Szukaj

Ocena kierowcy - Lancia Delta III Hatchback

Thermano, 12 lat temu
Silnik 1.6 MultiJet 120KM 88kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lancia Delta III Hatchback 1.6 MultiJet 120KM 88kW od 2008 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Ciche i dostojnie wybierające nierówności .
5,0
Całokształt
Już Bravo II było dla mnie przefajnym autem . Teraz doszła masa komfortu , miejsca i klasy . Stylistyka auta odwraca głowy . Moją też . Nadal
Wrażenia
5,0
Silnik
Prawdopodobnie najlepszy silnik diesla w klasie 1.6 l . Bardzo cichy , z ogromnym momentem obrotowym ( 300 Nm ! ) , startuje zdecydowanie od 1.500 obr. / min. Nieco ospały przy starcie z 1 biegu ( łatwa do ogarnięcia turbo dziura ) , na trasie wystarczająco silny. Dobra kultura pracy , po rozgrzaniu wzorowa .
5,0
Skrzynia biegów
Czego tu się przyczepić ? Że ma ciut przydługie skoki lewarka ? To nie jest sportowe auto . Biegi wchodzą bardzo dobrze , wyczuwalnie . Skrzynia świetnie zestopniowana .
5,0
Układ jezdny
Tu naprawdę jest o czym pisać . Duży rozstaw osi powoduje , że auto płynie dostojnie po nierównościach . Jest stabilne zarówno przy jeździe na wprost jak i zaskakująco dobrze radzi sobie w zakrętach jak na taki komfort jazdy i belkę skrętną ( sprawdzałem na torze Poznań :) ) Zawieszenie jest bardzo ciche , czego nie mogę powiedzieć o wszystkich autach z grupy Fiata . Bardzo mocny punkt auta .
Komfort
4,0
Widoczność
W tych czasach dość często linia okien powoduje , że widoczność , głównie do tyłu kuleje . Nie ma dramatu , bo szyb sporo i duże lusterka z linią załamania likwidującą martwe pole kierowcy . Ciut za grube przednie słupki - ale cóż , za to 5 gwiazdek bezpieczeństwa w NCAP .
4,0
Ergonomia
Do ideału brakuje . Mała ilość schowków , nieergonomiczne uchwyty na napoje . Plus za schoweg chłodzony na napoje i genialną , długą tylną kanapę , asymetrycznie przesuwaną - z kłądzionymi oparciami . To prawie van .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonale chłodzi , inteligentna klima nie robi tego zbyt agresywnie jak wiele aut które od startu dmuchają zimnym jak szalone . Pewnie w zimę będzie się nagrzewać powoli , ale to już cecha nowoczesnych diesli - bardzo wysoka sprawność .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dałbym 6 gdyby było można . Z przodu dużo miejsca , nawet dla 2 metrowca jak ja nie trzeba przesuwać fotela do końca . Z tyłu - przepych . Za kierowcą 2 metrowym siądzie taki sam bez problemów . Mały minusik - dryblasowi z tyłu będzie ciut ciasno nad głową .
5,0
Wyciszenie
Jak na diesla - naprawdę bardzo cicho . Po rozgrzaniu ciężko rozpoznać , że to diesel . Bardzo cichy układ jezdny i stosunkowo niewielkie szumy wiatru . Opony Michelin Energy za to najcichsze nie są , ale bez dramatu .
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
120 - konne auto o niezłej dynamice , sporej masie ( 1410 kg ) i średnie zużycie paliwa ( 50% miasto / 50 % trasa ) poniżej 6 l / 100 km . Drogi lokalne do 100 km / h - 5,0 l Trasa normalnie 5,5 l Miasto - 7,0 Stale włączona klima - moim zdaniem bomba Szaleństwo na torze Poznań - 9,8 l / 100 km . Genialny wynik
4,0
Stosunek jakość/cena
Dostajemy kawał auta z marki Premium za nie najmniejsze pieniądze ( cennikowo ) Ale w połączeniu ze sporymi rabatami dealerskimi i bez wodotrysków ( średnia wersja Oro ma już prawie wszystko co trzeba )otrzymujemy naprawdę dobre , szlachetne auto w rozsądnych pieniądzach .
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 MultiJet 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lancia Delta III Hatchback