Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Discovery I

Fandango@autograf.pl, 16 lat temu
Silnik 2.5 TD 113KM 83kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 180 tys. km
Land Rover Discovery I 2.5 TD 113KM 83kW 1990-1998 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Land Rover Discovery to prawdziwy przyjaciel w terenie i na trasie. Lubi popracować w ciężkich warunkach, nie męczy się nawet zakopany do połowy drzwi w błocie. On wyszedł z tego o własnych siłach, ja dla oceny sytuacji wysiadałem przez okno. Pakowny nawet na cztery osobyna cztery tygodnie, chyba,że żona chce na wyprawę zabrać całą szafę i wszystkie garnki. Ale wtedy zmienia się żonę, a nie Land Rovera. Przy średniej dbałości i rozsądku będzie współpracował długie lata. I nie wolno nadużywać Jego cierpliwości. Co ma być zrobione, trzeba zrobić jak najszybciej. Potrafi się za to odwdzięczyć.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przy normalnym traktowaniu pedału gazu jazda to przyjemność. Chyba, że ktoś chce gnać terenówką 140km/h to powinien kupić jakiegoś lwa bulwarowego. Disco to auto w teren i na trudne warunki a nie na mielenie asfaltu.
3,0
Skrzynia biegów
Przy 160000 km pękła blaszka prowadnicy drążka. Wymiana ( lub naprawa) koszt 40zł. Poza tym skrzynia super.
5,0
Układ jezdny
Przy prawidłowo dobranych oponkach, kontrolach zawieszenia to jedynie drobne naprawy wchodzą w grę. Stały napęd na cztery łapy nie przeszkadza ( patrz zużycie paliwa). Polecam sprawdzanie gum zawieszenia, amortyzatorów, częste smarowanie krzyżaków. Zrobiłem wymianę końcówek drążków na nowe z kalamitkami. Są niezawodne.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra w każdym kierunku. Polecam zasiąść za kierownicą takiego gnoma jak Hummer albo ostatni Jeep i rozglądnąć się co widać. Ślepy więcej zobaczy.
5,0
Ergonomia
Przy moim wzroście 189cm nie mam na co narzekać. Fotel wygodny, odpowiednio twardy co ratuje kręgosłup. wszystko w zasięgu wzroku i ręki. Bajzlownik pod prawym łokciem super w długich wyprawach. Lewy łokieć oparty na oknie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez komentarza bo jest ok. Klima działa. W zimie czasem aż za ciepło.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ekstra, nie trzeba więcej. Z tyłu koszykarz 200cm może walić głową przy wsiadaniu. Ale w czasie jazdy wysiedzi. Za to będzie widział wszystko, bo tylna kanapa jest wysoko.
4,0
Wyciszenie
Do tego stopnia, że nie słyszałem usterki zawieszenia ( wypadła guma spod amortyzatora). Tłukło się, a w środku normalny dżwięk auta.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na technologię z 1996 roku super. Stały napęd, opony AT. Miasto 9,5 do 10l/100km. Trasa, załadowane auto na urlop czterech osób 8,3l/100km. Proponuję zapytać o spalanie patrola z tym silnikiem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterki do 180000km: podnoszenie lewej szyby, gumki zawieszenia, wkładka stacyjki, siłowniki centralnego zamka, zarówki tylko swiatła stopu (pozostałe jak były tak świecą), zaworek zwrotny spryskiwacza tylnej szyby (do dziś nie zrobiony, da się żyć), żaróweczki podświetlające klawisze (nie kupujcie w serwisie- cena 30zł, w każdej hurtowni elektronicznej po ok. 0,40 zł), Pompa wody 100zł, można samemu wymienić, prowadnica w skrzyni.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pompa wspomagania dopadła mnie na oblodzonej nawierzchni w połowie zakrętu 90 stopni. Ciekawe doświadczenie. I trochę kosztowne.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Land Rover Discovery I