Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Rio III Hatchback 5d

Krzysztof.O, 3 lata temu
Silnik 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 115 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Kia Rio III Hatchback 5d 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
3,64
11% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Mały apetyt na paliwo
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Odpryskujący lakier.
Karoseria : szyby....podatność na zarysowania
4,0
Całokształt
Auto prezentuje się dobrze na zewnątrz jak i w środku, wygodna pozycja za kierownicą. Niestety silnik zanim się rozgrzeje pracuje jak disel ,elastyczność jak i apetyt na paliwo jest ok, lakier przy nawet drobnych dotknięciach przez parkujących obok lubi odprysnąć. Czasem części zamienne ze względu na brak zamienników bywają drogie jak to oryginały .
Wrażenia
3,0
Silnik
Niestety kultura pracy na zimnym silniku jest nieprzyjemna dla ucha (klepie jak disel) po rozgrzaniu sytuacja się poprawia, dość żwawy ,umiarkowany apetyt na paliwo(po mieście 6,5-7,0 litra/100km ) rozrząd na łańcuszku po 110tyś musiał zostać wymieniony.Lubi dobry olej ,łatwy dostęp do serwisowania .
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo dobrze z charakterystycznym "kliknięciem", drążek działa precyzyjnie, 3 bieg jak i 6 mógł być lepiej zestrojony ( 3 jest za "długa" a 6 jest za "krótka" prawie jak 5 bieg )
4,0
Układ jezdny
Autko prowadzi się dobrze, w miarę komfortowo ,wspomaganie elektryczne nie przeszkadza ,działa precyzyjnie. Hamulce dość precyzyjne w dozowaniu ,w wymianie części nie są drogie, dostępne zamienniki. Zawieszenie średnio twarde,nie buja i nie wybija zębów, Dość drogie amortyzatory bo brak zamienników.
3,0
Karoseria
Bardzo ładny, agresywny i sympatyczny wygląd. Ogromny minus za kiepski odpryskujący lakier jak i przetłoczenia na drzwiach (aż proszących się aby w nie przywalić rantem sąsiednich parkujących) . Po 8 latach "pani Ruda" jeszcze się nie pokazała.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki jest ok. Niestety ze względu na małą szybę na tylnej klapie i szerokie słupki do tyłu jest kiepsko, trochę sytuację ratują duże lusterka boczne ale zalecał bym czujniki lub kamerkę cofania. Na duży minus , kiepska jakość szkła, szyby szybko się rysują zwłaszcza przednia (obecnie zastanawiam się na jej wymianą przez miliony drobnych rysek)
5,0
Ergonomia
NO tutaj należy się duży plus, kieszenie na duże butelki w drzwiach ,duży zamykany schowek , miejsce na dwa kubki w środkowej konsoli ,dwa gniazda zapalniczki, USB,AUX podłokietnik z schowkiem itd. Duży plus za łatwość i dostępność wykonania podstawowego serwisu (filtr powietrza, akumulator, filtr kabinowy, wymiana oleju, płyn do spryskiwaczy bardzo dobrze dostępne) Malutki minusik za dostęp do wymiany przednich żarówek kierunkowskazu i postojowych, bez zdejmowania zderzaka nie wymienisz .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie jak i chłodzenie działa bardzo dobrze, szyby nie parują ,klimatyzacja latem działa bardzo dobrze. Duży plus to łatwość w wymianie filtra kabinowego (umieszczony w schowku, klapka na spince i po wymianie)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 180cm i jako kierowca czuję się komfortowo ,pasażerowie z przodu także nie narzekali .Jeżeli chodzi o pasażerów na tylnej kanapie to mało miejsca nad głową dla wysokich pasażerów ze względu na agresywną linie dachu ,opadającą ku tyłowi. Musimy pamiętać że jest to autu segmentu B i jak na ten segment jest naprawdę dobrze.
3,0
Wyciszenie
No i tutaj całość psuje komora silnika, plastikowa pokrywa rozrządu i brak wygłuszenia na masce powoduje że silnik dość wyraźnie jest słyszalny w kabinie a że nie mruczy jak kotek więc jest to dość irytujące. Przy wyższych obrotach i szybszej jeździe komfort jest dużo lepszy, nie słychać zawirowań powietrza ,jak na segment B jest całkiem znośnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Autko nie należy do awaryjnych ,są droższe części jak i tańsze .Jak każde auto trzeba regularnie serwisować .Jak bym chciał bardzo tanio to bym sobie rower kupił. Dość drogo wyszły mnie amortyzatory na tył i wymiana rozrządu.Ceny klocków i tarcz do zniesienia.
3,0
Stosunek jakość/cena
Szyby i jakość lakieru do poprawki ,kultura pracy silnika i przełożenia skrzyni biegów do poprawki ..do tanich nie należy ale rower to to nie jest i swoje kosztować musi .Myślę że cena trochę za wysoka ale to nie rower.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniono tarcze+klocki tył, świece zapłonowe, sworzeń wahacza lewy, amortyzatory tył. Jak na autko kupione jako używane ,z przebiegiem 104 tyś km to uważam że tragedii nie ma.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana łańcucha rozrządu po przebiegu 110 tyś ..więc nie wierzcie że na łańcuszku to nie trzeba wymieniać .Autko było regularnie serwisowane ,wymiany oleju itd więc po prostu łańcuch i napinacz szmelc.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Rio III Hatchback 5d