Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 III Hatchback

ania, 7 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 3 III Hatchback  2.0 SKYACTIV-G  165KM 121kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Nie żałuję decyzji o zakupie tego auta. Wybraliśmy Mazdę, gdyż spośród dostępnych na rynku kompaktów klasy nie-premium wyróżniała się dwoma rzeczami: silnikiem normalnej mocy i wielkości, bez turbo, oraz niebanalnym wyglądem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie jest to naturalnie żaden hot-hatch, ale mocy do sprawnego wyprzedzenia przysłowiowego TIR-a w zupełności wystarcza. Wysoki jak na benzyniaka moment obrotowy sprawia, że silnik jest elastyczny i spokojnie można dość nisko zmieniać biegi, co wpływa na ekonomikę jazdy (w zasadzie sugestie komputera co do zmiany biegu są OK, co nie zdarza się często). W przeciwieństwie do mojego poprzedniego Seata Cupry, nie prowokuje kierowcy do ścigania się samym swoim jestestwem, ale w razie potrzeby nie rozczarowuje i przyśpiesza jak należy. Bonusem jest całkiem przyjemny dźwięk słyszalny przy wkręcaniu go >4k obrotów :)
4,0
Skrzynia biegów
Na początku eksploatacji kilkakrotnie zdarzyło mi się doświadczyć "haczenia" przy wbijaniu jedynki - chyba nie powinno to się dziać w nowym aucie... Poza tym nie mam zastrzeżeń.
1,0
Układ jezdny
Prowadzi się fantastycznie, samochód reaguje natychmiast na ruchy kierownicy, trudno wyprowadzić go z równowagi tak, aby wzbudzić ESP. Dodatkowo auto w tej wersji dostaliśmy na oponach Michelin Pilot Sport 3 - bardzo pozytywnie oceniam szczególnie podczas jazdy na mokrym asfalcie, chociaż w moim odczuciu są bardzo głośne. Wspomaganie kierownicy jest progresywne i przy prędkościach "parkingowych" pozwala praktycznie na kierowanie jednym palcem.
Komfort
3,0
Widoczność
Jestem niskiego wzrostu i jak dla mnie dolna linia szyby przedniej znajduje się za wysoko, nawet przy optymalnym ustawieniu fotela - muszę się trochę wychylić, żeby upewnić się że nie zahaczę krawężnika itp. Słupki boczne są także masywne i potrafią "ukryć" np. pieszych wchodzących na przejście. Tylnej szyby mogłoby w zasadzie nie być, ale w nowych autach to raczej standard. Za to lusterka boczne zasługują na pochwałę - są duże i pozwalają obserwować duży obszar wokół auta.
3,0
Ergonomia
Materiały wykończeniowe są dobrej jakości (mam topową wersję SkyPASSION), zresztą nigdy nie rozumiałam fanatycznego macania plastików. Jest natomiast parę irytujących drobiazgów, które są standardem w tańszych autach, a w M3 najwyraźniej na nich zaoszczędzono: brakuje mi np. automatycznego ryglowania drzwi przy osiągnięciu pewnej prędkości, automatycznych szyb (tylko szyba kierowcy jest automatyczna), podświetlanych przycisków w drzwiach (znowu tylko przycisk od szyby kierowcy jest podświetlony), nawiewów z tyłu, gniazda 12V w bagażniku. Oczywiście bez tego wszystkiego da się żyć, ale za cenę ~90k zł można oczekiwać, że takie "bajery" się dostanie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam uwag. Klima i ogrzewanie bardzo wydajne (ale trudno oczekiwać czego innego przy takim przebiegu), intuicyjna obsługa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca w środku dla czwórki podróżujących o wzroście
2,0
Wyciszenie
To chyba największa wada tego samochodu. Przy prędkościach > 120km/h praktycznie nie da się rozmawiać, a i niżej nie jest dobrze. Szczególnie z tyłu. Częściowo to pewnie wina opon - zobaczymy jak będzie na zimówkach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dla mnie średnie spalanie 7l/100 km przy mieszanych warunkach trasa/miasto (przy czym z racji godzin pracy raczej nie stoję w korkach) jest wynikiem w pełni zadowalającym.
4,0
Stosunek jakość/cena
Z jednej strony świetny napęd i parametry jezdne, z drugiej brak udogodnień standardowych w autach za pół tej ceny. Decyzja należy do kupującego, co jest dla niego ważniejsze. Ja nie żałuję.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie żadnych, ale za wcześnie by mówić.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jw.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 3 III Hatchback