Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sorento III SUV

Tomasz z Pogwizdowa, 5 lat temu
Silnik 2.0 CRDi 185KM 136kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Sorento III SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : daje sobie spokojnie rade z masa samochodu , cala rodzina + bagaze i 4 rowery
5,0
Całokształt
Najpierw obawy , balem sie o slaby silnik o wysokie spalanie o duze gabaryty o zbyt miekkie zawieszenie... nic sie nei potwierdzilo - silnik jest dynamiczny radzi sobie doskonale nawet po miescie gdzie trzeba czasami szybko sie zebrac na krotkich swiatlach , na trasei tez potrafi nagle sie zerwac zeby wyprzedzic marudera, spalanie jest rozne ,bardzo zalezy od stylu jazdy ,jak szarpiemy to pali nawet 15 albo do chwilowo do konca skali . Jak sie jezdzi z glowa to nawet w miescie moze miec 7 l a na trasei zdazalo mi sie miec 5,5 -6,0 . Trzeba dac mu sie troche rozpedzic , jak juz jedzie to nawet 160 km/h plai kolo 7 l. Duze gabaryty nie sa juz problemem ,wystarczy sei przyzwyczaic , kamera 360 powoduje ze takim czolgiem jezdzi sie po ciasnych zakamarkach jak w grze komputerowej widzac wszystko z gory. Mimo rozmiarow nie stawia oporu autostradzie , dopieor boczne wiatry zaczynaja go przesuwac na boki . Zawieszenie jest rewelacyjne, miekko wylapuje wszelkie dziury a przytym nie buja jak w karocy , jedzie sie wygodnie ,cicho i szybko dociera do celu. Kupujac go mialem pare kluczowych kryteriow : naped na 4 i wysokie zawieszenie bo u mnie na wsi sie to przydaje. Duzy bagaznik bo na wakacje jezdimy czesto i zabieramy pol domu , ekonomiczy silnik disla i ogolnie komfort. Prawdzilem wszystkie (absolutnie wszystkie) marki na rynku , chodzilem 3 miesiace i mierzylem wszystkim bagazniki sprawdzalem widocznosc i komfort jazdy . Kia pod wzgledem bagaznika bije Volvo xc90 , bmw x5, disovery sport, skode kodiaq , honde crv, grand cheeroke , vw allspace a nawet audi q7 - tak wiem q7 jest wiekszy ...ale podloge bagaznika ma na wysoksci 1,5 m nie wiem co tam jest ale chyba kolo , w sorento tez jest kolo a nawet seidzenia 3 rzedu a i tak jest 650 litrow miejsca i to jest jedyna marka ktora podaje taka objetosc jaka dokladnie ma ,nie do dachu nie do zlozonych siedzen nie z otwarta klapa itd. Prawie kupile Kodiaka ktory mial miec 700 litrow ale po zmierzeniu okazalo sie ze ledwie 615 l. Na razie tyle, jedzi sei jak w samolocie, gladko sunie po trasei , po 6 h za kolkiem nie czuje sie wogole zmeczony , JAKOSC ! mozecie mi wierzyc albo nie , wiele lat bylme przeciwny przemyslowi z Korei , do momentu kiedy spalil mi sie tv SONY i wymienilem go n aSamsunga ktory stoi do dzis a to bedzie juz 12 lat. KIA rzeczywiscie jest plastikowa i tandetna, tak samo jak toyota ,honda , hundai ,suzuki ...audi ,vw i cala reszta ...ale nie sorento -sorento jest o klase wyzej ,az trudno uwierzyc ze auto jest z korei. Siedzialem w volvo ,jezdzilem velarem, przymierzalem sei do bmw i audi ...i wszedzie jest tak samo , skora, dobre materialy ,elektornika, wygoda ,ergonomia ,dobra widocznosc ,luksus . Roznica jest taka ze wszedzie ceny takich aut zaczynaja sei od 300 tys a sorento kosztuej niecale 200. Ok -wady , juz o nich torche napisalem w ocenach podzespolow- przekladnia skrzyni biegow - ktos to opisal odwortnie , wedlug mnie D powinno byc do przodu a R do tylu , musze sie czasem spojrzec na oznaczenia zeby sei upewnic ze nie rusze do nagle do tylu i nie walne w sciane garazu. Hamulce- to znaczy hamulce sa ok , ale masa auta robi swoje , nie da sei tym lekko wyhamowac , do tego nie odczuwa sei predkosci , czasami trzeba wyhamowac na 50 m patrzymy na licznik a tu jedziemy 90 a wydawlo nam sie ze tylko 60 i dajemy po hamulcach i wszystko leci do przodu , plynne hamowanie nic nie daje auto sie toczy i toczy ,dobrze ze jest anytkolizyjne ale to juz ostatecznosc. Masa robi swoje tez przy lekko mokrej nawierzchni i ostrym zakrecie, auto juz przy 50-60 km/h potrafi zalaczy wspomaganie trakcji opony poporstu nie sa wstanie utrzymac tej masy nawet przy tak malych predkosciach. Ale wystarczy sie do tego przyzwyczaic i brac to pod uwage w czasie jazdy , zachowac wiekszy odstep ,wszesniej rozpoczynac hamowanie , zwolnic znacznei na ostrych zakretach i przy zlych warunkach . Ogolnie jestem bardzo zadowolony , chcialem kupic autobus rodzinny i kupilem i balem sie ze auto poza wakacjami bedzie stalo w garazu ale okazuje sei ze jezdze nim wszedzie ,do skelpu , po miescie , maly sprytny samochodzik ,w ktorym mozna porozkladac siedzenia i wyspac sie jak w sypialni. Ciekaw jestem kiedy zaczna sei usterki , KIA daje gwarancje na 7 lat , mialem juz 7 letnie auta i pamietam co sie dzialo ,nie che mi sie wierzyc ze tu bedzie wszystko ok ...ale koleg ama Cee'd ..juz ponad 5 lat i chodzi jak nowe , wiec moze to prawda. Nastepny raport za 15 tys km
Wrażenia
5,0
Silnik
balem sie ze bedzie slaby ale potrafi sie zerwac ze stopu jak male turbo ,pod gorke w pelnym obiazeniu tez nic mu nie przeszkadza.
5,0
Skrzynia biegów
to moj pierwszy automat i jzu nigdy nie chce manuala .
4,0
Układ jezdny
do 160 km/h leci jak po szynach . przy obcznym wietrze albo predkosciach 180-200/h zaczyna go wodzic po pasie
5,0
Karoseria
no sa duze powierzchnie do zarysowania ,ale na razie mam jedna kreske na prawym blotniku , o rdzy oczywiscie nie ma mowy przy tym przebiegu
Komfort
5,0
Widoczność
widok z kabiny jest rewelacyjny - porownywalem z BMW X5 to mam tak ze 2 razy wieksze okno z przodu. Kamera 360 pomaga w ciasnych miejscach
4,0
Ergonomia
jakies drobiazgi moznaby jeszcze udoskonalic. Na przyklad przelozenie D powinno byc wedlug mnie na gorze ,a R na dole, to takie naturalne jade do przodu daje wajhe cala na przod , cofam na P i dalej do tylu na R zeby cofnac... tutaj jest dokladnie odwrotnie ,chce jechac do przodu przestawiam wajhe do tylu .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo fajnie , kierownica cieplutka ,siedzenia cieplutkie, kawka i mozna sobie tak rano wyjechac w droge
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To byl jeden z kluczowych elementow wplywajacych na zakup - kierowca 10/10 pilot 10/10 pasazerowie 10/10 ... trzeci rzad siedzen... chyba bez sensu , skorzystalem z tego raz i musialem sie nagimnastykowac zeby wpakowac i wypakowac wszystkich do i z samochodu .
4,0
Wyciszenie
szumi przy duzych predkosciach no ale jest wieki , ciekawe kiedy ktos wpadnie na to zeby boczne lusterka zastapic ekranami wewnatrz samochodu .... za to przy 170 km/h da sei swobodnie w samochodzie rozmawiac
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
biorac pod uwage ze za ten sam standart w innej marce musialbym dac 100-200 tys wiecej to w zasadzie na razie jezdze za darmo
5,0
Stosunek jakość/cena
pod tym wzgledem kia nie ma chyba konkurencji
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak usterek

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Sorento III SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Sorento III SUV