Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Soul I Crossover

zadowolony, 13 lat temu
Silnik 1.6 DOHC CVVT 124KM 91kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 24 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Kia Soul I Crossover 1.6 DOHC CVVT 124KM 91kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : to zawiesznie kocha miasto i jego przeszkody!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : lakier solid mógłby byc solidniejszy :]
4,0
Całokształt
Całkiem niezłe auto, jestem zadowolony z użytkowania. Trzeba tylko być świadomym, że spalać lubi (przy ostrej dynamice do której korci i na co silnik pozwala, niektórzy dochodzą do 10l) i że to specyficzna półka cenowa tj. bardzo dużo dają , jest to bardzo silna 4, ale raczej 5 się nie wystawi
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik pracuje dośc przyjemnie, do 130 km/h niewiele go słychać. Elasyczność-to wszystko zależy jak kto lubi jeździć i co się wyprzeda. Zawalidroge-bez problemu na piątce z noga na gazie ale rozpędzanie chwile trwa. Sprawne wyprzedzanie-polecam redukcję o przynajmniej jeden bieg. Przy większje redukcji i gazie do dechy wciska wyczuwalnie w fotel. Ogólnie wg mnie dynamika/wielkośc/spalanie dobra ale zazdroszcze USA silnika 2.0 :) aha..wyczuwalnie woli lepszą benzynkę (pewnie zasługa zmiennej fazy rozrządu)
4,0
Skrzynia biegów
Wchodzi dośc płynnie, dość precyzyjnie ale musi sie wyrobić. Potrafi być opór przy I i przy wstecznym, zaś przy biegu III...jak kobieta..zmienna jest:) dlatego tylko ****
4,0
Układ jezdny
hm..czuć że ma wspomaganie z siła zależną od prędkości. Prowadzi się dość dobrze choć ciut bardziej można było by \"czuć\" droge.Zawiesznie jest dość sztywne co powoduje, że mimo klockowetej bryły na oponach letnich 205/55/16 ładnie pokonuje zakręty. Na dobrej drodze jest prawie niesłyszalne ale na dziurawej-wyraźne stuki. Samochód jest wysoko zawieszony-dużo wyżej niż standardowe, co powoduje, iż większość miejskich krawęzników mu niestraszna. Pare razy miałem sytuacje, gdy z rozpędu parkowałem i okazało się iż nagle podnosi mi przód , gdyż wjechałem na krawęznik, a tu nic.zero tarcia, nwet przy zjeździe, tak że tutaj REWELACJA. Dzieki temu, mimo iż nie ma 4x4 można wybrać sie na \"łagodną\" polną drogę i dojechać powoli na łąke, bez zbytniego obawiania się że coś urwiemy.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu-doskonała, na boki-bardzo dobra ,ale do tyłu-da się ale od razu polecam czujniki parkowania, mniej stresu
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie powinno być,zwłaszcza gdy jest sterowanie radiem na kierownicy. Na panelu głównym wszystko czytelne, ilośc przycisków odpowiednia, dobrze oznakowane. Podswietlenie deski roździelczej białe, panelu-czerwone. Wyswietlacz radia duży,czytelny, pokazuje temperaturę zewnętrzną
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja-extra rzecz, do tego całość sterowana serwomechanizmami-wszystko elektryczne.Dobrze chłodzi, dobrze grzeje. Tylko jedno ale-nie można wyłączyć nawiewów z panelu centralnego. Cały czas otwarte ,co powoduje iż przy włączonej klimatyzacji marznie prawa ręka na kierownicy i trzeba wylot kierować do góry.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacja. Dużo z tyłu, jeszcze więcej z przodu. Nad głowami cały \"hektar\" przestrzeni.Trzeba sie naprawdę postarać by dotknąć głowa podsufitki (trzeba próbować wstawać w środku) Na nogi z przodu bardzo duzo przestrzeni, zaś z tyłu nawet za wygodnie siedzącym kierowcą o przeciętnych wymiarach jest odpowiednia ilość miejsca. Bagażnik-o to jest rzecz dyskusyjna. Jest krótki ale wysoki ,trzeba pakować się \"w góre\" ale bez problemu 3 dorosłe osoby + bagaże + inne niezbedne rzeczy potrzebne na 1 listopada się mieszczą (tj bagaże, kwiaty, znicze + skrzynka z \"drobiazgami\"). Plastiki-cześć przyjemna ,cżęść twarda, te twardsze mają tendencję do rysowania się, ogólne spasowanie dobre. Miejsca na butelki w drzwiach z tyłu i z przodu,z tyłu ISOFIX 2 x
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest przeciętne-tj po prostu w sam raz za tą cene. Jak juz wspomniałem słychać docierają stuki zawieszenia. co do reszty-to oczywiście zalęzy od nawierzchni jeśli chodzi o szumy opon, szumy powietrza-od predkości ale do 130km/h rozmawia się swobodnie i to przy włączonym radiu (które jak dobrze pamietam dochodzi w ustawieniach głośności chyba do 30, przeciętnie słucha sie na 3-4)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie ma się co oszukiwać-samochód jest duży, opory powietrza całkiem porządne,zaś ze wzgledu na rozbudowane systemy bezpieczeństwa (dostał *****) do lekkich nie należy wiec spala. Moja średnia z całości użytkowania to 7,22l/100 km co uważam za niezły wynik gdyż praktycznie pokrywa się z danymi katalogowymi. Ceny przegladów w benzynie tańsze niż CRDI, koszty-jako na ASO, nie jakośc bardzo drogo ale odczuwalne (pierwszy to około 600 zł). Na razie odpukać nic się nie psuje więc nie wiem jak naprawy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przejżałem, przeglądełm i porównywałem bardzo wiele modeli innych marek. Proszę wierzyć-nigdzie się tak dużo nie dostanie za \"tylko\" tyle. Stosunek wyposażenia do ceny to 6! i niech mówią co chcą. Może to nie europejczyk, może to nie VW czy BMW ale to całkiem INNE półki cenowe. Za TAKIE wyposażenie nigdzie nie zapłaci się tak mało, przy tej wielkości samochodu i przy tym poziomie bezpieczeństwa (w Europie *****, w USA też najwyższe noty i to dodatkowo w teście dachowania którego u Nas się nie robi)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
hm...lakier solid mógłby być...solidniejszy. Jak dla mnie za delikatny. Myjnia wg mnie tylko ręczna. Widać drobne odpryski warstwy barwnej po kamyczkach. Jęsli chodzi o mechanicke, elektronikę i inne takie-nic a nic (oby tak dalej :D )
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic a nic (odpukać:D )

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 DOHC CVVT 124KM 91kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Soul I Crossover