocki hamulcowe i tarcze. Klocki ok 10.tys, a tarcze 20.tys km. Ceny zamienników na przyzwoitym poziomie. Kupiłem samochód z małym przebiegiem i bardzo zadbany, staram się utrzymać ten standard.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem samochód używany, serwisowany i zadbany. Amerykanin z amerykańskim silnikiem- nie spodziewałem się jakości wykończenia samochodów premium. Nikt nie zdejmie uśmiechu z twarzy przy przyśpieszaniu. Próbowałem trochę w terenie - tylko strach przed uszkodzeniem samochodu i przed dalekim spacerem po traktor nie pozwoliła sprawdzić pełni możliwości terenowych Jeepa. Auto jest sztywne sprawdza się świetnie w mieście, na trasie i lekkim terenie. Dużo samochodu za rozsądne pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana czujnika ciśnienia kół /oryginał/. Wymiana parownika LPG /nadszedł już czas/. Awaria rozrusznika / wiek- 10 lat/.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria sprężarki klimatyzacji. Wielki problem z zakupem innym jak wyprodukowanym w CRP.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 5.7 i V8 Hemi 4WD Limited 326KM 240kW [l/100km]

Średnie zużycie
18,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
19,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
23,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
14,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jeep Commander