Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Freelander II

jakulec, 5 lat temu
Silnik 2.0 Si4 240KM 177kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Land Rover Freelander II 2.0 Si4 240KM 177kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
3,57
16% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Samochód o geometrii klocka lego jeździ jak niezgorsza osobówka, płynnie wpisując się w zakręty i nieźle zawracając. Do tego zupełnie poprawnie radzi sobie w terenie (oczywiście, na szosowych oponach nie ma co szaleć, bo się można przeliczyć).
Silnik : Wystarczająco dużo mocy. Nie powalająco dużo - ale wystarczająco. I ta moc jest dostępna w każdej sytuacji, nigdy jej nie brakuje... ... a potem trzeba się za głowę złapać przy tankowaniu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Wykonanie wnętrza poniżej oczekiwań - odpadające różne rzeczy nie pasują klasie premium... zwłaszcza przy cenie tych samochodów.
Silnik : Spalanie, a nawet bardziej: zasięg na jednym tankowaniu.
4,0
Całokształt
Osobiście to jestem zakochany w tym samochodzie - mam terenówkę, auto rodzinne i samochód na co dzień w jednym. Nie za duży, nie za mały, pojemny, wygodny. Pasuje mi osobiście - ale to nie jest samochód dla każdego. Bardzo porządnie jeździ; na asfalcie nie gorszy od wielu osobówek. Dwulitrowy, doładowany silnik daje radę w każdej sytuacji; jeśli ktoś lubi "start ze świateł", to niejednego zadziwi. Nigdy (jak dotąd) się nim nie zakopałem - ani w błocie, ani w śniegu, ani w jakiejś kałuży - zawsze dawał radę wyjechać (przy wyłączonej kontroli trakcji i umiejętnym doborze ustawień. Za te pieniądze wykonanie wnętrza jest niedostateczne: wiele rzeczy w kabinie złapanych w palce - w palcach zostaje (!). Często coś odpada i trzeba mocować - zwłaszcza hebelki od kratek wentylacji. Niedopuszczalne w aucie tego segmentu. Podsumowując: auto dla wielbiciela; SUVa, terenówkę, osobówkę - da się kupić taniej i lepiej. Mnie osobiście to auto bardzo pasuje!
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc i moment dają komfort manewru w każdej sytuacji. Skrzynia na ogół dobrze dogaduje się z silnikiem. Rozczarowuje zużycie paliwa, daleko poza dzisiejszymi standardami - w połączeniu ze zbiornikiem o pojemności 65dm3 daje to słaby zasięg na poziomie 500km. To jedna z kluczowych wad tej jednostki napędowej.
4,0
Skrzynia biegów
Automatyczna skrzynia dobrze dogaduje się z silnikiem. Do wyboru jest kilka programów do jazdy po różnych nawierzchniach - w kilku sytuacjach umiejętne ich użycie uratowało mnie przed pozostaniem elementem krajobrazu. W instrukcji nie znalazłem jednak dobrego wytłumaczenia co który program robi i w jaki sposób... trzeba pokombinować.
5,0
Układ jezdny
Zadziwiający kompromis pomiędzy autem drogowym a terenówką. Bardzo przyzwoicie się prowadzi na asfalcie, dobrze pokonuje zakręty, ma akceptowalny promień zawracania. Daje radę w terenie, ale jest dość twardy - to jest wyjątkowo dotkliwe na progach zwalniających, na których koła potrafią oderwać się od nawierzchni z niemiłym stuknięciem. Oprócz tego - dość dzielny w terenie, jak na auto seryjne; jeszcze mi się go nie udało zakopać, a próbowałem...
4,0
Karoseria
Proporcjonalne, w land-roverowskim stylu. Duże drzwi ułatwiają wsiadanie, ale trzeba uważać na przestrzeń dookoła w parkingowych realiach. Pokrywa bagażnika otwiera się wysoko - zalecana ostrożność w podziemnych garażach - przydałoby się elektryczne wspomaganie, w końcu to klasa niby-premium. Łatwy w myciu - wszędzie dobry dostęp, z podwoziem i wielkimi nadkolami włącznie.
Komfort
5,0
Widoczność
Wielkie, przeszklone powierzchnie. Wielkie lusterka, z opcją przestawienia do cofania. Bardzo wdzięczny system wspomagania parkowania z kamerą i wizualizacją toru jazdy. Dzięki temu można ten sporawy samochód zaparkować na milimetry.
4,0
Ergonomia
W czasach iDrive i innych takich systemów jest tu dość skromnie; niby jest dotykowy ekran i nawigacja, ale jesteśmy rozpieszczeni przez innych producentów, którzy oferują więcej. W fotelach siedzi się wygodnie, do wszystkiego jest dobry dostęp. W wersji HSE fotel kierowcy ma pamięć, a oba przednie fotele ustawiane są elektrycznie. Jak na SUVa (no, prawie terenówkę) siedzi się tu niespodziewanie wygodnie; długie trasy nie męczą (jest poduszka lędźwiowa), a boczne trzymanie jest niespodziewanie skuteczne.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie bardzo wiadomo, jak tę klimatyzację ustawić, aby było dobrze: albo dmucha zimnym powietrzem w twarz, albo jest za gorąco... opcja "auto" wystarcza, ale nie daje takiego poczucia komfortu termicznego, jak np. w BMW. Do tego - przy pewnych częściowych otwarciach - kratki nawiewów wydają dziwne dźwięki: świsty, gwizdy... bardzo drażniące. A, do tego hebelki kratek wentylacji odpadają... bo są źle zaprojektowane. W tej klasie pojazdu - niedopuszczalne!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Szerokość samochodu zapewnia wygodę, bez potrącania się z pasażerką łokciami. Ale jak na tak duże auto, to miejsca na nogi mało, zwłaszcza, jeśli z tyłu jadą dzieci w fotelikach. Bagażnik akceptowalnej wielkości, choć - zamiast schowka pod podłogą bagażnika - poprosiłbym koło zapasowe - choćby dobiegówkę; zestaw ratunkowy z kompresorkiem nie zawsze się sprawdzi. Auto proporcjonalne, nie ma aparycji "mafiowozu", ale ma w sobie trochę tej land-roverowskiej elegancji.
2,0
Wyciszenie
Jest dosyć głośno: samochód ma duże, szerokie opony, które słychać, ale przede wszystkim - ma aerodynamikę kartonowego pudła; tak ma być, ale to się przekłada na hałas przy jeździe z prędkościami drogowymi (100km/h i więcej). Szczęściem fabryczny system audio Meridian potrafi grać głośno i selektywnie!
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy w ASO to wydatek ok. 2000 PLN co kilkanaście tysięcy kilometrów. Większość usterek (szczęśliwie drobnych) usunięto mi na gwarancji. Spalanie jest wysokie, a do auta z tak wytężonym silnikiem raczej lejemy paliwo premium. Potencjalna awaria któregoś z żywotnych podzespołów może być kosztowna - szczęściem auto w miarę nowe.
3,0
Stosunek jakość/cena
Te samochody są drogie w zakupie i drogie w eksploatacji - przynajmniej Si4 HSE. Do tego pewne niedoróbki jakościowe sprawiają, że czasem nie wiadomo, za co się płaci. Osobom wrażliwym na koszta raczej odradzałbym; za cenę używanego freelandera 2 można kupić dwa samochody: rodzinne kombi i off-roadową terenówkę... czy koniecznie trzeba mieć dwa w jednym?
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wnętrze się sypie: odpadają hebelki od kratek wentylacji, odpada półeczka na drobniaki przy kierownicy (co to za kolonialny wynalazek?), odpada panel z diodami wskazującymi aktualny bieg... w samochodzie za te pieniądze to jest niedopuszczalne.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto jeździ i nie chce się popsuć. Przechodzi przez przeglądy i nie miało dotychczas żadnej (!) usterki mechanicznej - obym tego w złym momencie nie napisał. Przy natłoku irytujących problemów drobnych, zdaje się, że nie ma problemów grubych. Podczas okresu gwarancyjnego w moim samochodzie wymieniono tylny most - bo ponoć piszczał. Wymiana odbyła się w ramach gwarancji.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Si4 240KM 177kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Land Rover Freelander II